![Resim](https://www.muhammedinur.com/photos/upload/2012/08/10/20120810153525-902837f9.png)
EHL-i BeYt aleyhumu's-selâm GÜLDESTEsi
İmam HÜSEYİN aleyhi's-selâm
“Allahümme salli âlâ Muhammed’in abdike ve nebîyyike ve resûlike ve’n- nebîyyü’l-ümmiyyi” “ ve âlâ alihi ve Ehl-i Beytihi ve’s-sahbihi ve ümmetihi..."
Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm KİMlerdir..
Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm DEyişimİZ.. SıRRın SÖYLEyişim-İZ!..
Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm hadislerinin kaynağını göstermek hep sorun olmuştur.
Türkistan Anayurdumuzdan genç ilim adamı Zamira AHMEDOVA’nın “Hz. Hüseyin’in Hayatı, Hilâfet Mücadelesi ve Din Anlayısı” adlı doktora tezi ilmî bir kaynak teşkil etmiştir.
Kendisine teşekkür eder başarısını niyaz ederiz..
Kaynak-Mesne temeldir her işte, yoksa her söz ve iş hayalen askıda kalır..
MuhaMMedî MeLÂmette her Akl-ı Silm Sahibi Nefs bilir ki, İsLÂm Dinimiz;
Zâhirde-Teknikte AKIL-MANTIK,
Bâtındaysa-Tasavvufta NAKİL-MESNED dinidir.
NAKİL-MESNED: dâimave mutlaka Kur'ân-ı Kerim ve hadis-i Şerîflerdir.. Nassdır.
Normal Haytta, İNSAN-bİLİM-SAN’AT-DİN CEM’dir ve her ŞEYde AYNı Noktada mevCÛDDur..
Her Nefs;
Bâtınî ALLAH celle celâluhu NûRu olan Nakli DUYmaya fıtraten Me’mur ve Mahkumdur.
Zâhirî ALLAH celle celâluhu NûRu olan Akla UYmaya fıtraten Muhtaç ve Mecburdur…
Bunu, KULLuğun ANA vasıfları olan;
Fakriyyet, Acziyyet, Zillet ve İlleti, BİLen, BULan, OLan ve YAŞAyan her NEFS kendinde bilir ANlar..
Önemli olan ham AKLın MuhaMMedi İlim, Edeb, İrfÂN ve ERkÂNla Tâlim-Öğretim ve Terbiye-Eğitimi meslesidir..
Şeriat-ı MuhaMMediyyenin, Tarikat-ı MuhaMMediyyenin,
Mârifet-i MuhaMMediyyenin ve Hakikat-ı MuhaMMediyyenin İç İnancında ve Dış fiilinde temel Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm EDEBİ ve USÜLÜ esastır. Usülsüz vüsul ise safsatadır..
Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve selemin canını, kanını, imanını, amelini, ahlâkını ve HÂLLerini kıyamete kadar taşıyan ANA İSALE HATTIdır.
MuhaMMed aleyhi's-selâmın, Resûliyyet-Nübüvvet Kur'ân-ı Kerim Emâneti, SÖZe SES Hilâfeti.. Bâtınî..
MuhaMMed aleyhi's-selâmın Velâyet-Beşeriyyet uygulama Sünneti Fiiliyyat İmameti kıyamete kadar câridir.. Zâhirî..
NübüVVet Nûrunun Velâyete derc olup ebeden CÂRİ-CerryÂN oluşunu ANlayış Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâmı ANlayıştır.
Bu Keban Merkezinden bütün ÂLEMlere Rahmet CeRRyÂNı taşıyan iki TEL Kabloso gibidir…
Kur'ân-ı Kerim ve Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm AYRılamaz İKİnin TEVHİDidir.. “Olmazsa Olmaz!” ıdır..
Öyleki sanki Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâm İÇinde derc olmuş-diri Kur'ân-ı Kerim elektirğini her eve/cana taşıyan elektirik kablosu gibidir..
