NE VARr?. NE YOKk??.

Cevapla
Kullanıcı avatarı
çilekeş
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 04 Ağu 2011, 18:34

NE VARr?. NE YOKk??.

Mesaj gönderen çilekeş »

ResimNEee?!?.

NE VARr?. NE YOKk??.
=>NE VARr NE YOKk!!.



Resim

BESMELEmİZz..

EYy CÂN Es SeLÂm;
Kur'ÂN- Kerimde "YAZıLdı" âyetleri var.
Bunlari inceledigimizde insan'a YAZıLanLar:


الْقِصَاصُ
El KiSaSu..
Kütibe aleykümül kisasu: Bakara 2/178..

الْمَوْتُ
El MEVtü..
Kütibe aleyküm iza hadara ehadekümül mevtü: Bakara 2/180..

الصِّيَامُ
El SiYaMu..
Kütibe aleykümüs siyamü: Bakara 2/183..

الْقِتَالُ
El Kıtalu..
Kütibe aleykümül kitalü: Bakara 2/178, Bakara 2/216, Bakara 2/246; Âl-i İmrân 3/154; Nisâ 4/77..

عَمَلٌ صَالِحٌ
Amelun Sâlih..
Kütibe lehüm bihi amelün salih:[/b] Tevbe 9/120..

أَحْسَنَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ
Ahsen Amel..
Kütibe lehüm li yecziyehümullahü ahsene ma kanu ya'melun.: Tevbe 9/121. .

الْوَصِيَّةُ
El Vasiyyetu
Elvasiyyetü lil valideyni vel akrabine bil ma'ruf, hakkan alel müttekiyn: Bakara 2/180..

Bu yukarıda gecen hari târifli kelimeler Oruç, Kısas, Vasiyet, kıtal kelimelerinin çoğu Bakara Sûresinde geçmekte. Çünkü Bakara’da BİLElik likâsı mevcud. Eğer ben Kutibe Âyetlerinde yazılanın insanın terkibinde mevcud olan mânâsında olduğunu düşünürsem o halde bu yazılı olanların okunması durumu ancak Kur’ÂN’ın bizi okuması ile olur. Bu bende potansiyel olarak mevcud olan nasıl okunur dediğim de?. SALL ettiğimizde Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem okur. Hani Kur’ÂNda insanı okuyan vardı ya, aha iste o âyeti Alak Sûresindeki:

اِقْرَاْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذٖى خَلَقَ
Resim--- ''İkra' bismi RaBBikellezi halak.: Oku ismiyle O RaBBının ki, yarattı.” (Alak 96/1)

Âyetiyle beraber düşünürsek, burada OKUma işlemini yapan RESÛLULLAH sallallahu aleyhi vesellem dir. Bu âyette “bismi RaBBikellezi” buyurulmuş. “Bismillah” buyurulmamış. Bu da ilginç!.

Bizde yazılı olan; RaBBin SÖZünü, Resûlün OKUmasıyla Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin SESİnden nasıl duyup uyacağız?. Bu harf-i târifli dört kelimeyi ve geçtiği âyetleri incelemek lâzım. Birbiri ile ilişkileri nasıldır..

Açılır karı-koca arası..
Bir derd kalmaz ki tutula YASı..
Barışır iki KAŞın arası..
Sekerat DEMinde demedim mi?.

Ne kadar yürürsen yürü;
Arkanda bıraktığın yol kadar güçlü, ve henüz yürümediğin yol kadar zayıfsın…!


وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ
Resim--- ''Ve izâ raeytehum tu’cibuke ecsâmuhum, ve in yekûlû tesmâ’ li kavlihim, ke ennehum huşubun musennedetun, yahsebûne kulle sayhatin aleyhim, humu’l- aduvvu fahzerhum, kâtelehumullâhu ennâ yu’fekûn (yû’fekûne).: Onları gördüğün zaman onların cesameti (görünüşleri) seni hayran bırakır. Ve eğer konuşurlarsa, onların sözlerini dinlersin, onlar sanki duvara dayalı kütükler gibidirler. Her sayhayı (gürültüyü) kendi üzerlerine (aleyhlerine) sanırlar. Onlar düşmandırlar. Artık onlardan hazer et (sakın), ALLAH onları helâk etsin (kahretsin), nasıl da döndürülüyorlar.” (Munâfikun 63/4)

ALLAH celle celâlihu, inkar edilebileceği bir sûrette göründüğü gibi tanınacağı ve kabul edilebileceği bir sûrette de tecellî eder; halbuki her durumda kendisidir, başkası değildir, çünkü, BAŞKAsı yoktur.
O halde ağaçtan konuşan HAKk' tan başkası değildir ve Hak ağacın sûretidir. Musâ aleyhisselâm'dan duyan HAKk celle celâlihu idi. Bu durumda HAKk celle celâlihu duyan olması itibârıyla Musâ aleyhisselâm'ın sûretiyken konuşan olması bakımından ağaçtır.
Ağaç, ağaç ; Musâ aleyhisselâmda Musâ aleyhisselâm'dır ! Burada hulul yoktur.
Bir şey kendi zâtına hulul etmez; hulul ise, iki zâtın olmasını gerektirirken burada sadece iki hüküm vardır.

Muhyiddin İbn Arabi kaddesallahu sırrahu
(Fütuhat-ı Mekkiyye -c15, s190)

Bize, keşif ve iman ehline göre lafız harfleri, rakam harfleri ve tahayyül harfleri diye taksim edilen harfler, ümmetlerden bir ümmettir. Onların sûretlerinin yönetici ruhları vardır. Binaenaleyh bize göre harfler, canlı, ALLAH celle celâlihunuın hamdini tesbih eden, RABBlerine itaat eden varlıklardır.
Muhyiddin İbn Arabi kaddesallahu sırrahu
(Fütuhat-ı Mekkiyye -c15, s252)

AHDimizi verdin SELe

Emâneti serdin YERe

SIRRımızı saçtın YELe

Etme YÂRim demedim mi?

15.07.2013 06:00 hldsrrm
Resim
AHDimizi VERdin SELe
Emâneti SERdin YERe
SIRRımızı SAÇtın YELe
Etme YÂRim DEmedim mi?.

15.07.2013 06:00 ..hldsrrm

Resim

BİZ BİLEyİZ BİR ile hani desem BİLEden öte...

yıktı bendim BENim, eyler benden önde..
ÇİLEKeŞş
Resim
BİZ BİLEyİZ BİR ile hani desem BİLEden öte...
Yıktı bendim BENim, eyler benden önde..
ÇİLEKeŞş..



İBLİS YERİNE GEÇİP KENDİMİ GÖRSEM..
YA da İBLİS YERİNDE İSEM, KENDİ YERİME GEÇSEM..
NEDİR DURUMum SEYRETSEM?.

CÂN BURUNA DAYANDIĞINDA;
CÂNÂN HAKk İSE =>“ve Nİ’ME’L-MEVLÂ ve Nİ’ME’L-VEKİL”dir
CÂNÂN HALk İSE =>ALTI ÜSTÜ TALAK-ı SELÂSEDİR…

