SORU:
Akşam ki sohbetinizde tek bir ezandan söz ettiniz
.
Şu an vücudumda milyarlarca hücre ölüyor ve yerine yenisi geliyor tıpkı şu an dünyada , milyarlarca insanın ölüp yerine yenilerinin gelmesi, uzayda ise milyarlarca yıldızın ölüp yerine yenilerinin gelmesi, saniyelerin birisinin ölüp diğerinin yerine gelmesi gibi
O zaman tek bir insan, tek bir yıldız, tek bir an algısı doğuyor
Tıpkı bir ağacın sadece bir kere meyve vermesi gibi
Yani zamanı kullanarak söyleyecek olursak sonsuz uzunluktaki bir AN da bir ağacın (kâinâtın) meyve vermesi(insan) mi anlatılmak istenen?
Ve bu ağacın içinde-yapısında her an ölüp dirilen hücreler misali bu ağaca ve (ağaçtan muradda meyve vermesiyse) meyeveye hizmetle-görevle şahit mi oluyoruz?
Ve yine bu ağaçtaki her an ölüp dirilen hücrelerinde kendi alemleri çerçevesinde doğmaları büyümeleri kemalata ermeleri de söz konusu mu oluyor?
Yani ben aslında hem yaradılış amacıma uygun bir yerde kâinâtın meyvesini vermesi için KULLUĞUMU yapıyorum (farkında olsamda olmasamda) ve bu KULLUK fark edildiği zaman AN damı yaşamaya başlıyoruz?
Hem de kendi kemalatım açısından kulluğumu yapıyorum.
Yani aslında kulluğumuz 2 şekilde mi gerçekleşiyor?
Birisi kâinât meyvesinin AN daki oluşumuna olan kulluğumuz
İkincisi ise kendi alemimizin mesela kâinâta göre hücre seviyesindeki kemalatımızın tamamlanması..
Saygılar..
Es Selam
Kul İhvani Hocam az önceki gönderdiğim dosyayla ilgili olarak;
4-NİSA:
1 - Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan eşini yaratıp ikisinden bir çok erkekler ve kadınlar üreten Rabbinizden korkun; kendi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah'dan ve akrabalık (bağlarını kırmak)tan sakının. Şüphesiz Allah sizin üzerinizde gözeticidir.
Hocam ayeti kerime hakkında bir yorum yapmak ya da sonuç çıkarmak gibi cahilce bir hal içerisine girmekten sakınarak yazıyorum ...
nefs: öz
kâinât: nefsin eşi
ve bu TEKillik.(VAHDET)... içerisindeki KULLUĞUMUZ
'ikisinden bir çok erkekler ve kadınlar üreten' cümlesiyle KESRET'e vurgu yapılmış olabilir mi?
Bir önceki dosyada bahsettiğim kâinât ağacı içerisindeki belkide bir hücre seviyesindeki pek çok hücreler...
anlatılmak istenelerden olabilir mi?
Yani kulluğumuzun 2.kısmına mı dikkat çekmek istenmiş?
Umarım yanlış bişiy yapmıyorumdur.
Saygılar,
CEVAP:
Sevgili CAN
VAR ediş İslamda önemli bir konu,
Rahman Sûresinde Allah celle celâlihu her AN bir Şeende Allah celle celâlihu her AN yeni bir işte tercümesi yetersizdir bu konu bendenizin eserlerinde genişçe işlendi ve: Her AN yok edip var etmekte demektir.
Bu hızlı oluşum bize sürekli görünmektedir.
Size tasavvuf kitabımı okumanızı öneririm ve soru sorabilirsiniz.
http://www.muhammedinur.com/modules.php ... e&pid=4015
يَسْأَلُهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ
" Yes'eluhu men fiyssemavati vel'ardi kulle yevmin huve fiy şe'nin.:
Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir. (Diyanet Bşk.)
Göklerde ve yerde bulunanlar, (her şeyi) Ondan isterler. O, her an yeni bir ilâhî tasarruftadır. . (Diyanet Vakf.)
Göklerde ve yerde olanlar O'ndan dilenirler. O, her gün yeni bir tecellidedir; (Elmalılı)
Göklerde ve yerde her kim var ise O'ndan dilerler. O, hergün bir işle (meşgul)dür. (Ö.N. Bilmen) (Rahmân 55/29)
Allah celle celâlihu, sonsuz sayıdaki Yarattıklarını tek kaleme indirip Külli ŞEY buyurarak TEKe indirmektedir.