Bunun her NEFS için ne denli önemli olduğunu iyi ANlamalıyız;
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Hâkim, Müstedrek ala’s-Sahihayn, tah. Mustafâ Abdu’l-Kâdir Atâ, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1990, III, 118.)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
O da yaşlandığını, hazı şeyleri unuttuğunu belirttikten sonra anlatmaya başlar: "Mekke ile Medine arasında Hum denilen bir su başında bulunurken bir gün Resullullah hutbe irad etmek üzere ayağa kalktı. Allah'a hamd ü senâ etti, va'z ve hatırlatmalarda bulundu sonra: “Haberiniz olsun ki ey insanlar, ben ancak bir insanım, Rabbımın elçisinin gelmesi ve benim ona icâbet etmem yaklaşıyor. Ben size iki ağır emânet bırakıyorum. Bunların birincisi Allah'ın Kitabı'dır, onda mutlak hidâyet ve nur vardır. Binaenaleyh sizler Allah'ın kitabına tutununuz ve ona sımsıkı sarılınız!” buyurdu.
Böylece Allah'ın kitabına teşvik edip gönülleri ona rağbet ettirdi. Sonra da şöyle buyurdu: “Diğeri de Ehl-i Beytimdir, BEN EHL-İ BEYTİM HAKKINDA SİZLERE ALLAH'I HATIRLATIYORUM!”
(Müslim, Sahih-Fazailu's-Sahabe, 36)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Kütüb-i Sitte, Muhtasar C.12/499)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Müslim Fezailüs- sahabe 36,37; Darimî, Fezâilül-Kurân 1; İ. Ahmed, III/14,17-4/367,371; Şeybe; Hatîb)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Hâkim,1/93)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Tirmizî, Menâkıb: 31; Müsned, 3:14, 17, 26)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(İbn Abbas (ra) dan; Darimî, Tabaranî-Kebirinde; Ebi Zerr (ra) dan; Hâkim-Müstedrekinde ve Hatîb tarihinde)
Niçin yaratıldığını niçin yaşadığını ve sonunu düşünen kâmil akıllı nefisler; dinî İnancını, geçmişin asla anlaşılamaz Belâu’l-Azim kulluk imtihanı çıkmazlarında, Emevî Arap Irkçılığına dayalı ve Ehl-i Beyt aleyhumu's-selâmı dışlayan sonradan Sünnî elbisesi giyen ve siyaset sahnesini dolduran kısır Anlayışı ile Fars Irkçılığına dayalı ve Ashab-ı Güzin radiayallu anhum’u dışlayan sonradan Şiî elbisesi giyen ve siyaset sahnesini dolduran dar-kısır Anlayışına kurban edemezler..
Sünnî-Şiî ayrımı İslamın ilk zamanlarında başlamış bir fitnedir.
Şia kelimesi sözlükte " Bir şahsa yardımcı, taraftar olmak" anlamına gelmektedir.
Bu kelime, Kur’an-ı Kerim’de de geçmis ve aynı anlamda kullanılmıstır:
وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَيْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/ayetgrafik.jpg)
İmam Ali kerremullahi veche de: “...Şia’ma (taraftarlarıma) saldırdılar. Bir kısmını zulüm ve hile ile öldürdüler…” buyurmuştur.
(Mehmet Azimli, X. yy’a Kadar Sii Karakterli Hareketler, Öykü Kitapevi, İstanbul 2006, 13)
Sünnî-Şiî ayrımı acı gerçeğini, iki tarafın elindeki hadis râvilerine ve hadis sayılarına bakınca çocuklar bile görmektedir.
Oysa MuhaMMed aleyhi's-selâmın Bildirip uyguladığı İslam Dini tektir..
Kendi Sevab ve Günahlarıyla Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ile bile yaşayanlar geçmiştir.
Kalan ise Sünnetullahta yaşamamız şart olan Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem Sünnetidir..
Sadece dünya hilafeti peşine düşenler iyi okumalı ki:
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Ebu Hureyre (ra) dan; Buhârî-Tarihinde; Hâkim, Müstedrek’inde ve İbn Asakir; Ebu Nuaym)
![Resim](https://www.muhammedinur.com/resimler/hadisgrafik.jpg)
(Sefine (ra) dan; İmâmı Ahmed; Taylâsî; Nâim; Ebu Yâ’lâ; Begavî; İİbn Hibban; Tirmizî)
Biz ise İŞin ASLına, Hadis-i Şerîfler Işığında bakmak azmindeyiz inşae ALLAH!..