Herşey Zıddı ile KAİM DEĞİLDİR!!!
- senim
- Aktif Üye
- Mesajlar: 106
- Kayıt: 21 Şub 2008, 02:00
Herşey Zıddı ile KAİM DEĞİLDİR!!!
KAİM kelimesi ayakta durmak varlığını devam ettirmek anlamında ise herşey ZIDDI İLE KAİM DEĞİLDİR, herşey zıddı ile idrak edilir!
Çok söylenenin kabul gördüğü bu hüküm aleminde uyarı önce kendimedir; HERŞEY ALLAH cc İLE KAİMDİR!!!
KEMAL TEFERRUATTA GİZLİ - İMİŞ...
Saygılarımla...
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/senim.jpg[/img]
- MINA
- Özel Üye
- Mesajlar: 2740
- Kayıt: 25 Eki 2008, 02:00
Her şey zıddı ile bilinir. Bir şeyin zıddı bilinmezse, o şeyi tanımak mümkün değildir. İhlâs sâhipleri de, ihlâsın zıddı olan riyâyı tanıyıp onu terkettikten sonra ihlâsı bilebilirler."
kainatta yaratılan her şey zıttıyla birlikte vardır düşüncesi. yalnızca o'nun zıttı yoktur. çünkü o, tektir. gece ile gündüz, kadın ile erkek, iyilik ile kötülük, fanilik ile bakilik vs. biri olmazsa diğerinin manası ve ehemmiyeti anlaşılmaz.
doğu'nun ortaya koyduğu hayat felsefesine göre evet herşey zıttıyla kaimdir ancak, birliktelikleri esastır. kuran da gece ile gündüzün birbirini takip ettiğini söyler. geceyi görmeden gündüz, kendisini güzel sanabilir. dolunayı bilmesine imkan yoktur. gece de yıldızlara bakıp, gökyüzü benimdir diyebilir. oysa güneş hepsini siler götürür. aynı gökyüzü üzerinde her ikisi de biraz diğeri olarak yaşamalıdırlar
sevgiyle......
kainatta yaratılan her şey zıttıyla birlikte vardır düşüncesi. yalnızca o'nun zıttı yoktur. çünkü o, tektir. gece ile gündüz, kadın ile erkek, iyilik ile kötülük, fanilik ile bakilik vs. biri olmazsa diğerinin manası ve ehemmiyeti anlaşılmaz.
doğu'nun ortaya koyduğu hayat felsefesine göre evet herşey zıttıyla kaimdir ancak, birliktelikleri esastır. kuran da gece ile gündüzün birbirini takip ettiğini söyler. geceyi görmeden gündüz, kendisini güzel sanabilir. dolunayı bilmesine imkan yoktur. gece de yıldızlara bakıp, gökyüzü benimdir diyebilir. oysa güneş hepsini siler götürür. aynı gökyüzü üzerinde her ikisi de biraz diğeri olarak yaşamalıdırlar
sevgiyle......
''Ve Allah'a Sımsıkı Sarılın...''
Hacc / 78
Hacc / 78
- kulihvani
- Site Admin
- Mesajlar: 12884
- Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Allahuzülcelâl elan El hayyu'l- Kayyum (cc) OL-ANdır.
El Evvelü El Âhirü El Bâtınu El Zâhiru Olan el Ahadu'l-Vâhiddir.
Vâcibu'l-Vücûdu'l- Hallâk (cc) dur.
Küllî "ŞEY" ise Mevcûddur ve Mahluktur.
Bu âlemde varlıklar, Zıtlarıyla anlaşılır ve vardır.
Zât, Sıfat, Esmâ, Eşya ve Fâilin HAKK'tan oluşu ile Halkın-Aklın imkanla imtihan oluşundaki,
Hak-Hayr ile Bâtıl-Şerr İKİlisinden EMRedileni ve yasaklananı İlim-İrade-İdrak ve İştirak tercihiyle başbaşa kalan NEFS imtihan olmaktadır ve olacaktır..
Sünnetullah ve Şeriatullah açık ve nettir ve de değişmez..
Kaza-Kader-İrade ve Dilemesiyle Allahuzülcelalindir elbette bu âlemeler ki Rabbülâlemindir.
Sevgili sinem canımın dediği husus tam açık değildir.
Teferruatla imtihan olmaktayız.
