99 Tevhid.. YÜZü SENde...
İSİMsiz OLAN KuN ile feYeKuN OLDU...
"ben"im muhatabım RABB İSMi!
ALLAH ismi ile sâdece hitab ediyor...
"ben" in ALLAH'ı "ben" in RABBi "ben" siz ZÂT!
İSİM-siz SIFAT-sız EŞYA-sız ZÂT!
ZÂT KENDİ
ALLAH İSİM
RAHMAN SIFAT
RAHİM EŞYA
B' İSMİ' LLÂHİ'R- RAHMÂNİ'R- RAHÎM
Her İNS-ÂNın İSMi var,
İNS-ÂN her ŞEYe İSİM veriyor!
ZÂHİR; İSİM-SIFAT ve EŞYÂ'dan oluşuyor...
BÂTIN; ZÂTın SIRRı.
EVVEL; ZÂTın İSİMsiz mebdei
ÂHİR; ZÂT'ın HAYRET DEMi...
ZÂHİRde TEKlik ARZ’a, KESRETte SEMÂ’ya verilmiş bulunuyor.
ARZ, fASLında KESRET ASLında TEVHİD MEKÂNı.
ZÂHİRin BÂTINı GÖRülemeyen,
BÂTINın ZÂHİRi GÖRülebilen.
Yâni ASLında GÖRüşümüz ZÂHİRden değil BÂTINdan. BÂTINın SEYRine ZÂHİR denmekte.
ZÂHİR seyredemediğine BÂTIN denmekte.
BÂTINı gÖREMEmizin sebebi ZÂHİR FUADımızın körlüğünden. Bu da ZİKRULLAHı EKBER ile NURlanır in şâe ALLAH.
لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ
Lâ tudrikuhu'l-ebsâru ve huve yudriku'l-ebsâr(ebsâru) ve huve'l-lâtîfu'l-habîr(habîru).
Basarlar, gözler O'nu idrak edemez. Ve O, Basarları, gözleri idrak eder. Ve O, lâtiftir, herşeyden haberdardır.
(En'am 103)
RABBi’l-Âlemîn= ÂLEMLERin RABBi. GÖKLER gibi çoğul ÂLEMler ve bu ÂLEMler AKIL ÂLEMleri. RABB ile AKIL muhatab olmakta. Bu nedenle Kurân-ı Kerîm-i Azîmu’ş-Şân’da konuşan enâniyyet sâhibi, yâni “ben” diyen –RABBÎ diye nidâ etmekte.
Cevap ise ALLAH ismi ile gelmekte ve Melekler aracılığı ile ALLAHu Teâlâ’nın hitâbı bildirilmekte. Çünkü AKLın TAMMlayıcısı NAKİL olduğundan AKIL cevâbı NAKİLden alacaktır.
RABB İÇte AKIL ile,
ALLAH, DIŞta NAKİL ile muhatablık HATMİ kurulmakta.
Kesret RABB ismi ile câri iken VAHDET ALLAH ismi ile kâim.
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
Kul huvallâhu ehad(ehadun).
De ki: “O ALLAH, Bir'dir (Tek'tir).”
اللَّهُ الصَّمَدُ
Allâhus samed(samedu).
ALLAH Samed'dir (herşey O'na muhtaçtır, O, hiçbir şeye muhtaç değildir).
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ
Lem yelid ve lem yûled.
O, doğurmadı ve doğurulmadı.
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ
Ve lem yekun lehu kufuven ehad(ehadun).
Ve O'nun bir dengi olmadı (olamaz).
(İhlas 1-4)
SadakALLÂHU'l-AZÎM.
İHLAS Sûre-i Şerîfe’sinde ALLAHu Teâlâ şu niteliklerle takdîm ediliyor,
EHAD(TEKlik)
Samed(İhtiyacsızlık)
Lem yelid ve lem yûled(Doğurmayış RAHMÂNİYYET içeriğinde bir doğdurmaya vesîle olmamaklık-hâmil bırakmamaklık, tohumlamamaklık, veled sâhibi olmamaklık olarak algılamamız gerekiyor. AKLın ANlaşıyışında çocuk sahibi olmak, anne olmak baba olmak, anadan babadan doğmuş olmak gibi "sebeblere bağlılık" var. Doğmamaklık ise AKLın Mekân-Zamân Seyrinde BaBa-aNNe sebebine mebnî olmayışı, RAHMÂNİYYET ve RAHİMİYYETin NAKİL seyrine göre Sünnetullah’ın mecrâsında işlemediğinin AKLa Anlatılması için)
lem yekun lehu kufuven EHAD(benzersizlik)
ALLAH - NAKİL - ARZ TEKliğinin, RABBi’l-Âlemîn - AKIL - SEMÂVÂT KESRETinin ZITlığı ifâde edilmekte.