Tek atom ile Kâinât AYNı şeydir.
Tüm Resimler birdir RESSAMa karşı..
Her zerre ve AN ın bir kaderi yaşam çizgisi vardır. Ve aynı değerdedir.
İyi-kötü vs İnsan Aklı için ve imtihanıdır.
Tek ezan her AN ASLında!
Ama Mekan-Zaman-Zann Farkından AKIL, kendince farklı anlamaktadır ki imtihanıdır.
Her insan-Âdem bir kâinât-Âlemdir.
Tek olan YARATANıdır.
Aklın kendisi İKİliktir.
Her AKIL kendi sürecinde; emredilmiş ve doğrusu olann Hakkı ve Hayrı Bilip-Bulup-Olup Yaşarken, Yasaklanmış ve eğrisi olan Batıl ve Şerri de seçebilmekle imtihandadır
Her İnsana-Akıla, erginlik-olgunluk-kemâl Lâzım ve Lâyıktır..
Tek görevi ise sistemi VAR edeni Bilip-Bulup-Olup Yaşayarak ŞÂHİDi Olmaktır..
Madde ve Mânâ bunun için emrine verilmiştir İnsanın..
Kâinâtta her ŞEY; Kendi ÖZündeki-Çekirdeğindeki ANA KARTa işleneni yerine getiren bilgisayar gibidir.
Her ŞEY her ŞEYliğini mükemmel yapar..
Taş, kuş ağaç vs..
Çocuk Çocukça, Kadın Kadınca, Biber Acıca, Şeker Tatlıca..
Ateş yakarca ateştir.. Su söndürmek üzere..
İnsan ise AKLından dolayı ve kendisine yüklenen ESMÂ kudretiyle çok şeyi Yapar-Yapmaz da imtihan olur
Kulluğumuz, İNSANa en büyük ihsan-EMANET olan AKLını kullanmasıyla mümkündür.
Yoksa bir hayvan gibi veya daha aşağı bendensel kaderini yaşar ve sorgulanır.
BEDEN ÂLEMİ: Şehâdet âlemi: Cisimler ve gözüken cihân âlemi. Kevn (oluş) -ü- fesad (yok oluş, bozuluş) âlemidir ve bu âlemde AKIL ilim-Edeb-İrfan-Erkan Bilip-Bulup-Olup Yaşayarak Allah celle celâlihu ya Şâhid olursa Kâmil İnsandır...
AN daki kün feyekün ancak ergin AKIL-selim aklıların anlayacağı iştir ki nice âlim geçinen prof vs cübbelisi solda sıfırdır şu ANda ANdan..
İnsanoğlu, İç denge ve Dış Düzeniyle bir bütündür.
Olmazsa olmazları kendisine verilmiştir ve imtihana sürülmüştür.
Az-Çok, alt-üst, lazım-değil ve Kıyasları HAM AKIL içindir.
Muhammedi Sistemde SEVİYE esastır.
Gübre ile GÜL Tohumunu SEVİYElediğiniz zaman GÜL BAĞInız olacaktır.
Yoksa Gübrede kalan akıl pis akıldır..
Tohumu gübreye atmamalı ama gülü isterim diyense Ahmak aklıdır..
SEVİYEleyen ise TEVHİDî Akıldır..
Emrullaha Muahtabdır.
Muradullahı Duyar ve Uyar..
Sünnetullahı çözerek Şahidi olarak yaşar gerçek ŞÂHİDdir..
Sevgili can,
Muhammedinur bir Okul gibidir.
Özelliği hepimiz öğrenciyiz ve ANı Anlamaya, KurANı Duyup Uymaya emek sarf etmekteyiz İnşaallah..
Nurullahtan var edilen Nur-u Muhammed (Nur-u Mim) ve Ondan halk edilen Külli ŞEY..
İnsÂN Nefsi tek iken İmtihan İKİliğini kendi doğurmakta..
Kesrette-Çoklukta yaşayan insan Aklı kemal bulunca görecektir ki;
Kesret-Çokluk sandığı her ŞEY meğer Vahdet-Teklikmiş
Sen bilirsin teknik kişisin, hiçbir zaman bir yerde İKİ şey Olamaz koordinatta
İkİ OL-AN yoktur kısacası..