İkilikte kalmak demek olan ŞEY-tAN'ı kaldırırsanız, Tevhidi nasıl bulacaksınız?
Musa as'ı çekerseniz Firavun yok olur.
Firavunu çekerseniz herkes Musa as gibi olur ki
Kulluk imtihanı kalkar.
Kısacası, zavallı AKLım;
Bir AN önce NAKLi -Kur'ân ve Sünneti- tez BİLir-BUL-ur-OLur ve YAŞARsa,
İmam-ı Mutlak Resûlullah Muhammed aleyhisselamı DUYar ve UYarsa işte o zaman ZITların Zevkini anlar ve;
Lâ İlâhe İnkar Batağından İllâ Allah İkrar Cennetinde ebediyyen Dârü's-Selâm Yaşar..
Sırf Aklın esas alındığı Kısır Felsefe Tasavvuru ile,
Aklın ve Naklin Şehadeti Muhammedi Melamet Tasavvufu arsındaki ana fark şudur acizâne;
Felsefede çok akıllı biri az akıllıları kendisindekiyle kandırır neticede liderleri İblistir.
Öz Tasavvufta ise Hizmetçi olanlar bir kimsede Olanı açığa çıkararak inandırmaya hizmet ederler ki Mürşid-i Mutlak tektir ve İmam-ı Mutlak Resûlullah Muhammed aleyhisselamıdır.
Kelâmullahı getiren, yaşayan ve şu an yaşarken el an Hayy olandır..
Yalnız kalan akıl; şu an var olan iki zıttan hayr olanı seçemezken kendi başına, olmayanı nasıl idrak edecekmiş?..
Ham akıl, idrakini idrakten aciz kalınca kendine perde olur Nakli göremez.
"BEN!" der gezer, yer içer, tepinir ve geçer gider "İKİ"likte bu Şehâdet Âleminden bir kuru laf ile..
"BİZ" ve "BİR"e hasret Tevhidsiz ve HAKK'a şehadetsiz hüsran içinde ölür Allah cc korusun!..
Kısacası Bu İmtihan salonunda soru Zıtların Tevhididir.
Sistemin kuruluş amacı-Muradullah budur.
Mülk Hakk'ındır, ancak Mülk Sûresinin hemen başında bu Mülk Âleminde ne ile denendiğimiz çok açıktır..
Amel, bâtıl ve hak olandan hakkı seçip işlemektir.
Amel bedenle işlenir ki Küllişey açıkça ortadadır.
Koyun etinin helalliği, zıttı olan Domuz etinin haramlığı ile vardır.
Allah cc ile olmayan bir şey veya husus var sanmak ise BİZim konumuz dışıdır..
Bizden Muhammedi Gayret,
Hakk Erenlerden Muhammedi Himmet,
Resûlullah Muhammed aleyhisselamıdan şefaat ve,
Allahuzülcelâl'imizden İnayet ve Hidayet le TEVHİDimiz Kemâl bulacaktır İnşaallah..
Muhammedî Muhabbetle..
El Evvelü El Âhirü El Bâtınu El Zâhiru Olan el Ahadu'l-Vâhiddir.
Vâcibu'l-Vücûdu'l- Hallâk (cc) dur.
Küllî "ŞEY" ise Mevcûddur ve Mahluktur.
Bu âlemde varlıklar, Zıtlarıyla anlaşılır ve vardır.
Zât, Sıfat, Esmâ, Eşya ve Fâilin HAKK'tan oluşu ile Halkın-Aklın imkanla imtihan oluşundaki,
Hak-Hayr ile Bâtıl-Şerr İKİlisinden EMRedileni ve yasaklananı İlim-İrade-İdrak ve İştirak tercihiyle başbaşa kalan NEFS imtihan olmaktadır ve olacaktır..
Sünnetullah ve Şeriatullah açık ve nettir ve de değişmez..
Kaza-Kader-İrade ve Dilemesiyle Allahuzülcelalindir elbette bu âlemeler ki Rabbülâlemindir.
Sevgili sinem canımın dediği husus tam açık değildir.
Teferruatla imtihan olmaktayız.
İkilikte kalmak demek olan ŞEY-tAN'ı kaldırırsanız, Tevhidi nasıl bulacaksınız?
Musa as'ı çekerseniz Firavun yok olur.
Firavunu çekerseniz herkes Musa as gibi olur ki
Kulluk imtihanı kalkar.
