Şehadet
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Pîre Teslimiyyet
Pîre Teslimiyyet
Evvela Allah-u Tealaya Hamd Rasulune Aleyhisselam salat ederim.
Selefi-Vahabi cemaatlerin Pîre Teslimiyeti şirk saymaları üzerine bazı özelikle nakşi cemaatlerinde Pîre teslimiyette ölçü gibi yazılar yayınlandı.
Pîre teslimiyetin ileri kaçmaması gerektiği vb. şeylerdi bunlar.
Ben bu konuda gönlüme doğan birkaç şeyi dilimin dönüdğü kadar belirtmek isterim.
Önce pîre teslimiyet aklı bir tarafa atmakla olur, hatta halk dilinde dersek deli olmakla olur.
Barak Baba gibi aklını atıp meczub olduğundan Şeyhinin (Sarı Saltuk Hazretleri) tükürüğünü mübarek sayıp yutmakla, Kaygusuz Abdal Hazretleri gibi Pîri onu kabul etmeyince meczub bir şekilde ateşe atlamakla olur.
Evet şimdi erenlerin meczubiyyetini yani aklını bir tarafa koyduğunu anlayamayanlar diyeceki: Efendim ne intihar ne insan tükürüğü yutmak caiz değildir. Bu nasıl oluyor?
Biz de derizki onlar aklı bir tarafa atmış pîrinin sevgisinde fenâyı bulmuşlardır, bunu düşünemez olmuşlardır, nasıl bir aşık yâri için çok kolay bir şekilde nasıl düşünmeden ölüme gidiyorsa onlarda şeyhleri için düşünmezler.
Eş-Şeyh-ul Ekber Muhammed bin Alî Muhyiddin İbn Arabi El Endulusî Et-Tâî Kaddesellahu Teala Sirrahul Azîz hazretleri Şeyhe itaat hakkında:
***"Bu itaatin üstünkörü ve ihlasla olması lazımdır. Şartsız ve tam olmalıdır. Mürid tevilsiz, cevâbsız, özürsüz ve tepkisiz Şeyhin emirlerine harfiyen bağlı kalmalıdır.
Şeyhin emri akıl dışı hatta haram işlemeyide emretse harfiyen bu emirlere itaat etmesi lazımdır.
Şeriata muhalefet ettiğini görsen bile ona itiraz etmeyi aklına bile getirmemelisin.
Çünkü insan masum değildir (peygamberler hariç). buyurmaktadır.
Çünkü şeyhin halleri belli olmaz, sekr vb halleri vardır, o gönlüyle bakar gözüyle aklıyla değil, aklını bırakmıştır, şeriate muhalefet edebilir Peygamberler hariç kimse masum (günah işlememiş işleyemez olan) değildir.
Hiç günah işlemeyen insan arayan dostsuz kalır.
Yazımın sonuna bu konuyu daha iyi gönlünüze koymanıza yarayacak Kaygusuz Abdal Bâbâ Kuddise Sirruh hazretlerinin bir beytini koyuyorum.
Allahu Teala o pirlerin yolundan ayırmasın bizleri.
Dost Senin yüzünden özge Kıble-i Cân Bilmezem
Severem Pirin Hüsnün Gayrı İman Bilmezem
Kerem Kervan "Bende-i Bâbâgân"
------------------------------------------------------------------------
***:Güvenilir olmayan bir siteden aldım, yanlış bir bilgi olabilir.
Evvela Allah-u Tealaya Hamd Rasulune Aleyhisselam salat ederim.
Selefi-Vahabi cemaatlerin Pîre Teslimiyeti şirk saymaları üzerine bazı özelikle nakşi cemaatlerinde Pîre teslimiyette ölçü gibi yazılar yayınlandı.
Pîre teslimiyetin ileri kaçmaması gerektiği vb. şeylerdi bunlar.
Ben bu konuda gönlüme doğan birkaç şeyi dilimin dönüdğü kadar belirtmek isterim.
Önce pîre teslimiyet aklı bir tarafa atmakla olur, hatta halk dilinde dersek deli olmakla olur.
Barak Baba gibi aklını atıp meczub olduğundan Şeyhinin (Sarı Saltuk Hazretleri) tükürüğünü mübarek sayıp yutmakla, Kaygusuz Abdal Hazretleri gibi Pîri onu kabul etmeyince meczub bir şekilde ateşe atlamakla olur.
Evet şimdi erenlerin meczubiyyetini yani aklını bir tarafa koyduğunu anlayamayanlar diyeceki: Efendim ne intihar ne insan tükürüğü yutmak caiz değildir. Bu nasıl oluyor?
Biz de derizki onlar aklı bir tarafa atmış pîrinin sevgisinde fenâyı bulmuşlardır, bunu düşünemez olmuşlardır, nasıl bir aşık yâri için çok kolay bir şekilde nasıl düşünmeden ölüme gidiyorsa onlarda şeyhleri için düşünmezler.
Eş-Şeyh-ul Ekber Muhammed bin Alî Muhyiddin İbn Arabi El Endulusî Et-Tâî Kaddesellahu Teala Sirrahul Azîz hazretleri Şeyhe itaat hakkında:
***"Bu itaatin üstünkörü ve ihlasla olması lazımdır. Şartsız ve tam olmalıdır. Mürid tevilsiz, cevâbsız, özürsüz ve tepkisiz Şeyhin emirlerine harfiyen bağlı kalmalıdır.
Şeyhin emri akıl dışı hatta haram işlemeyide emretse harfiyen bu emirlere itaat etmesi lazımdır.
Şeriata muhalefet ettiğini görsen bile ona itiraz etmeyi aklına bile getirmemelisin.