Nefsün vahidetinden AYRılan Kulluk İmtihanında antipot-Olmazsa olmaz Eşlerin:
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيراً وَنِسَاء وَاتَّقُوا اللّهَ الَّذِي تَسَاءلُونَ بِهِ وَالأَرْحَامَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا
" Ya eyyühen nasütteku rabbekümüllezi halekaküm min nefsiv vahidetiv ve haleka minha zevcelna ve besse minhüma ricalen kesirav ve nisaa, vettekullahellezi tesaelune bihi vel erham innellahe kane aleyküm rakiyba: Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana getirip) yayan Rabbinize karşı gelmekten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allaha karşı gelmekten ve akrabalık bağlarını koparmaktan sakının. Şüphesiz Allah, üzerinizde bir gözetleyicidir. (Nisâ 4/1)
İmtihanın Son-Ucunda nasıl birleştiği:
وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ
" Ve izennufusu zuvvicet.: Nefisler çiftleştirildiği zaman. Nefisler eşleştirildiğinde (Tekvîr 81/7)
İnsan bir bütündür Beden-Nesf-kalb-Ruh gibi..
Madde-Mânâ birbirinin Olmazsa Olmazıdır AKIL için..
Bedensiz Bir Namaz yoktur kısacası..
Çok geniş bir konu ve İRFANdır bahsedeilen ŞEÂNullah
Katılımla genişlensin diye foruma taşıyalım ki
Kardeşlerimizde katkıda bulunsun İnşâallah..
Size candan teşekkür ederim ve kemâlâtınıza dua ederim..
Muhammedi Muhabbetle..
- Ana sayfa Forum ana sayfa GENEL Serbest Kürsü ►Soru - Cevap◄
-
- Zaman: 21 May 2024, 16:17
- Tüm zamanlar UTC+02:00
VAR ediş-KEMALAT
Sorularınızı Ayet ve Hadisler ışığında cevaplamaya çalışacağız.
- Gul
- Moderatör
- Mesajlar: 5159
- Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00
“►Soru - Cevap◄” sayfasına dön
Geçiş yap
- SİTE GENEL
- ↳ MuhammediNur.com Önsöz
- ↳ Ana Sayfa Haber Arşivi
- ↳ 2007
- ↳ 2008
- ↳ 2009
- ↳ 2010
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ 2011
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ 2012
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ 2013
- ↳ OCAK
- ↳ ŞUBAT
- ↳ MART
- ↳ NİSAN
- ↳ MAYIS
- ↳ HAZİRAN
- ↳ TEMMUZ
- ↳ AĞUSTOS
- ↳ EYLÜL
- ↳ EKİM
- ↳ KASIM
- ↳ ARALIK
- ↳ Yönetici Odası
- ↳ Sohbet Odası
- ↳ Münir Derman (k.s.)
- FORUM GENEL
- ↳ Tanışalım mı? ~Hoş geldiniz~
- ↳ Forum Kuralları
- ↳ Duyurularımız
- ↳ Yenilikler
- ↳ Önerileriniz
- ↳ Yardım
- ↳ Anma ve Kutlama Mesajları
- ↳ Bayram ve Kandil Mesajları
- ↳ Mübarek Gün ve Geceler
- ↳ Tebrik ve Taziye
- ↳ Basın ve Güncel haberler
- İSLAM
- ↳ Esmaü’l – Hüsna
- ↳ Kur'an-ı Kerim
- ↳ ►Kuranda Geçen 28 Peygamber◄
- ↳ ►Günün Ayeti◄
- ↳ Peygamber Efendimiz (S.A.V)
- ↳ ►Salavat-ı Şerifeler◄
- ↳ ►Sünnet-i Seniyye◄
- ↳ ►Hadis-i Şerifeler◄
- ↳ ►Günün Hadisi◄
- ↳ ►Sahabeleri◄
- ↳ Ehl-i Beyt (A.S.)