ZITlık olarak tanımlamaya, adlandırmaya çalıştığımız konu ASLında ZIT yâni birbirine tamâmen farklı-ayrı-birbirini yok edici olan mânâsında anlamamalı bilâkis TAMMlayıcı-TÜMMleyici olduğunu AKLımıza Anlatabilmeliyiz. Kadın ve erkeğin ZITlığı ŞEHÂDETi-HABBEyi taşıyışlarındaki İÇli-DIŞlılıktan kaynaklanmakta. İNSANın bir ZÂHİR-DIŞ ÂLEM algısı bir de henüz tanımadığı ancak olduğunu bildiği İÇ ÂLEMinin algısı gibi. Düşünmek-hayal kurmak-ruya görmek-üzülmek-kızmak gibi elle tutulup gözle görülmeyen ancak İÇe âit İÇten gelen muharriklerin farkındalığı. ZITlıklar ASLın İZHÂRının ANlaşılmasının, İDRAK ve İRFANın ANAHDÂRları. Soğuk kendisinden daha az soğuk olanı Sıcak yapar ya da Sıcak kendisininden daha az sıcak olanı soğuk yapar. Sıcak ve Soğuk birbirine zıt görünmesine rağmen VARLIK algısının en önemli tutamağıdır. Karanlık-Aydınlık GÖZ için Ses Sessizlik KULAK için Sıcak-Soğuk TEMAS için Koku-Kokusuzluk BURUN için Tatlı-Acı Tuzlu-Şekerli TAD için VARLIK algısının tutamakları. İnsan bu ZITlıklara MADDE VARlığını bağlamış bulunmakta. İşte MÂNÂ VARlığını da KESRET-VAHDET uyarıları-sinyalleri veren RABB/ALLAH-İBLİS-ŞEYTAN inancı vermekte. Beş duyu vesîleleri ile Dünyâ Hayâtına tutunurken Temel inanç düsturları ile Mânevî Hayâtına tutunmakta. ZIT olarak ALGIlanan unsurlar ZIT olmadıkları gibi bilâkis birbirini tanımlayıcı-izhar edici-subutlayıcı olmakta.
ZÂHİRde NAKİL FUAD ile BÂTINda AKIL BASAR ile BURAnın ORA OLduğunu Anlar.
Kul İhvânî PÎRimizin bu konuya verdiği en açıklayıcı örnek olan, OBJEKTİF-OKÜLER DENGE-DÜZENi ile anlatılabilir. OBJEKTİFin GÖRen yüzü DIŞta BAKan yüzü İÇte. OKULER ise İÇte olmasına mukâbil BURAyı ORA ederken, OBJEKTİF DIŞta yâni ZÂHİR temâsında olmasına mukâbil ORAyı BURA eder.
BÂTIN=> Beş duyu ile algılanamayan, ulaşılamayan verilerin tümü, gizli şey, birşeyin iç yüzü gibi tanımlarla ifâde edilmekte.
AKLımızı beş duyumuz ile BİLinme hâline getiremiyoruz. Sâdece herkesin OLduğu gibi OLan, yiyen-içen-konuşan-öğrenen-yapan-sonuç çıkaran biri ise AKIL sâhibi diyoruz. Sâhip olunan bu AKIL BÂTIN MEKÂNından işlediğinde ZÂHİR SEYRi gerçekleşiyor. Bu SEYR İÇinde AYNa misâli kendini gÖRse, BİLse, tanısa SIRRlansa Âlem temâşâsına summun-sağır, bukmun-dilsiz, umyun-kör olduğunda yâni DALLdığı HAYYâl âleminden sıyrıldığında, Ru'yâdan UYandığında, AYIKtığında ASLını BİLecek BULacak OLacak ve YAŞAyacak in şâe ALLAH! Bunun için YOLun büyükleri, kesrete DALLmamamızı, Dünyâ HAYYâline kanmamamızı, OYUN ve OYALANmadan çıkmamızı nasihat buyurmaktalar...