Çünkü insan masum değildir (peygamberler hariç). buyurmaktadır.
Çünkü şeyhin halleri belli olmaz, sekr vb halleri vardır, o gönlüyle bakar gözüyle aklıyla değil, aklını bırakmıştır, şeriate muhalefet edebilir Peygamberler hariç kimse masum (günah işlememiş işleyemez olan) değildir.
Hiç günah işlemeyen insan arayan dostsuz kalır.
Yazımın sonuna bu konuyu daha iyi gönlünüze koymanıza yarayacak Kaygusuz Abdal Bâbâ Kuddise Sirruh hazretlerinin bir beytini koyuyorum.
Allahu Teala o pirlerin yolundan ayırmasın bizleri.
Dost Senin yüzünden özge Kıble-i Cân Bilmezem
Severem Pirin Hüsnün Gayrı İman Bilmezem
Kerem Kervan "Bende-i Bâbâgân"
------------------------------------------------------------------------
***:Güvenilir olmayan bir siteden aldım, yanlış bir bilgi olabilir.
En son kuloglan tarafından 02 Ağu 2008, 19:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Bir Mecâzi Aşk Şiirim
Al Yanaklım Gitti Aklım
Ah bir bûs et gül dudaklım
Ne azım ne de kararım
Kalmadı özge hiç saklım
Ah bir bûs et gül dudaklım
Ne azım ne de kararım
Kalmadı özge hiç saklım
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Güzellik ve Harfler-Bir Şiirim
Gönül Yakmaktır İşleri
Ah Güzeller Ah Güzelleri
Hilal Hilaldir Kaşları
Ah Güzeller Ah Güzeller
Fa vu Kaftır ol Kaşları
Nokta-i Bâdır Başları
Genceciktir Ah yaşları
Ah güzeller Ah Güzeller
Burunları Elifdir Dost
Gönlü yakan zülüfdür dost
Giydirirler Erlere Post
Ah güzeller Ah güzeller
Musavvir İsmi Tecelli
Etmiş Size Yarlar belli
Yanaklarıda Al Allı
Ah Güzeller Ah Güzeller
Kuloğlan der oldum aşık
Napam yazımmış aşıklık
Aşk ataşı değil ılık
Ah güzeller Ah güzeller
Bu Şiirde;
2. Kıtayı Kaygusuz Abdal "Kuddise Sirruh" Hazretlerinin Vucud Namesinden Esinlenerek,
3. Kıtayı mecazi aşkdan ilahi aşka geçen erenlerden esinlenerek yazıdım.
4. kıt'ayıda Peygamberimiz Aleyhisselamın Güzel yüz gözü kuvvetlendirdiğini bildirdiği hadisinden esinlenerek yazdım.
Güzellerin Allahın huccetleri olduğunu bildirdim.
Ah Güzeller Ah Güzelleri
Hilal Hilaldir Kaşları
Ah Güzeller Ah Güzeller
Fa vu Kaftır ol Kaşları
Nokta-i Bâdır Başları
Genceciktir Ah yaşları
Ah güzeller Ah Güzeller
Burunları Elifdir Dost
Gönlü yakan zülüfdür dost
Giydirirler Erlere Post
Ah güzeller Ah güzeller
Musavvir İsmi Tecelli
Etmiş Size Yarlar belli
Yanaklarıda Al Allı
Ah Güzeller Ah Güzeller
Kuloğlan der oldum aşık
Napam yazımmış aşıklık
Aşk ataşı değil ılık
Ah güzeller Ah güzeller
Bu Şiirde;
2. Kıtayı Kaygusuz Abdal "Kuddise Sirruh" Hazretlerinin Vucud Namesinden Esinlenerek,
3. Kıtayı mecazi aşkdan ilahi aşka geçen erenlerden esinlenerek yazıdım.
4. kıt'ayıda Peygamberimiz Aleyhisselamın Güzel yüz gözü kuvvetlendirdiğini bildirdiği hadisinden esinlenerek yazdım.
Güzellerin Allahın huccetleri olduğunu bildirdim.
- goekhan
- Üye
- Mesajlar: 44
- Kayıt: 14 May 2006, 02:00
Re: Pîre Teslimiyyet
s.a.kuloglan yazdı:Pîre Teslimiyyet
Bu itaatin üstünkörü ve ihlasla olması lazımdır.Şartsız ve tam olmalıdır.Mürid tevilsiz, cevâbsız, özürsüz ve tepkisiz Şeyhin emirlerine harfiyen bağlı kalmalıdır.
Şeyhin emri akıl dışı hatta haram işlemeyide emretse harfiyen bu emirlere itaat etmesi lazımdır.
"
bu kismi ben tam anlamadim, birileri aciklama yaparsa sevinirim
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Barak Baba Sarı Saltuk hazretlerinin Mü'ridi Tapduk Babanında Şeyhidir.
Kalenderi gelneğine bağlı bir şeyhdir.
Gilanda yobazlar tarafından kaynar suda haşlanarak şehid edilmiştir.
Moğolların çok sevgisini kazandığından ve onların İslamiyyete girmelerine sebeb olduğundan Moğol Hanı Gilanlıları cezalandırmıştır.
Kalenderi gelneğine bağlı bir şeyhdir.
Gilanda yobazlar tarafından kaynar suda haşlanarak şehid edilmiştir.
Moğolların çok sevgisini kazandığından ve onların İslamiyyete girmelerine sebeb olduğundan Moğol Hanı Gilanlıları cezalandırmıştır.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kulihvani
- Site Admin
- Mesajlar: 12887
- Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
çok değerli ve liseli genç kardeşimiz kuloğlanın da belirttiği gibi özellikle Muhiddin Arabî ks ile ilgili bilgiler kesinlikle yanlıştır.