YERİN VE GÖKLERİN ORDULARI
BAHÂNELER TOPLANIP GELDİ..
SEN DOĞDUN BAHÂNELER YÜRÜDÜ..
Ve de ÖLDÜN BAHÂNELER DEVÂMDA…

BU BAHÂNELERİN EN BAŞ UCUNA VARSAN, NEREYE VARIR?.
RABB’ıN =>“HALİFE VAREDECEĞİM” DEMESİNE VARSA…
MELEKLER =>“YERYÜZÜNDE BOZGUNCULUK YAPACAK KAN DÖKECEK BİRİNİ Mİ VAREDECEKSİN!.” DEMEKLE BAHÂNEYİ ANLAMAYA ÇALIŞIYOR…
SÖYLENEN BAHÂNE İSE ESMÂLAR…
ÂDEME, MELEKLERE YÜKLENMEYEN YÜKLENDİ.. ÂDEM SÖYLEDİ MELEKLER: “HAa TAMAM!.” DEDİ ve SECDE ETTİ.
İBLİS BAHÂNEYİ ANLADI VE KABUL ETMEDİ.. BAHÂNE OYUNUNA KATILARAK SECDE ETMEDİ.. İKİNCİ BAHÂNEYE YOL VERDİ.
Ve hÂLÂ BU İKİ BAHÂNE ÜSTÜNDE DÖNÜYOR DEVR-i DEVRÂN ki ÂLEM…

Ve BİZ =>BAHÂNENİN ARKASINA GEÇSEK…

Resim
Hâlde HÂLVET'ten...
BEZM-i BİZ-BİR-İZ BERZAHında,

Çabamız, ÇİLEmİZ, ÇAĞın ÇIĞlığını ÇAĞRIya çEVİRmek!!!!
Resim

HÂLde HÂLVET'ten...
BEZM-i BİZ-BİR-İZ BERZAHında,
ÇAbamız, ÇİLEmİZ, ÇAĞın ÇIĞlığını ÇAĞRIya çEVİRmek!!!!.


Resim
Hâlde HÂLVET'ten...
"Bu Âlem'e 2'li sistemden 12'li sistem'e kadar ANlatMAYA GELdiMMM...!"
Resim

HÂLde HÂLVET'ten...
"Bu ÂLeM'e 2-li SiStemden 12-li SiStem'e kadar ANLAtMAYA GELdiMMM...!

KEŞiŞin TEPEde tüter bir TÜTüNn!. AYy ANAM TÜTÜNn!.
SEVd ÇEKmeyenin YÜreği BÜTÜNn!. VAYy ANAM BÜTÜNnn!.."
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: NE VARr?. NE YOKk??.

Mesaj gönderen kulihvani »

Resim Yâ RaBBenâ!.

Tek ümidimiz SENsin ALLAHım ve SENin ReSûLüne olan sevgin.. Çünkü SEN ReSûLünü sevdin ve onu elbette mutlu edecek olansın.. O’nun mutluluğunun ÜMMetinin imanı olduğunu en iyi bilen de SENsin.. Sonsuz rahmetini bu ÜMMetin üzerinden hiç çekmeyeceğini bu ÜMMeti bu anlamda ReSûLüne bağışladığını umuyoruz ummaktan öte inanıyoruz Yâ RaBBenâ!.

Yâ RaBBenâ, biz hiç bir zaman kendimizden değil, SENin sevginden eminiz bu eminlik bizim imanımızdır Yâ RaBBenâ böyle iken neden mutsuz olalım, neden korkak ne olalım SENin sevgin bizim başımızın üstündedir Yâ RaBBenâ!.

Yâ RaBBenâ, SENin Habîbin bizim baş komutanımız olduktan sonra biz SENin izninle yola çıktığımızda elbette HAKk’ın yardımının bizimle olduğuna biliyoruz.. sadece ve sadece SENin yardımının olduğu şeyde başarı olduğunu da biliyoruz..
Yâ RaBBenâ bize acıyan SENsin.. Bize rahmetinle bakan SENsin.. Saygılarımızı önemseyen SENsin.. Kuvvet SENin katınndan olduktan sonra bize ancak hamd etmek şükretmek düşer.. Bize ÜMMet kardeşliği lutfün ancak SENin kudret elinle gelir.. Bize bu lutfü bağışla Yâ RaBBenâ!.

