BİR YıLDıZ KAYDı..

Cevapla
Kullanıcı avatarı
nur_umim
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 1000
Kayıt: 19 Ağu 2007, 02:00

BİR YıLDıZ KAYDı..

Mesaj gönderen nur_umim »

Resim

YaLaN-HaRaM->DÜZENe BAKk,
CÂN BÂHÂsı DÜRÜSt OLMAKk,
==>İÇLERine===>KARIŞIRsan,
ZOR İŞş=>ŞEREFLe YAŞAmKak!.

HAYat=>İZZEttir<->ZİLLEttir,
=->ARDımızda KALan İZ’dir!.
İSLÂM DÎNi->TEKk MİLLEttir!
DAMLa-DENİZ->BİZ BİR-İzdir!.


ZEVK 10.187

“Bu YOL=>bENim YOLum!.” Dedi=>HeR CÂN TERCİHini SEÇti,
=>HAKk’a=>İMÂN-AMEL UYdu=>SIRR-ı DUYan=>Fi’s- SEMÂ’da!.
=====>KUL’a TENEZZüL ETmedi=====>SEZAî KARAKOÇ GEÇti,
==>ZORBAya BOYUN EĞMEdi!.===>BiR YILDIZ KAYdı SEMÂ’da!.


20.11.2021.. 21:21
brsbrsm...tktktrstkkmdhsbhizmttt..


El MENNÂN’dan BiL>MiNNEti,
BAkma===>SERÂBa İHVÂNİm!.
==>RASÛLuLLAH’ın SüNNEti,
“TûBâ GUREBÂ!..” İHVÂNİm!.


Resim

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem.: “ ............... عن أبي هريرة ؛ قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:
بدأ الإسلام غريبا وسيعود كما بدأ غريبا. فطوبى للغرباء “
İslam garib olarak başladı ve yine başladığı gibi garibliğe dönecektir. Fe tûBâ li’l- GureBâ.: Ne mutlu o gariblere!.” buyurdu.

(Ebu Hureyre radiyallahu anhu’dan; Müslim, 1. Cilt 145. No ; İbni Mâce. 10.3987.No)

Resim

AHMET SEZAİ KARAKOÇ..
Türk şâir, yazar, düşünür ve siyasetçi..

Doğum tarihi.: 22 Ocak 1933, Ergani/Diyarbakır..
Ölüm tarihi ve yeri.: 16 Kasım 2021,Fatih/İstanbul.
Meslek.: Şâir; düşünür; siyasetçi; yazar..
Dönem.: Cumhuriyet Dönemi
Ebeveynleri.: Emine Karakoç, Yasin Karakoç..