İnsanların dini duygularını istismar edip köleleştiren zavallı insanların uydurmasıdır.
kuloğlan canımız çok heyacanlı coşkulu şiirler yazan bir gencimizdir.
Gençlik köşemizin gençler ve BİZlerinde katıkısıyla yeşermesini dilerim.
kuloğlan can sitemize gençlik güzelliği estirdiğin için teşekkür ederim sana hak ve hayr dilerim..
İnsanların dini duygularını istismar edip köleleştiren zavallı insanların uydurmasıdır.
kuloğlan canımız çok heyacanlı coşkulu şiirler yazan bir gencimizdir.
Gençlik köşemizin gençler ve BİZlerinde katıkısıyla yeşermesini dilerim.
kuloğlan can sitemize gençlik güzelliği estirdiğin için teşekkür ederim sana hak ve hayr dilerim..
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
mani şeklinde yazdığım bir karalamam
Bâbâgâna bendeyim
Sanman Beni bendeyim
İsterim sanma ey Dost
Birkerecik "ben"deyim
Sanman Beni bendeyim
İsterim sanma ey Dost
Birkerecik "ben"deyim
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
birkaç karalamam daha
okulda Efendimiz "Aleyhisselât-ü Vesselâm" için yazdığım bir karalama...
Canânım
Sultânım
Penâhım
Sensin Yâ Ahmed"Aleyhisselât-ü Vesselâm"
Mahbûbum
Matlûbum
Maksûdum
Sensin Yâ Ahmed"Aleyhisselât-ü Vesselâm"
Hak Gözüm
Aşk Közüm
Nûr Yüzüm
Sensin Yâ Ahmed"Aleyhisselât-ü Vesselâm"
Bendeniz garibin çok sevdiği hazreti Nîyazi Mısrî için boş derste okulda yazdığı bir karalama(şi'r yazabilmek ne haddimize!)
Meded Bize Dost NİYÂZÎ "Quddise Sirruh"
Eğnimize Post NİYÂZÎ "Quddise Sirruh"
Ah Meded Sultan Meded Şah
Durmaz Kalbim Rast NİYÂZÎ "Quddise Sirruh"
Ruh-i Muhyîsine "Quddise Sirruh" El-Fâtiha.........
Allah razi olsun kardesim, aceba türkce /osmanlica kelime hazinesini yükseltmek icin ne yapilmali, bizler yurt disinda yasadigimiz icin pek fazla bilgimiz yok. Yani nerden baslamali, tek yol bol bol kitap okumaktir herhalde.
s.a.
Canânım
Sultânım
Penâhım
Sensin Yâ Ahmed"Aleyhisselât-ü Vesselâm"
Mahbûbum
Matlûbum
Maksûdum
Sensin Yâ Ahmed"Aleyhisselât-ü Vesselâm"
Hak Gözüm
Aşk Közüm
Nûr Yüzüm
Sensin Yâ Ahmed"Aleyhisselât-ü Vesselâm"
Bendeniz garibin çok sevdiği hazreti Nîyazi Mısrî için boş derste okulda yazdığı bir karalama(şi'r yazabilmek ne haddimize!)
Meded Bize Dost NİYÂZÎ "Quddise Sirruh"
Eğnimize Post NİYÂZÎ "Quddise Sirruh"
Ah Meded Sultan Meded Şah
Durmaz Kalbim Rast NİYÂZÎ "Quddise Sirruh"
Ruh-i Muhyîsine "Quddise Sirruh" El-Fâtiha.........
Allah razi olsun kardesim, aceba türkce /osmanlica kelime hazinesini yükseltmek icin ne yapilmali, bizler yurt disinda yasadigimiz icin pek fazla bilgimiz yok. Yani nerden baslamali, tek yol bol bol kitap okumaktir herhalde.
s.a.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Kaygusuz Abdal Babanın Bir nefesine kendimce açıklamam
silinmiştir................
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Mani şeklinde yazdığım bir KARALAMAM...
Yani diyorsun ki; KÂR-alamam...
MANİ'm var... Manim de şudur ki BEN BEN'de değilim... BEN demeyi de istemiyorum...
O zaman İKİ-lik kalkar ortadan... İKİ'den BİR'i verendir... ama ALAN yok... YOK OL-AN isteyemez de alamaz da...
Yüreğine sağlık...
Yani diyorsun ki; KÂR-alamam...
MANİ'm var... Manim de şudur ki BEN BEN'de değilim... BEN demeyi de istemiyorum...
O zaman İKİ-lik kalkar ortadan... İKİ'den BİR'i verendir... ama ALAN yok... YOK OL-AN isteyemez de alamaz da...
Yüreğine sağlık...
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- Mecnun
- Özel Üye
- Mesajlar: 681
- Kayıt: 23 Ara 2007, 02:00
NİYAZİ MISRÎ DİVÂNI
AÇIKLAMALAR :
LATİF YILDIZ
Kul İhvanî
I ŞİİR
Ey gönül gel gayriden geç aşka eyle iktidâ
Zümre-i ehl-i hakîkat aşkı kılmış muktedâ
Niyazi Mısrî (ks) Hazretleri kendisi gibi, iyi bir İlim Öğretimi ve mükemmel bir Edeb Eğitimi sonunda olgunlaşan selim aklın, Muhammedî İzde izleyeceği ve yaşayacağı yol olan İlâhî Aşkı yine kendi üzerinden anlatmaktadır :
Ey gönül gel, Hakkın yarattığı eserleriyle uğraşıp durmaktan vaz geç artık!
Resimleri yapan Ulu Ressamı anlama ve yaşama hâli olan İlâhî Aşkı duy ve uy!