BÂTINda RABBi'l-Âlemîn İSMi ile SARRmalanan KAF LÂM ile,
ZÂHİRde ALLAHu Teâlâ İSMi ile SARRmalanan KEF NÛN ile...
konuşur...
Ve's-Selâm...
- Ana sayfa Forum ana sayfa İLİM Tasavvuf
-
- Zaman: 26 Nis 2024, 00:18
- Tüm zamanlar UTC+02:00
RABBin KiM?
- gullale
- Özel Üye
- Mesajlar: 1362
- Kayıt: 16 Oca 2008, 02:00
- gullale
- Özel Üye
- Mesajlar: 1362
- Kayıt: 16 Oca 2008, 02:00
Re: RABBin KiM?
Yâ VeDûD! celle celâluhu
İnse inse en aşağıya, esfel-i sâfilîne,(en uzağa-aksâ) DİBe; En kesif, ağır hâli - urûc ile ALLAHı BİLir NAKLim,
Yükselse yükselse en yukarıya, illiyyîne, (en yakına-ahram) UCa; En latîf, hafif hâli - rucû' ile RABBi BULur AKLım...
BİLdiği-BULduğu ile fâş OLur "ben"liğim!
KİM -KİMde - KİMsesizde SIRR-ı SIFR YAŞAr ZÂT!!!
İnse inse en aşağıya, esfel-i sâfilîne,(en uzağa-aksâ) DİBe; En kesif, ağır hâli - urûc ile ALLAHı BİLir NAKLim,
Yükselse yükselse en yukarıya, illiyyîne, (en yakına-ahram) UCa; En latîf, hafif hâli - rucû' ile RABBi BULur AKLım...
BİLdiği-BULduğu ile fâş OLur "ben"liğim!
KİM -KİMde - KİMsesizde SIRR-ı SIFR YAŞAr ZÂT!!!
Geçiş yap
- SİTE GENEL
- ↳ MuhammediNur.com Önsöz
- ↳ Ana Sayfa Haber Arşivi
- ↳ 2007
- ↳ 2008
- ↳ 2009
- ↳ 2010
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ 2011
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ 2012
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ 2013
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ Yönetici Odası
- ↳ Sohbet Odası
- ↳ Münir Derman (k.s.)
- FORUM GENEL
- ↳ Tanışalım mı? ~Hoş geldiniz~
- ↳ Forum Kuralları
- ↳ Duyurularımız
- ↳ Yenilikler
- ↳ Önerileriniz
- ↳ Yardım
- ↳ Anma ve Kutlama Mesajları
- ↳ Bayram ve Kandil Mesajları
- ↳ Mübarek Gün ve Geceler
- ↳ Tebrik ve Taziye
- ↳ Basın ve Güncel haberler
- İSLAM
- ↳ Esmaü’l – Hüsna
- ↳ Kur'an-ı Kerim
- ↳ ►Kuranda Geçen 28 Peygamber◄
- ↳ ►Günün Ayeti◄
- ↳ Peygamber Efendimiz (S.A.V)
- ↳ ►Salavat-ı Şerifeler◄
- ↳ ►Sünnet-i Seniyye◄
- ↳ ►Hadis-i Şerifeler◄
- ↳ ►Günün Hadisi◄
- ↳ ►Sahabeleri◄
- ↳ Ehl-i Beyt (A.S.)