HAYATI.:
Babası Yasin Bey olup I. Dünya Savaşı'nda Kafkasya Cephesi'nde çarpışırken Ruslara esir düşmüştür. Babası orta halli bir tüccardı. Dedesi Hüseyin Bey de Plevne Savaşı'na katılmış, Gazi Osman Paşa'nın teşekkürünü kazanmıştır. Annesinin ismi ise Emine idi ve ev hanımıydı. Ahmet Sezai Karakoç İlkokul eğitimini 1938-1944 yılları arasında Ergani'de tamamladı. 1944 yılında sınavlara girip Maraş Ortaokulu'nda parasız yatılı olarak okumaya hak kazandı. 1947-1950 yılları arasında lise eğitimini yine parasız yatılı olarak Gaziantep Lisesi'nde tamamladı. Lise eğitimi boyunca Felsefe Dersine ilgi duydu ve Felsefe okumaya karar verdi. Üniversite eğitimi için İstanbul'a geldi. Babası onun İlahiyat Fakültesinden mezun olmasını istiyordu. İmkanları dahilinde eğitimine devam edebileceği yatılı tek bölüm Siyasal Bilgiler Fakültesi idi. Üniversite sınavlarına hazırlanırken kazanamama ihtimalini de göz önüne alarak her ihtimale karşı Felsefe bölümüne kayıt yaptırdı.
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesini kazanarak başladığı yüksek öğrenimini 1955'te fakültenin Maliye Bölümünden mezuniyetle tamamladı. Altan Öymen'le aynı dönemdendi. Mecburi hizmet sebebiyle Maliye Bakanlığında Hazine Genel Müdürlüğü Dış Tediyeler Muvazenesi bölümüne atandı..
Daha sonra Maliye Müfettişliği sınavına girdi ve sınavı kazandı. 11 Ocak 1956'da müfettiş yardımcılığı görevine başladı. 1959 yılında İstanbul'da gelirler kontrolörü oldu. Bir ara Ankara'ya çağrılıp Yeğenbey Vergi Dairesi'nde görevlendirildiyse de kısa bir müddet sonra yine İstanbul'daki görevine döndü. Görevi icabı Anadolu'yu çok gezdi ve birçok il ve ilçeyi inceleme, tanıma fırsatı buldu. 1960-1961 yıllarında yedek subay olarak yaptığı askerlik görevinden sonra İstanbul'daki görevine kaldığı yerden devam etti. 1965'ten 1973'e kadar birçok kez istifa etti. 1973'ten bu yana da hiçbir resmi görev almadı..
Şâirin nüfus kaydında doğum günü 22 Ocak olarak görülmekle beraber kendisi gerçek doğum gününün mayıs ayı içerisinde olduğunu belirtmektedir.
İstanbul'da Diriliş Yayınları ve "DiRiLiŞ" dergisini kurdu. 1990 yılında "güller açan gül ağacı" amblemiyle Diriliş Partisini kurdu. Yedi yıl partinin genel başkanlığını yürüttü. Ancak bu parti 19 Mart 1997'de üst üste iki genel seçime girmediği için kapatıldı. 2006 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü ile ödüllendirildi. Bakanlığa, ödülün para kısmının kültür sanat işlerine harcanmasını, diğer kısmınınsa posta ile bildirdiği adrese yollanmasını ricâ ettiği bir mektup yolladı. 2007 yılında Yüce Diriliş Partisini kurdu ve partinin genel başkanlık görevini yürütmüştür. 2007 yılının Nisan ayından ölümüne kadar her cumartesi akşamları, Yüce Diriliş Partisi İstanbul İl Başkanlığında değerlendirme konuşmaları yapmıştır. Bu konuşmalar partinin internet sitesinden canlı olarak yayınlanmıştır. Karakoç, 2011 yılında Cumhurbaşkanlığı Edebiyat Ödülü'ne lâyık görüldü fakat kendisine verilen plaket ve para ödülünü reddederek bu ödülü almaya gitmedi..
Ölümü.:
16 Kasım 2021'de yaşlılığa bağlı geçirdiği rahatsızlık sebebiyle İstanbul'daki evinde öldü.[5][6] 17 Kasım günü Şehzadebaşı Câmii'nde kılınan ikindi namazına müteakib aynı câminin haziresine defnedildi..
Şiir hayatı-anlayışı.:
Karakoç, şiirle ilgili görüşlerini yazmaya başladığı dönemlerden itibaren şiir anlayışını da yazmıştır. Bu konudaki düşüncelerini "Edebiyat Yazıları" adını verdiği 3 kitapta toplayan Karakoç'un Türk Şiirinde son derece özgün bir yeri vardır. Onun şiiri metafizik bir şiirdir. Türk Şiiri geleneksel yapısı itibarıyla aslında metafizik bir şiirdir. Ancak bu özellik Tanzimat'tan sonra değişir. Sadece Abdülhak Hamit'te metafizik bir ürperti söz konusu olur. Onunla tekrar başlayan bu anlayış cumhuriyetin ilk yıllarında Necip Fazıl Kısakürek'te ve Ahmet Kutsi Tecer'de kendini gösterir. Bunlardan başka Yahya Kemal ve Asaf Halet Çelebi'de de metafizik anlayış görülür. Fakat bu metafizik unsurlar adı geçen hiçbir şâirin şiir anlayışını açıklamaz, anlatmaz.
YTÜ Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Ali Yıldız'ın tespitiyle Türk Şiirini metafizik bir esasa oturtan şâir Sezai Karakoç'tur. Karakoç bunu modern şiirin diliyle yapmıştır. O, Batı Edebiyatını da iyi incelemiş bir şâirdir. Modern Sanattaki soyutlamanın İslam anlayışına uygun olduğu düşüncesindedir ve şiirlerini bu yönde geliştirmiştir..
"Edebiyat Yazıları-I" kitabındaki ilk yazı metafizik ile ilgilidir. Bu, hangi kavramlara önem verdiğini göstermesi bakımından önemlidir..
Karakoç geleneksel şiire de yaklaşır ancak dili farklıdır. O, modern şiirin diliyle şiirlerini yazmıştır. Poetikasını anlattığı ikinci yazı soyutlama ile ilgilidir. Nitekim modern sanat genel anlamda soyutlamaya dayanır. Ona göre şâir, şiiri soyutlamada bırakırsa eksik bırakmış olur, tamamlanması için şâirin tekrar somutlaştırması yani soyutlaştırdığı şeyi tekrar yeni bir bağlama oturtması gerekir. Bunu da “Diriliş” kavramına bağlar.
Dostu Cemal Süreya, ona, yarattığı mistik şiir tarzından ötürü "Sezo" diyordu ve onu, "Mehmet Akif ve Necip Fazıl karışımı şâir" olarak tanımlıyordu.
Sezai Karakoç, şâirin genel çizgilerini, "pergünt üçgeni" dediği üç ilkeyle anlatır. Peer Gynt, Norveçli yazar Henrik İbsen’in en ünlü oyunlarından biridir. Karakoç, Pergünt’ün, hayatında bu ilkeleri yaşadığını belirtir ve bu ilkeleri şiire tatbik eder.:
Şâir, kendi kendisi olmalı.: "Şâirin kendi kendisi olabilmesinin biricik yolu, değişmek, başkalaşmaktır."
Şâir, kendine yetmeli: "Eserinin tohumunu ve geliştirecek iklimini, şâirin kendi varlığından alması anlamına gelir yeterlilik ilkesi. Yâni fildişi kuleyi biz dışına çeviriyoruz; evren şâire bir fildişi kule olmalı; şafakta kaybettiği güvercinleri, şâir, bir ikindide bulabilmeli."
Şâir, kendinden memnun olmalı.: "Eserin şâirini sevinçle titretmesi demek bu. Şâir, eserini sevmeli. Onu okşamalı, ama yaramazlıklarına da göz yummamalı. Beğenmediği davranışlarını gücendirmeden ona anlatmalı onu kendini düzeltmeye kandırmalı ve bunu da inandırmalı. Ona.: “Beni andırıyor, ah, beni o!.” demeli." Memnunluk ilkesinin temeli, sevinçtir. Yaşama sevinci değil “yaşatma sevinci”dir..