Eşyanın hakikatını anlayan Hakikat Ehli Erenlerin hepsi de aşka uyup hükümlerine boyun eğdiler..
Cümle mevcûdat u mâlumata aşk akdemdürür
Zira aşkın evveline bulmadılar ibtidâ
Bu âlemde insan aklının algıladığı; var olan Kâinattaki yaratılmış şeylerden ve bilinebilen her bilgiden de en önce gelen ve en mühim olan Aşktır.
Çünkü aşka bir başlangıç bulamadı insanoğlu.
Çünkü bu maddî ve mânevî sistemin var ediliş sebebi Muhabbet tir
Muhabbetin çekirdeği Hubb, habbe olan sevgi tohumundandır.
Hem dahî cümle fenâ buldukta aşk bâki kalır
Bu sebebden dediler kim aşka yoktur intihâ
Her şey ve herkes bir gün gelir yok olur gider, ancak Aşk dâimâ bâki kalır..
Bu nedenle Hakk Dostları : Aşka bir son da yoktur! dediler.
Dilerim Senden Hudâyâ eyle tevfikin refik
Bir nefes gönlüm senin aşkından etme gel cüdâ
Ey Hudâ!
Senden, bana aşk yolunda yardımını yoldaşım etmeni dilerim!
Gönlümü Senin aşkından bir nefeslik sürede bile ayrı bırakma!
Mâsivâ-yı aşkının sevdâsını gönlümden al
Aşkını eyle iki âlemde bana âşınâ
Senden başka her şeyin aşkının sevdâsını al gönlümden!
Senin aşkını dünyada ve âhirette bana el olmayan Yârim et!
Aşk ile tâmuda olmak cennetidir âşıkın
Lîk cennette olursa tâmudur aşksız anâ
Âşık olan kişinin aşk ile birlikte olacağı cehennem, cennetidir.
Lâkin aşk yoksa âşık, cennette olsa da cehennemdir onun için
Ey Niyazî mürşid istersen bu yolda aşka uy
Enbiyâ vü evliyâya aşk olubdur rehnümâ
Ey Niyazî!
Bu imtihan ve hayat yolunda bir mürşid istersen eğer, aşka uy!
Çünkü Nebîlere ve Velîlere de yol gösterici-kılavuz, hep aşk ola gelmiştir
Aşk (A.): Üstün, ileri derecede sevgidir ki, bu ancak tasavvufla uğraşanlar tarafından Allah hakkında kullanılır.
(Mevlâna, Yunus, Muhyiddin-i Arabi, Muhammed Nuru'l-Arabi,
Mısrî, Nesimi ve benzerleri gibi büyük mütefekkirler gibi)
Böylece de Allah'a ait bir isim kabul edilmiştir.
İktidâ : Uymak, tâbi olmak. Birinin hareketini örnek alarak ona benzemeye çalışmak. İttiba etmek.
Mevcûdat : Var olan her şey. Kâinat. Yaratılmış şeyler.
Mâlumat : Bilinen şeyler, bilinenler. Bir iş veya mevzu hakkındaki bilgiler.
Akdem : Daha önce. Daha ileri. Daha mühim.
İbtidâ : Baş taraf. Evvel. Başlangıç. En önce, başta.
İntihâ : Son, nihayet, uç.
Hudâyâ : Yâ Huda! Ey Hüdâ!
Tevfik : Uygun düşürme. Uydurma. Muvafık kılma. Cenab-ı Hakk'ın kuluna yardım etmesi.
Cüdâ (F.): Ayrı, uzak.
Mâsivâ (A.): Allah'dan başka olan her şey.
Mâsivâ-yı Aşk: Aşktan başka olan her şey. Mâsivâ aşkı.
Tâmu (T.): Cehennem.
Lîk : Lakin, fakat, ancak.
Rehnümâ (F.): Yol gösterici, kılavuz, delil. rehber.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/imza4.gif[/img]
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Peygamber Efendimiz Aleyhisselam için Yazdığım bir Karalamam
Feda yoluna şu Can
Can Ahmedim Ahmedim (Aleyhisselam)
Dökülsün yolunda kan
Can Ahmedim Ahmedim
Yoluna şu can kurban
Vasfına hayran Rahman
Sığar sana dü Cihan
Can Ahmedim Ahmedim
Kademine yüz süren
İste başımı veren
Emret Nâra giren
Can Ahmedim Ahmedim
Nur Aslı Mim-Ha-Mim-Dal
Nûrundan Erdeki Hal
Sensindir bana tek Yâr
Can Ahmedim Ahmedim
Kuloglan ikrar verdi
Canın yoluna serdi
Seni sevmeye erdi
Can Ahmedim Ahmedim
Can Ahmedim Ahmedim (Aleyhisselam)
Dökülsün yolunda kan
Can Ahmedim Ahmedim
Yoluna şu can kurban
Vasfına hayran Rahman
Sığar sana dü Cihan
Can Ahmedim Ahmedim
Kademine yüz süren
İste başımı veren
Emret Nâra giren
Can Ahmedim Ahmedim
Nur Aslı Mim-Ha-Mim-Dal
Nûrundan Erdeki Hal
Sensindir bana tek Yâr
Can Ahmedim Ahmedim
Kuloglan ikrar verdi
Canın yoluna serdi
Seni sevmeye erdi
Can Ahmedim Ahmedim
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- derunilale
- Saygın Üye
- Mesajlar: 268
- Kayıt: 27 Tem 2007, 02:00
- kulihvani
- Site Admin
- Mesajlar: 12887
- Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
- kulihvani
- Site Admin
- Mesajlar: 12887
- Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Yuakardaki yazıda geçen:
Pîre Teslimiyyet Bu itaatin üstünkörü ve ihlasla olması lazımdır.Şartsız ve tam olmalıdır.Mürid tevilsiz, cevâbsız, özürsüz ve tepkisiz Şeyhin emirlerine harfiyen bağlı kalmalıdır. Şeyhin emri akıl dışı hatta haram işlemeyide emretse harfiyen bu emirlere itaat etmesi lazımdır. "
alaimisema: Bu doğrumudur
Diye sormakta:
Değerli kardeşim, yukarıda da belirttiğim gibi bu inanç kesinlike küfürdür.