Kısacası, zavallı AKLım;
Bir AN önce NAKLi -Kur'ân ve Sünneti- tez BİLir-BUL-ur-OLur ve YAŞARsa,
İmam-ı Mutlak Resûlullah Muhammed aleyhisselamı DUYar ve UYarsa işte o zaman ZITların Zevkini anlar ve;
Lâ İlâhe İnkar Batağından İllâ Allah İkrar Cennetinde ebediyyen Dârü's-Selâm Yaşar..
Sırf Aklın esas alındığı Kısır Felsefe Tasavvuru ile,
Aklın ve Naklin Şehadeti Muhammedi Melamet Tasavvufu arsındaki ana fark şudur acizâne;
Felsefede çok akıllı biri az akıllıları kendisindekiyle kandırır neticede liderleri İblistir.
Öz Tasavvufta ise Hizmetçi olanlar bir kimsede Olanı açığa çıkararak inandırmaya hizmet ederler ki Mürşid-i Mutlak tektir ve İmam-ı Mutlak Resûlullah Muhammed aleyhisselamıdır.
Kelâmullahı getiren, yaşayan ve şu an yaşarken el an Hayy olandır..
Yalnız kalan akıl; şu an var olan iki zıttan hayr olanı seçemezken kendi başına, olmayanı nasıl idrak edecekmiş?..
Ham akıl, idrakini idrakten aciz kalınca kendine perde olur Nakli göremez.
"BEN!" der gezer, yer içer, tepinir ve geçer gider "İKİ"likte bu Şehâdet Âleminden bir kuru laf ile..
"BİZ" ve "BİR"e hasret Tevhidsiz ve HAKK'a şehadetsiz hüsran içinde ölür Allah cc korusun!..
Kısacası Bu İmtihan salonunda soru Zıtların Tevhididir.
Sistemin kuruluş amacı-Muradullah budur.
Mülk Hakk'ındır, ancak Mülk Sûresinin hemen başında bu Mülk Âleminde ne ile denendiğimiz çok açıktır..
Amel, bâtıl ve hak olandan hakkı seçip işlemektir.
Amel bedenle işlenir ki Küllişey açıkça ortadadır.
Koyun etinin helalliği, zıttı olan Domuz etinin haramlığı ile vardır.
Allah cc ile olmayan bir şey veya husus var sanmak ise BİZim konumuz dışıdır..
Bizden Muhammedi Gayret,
Hakk Erenlerden Muhammedi Himmet,
Resûlullah Muhammed aleyhisselamıdan şefaat ve,
Allahuzülcelâl'imizden İnayet ve Hidayet le TEVHİDimiz Kemâl bulacaktır İnşaallah..
Muhammedî Muhabbetle..
- senim
- Aktif Üye
- Mesajlar: 106
- Kayıt: 21 Şub 2008, 02:00
:)
Açıklamak istenilende haddi zatında budur.
Birşey ya da HER-ŞEY ZIDDI İLE BİLİNİR EVET!
ANCAK KULLANIMA DİKKAT EDELİM
ZIDDI İLE KAİM DEĞİLDİR!!!
HERŞEY ALLAH cc İLE KAİMDİR!
KEMAL TEFERRUATTADIR DENİLMESİ DE BUNDANDIR...
SANIRSAM
Sevgi BİZden
Birşey ya da HER-ŞEY ZIDDI İLE BİLİNİR EVET!
ANCAK KULLANIMA DİKKAT EDELİM
ZIDDI İLE KAİM DEĞİLDİR!!!
HERŞEY ALLAH cc İLE KAİMDİR!
KEMAL TEFERRUATTADIR DENİLMESİ DE BUNDANDIR...
SANIRSAM
Sevgi BİZden
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/senim.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
ALLAH (cc) VAR idi ve O'nunla BİR'likte başka bir ŞEY yok idi...
El-an da öyledir...
KÂİM OL-AN ALLAH (cc) 'tır... O BAKÎ OL-AN'dır...
BİR ANCAK BİR İLE İKİ'lenir...
O'nunla KÂİM OL-AN ANCAK O'dur...
SEVGİ BİZ'iz...
El-an da öyledir...
KÂİM OL-AN ALLAH (cc) 'tır... O BAKÎ OL-AN'dır...
BİR ANCAK BİR İLE İKİ'lenir...
O'nunla KÂİM OL-AN ANCAK O'dur...
SEVGİ BİZ'iz...
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]