Yâ RaBBenâ, kalblerimizde imanın sıcaklığını bize duyur da, bizi bu sıcaklık içinde kardeş yap!. Yâ RaBBenâ kalblerimiz imanın sıcaklığıda erit de tek ve sadece bir iman denizi bir iman okyanusu yap!. Yâ RaBBenâ ÜMMeti MuhaMMed’in kalbini iman denizi kıl!. Öyleki o iman denizi SENin rızanın tam ortası olsun!. Yâ RaBBenâ rızanın olmadığı bir şeyi istemekten sana sığınırız!.

Yâ RaBBenâ, bize kardeşliğimizi bahşet!. Rızan içinde biz kardeş olurken ele ele tutarken, kalb kalbe karışırken, HAKk’ın yanında dururken ReSûLünün tebesümüne vesile kıl bizi!.
Yâ RaBBenâ bizi sadece O’nun tebesümüyle mutlu et!. O, nasıl ki bizim imanımızla mutluysa bizi de O’nun ÜMMetinin birliği ile mutlu et, O’nun multuluğunu mutluluğumuz ve O’nun hüznünü hüznümüz et/kıl!.

Yâ RaBBenâ, SENin şanın çok yücedir kulların sana yalvarandır bize acı merhamet et bizi ReSûLune bağışla bizim kalblerimizi BİZ BİR-İZ ÜMMet birliğinde bulundur!.

Yâ RaBBenâ, SENi çok seviyoruz bizi bu sevgiyle yaşat ve öldür yaRaBBi ÜMMeti MuhaMMedi zelîl ve rezil olmaktan kurtar Yâ RaBBenâ bizi uyandır!.

Yâ RaBBenâ, aç gözlerimizi aç kalblerimizi... Bizi kalb karanlıklarından kurtar.. Karanlığın içinde boğuşmaktan kurtar bizi!. Gaflet perdeleriyle perdelenen gözlerimizden bu perdeleri kaldır!.
Yâ RaBBenâ nasıl bir imandan razıysan o imanı lutfet bize Yâ RaBBenâ!.

Yâ RaBBenâ, âlimlerimize akl-ı selim kalb-i selim lütfet!. Onları ÜMMetin Hizmetçisi kıl!. Hizmetçi olmaya yanaşmayanları da ıslah et kardeş olmanın tadını duyur!.
Yâ RaBBenâ, SENden bunu çok istiyoruz bize lutfet!.
Yâ RaBBenâ bizim bu âciz dualarımızı ReSûLuLLAH’ın dualarının içine katıp kabul buyur!.

Yâ RaBBenâ, bir avuç insan ÜMMet kardeşliğine yalvarıyoruz SEN BİZim sayılarımızı çoğalt!.
Yâ RaBBenâ, en sevdiğin kulun MuhaMMed Mustafa aleyhisselâmdır ki, O’nun hürmetine ve O’nu en çok seven kulların hürmetine şu dualarımızı kabul eyle!.
Yâ RaBBenâ, bizi de Lütf ü- İhsÂNınla bağışla!..


Resim

ALLAHumme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ MuhaMMedin
Abdike ve
Nebîyyike ve
Rasûlike ve
Nebîyyi'l- ÜMMîyyi ve alâ âlihi, ehl-i beytihi ve's-sahbihi ve uMMetihi...

Âmin Yâ Latîf Yâ Kerîm ALLAH celle celâluhu!
Âmin Yâ Rahîm Yâ Vedûd ALLAH celle celâluhu!
Âmin Yâ Fettâh Yâ Gaffâr ALLAH celle celâluhu!
Âmin Yâ Settâr Yâ ALLAH ALLAH celle celâluhu!..

Âmin... Âmin... Âmin... Âmin!.. Yâ Muîn Celle Celâluhu.

Elhamdülillahi Rabbi’l- âlemin.. el fâtiha..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: NE VARr?. NE YOKk??.