Âyetler çok açıktır.
Hiç bir kimse Allah Teâlânın küfür-yasak kıldığını iman diye İslam Dinine yamayamaz.
ne acıdır ki pek çok zındık-dinsiz kişi şeyh kılığında halkı köle gibi zındıklığında kullanmak için şu anda savunmasız gözüken çok kıymetli İslam Âlimlerini kendilerine kılıf yapmaktadırlar.
Eserlerinden alıntı gösterip kaynak vermemektedirler.
kuloğlu genç bir kardeşimiz olup sormaktadır zaten.
Rabıta ve benzeri uygulamaları halkı kendilerine zincirleme aracı kullnan ve küfretmekten korkmayan bu zorba zındıklardan Allaha sığınırız.
İslam Dini Şeriatında;
Muhammedi İman,
Muhammedi İbadet,
Muhammedi Ahlâk ve
Muhammedi Hâller ortadadır-açıktır.
Bazı değerli Âşıkların bir dizesini çekip sonuca gidilemez.
Şetahat yapan pek çokları vardır..
Kaldı ki Şeriat-ı Garraya uymayan hiç bir sözü kimden olursa olsun asla kabul etmeyiz elhamdülillah..
ilginize teşekkür ederim..
muhabbetle..
Pîre Teslimiyyet Bu itaatin üstünkörü ve ihlasla olması lazımdır.Şartsız ve tam olmalıdır.Mürid tevilsiz, cevâbsız, özürsüz ve tepkisiz Şeyhin emirlerine harfiyen bağlı kalmalıdır. Şeyhin emri akıl dışı hatta haram işlemeyide emretse harfiyen bu emirlere itaat etmesi lazımdır. "
alaimisema: Bu doğrumudur
Diye sormakta:
Değerli kardeşim, yukarıda da belirttiğim gibi bu inanç kesinlike küfürdür.
Âyetler çok açıktır.
Hiç bir kimse Allah Teâlânın küfür-yasak kıldığını iman diye İslam Dinine yamayamaz.
ne acıdır ki pek çok zındık-dinsiz kişi şeyh kılığında halkı köle gibi zındıklığında kullanmak için şu anda savunmasız gözüken çok kıymetli İslam Âlimlerini kendilerine kılıf yapmaktadırlar.
Eserlerinden alıntı gösterip kaynak vermemektedirler.
kuloğlu genç bir kardeşimiz olup sormaktadır zaten.
Rabıta ve benzeri uygulamaları halkı kendilerine zincirleme aracı kullnan ve küfretmekten korkmayan bu zorba zındıklardan Allaha sığınırız.
İslam Dini Şeriatında;
Muhammedi İman,
Muhammedi İbadet,
Muhammedi Ahlâk ve
Muhammedi Hâller ortadadır-açıktır.
Bazı değerli Âşıkların bir dizesini çekip sonuca gidilemez.
Şetahat yapan pek çokları vardır..
Kaldı ki Şeriat-ı Garraya uymayan hiç bir sözü kimden olursa olsun asla kabul etmeyiz elhamdülillah..
ilginize teşekkür ederim..
muhabbetle..
- aNKa
- Özel Üye
- Mesajlar: 2797
- Kayıt: 02 Eyl 2007, 02:00
Muhammedi Kemâlatın (tekemmülün) formülünde:
1- Allahü zül Celalin mutlak Hidayeti ve İhsan izni,
2- Rasulullah (s.a.v.)in şerefli şifası, Şefaati ve Ekrem ikramı,
3- Allah Dosdlarının, Aziz Erenlerin ve Pîrin himâyetkâr himmeti ve duası ile
4- Kulun; fakir aciz zelil alîl oluşunu anlayıp göstereceği samimiyet, ciddiyet, hüsnüniyet ve kulluk gayreti şarttır
BİZde afedersiniz hayvan gibi zincirlenmek, bağlanmak vs yoktur
Bağlı bir insan asla Rasulullah (s.a.v.)e gidemez
Çünkü Rasulullah(s.a.v.) de bağ yoktur ve hareket halindedir
Bağlayıcı değil götürücüdür
Köprüdür, yoldur
Mürşid-i mutlak, Rehber-i mutlak, İmam-ı mutlak, Rasul-ü mutlak Rasûlullah sallallahu aleyhi vessellem Rahmetenlilâlemindir
Onun yolundaki sevgili Erenler ve Hakk Dosdları da aynı metodu izlemektedirler
Onlarda bağlayıcı değil Rasulullah(s.a.v.)e götürücüdür
Muhammedi Tasavvufta; aklın ortaya koyduğuna hakk diyen felsefe veya bazı ne olduğu belirsiz uçan-kaçancılar gibi kişiyi kendisine bağlamak, kişiye tamamen kendindekini vermek veya kandırmak değil, kişinin kendindekini, özündekini ortaya çıkarmak ve aklın ve naklin(vahy-sahih hadisler) ortaya koyduğunu tevhid ettirir
Tekemmül: Kemâl bulma, Kemâle gelmedir.
Kemâl: Rüşde ermedir.
Rüşd ise: Diriliğin farkına varıştır.