- ↳ ►Hz. Ali Keremallahu Veche◄
- ↳ ►Nehc'ül-Belağa◄
- ↳ Allah (c.c.) Dostları
- ↳ ►Abdulkadir Geylani◄
- ↳ ►Ahmed Kuddisi◄
- ↳ ►Ahmed Er Rufaî◄
- ↳ ►Ahmed Yesevi◄
- ↳ ►Ataullah İskenderi◄
- ↳ ►Aşık Sümmani◄
- ↳ ►Bawa Muhyiddin◄
- ↳ ►Celaleddin-i Rumi◄
- ↳ ►Hacı Bektaşı Veli◄
- ↳ ►Haluk Nurbaki◄
- ↳ ►İmam-ı Busiri◄
- ↳ ►İmam-ı Gazali◄
- ↳ ►İmam-ı Şazeli◄
- ↳ ►Muhammed Sıddık◄
- ↳ ►Muhiddin-i Arabi◄
- ↳ ►Niyazi Mısri◄
- ↳ ►Sadreddin Konevi◄
- ↳ ►Said Nursi◄
- ↳ ►Seyyid Muhammed Nur'ül Arabi◄
- ↳ ►Somuncu Baba◄
- ↳ ►Şems-i Tebrizi◄
- ↳ ►Ümmi Sinan◄
- ↳ ►Yunus Emre◄
- ↳ ►Yusuf-i Hakiki◄
- ↳ ►Diğerleri k.s.◄
- ↳ İz Bırakanlar
- ↳ ►Aşıklar◄
- MÜNİR DERMAN (K.S.)
- ↳ Münir Derman (k.s) Kimdir?
- ↳ Münir Derman (k.s) Eserleri
- ↳ ► Münir Derman(k.s) Eserleri
- ↳ Münir Derman (k.s) Sohbetleri
- ↳ TAKDİM
- ↳ SOHBET - 1
- ↳ SOHBET - 2
- ↳ SOHBET - 3
- ↳ SOHBET - 4
- ↳ SOHBET - 5
- ↳ SOHBET - 6
- ↳ SOHBET - 7
- ↳ SOHBET - 8
- ↳ SOHBET - 9
- ↳ SOHBET - 10
- ↳ SOHBET - 11
- ↳ SOHBET - 12
- ↳ SOHBET - 13
- ↳ SOHBET - 14
- ↳ SOHBET - 15
- ↳ SOHBET - 16
- ↳ SOHBET - 17
- ↳ SOHBET - 18
- ↳ SOHBET - 19
- ↳ SOHBET - 20
- ↳ SOHBET - 21
- ↳ SOHBET - 22
- ↳ SOHBET - 23
- ↳ SOHBET - 24
- ↳ SOHBET - 25
- ↳ SOHBET - 26
- ↳ SOHBET - 27
- ↳ SOHBET - 28
- ↳ SOHBET - 29
- ↳ SOHBET - 30
- ↳ SOHBET - 31
- ↳ SOHBET - 32
- ↳ SOHBET - 33
- ↳ SOHBET - 34
- ↳ SOHBET - 35
- ↳ SOHBET - 36
- ↳ SOHBET - 37
- ↳ SOHBET - 38
- ↳ SOHBET - 39
- ↳ SOHBET - 40
- ↳ SOHBET - 41
- ↳ SOHBET - 42
- ↳ SOHBET - 43
- ↳ SOHBET - 44
- ↳ SOHBET - 45
- ↳ SOHBET - 46
- ↳ SOHBET - 47
- ↳ SOHBET - 48
- ↳ SOHBET - 49
- ↳ SOHBET - 50
- ↳ SOHBET - 51
- ↳ SOHBET - 52
- ↳ SOHBET - 53
- ↳ SOHBET - 54
- ↳ SOHBET - 55
- ↳ SOHBET - 56
- ↳ SOHBET - 57
- ↳ SOHBET - 58
- ↳ SOHBET - 59
- ↳ SOHBET - 60
- ↳ Münir Derman (k.s) Albümü
- ↳ Fikrî Derlemeler, İncelemeler ve Zevkler
- KUL İHVÂNİ
- ↳ Kul İhvâni Kimdir?