- ↳ ►Hz. Ali Keremallahu Veche◄
- ↳ ►Nehc'ül-Belağa◄
- ↳ Allah (c.c.) Dostları
- ↳ ►Abdulkadir Geylani◄
- ↳ ►Ahmed Kuddisi◄
- ↳ ►Ahmed Er Rufaî◄
- ↳ ►Ahmed Yesevi◄
- ↳ ►Ataullah İskenderi◄
- ↳ ►Aşık Sümmani◄
- ↳ ►Bawa Muhyiddin◄
- ↳ ►Celaleddin-i Rumi◄
- ↳ ►Hacı Bektaşı Veli◄
- ↳ ►Haluk Nurbaki◄
- ↳ ►İmam-ı Busiri◄
- ↳ ►İmam-ı Gazali◄
- ↳ ►İmam-ı Şazeli◄
- ↳ ►Muhammed Sıddık◄
- ↳ ►Muhiddin-i Arabi◄
- ↳ ►Niyazi Mısri◄
- ↳ ►Sadreddin Konevi◄
- ↳ ►Said Nursi◄
- ↳ ►Seyyid Muhammed Nur'ül Arabi◄
- ↳ ►Somuncu Baba◄
- ↳ ►Şems-i Tebrizi◄
- ↳ ►Ümmi Sinan◄
- ↳ ►Yunus Emre◄
- ↳ ►Yusuf-i Hakiki◄
- ↳ ►Diğerleri k.s.◄
- ↳ İz Bırakanlar
- ↳ ►Aşıklar◄
- MÜNİR DERMAN (K.S.)
- ↳ Münir Derman (k.s) Kimdir?
- ↳ Münir Derman (k.s) Eserleri
- ↳ ► Münir Derman(k.s) Eserleri
- ↳ Münir Derman (k.s) Sohbetleri
- ↳ TAKDİM
- ↳ SOHBET - 1
- ↳ SOHBET - 2
- ↳ SOHBET - 3
- ↳ SOHBET - 4
- ↳ SOHBET - 5
- ↳ SOHBET - 6
- ↳ SOHBET - 7
- ↳ SOHBET - 8
- ↳ SOHBET - 9
- ↳ SOHBET - 10
- ↳ SOHBET - 11
- ↳ SOHBET - 12
- ↳ SOHBET - 13
- ↳ SOHBET - 14
- ↳ SOHBET - 15
- ↳ SOHBET - 16
- ↳ SOHBET - 17
- ↳ SOHBET - 18
- ↳ SOHBET - 19
- ↳ SOHBET - 20
- ↳ SOHBET - 21
- ↳ SOHBET - 22
- ↳ SOHBET - 23
- ↳ SOHBET - 24
- ↳ SOHBET - 25
- ↳ SOHBET - 26
- ↳ SOHBET - 27
- ↳ SOHBET - 28
- ↳ SOHBET - 29
- ↳ SOHBET - 30
- ↳ SOHBET - 31
- ↳ SOHBET - 32
- ↳ SOHBET - 33
- ↳ SOHBET - 34
- ↳ SOHBET - 35
- ↳ SOHBET - 36
- ↳ SOHBET - 37
- ↳ SOHBET - 38
- ↳ SOHBET - 39
- ↳ SOHBET - 40
- ↳ SOHBET - 41
- ↳ SOHBET - 42
- ↳ SOHBET - 43
- ↳ SOHBET - 44
- ↳ SOHBET - 45
- ↳ SOHBET - 46
- ↳ SOHBET - 47
- ↳ SOHBET - 48
- ↳ SOHBET - 49
- ↳ SOHBET - 50
- ↳ SOHBET - 51
- ↳ SOHBET - 52
- ↳ SOHBET - 53
- ↳ SOHBET - 54
- ↳ SOHBET - 55
- ↳ SOHBET - 56
- ↳ SOHBET - 57
- ↳ SOHBET - 58
- ↳ SOHBET - 59
- ↳ SOHBET - 60
- ↳ Münir Derman (k.s) Albümü
- ↳ Fikrî Derlemeler, İncelemeler ve Zevkler
- KUL İHVÂNİ
- ↳ Kul İhvâni Kimdir?