Kişi kendindeki diriliğin farkına kendi kulluk gayretiyle ve elini bir Eren(Pîr) elinin tutmasıyla mümkün olacaktır elbette.
Ancak Pîr de kişiyi Rasulullah(s.a.v.)in eline ulaştıracak ve bu şekilde el el sütünde en son ellerin üstünde Allahü zül Celalin eli olacaktır inşaallah
Birde Pîr dediğimiz hizmetçidir, baş hizmetçinin hizmetçisidir
Bu dörtlü sistemi kolay olmasa da çok iyi anlamak gerekiyor ve kademeleri doğru anlamak gerekir diye düşünmekteyim
İnsanın tevhid tekemmülündeki 4 aşamaya bakarsak:
1- Baş Mürşit, baş öğretmen, baş hizmetçi Rasulullah(s.a.v.)in ŞERİATında SÖZ esastır.
2- Muhammedi TARİKATta SOHBET esastır. (sahip çıkma ve sahip çıkılma ile Sahabelik yani arkadaşlık, hakta ve hayrda bilelik.)
3- MARİFET-i Muhammediyye de ZEVK esastır. (sözün sohbete, sohbetin öze akışı ve işlenmesi.)
4- HAKİKAT-ı Muhammediyye de HAZZ esastır. (diyen bilmez, bilen demez işi ki hal dir.)
İlim-irade-idrak ve iştirak bazında
Pîrin; İlahi ilim öğretimi ve Muhammedi edeb eğitimi ile ancak görülebilecek olan
Rasulullah(s.a.v.) Efendimizin; İlahi irfan ve Muhammedi erkân öğretim ve eğitimi
cümlemize nasip ve müyesser olsun dualarımla
Muhammedi muhabbet ve hasbi hizmetler dilerim
1- Allahü zül Celalin mutlak Hidayeti ve İhsan izni,
2- Rasulullah (s.a.v.)in şerefli şifası, Şefaati ve Ekrem ikramı,
3- Allah Dosdlarının, Aziz Erenlerin ve Pîrin himâyetkâr himmeti ve duası ile
4- Kulun; fakir aciz zelil alîl oluşunu anlayıp göstereceği samimiyet, ciddiyet, hüsnüniyet ve kulluk gayreti şarttır
BİZde afedersiniz hayvan gibi zincirlenmek, bağlanmak vs yoktur
Bağlı bir insan asla Rasulullah (s.a.v.)e gidemez
Çünkü Rasulullah(s.a.v.) de bağ yoktur ve hareket halindedir
Bağlayıcı değil götürücüdür
Köprüdür, yoldur
Mürşid-i mutlak, Rehber-i mutlak, İmam-ı mutlak, Rasul-ü mutlak Rasûlullah sallallahu aleyhi vessellem Rahmetenlilâlemindir
Onun yolundaki sevgili Erenler ve Hakk Dosdları da aynı metodu izlemektedirler
Onlarda bağlayıcı değil Rasulullah(s.a.v.)e götürücüdür
Muhammedi Tasavvufta; aklın ortaya koyduğuna hakk diyen felsefe veya bazı ne olduğu belirsiz uçan-kaçancılar gibi kişiyi kendisine bağlamak, kişiye tamamen kendindekini vermek veya kandırmak değil, kişinin kendindekini, özündekini ortaya çıkarmak ve aklın ve naklin(vahy-sahih hadisler) ortaya koyduğunu tevhid ettirir
Tekemmül: Kemâl bulma, Kemâle gelmedir.
Kemâl: Rüşde ermedir.
Rüşd ise: Diriliğin farkına varıştır.
Kişi kendindeki diriliğin farkına kendi kulluk gayretiyle ve elini bir Eren(Pîr) elinin tutmasıyla mümkün olacaktır elbette.
Ancak Pîr de kişiyi Rasulullah(s.a.v.)in eline ulaştıracak ve bu şekilde el el sütünde en son ellerin üstünde Allahü zül Celalin eli olacaktır inşaallah
Birde Pîr dediğimiz hizmetçidir, baş hizmetçinin hizmetçisidir
Bu dörtlü sistemi kolay olmasa da çok iyi anlamak gerekiyor ve kademeleri doğru anlamak gerekir diye düşünmekteyim
İnsanın tevhid tekemmülündeki 4 aşamaya bakarsak:
1- Baş Mürşit, baş öğretmen, baş hizmetçi Rasulullah(s.a.v.)in ŞERİATında SÖZ esastır.
2- Muhammedi TARİKATta SOHBET esastır. (sahip çıkma ve sahip çıkılma ile Sahabelik yani arkadaşlık, hakta ve hayrda bilelik.)
3- MARİFET-i Muhammediyye de ZEVK esastır. (sözün sohbete, sohbetin öze akışı ve işlenmesi.)
4- HAKİKAT-ı Muhammediyye de HAZZ esastır. (diyen bilmez, bilen demez işi ki hal dir.)
İlim-irade-idrak ve iştirak bazında
Pîrin; İlahi ilim öğretimi ve Muhammedi edeb eğitimi ile ancak görülebilecek olan
Rasulullah(s.a.v.) Efendimizin; İlahi irfan ve Muhammedi erkân öğretim ve eğitimi
cümlemize nasip ve müyesser olsun dualarımla
Muhammedi muhabbet ve hasbi hizmetler dilerim
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
nâgümânem..
nâgümânem..
Bende-i Verese-i Mazhar-ı Nur-u Yezdânem
Zulfikâr-ı Işk "ben"i öldüreli nâgümânem
Vuralı teberin muhabbet-i pirân şu kalbe
Baykuşem ölüm nushem oldu bak harabat hânem
Nefs namlı bir kisra vesvese namlı cavidanı
Kırıldı bir Fâruk ile oldu dost hikaye hem
Aklı sanardım rehber-i rah hem muhyi-i ervah
Boğuldu akıl umman-ı rahda ışığem yânem
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Ak Gerdanda!
