ŞEMS-İ TEBRİZÎ (kaddesallahu sırrehu)
«Nice okuyucular vardır ki, Kurân onlara lânet eder!» buyurulmuştur.
Burada okuyucular (tilâvet edenler) kelimesi nice veya birçok mânâsına gelen Arapça rubbe ile birlikte söylenmiştir.
Ama bu bütün okuyucular için değildir.
Şu halde başka okuyanlar, hafızlar da vardır ki, bunlar Kurân okumanın uzmanıdırlar.
Allahın has kulları ki, Kurân'ın yedi türlü mânâsına âşinadırlar.
Çünkü Kurân'ın yediye kadar sayılan, zâhiri, bâtını, hattâ batının batını mânâsı vardır.
Ama bu yedi mânâ lâzım değildir.
Bunlardan her biri, halkın âdet ve anlayışına göre değişir.
Halk bunlardan başkasını ve daha ötesindeki mânâları da bilir.
Bu onun işidir.
Kurân'ın yedi türlü mânâsını veya yüz bin türlü mânâsını bilmek başka bir hak vergisidir; bir lütuftur.
Hakkı arayan onun has kulu olan kimseler, sevgiliye vaktinde nasıl nazlanır?
Bu mertebenin üstünde öyle bir mertebe daha vardır ki, en seçkin kulların mertebesidir.
Kurân'da onların bahsi geçmez ama işaret vardır.
O gibilerin, sözü geçen Kurân okuyucuları ile bir ilgileri yoktur.
Onlar ne o bölükten ne de bu bölüktendir.
Allahın özel ve seçkin kullarıdır onlar.
Bundan önce de onlardan bahsetmiştim.
«Sana göre de bu mânâ böyledir, öyle değil mi?» dedim.
«Sen zahmet etme, burada bir zorluk yoktur. Bana, suya gitmek zor geliyor,» dedi.
Kırlar karlarla örtülü.
Acaba su lâzım olur mu?
Buyurdu ki: «Her ne olursa olsun insan oğlu önceden yapacağı şeyi düşünmeli ve sonuna kadar bunu yapmaya karar vermelidir. O zaman zorluk kalmaz her şey kolaylaşır. Bu eski bir kanundur. Kış, evet, bahar yerine kış gelseydi, «Eyvah, bu ne haldir?» derdin. Ben böyle düşünmemiştim. Bu kanun değildir. Babadan dededen kalma âdete göre yaz mevsiminden sonra güz gelir, güzden sonra da kış. »
Bir kimse ki, Kurân'ın Allah kelâmı, hadisin Peygamber sözü olduğuna gönülden inanmıştır, ondan ne umulur?
Başlangıcı böyle olursa onun son durağı nereye varır?
Gerektir ki o bunları küçük yaştayken öğrenmiş olsun.
Ama o, bu daracık yerde mi kalmak?
Hak âlemi çok geniş bir alandır.
Bazılarına göre bu konu son derece sade ve basittir. Ama çok zor, çok çetindir.
Bazılarına göre de çok kolay ama o kadar kolaydır 'ki, bu kolaylıktan ötürü hayrette kalmışlardır.
Bu bahiste söz söyleyenler şu noktada duraklamışlardır :
Hadiste :
«Kurân'ın yediye kadar zahirî, batinî, batının batını mânâları vardır» buyurulmuştur.
Bu mânâlardan zahirî mânâyı âlimler, batini mânâyı veliler, batınî mânâ içinde gizli olan mânâsını da Peygamberler bilirler.
Ama o üçüncü derecedeki mânâyı Allahtan başkası bilemez.
O halde âdemoğlu bundan nasıl faydalanabilir?
Hadislerdeki sırlar da Kurân'da olduğu gibi çoktur.
Nasıl ki, yüce Allah (Necm sûresinin 11.nci âyetinde) :
«Onun Miraçta gördüğü gerçek tecellîleri, kalbi yalanlamadı» buyurmuştur.
«Kulaklar duymadı, gözler görmedi» nüktesindeki mânâ da şüpheli kalmıştır
(Makalât'tan)
Kurân onlara lânet eder!
- fatmaana
- Aktif Üye
- Mesajlar: 199
- Kayıt: 15 Eki 2006, 02:00
Kurân onlara lânet eder!
[url=http://www.muhammedinur.com][img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/mesajresimleri/ftm11fh9.gif[/img][/url]
- fatmaana
- Aktif Üye
- Mesajlar: 199
- Kayıt: 15 Eki 2006, 02:00
ŞEMS-İ TEBRİZÎ ZEVKİ
"Yüce Allah kendi has kullarından bile gizlediği sırlar hazinesinden saçtığı parlak ışıklarla sizi aydınlatsın!"