- ↳ Kul İhvâni Söz ve Sohbetler
- ↳ ►Sohbetleri◄
- ↳ ►SÖZ mü? KÖZ mü? lerinden!◄
- ↳ ►Divanından Sistemler!◄
- ↳ Kuran-ı Kerim Sohbetleri
- ↳ Kul İhvani Divanında Esmalar
- ↳ Divanında Muhammedi Tasavvuf
- ↳ Divanında Sall ve Namaz
- ↳ Kul İhvâni ŞERHleri
- ↳ ►Salavat Şerhleri◄
- ↳ ►Allah Dostları Divan Şerhleri◄
- ↳ ►Kul İhvÂNi ŞiiR ve ZeVK ŞeRH'leri◄
- ↳ Kul İhvâni ŞİİR ve ZEVKleri
- ↳ ►Kul ihvâni ŞİİRleri◄
- ↳ ►Kul ihvâni ZEVKleri◄
- ↳ Kul İhvÂNi SÖZ SOHBETi ZEVKleri
- ↳ Muhammedi Teknik Tasavvuf
- İLİM
- ↳ İlim
- ↳ ►Fıkıh ~ İlmihal ~ Hukuk ~ Akaid◄
- ↳ Tasavvuf
- ↳ ►Tasavvuf Kavramları Sözlüğü◄
- ↳ ►Tasavvuf Terimleri Ve Deyimleri Sözlüğü◄
- ↳ ►A◄
- ↳ ►B◄
- ↳ ►C◄
- ↳ ►Ç◄
- ↳ ►D◄
- ↳ ►E◄
- ↳ ►F◄
- ↳ ►G◄
- ↳ ►H◄
- ↳ ►I◄
- ↳ ►İ◄
- ↳ ►K◄
- ↳ ►L◄
- ↳ ►M◄
- ↳ ►N◄
- ↳ ►O◄
- ↳ ►Ö◄
- ↳ ►P◄
- ↳ ►R◄
- ↳ ►S◄
- ↳ ►Ş◄
- ↳ ►T◄
- ↳ ►U◄
- ↳ ►Ü◄
- ↳ ►V◄
- ↳ ►Y◄
- ↳ ►Z◄
- ↳ Namaz
- ↳ İslamda Kadın
- ↳ ORUÇ
- TARİH/EDEBİYAT – DÜŞÜNCE/FİKİR
- ↳ Tarih
- ↳ ►İslam Tarihi◄
- ↳ ►Peygamberler Tarihi◄
- ↳ Türk Edebiyatı Klasikleri
- ↳ ►Kitap tavsiyesi◄
- ↳ Hikaye, Makale ve Yazılar
- ↳ ►Kendi Yazdıklarınız◄
- ↳ ►Nasihat ve Güzel Sözler◄
- ↳ ►Günün Sözü◄
- GÖNÜLDEN ESİNTİLER
- ↳ Dost Emin
- ↳ Şiirler
- ↳ Kendi Şiirleriniz
- ↳ Dua Köşesi
- ↳ ►Günün Duası◄
- GENEL
- ↳ Serbest Kürsü
- ↳ ►İslami Sohbetler◄
- ↳ ►Soru - Cevap◄
- ↳ ►Tartışmalı Konular◄
- ↳ ►Gençlik Köşesi◄
- ↳ Toplum ve aile
- ↳ ►Şifalı Bitkiler◄
- ↳ ►Beden ve Ruh Sağlığı◄
- ↳ ►İbretlikler◄
- ↳ Resim ~ Video Galerisi
- ↳ İslami Resimler
- ↳ Görsel Tasarım
- ENGLİSH FORUM
- ↳ Islamic Articles
- ↳ ►Munir Derman◄
- ↳ ►Bawa Muhaiyaddeen◄
- ↳ ►Yunus Emre◄
- ↳ ►Muhammed Sıddık Hekim◄
- ↳ ►Kulihvani◄
- ↳ ►Islam General◄
- ↳ ►Poetry◄
- ↳ Dictionary of Tasawwuf
- ↳ ►A◄
- ↳ ►B◄
- ↳ ►C◄
- ↳ ►D◄
- ↳ ►E◄
- ↳ ►F◄
- ↳ ►G◄
- ↳ ►H◄
- ↳ ►I◄
- ↳ ►J◄
- ↳ ►K◄
- ↳ ►L◄
- ↳ ►M◄
- ↳ ►N◄
- ↳ ►O◄
- ↳ ►P◄
- ↳ ►Q◄
- ↳ ►R◄
- ↳ ►S◄
- ↳ ►T◄
- ↳ ►U◄
- ↳ ►V◄
- ↳ ►W◄
- ↳ ►X◄
- ↳ ►Y◄
- ↳ ►Z◄