Yaramdan akan sızıntılar.....
Ah bir inci boncuk olsam
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Üzülmeyin dostlar ölsem
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Güzel Allımın Gerdanı
Dökmüştüm yolunda kanı
Ah şu deli gönlüm hani?
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Allım temiz su misali
Yersede beni hoş dili
Çırayım kalbim fitili
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Gani Kerim yardım eyle
Düşmüşüm gönülsüz dile
Kuloğlanın sözü böyle
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Ah bir inci boncuk olsam
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Üzülmeyin dostlar ölsem
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Güzel Allımın Gerdanı
Dökmüştüm yolunda kanı
Ah şu deli gönlüm hani?
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Allım temiz su misali
Yersede beni hoş dili
Çırayım kalbim fitili
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
Gani Kerim yardım eyle
Düşmüşüm gönülsüz dile
Kuloğlanın sözü böyle
Ak Gerdanda Ak Gerdanda
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Halep Suları, Çağlar Nesimi
Çağlar Nesimî!
Halep suları
Çağlar Nesimi!
Aşıklar sana
Ağlar Nesimî!
Açar çiçekler
Eder dilekler
Boynu bükükler
Der Er Nesimî!
Fetva yazanlar
Mansur asanlar
Seni kesenler
Öldü Nesimî!
Kuloğlan der vâh!
Mümin der eyvâh!
Hem sergâr, Agah!
Duy Duy Sesimi!
Halep suları
Çağlar Nesimi!
Aşıklar sana
Ağlar Nesimî!
Açar çiçekler
Eder dilekler
Boynu bükükler
Der Er Nesimî!
Fetva yazanlar
Mansur asanlar
Seni kesenler
Öldü Nesimî!
Kuloğlan der vâh!
Mümin der eyvâh!
Hem sergâr, Agah!
Duy Duy Sesimi!
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
http://www.iskenderpasa.com/sss/sorugos ... l%20İlişki
kendini Nakşiyim Tasavvuf ehliyim sanan gerizekalı birinin(üstelik bu insanın haram demediği birşey yok) batıdan gelen sapık bir ilişki türüne bir Şeyhe atfettiği sitesinde mekruhtur haram değildir demesi üzerine Hak Erenlere bir özlem duyup yazdım bu şiiri.
kendini Nakşiyim Tasavvuf ehliyim sanan gerizekalı birinin(üstelik bu insanın haram demediği birşey yok) batıdan gelen sapık bir ilişki türüne bir Şeyhe atfettiği sitesinde mekruhtur haram değildir demesi üzerine Hak Erenlere bir özlem duyup yazdım bu şiiri.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- nur_umim
- Özel Üye
- Mesajlar: 1119
- Kayıt: 19 Ağu 2007, 02:00
Acı olan şu ki, Yüce İslam Dini adına Fetva vermeleri!
Yoksa, Hayâ-Ar Damarları patlamışlara diyecek söz yok!
Her türlü gayr-i meşru ve sapık ilişkileri cehenneme hazırlıktır.
Hayâ: insanı hayvandan ayıran iffet ve utanma duygusudur.
Hayâ; bâtıl ve şer olanı yapmaktan ve onları insan olma şeref, hasiyet ve onuruna yedirememek hakk ve hayrından ibârettir.
Hayâ: Nefsin, helâl ve doğru olan da kalmasıdır.
ALLAHÜ ZÜL-CELÂL: O (şeytân) size ancak kötülüğü, çirkini (hayâsızlığı) ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder." (Bakara2/169)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Her dinin bir ahlâk düzeni vardır. İslâmın ahlâk düzeni de hayâ üzerine kurulmuştur. buyurmuştur.
(Muvatta II 905 no:9; İbn Mâce, Sünen II 1399 no 4181)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Allahdan hayâ edin!... buyurunca Ashab-ı güzin: Yâ Resûlullah! Elhamdülillah biz Allahdan hayâ ediyoruz dediklerinde şöyle açıklama buyuruyor: Söylemek istediğim bu değil, Allahtan hakkıyla hayâ etmek demek baş ve onun taşıdıklarını (beyin-akıl-bilgi), batnı (karnı) ve onun ihtivâ ettiklerini muhafaza etmen, ölümü ve toprakta çürümeyi hatırlamandır. Kim âhireti dilerse dünya hayatının zînetini terk etmeli, âhireti bu hayata tercih etmelidir. Kim bu söylenenleri yerine getirirse, Allahtan hakkıyla hayâ etmiş olur. buyurmuştur.
(İbni Mesud (radiyallahu anhu) dan, Tirmizî-Kıyâmet 25/2460)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Hayâ imândandır. Îmân sahibi ise cennettedir. Hayâsızlık (ve ondan kaynaklanan kabalıklar, çirkin ve kırıcı sözler), cefâ (eziyet, zulüm, haksızlık) dan bir parçadır. Cefâ (eden de) cehennemdendir. buyurmuştur.
(İmran (radiyallahu anhu) dan; Taberânî; Beyhakî; Buhârî Edeb; Ebu Bekreteş- Şiraziden İbn Mâce; Hâkim; Beyhakî)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Hayâ imândandır. buyurmuştur.
(Abdullah bin Selâm (radiyallahu anhu) dan Ebu Yâlâ; İbni Ömer (radiyallahu anhu) dan, Buhârî, Müslim, Tirmizî)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): "Haya örtüsünü atan kimsenin arkasından konuşmak gıybet değildir."