ESERLERİ.:

ŞiiR.:
• Şiirler I (Monna Rosa).
• Şiirler II (Şahdamar-Körfez-Sesler).
• Şiirler III (Hızırla Kırk Saat).
• Şiirler IV (Taha'nın Kitabı, Gül Muştusu).
• Şiirler V (Zamana Adanmış Sözler).
• Şiirler VI (Ayinler/Çeşmeler).
• Şiirler VII (Leylâ ile Mecnun).
• Şiirler VIII (Ateş Dansı).
• Şiirler IX (Alınyazısı Saati).
• Gün Doğmadan (Toplu Şiirler).


ÇeViRi ŞiiR.:
• Batı Şiirlerinden.
• İslâmın Şiir Anıtlarından.


DeNeMe.:
• Edebiyat Yazıları I Medeniyetin Rüyası Rüyanın Medeniyeti Şiir.
• Edebiyat Yazıları II Dişimizin Zarı...
• Edebiyat Yazıları III Eğik Ehramlar.


DüŞüNCe.:
• Ruhun Dirilişi.
• Kıyamet Aşısı.
• Çağ ve İlham I-II-III-IV.
• İnsanlığın Dirilişi.
• Diriliş Neslinin Âmentüsü.
• Yitik Cennet.
• Makamda.
• İslâmın Dirilişi.
• Gündönümü.
• Diriliş Muştusu.
• İslâm..
• İslâm Toplumunun Ekonomik Strüktürü.
• Düşünceler I-II.
• Dirilişin Çevresinde.
• Fizikötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi I-II-III.
• Yapı Taşları ve Kaderimizin Çağrısı I-II.
• Samanyolunda Ziyâfet.
• Unutuş ve Hatırlayış.
• Varolma Savaşı.
• Çağdaş Batı Düşüncesinden.
• Çıkış Yolu I-II-III.


İNCeLeMe.:
• Yunus Emre.
• Mehmet Âkif.
• Mevlânâ..


TiYaTRo.:
• Piyesler I.
• Armağan.


HiKâYe.:
• Hikâyeler-I Meydan Ortaya Çıktığında.
• Hikâyeler-II.
• Portreler.


GüNLüK YaZıLaR.:
• Farklar.
• Sütun.
• Sûr.
• Gün Saati.
• Gür..


RöPoRTaJ.:
• Tarihin Yol Ağzında.
• Unutuş ve Hatırlayış.
• Çıkış Yolu I.
• Çıkış Yolu II.
• Çıkış Yolu III.


BeLGeSeL.:

• Gün Doğmadan..


Mona Roza - ( Sezai KARAKOÇ) - YouTube


Sezai Karakoç kendi sesinden, Sürgün Ülkeden Başkentler Başkentine - YouTube

Resim
Cevapla

“Divanında Muhammedi Tasavvuf” sayfasına dön