- ↳ Kul İhvâni Söz ve Sohbetler
- ↳ ►Sohbetleri◄
- ↳ ►SÖZ mü? KÖZ mü? lerinden!◄
- ↳ ►Divanından Sistemler!◄
- ↳ Kuran-ı Kerim Sohbetleri
- ↳ Kul İhvani Divanında Esmalar
- ↳ Divanında Muhammedi Tasavvuf
- ↳ Divanında Sall ve Namaz
- ↳ Kul İhvâni ŞERHleri
- ↳ ►Salavat Şerhleri◄
- ↳ ►Allah Dostları Divan Şerhleri◄
- ↳ ►Kul İhvÂNi ŞiiR ve ZeVK ŞeRH'leri◄
- ↳ Kul İhvâni ŞİİR ve ZEVKleri
- ↳ ►Kul ihvâni ŞİİRleri◄
- ↳ ►Kul ihvâni ZEVKleri◄
- ↳ Kul İhvÂNi SÖZ SOHBETi ZEVKleri
- ↳ Muhammedi Teknik Tasavvuf
- İLİM
- ↳ İlim
- ↳ ►Fıkıh ~ İlmihal ~ Hukuk ~ Akaid◄
- ↳ Tasavvuf
- ↳ ►Tasavvuf Kavramları Sözlüğü◄
- ↳ ►Tasavvuf Terimleri Ve Deyimleri Sözlüğü◄
- ↳ ►A◄
- ↳ ►B◄
- ↳ ►C◄
- ↳ ►Ç◄
- ↳ ►D◄
- ↳ ►E◄
- ↳ ►F◄
- ↳ ►G◄
- ↳ ►H◄
- ↳ ►I◄
- ↳ ►İ◄
- ↳ ►K◄
- ↳ ►L◄
- ↳ ►M◄
- ↳ ►N◄
- ↳ ►O◄
- ↳ ►Ö◄
- ↳ ►P◄
- ↳ ►R◄
- ↳ ►S◄
- ↳ ►Ş◄
- ↳ ►T◄
- ↳ ►U◄
- ↳ ►Ü◄
- ↳ ►V◄
- ↳ ►Y◄
- ↳ ►Z◄
- ↳ Namaz
- ↳ İslamda Kadın
- ↳ ORUÇ
- TARİH/EDEBİYAT – DÜŞÜNCE/FİKİR
- ↳ Tarih
- ↳ ►İslam Tarihi◄
- ↳ ►Peygamberler Tarihi◄
- ↳ Türk Edebiyatı Klasikleri
- ↳ ►Kitap tavsiyesi◄
- ↳ Hikaye, Makale ve Yazılar
- ↳ ►Kendi Yazdıklarınız◄
- ↳ ►Nasihat ve Güzel Sözler◄
- ↳ ►Günün Sözü◄
- GÖNÜLDEN ESİNTİLER
- ↳ Dost Emin
- ↳ Şiirler
- ↳ Kendi Şiirleriniz
- ↳ Dua Köşesi
- ↳ ►Günün Duası◄
- GENEL
- ↳ Serbest Kürsü
- ↳ ►İslami Sohbetler◄
- ↳ ►Soru - Cevap◄
- ↳ ►Tartışmalı Konular◄
- ↳ ►Gençlik Köşesi◄
- ↳ Toplum ve aile
- ↳ ►Şifalı Bitkiler◄
- ↳ ►Beden ve Ruh Sağlığı◄
- ↳ ►İbretlikler◄
- ↳ Resim ~ Video Galerisi
- ↳ İslami Resimler
- ↳ Görsel Tasarım
- ENGLİSH FORUM
- ↳ Islamic Articles
- ↳ ►Munir Derman◄
- ↳ ►Bawa Muhaiyaddeen◄
- ↳ ►Yunus Emre◄
- ↳ ►Muhammed Sıddık Hekim◄
- ↳ ►Kulihvani◄
- ↳ ►Islam General◄
- ↳ ►Poetry◄
- ↳ Dictionary of Tasawwuf
- ↳ ►A◄
- ↳ ►B◄
- ↳ ►C◄
- ↳ ►D◄
- ↳ ►E◄
- ↳ ►F◄
- ↳ ►G◄
- ↳ ►H◄
- ↳ ►I◄
- ↳ ►J◄
- ↳ ►K◄
- ↳ ►L◄
- ↳ ►M◄
- ↳ ►N◄
- ↳ ►O◄
- ↳ ►P◄
- ↳ ►Q◄
- ↳ ►R◄
- ↳ ►S◄
- ↳ ►T◄
- ↳ ►U◄
- ↳ ►V◄
- ↳ ►W◄
- ↳ ►X◄
- ↳ ►Y◄
- ↳ ►Z◄