Bir kâğıt düşün ki bir yüzü sana, öteki yüzü de sevgiliye dönüktür.
Yahut her yüzü bir başkasına çevrilmiştir.
Kâğıdın sana dönük olan yüzünü okuyabilirsin, ama asıl dosta ve sevgili
tarafına dönük olan yönünü okumak gerek.
Mevlânâ dedi ki: «Üç şeye mânâ verilemez :
Bunlardan biri gönül hoşluğundaki korku.
İkincisi huzur âlemindeki korku.
Üçüncüsü de gereği gibi menfâat eksikliğidir.»
Nasıl ki bir annenin âlemde bir tek çocuğu vardır.
Çok güzel, yakışıklı bir yavru!
Elini yanan ateşe sokmuştur.
Bunu gören anne nasıl yerinden fırlar ve çocuğunu nasıl kaparsa,
Hak kokusu da beni öylece ateşten kaptı.
Allah başarı verirse, ben de öyle bir yere gideceğim ki, hiç ses seda gelmesin oraya.
Çeşitli yönlerden esen rüzgârlar birbirini kovalasın.
Ben bir şey okuyayım, onların kulaklarına üfleyeyim;
Sen de oraya kulaklarını tutasın!..
Hadiste :
«Benim Allah ile öyle bir vaktim olur ki aramıza ne en yakın bir melek ne de kitapla gönderilmiş bir peygamber girebilir» buyurulmuştur.
Bu onun tertemiz ruhu, kitapla gönderilmiş peygamber ise onun tertemiz bedenidir.
Mademki melek ile peygamber araya giremiyor, bu perdeyi açmak kimin haddine düşmüştür?
Bu Tebriz'li oğlundan başkası bu konuda konuşamaz!..
(makalât'tan)
"Yüce Allah kendi has kullarından bile gizlediği sırlar hazinesinden saçtığı parlak ışıklarla sizi aydınlatsın!"
Bir kâğıt düşün ki bir yüzü sana, öteki yüzü de sevgiliye dönüktür.
Yahut her yüzü bir başkasına çevrilmiştir.
Kâğıdın sana dönük olan yüzünü okuyabilirsin, ama asıl dosta ve sevgili
tarafına dönük olan yönünü okumak gerek.
Mevlânâ dedi ki: «Üç şeye mânâ verilemez :
Bunlardan biri gönül hoşluğundaki korku.
İkincisi huzur âlemindeki korku.
Üçüncüsü de gereği gibi menfâat eksikliğidir.»
Nasıl ki bir annenin âlemde bir tek çocuğu vardır.
Çok güzel, yakışıklı bir yavru!
Elini yanan ateşe sokmuştur.
Bunu gören anne nasıl yerinden fırlar ve çocuğunu nasıl kaparsa,
Hak kokusu da beni öylece ateşten kaptı.
Allah başarı verirse, ben de öyle bir yere gideceğim ki, hiç ses seda gelmesin oraya.
Çeşitli yönlerden esen rüzgârlar birbirini kovalasın.
Ben bir şey okuyayım, onların kulaklarına üfleyeyim;
Sen de oraya kulaklarını tutasın!..
Hadiste :
«Benim Allah ile öyle bir vaktim olur ki aramıza ne en yakın bir melek ne de kitapla gönderilmiş bir peygamber girebilir» buyurulmuştur.
Bu onun tertemiz ruhu, kitapla gönderilmiş peygamber ise onun tertemiz bedenidir.
Mademki melek ile peygamber araya giremiyor, bu perdeyi açmak kimin haddine düşmüştür?
Bu Tebriz'li oğlundan başkası bu konuda konuşamaz!..
(makalât'tan)
[url=http://www.muhammedinur.com][img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/mesajresimleri/ftm11fh9.gif[/img][/url]
- katre-iNur
- Saygın Üye
- Mesajlar: 272
- Kayıt: 13 Ağu 2007, 02:00
Değerli Kardeşimiz sağolunuz varolunuz...
Esselam
Allah CC Razı olsun«Benim Allah ile öyle bir vaktim olur ki aramıza ne en yakın bir melek ne de kitapla gönderilmiş bir peygamber girebilir» buyurulmuştur.
Bu onun tertemiz ruhu, kitapla gönderilmiş peygamber ise onun tertemiz bedenidir.
Mademki melek ile peygamber araya giremiyor, bu perdeyi açmak kimin haddine düşmüştür?
Esselam