Mesaj gönderen kulihvani »

Resim


KUR’ÂN OKUMAYI TAVSİYE EDEN HADİSİ ŞERİFLERDE DE,
OKUMA DİYE MEÂLLEŞTİRİLEN KELİMELERE BAKTIĞIMIZDA,
ÇOK DÜŞÜNDÜRÜCÜ SONUÇLA KARŞILAŞIRIZ..


İKRA emrini görürüz.
Bâzen TİLAVET/TERTİL kelime ve türevleriyle karşılaşırız.

AMA hİç bir zaman,
TELAFFUZ/LAFIZLARI, KELİMELERİ TEKRAR ETMEYLE KARŞILAŞMAYIZ!.

İKRA VE TERTİL OKUMASI NEDİR Kİ, SEVAB VERİLMİŞ.
GELİN DÜŞÜNELİM.
KUR’ÂNI KERİM NEDEN İNDİ, KUR’ÂNDAKİ CEVAPLA BAŞLAYALIM.

“SORu SOR”uma CEVAP..:

Alak Sûresinde ilk emir de “İKRÂ!.” dır.
O Sûredeki açıklamalarıma da bakılabilir.

Muhabbetle selâmlıyorum,
İKRA yapanlara selâm olsun.

Kıymetli SORu SOR’um, Bu yazınızda da aslında diğer yazılarla berâber düşünecek olursak üzerinde durulmasını istediğiniz konu Kurân-ı Kerîm'in ANlaşılmasına ve ANlayarak YAŞAnmasına, dolayısı ile Yaratılış muradının hâsıl olacağı İNSAN-ÂDEM olma kıvamını bulmamıza yönelik ki yanlış ifâde etmediysem RABBi'l-Âlemîn'imizin de Nâzil etmesindeki murad bu....

Tabi yine hadis-i Şerîflerde KurÂN-ı Kerîm'in hatmedilmesinin önemine de dikkat çekilmekte. Bu durumda KurÂN-ı Kerîm-i Azîmu'ş-Şân'ı
-Anlayarak MÂNÂsına vararak okumalıyız ki bunlar, Ulu'l-elbâblar ve Râsihûne fi'l-ilm sâhibleri oluyor...

Kur'ÂN-ı Kerîm'i mânâsına henüz erememiş olarak "bizler gibi" okumamızın ise AKLımızın henüz ANlamadığı "harf"lerin "hareke"lerin, "ses"in "söz"ün hikmeti mucibince farkında olmadan, câhilâne, gâfilâne faydalanacağımız da bir gerçektir.

Kurân-ı Kerîm'i; OKUmak, OKUyanı DİNLEmek, ANLAYANı İZlemek gibi hilkate mebnî mükellefiyetlerimiz bulunuyor.

Kurân-ı Kerîm'de OKUmak ANLAMına uygun olarak
-İKRA'..
-TİL, TELÂ, TİLÂVET..
-DERESE..
Kelimeleri kullanılmakta. Bunların dışında varsa da şu ÂNda hatırlamıyorum. İki ayrı harf kümesi ile oluşturulduğuna göre iki ayrı OKUmadan bahsedildiğini anlamamız gerekir. KA-RA-E OKUMAK “KAF-RA-HEMZE ELİF” harflerinden müteşekkil bir kelime. IKRA', emir kipinde geldiği için kullanılan şekli..

TİL-TELÂ-TİLAVET OKUMAK TE-LÂM yerine göre YÂ veya VAV harflerinden müteşekkil. “TİL” emir kipinde gelen şekli.

DEmek ki Kurân-ı Kerîm'imizi iki farklı OKUyuş ile Anlayabiliriz..


Resim
ALLAH BİLir İŞin ASLını

AÇma YÂDa SIRR Kapısını

ZEMMetme ALLAHın Safını

ŞÂHİDi AŞma DEmedim mi?
16.07.2013 06:30
çrszsssz


Resim
Resim
Cevapla

“Divanında Muhammedi Tasavvuf” sayfasına dön