(Enes'den (r.a.) dan; Beyhakî, Sünen)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'i DUYan ve UYanlara es SELÂM olsun!..
Yoksa, Hayâ-Ar Damarları patlamışlara diyecek söz yok!
Her türlü gayr-i meşru ve sapık ilişkileri cehenneme hazırlıktır.
Hayâ: insanı hayvandan ayıran iffet ve utanma duygusudur.
Hayâ; bâtıl ve şer olanı yapmaktan ve onları insan olma şeref, hasiyet ve onuruna yedirememek hakk ve hayrından ibârettir.
Hayâ: Nefsin, helâl ve doğru olan da kalmasıdır.
ALLAHÜ ZÜL-CELÂL: O (şeytân) size ancak kötülüğü, çirkini (hayâsızlığı) ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder." (Bakara2/169)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Her dinin bir ahlâk düzeni vardır. İslâmın ahlâk düzeni de hayâ üzerine kurulmuştur. buyurmuştur.
(Muvatta II 905 no:9; İbn Mâce, Sünen II 1399 no 4181)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Allahdan hayâ edin!... buyurunca Ashab-ı güzin: Yâ Resûlullah! Elhamdülillah biz Allahdan hayâ ediyoruz dediklerinde şöyle açıklama buyuruyor: Söylemek istediğim bu değil, Allahtan hakkıyla hayâ etmek demek baş ve onun taşıdıklarını (beyin-akıl-bilgi), batnı (karnı) ve onun ihtivâ ettiklerini muhafaza etmen, ölümü ve toprakta çürümeyi hatırlamandır. Kim âhireti dilerse dünya hayatının zînetini terk etmeli, âhireti bu hayata tercih etmelidir. Kim bu söylenenleri yerine getirirse, Allahtan hakkıyla hayâ etmiş olur. buyurmuştur.
(İbni Mesud (radiyallahu anhu) dan, Tirmizî-Kıyâmet 25/2460)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Hayâ imândandır. Îmân sahibi ise cennettedir. Hayâsızlık (ve ondan kaynaklanan kabalıklar, çirkin ve kırıcı sözler), cefâ (eziyet, zulüm, haksızlık) dan bir parçadır. Cefâ (eden de) cehennemdendir. buyurmuştur.
(İmran (radiyallahu anhu) dan; Taberânî; Beyhakî; Buhârî Edeb; Ebu Bekreteş- Şiraziden İbn Mâce; Hâkim; Beyhakî)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): Hayâ imândandır. buyurmuştur.
(Abdullah bin Selâm (radiyallahu anhu) dan Ebu Yâlâ; İbni Ömer (radiyallahu anhu) dan, Buhârî, Müslim, Tirmizî)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): "Haya örtüsünü atan kimsenin arkasından konuşmak gıybet değildir."
(Enes'den (r.a.) dan; Beyhakî, Sünen)
Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'i DUYan ve UYanlara es SELÂM olsun!..
- kuloglan
- Aktif Üye
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 26 Kas 2007, 02:00
Esrikdik biz!
Esrikdik biz!
Kılınmadan asma evvel
Esriktik Mestandandık biz!
Bitmeden Beng Hind hâkinde
Ayık değil, Hayrandık biz!
Kalender derler hem Abdal
Pirimiz dost Seyyid Battal(Kuddise Sİrruh)
Yeni değil bizde bu hal
Bu hallere sultandık biz!
İnsan doğduk, hayvan olduk,
Pîrle gene insân olduk,
Pirimizden haber aldık
Pîrâne bendegândık biz!
Erler meşreb meşrebdirler
Kimi derviş kimi pîrler
Ama yol üzre hep birler
O yollara kurbandık biz!
Sözlerim hep muhabbetten
Ne cesettendir ne etten
Kuloğlanım bu haletten
Bulutla gündük, tandık biz!
Kılınmadan asma evvel
Esriktik Mestandandık biz!
Bitmeden Beng Hind hâkinde
Ayık değil, Hayrandık biz!
Kalender derler hem Abdal
Pirimiz dost Seyyid Battal(Kuddise Sİrruh)
Yeni değil bizde bu hal
Bu hallere sultandık biz!
İnsan doğduk, hayvan olduk,
Pîrle gene insân olduk,
Pirimizden haber aldık
Pîrâne bendegândık biz!
Erler meşreb meşrebdirler
Kimi derviş kimi pîrler
Ama yol üzre hep birler
O yollara kurbandık biz!
Sözlerim hep muhabbetten
Ne cesettendir ne etten
Kuloğlanım bu haletten
Bulutla gündük, tandık biz!
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/118-119kr.jpg[/img]
- kulihvani
- Site Admin
- Mesajlar: 12887
- Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Değerli ve genç âşığım kuloğlan canımız,
ERENce nefeslenişlerin ERENerin Ruhunu neşelendirmekte...
ayak ve uyak koordinen gerçekten çok güzel..
gönlünce coşman ve taşman ise sitemize genç bir esinti vermekte..
her zaman dediğim gibi şiir, akan bir çeşme gibidir âşık yüreklerden,
SUSarsa bu çeşmeler yanık gönüller SUsar!..
gönlün NUR dolsun..
Muhabbet menbağı olsun!..
ERENce nefeslenişlerin ERENerin Ruhunu neşelendirmekte...
ayak ve uyak koordinen gerçekten çok güzel..
gönlünce coşman ve taşman ise sitemize genç bir esinti vermekte..
her zaman dediğim gibi şiir, akan bir çeşme gibidir âşık yüreklerden,
SUSarsa bu çeşmeler yanık gönüller SUsar!..
gönlün NUR dolsun..
Muhabbet menbağı olsun!..