Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler -1-

Muhammed Rahim Bawa Muhyiddin (k.s.) hazretlerinin hayatı ve eserleri.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler -1-

Mesaj gönderen Gariban »

Resim

Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler 1

Sufî Şeyhinin Altın Sözleri Kitabın'dan Türkçeye Çevrilmiştir

Çeviren:Gariban

Yazı hakları Bawa Muhaiyaddeen Fellowship'e aittir.
http://www.bmf.org



1.
Ey insan, yeri (dünyay) bil,
Ve ona elverişli olan iyi ürünleri ek!


2.
Ey insan, kendini bil,
Dünyayı kendinden kes at,
Benliği kaybet ve Tanrı’ya ibadet et!

3.
Ey insan, bil mevsimleri,
Ve toprağı sür,
Yağmurları bil,
Ve tohumlarını ek!


4.
Ey insan, şeytanî niteliklerini defet,
Yok et aklını,
Aç kalbini
Ve ibadet et Tanrıya!

5.
Ey insan, bil kapasiteyi,
Kendisiyle konuştuğun kişinin niteliklerini ve olgunluğunu bil,
Ve sonra irfanı aktar.
Aksi takdirde, senin irfanlı sözlerin, çorak bir çöl toprağına düşen bir yağmur gibi düşecektir.
Orada hiçbir şey yetişmeyecektir!


6.
Ey insan, bir kişiyle arkadaşlık kurmadan önce , o kişinin niteliklerini bil.
Şeytanî nitelikleriyle bir arkadaş , hayatını bir cesede dönüştürebilir.

7.
Ey insan, Tanrı’nın yarattıklarının niteliklerini ve fiillerini bil,
Ve irfan ile görev ifâ et.
Eğer niteliklerini bilmeksizin görev ifâ edersen, seni öldürecekler, ve görevin sana saldırmak üzere geriye dönecektir!


8.
Ey insan, vahşi doğadaki güzel ata, onu yakalamak ve sürmek niyetiyle gözünü dikerek bakma, Seni yere fırlatacaktır.
Onu eğitmelisin, deneyim kazanmalısın, ve sonra sürmelisin.
Bu daha iyi olacaktır.
Benzer bir şekilde, eğer sadece dış güzelliği, bir yüzün, bir kişinin ya da bir sözün güzelliğini arayıp ona güvenirsen, o da seni aşağı fırlatacak ve hayatını çiğneyecektir.
İrfan ile düşün, anla ve sonra hayatını yönet!

9.
Ey insan, aklı bağla,
Düşüncelerini yönet,
Ve zikir yap!
Sonra ruhlar âlemi, bu âlem ve ahiret âlemi açılacak ve sana görünür olacaktır.


10.
Ey insan, başlangıç kâsesini bil,
Ve sonra sadaka ver,
Aileyi bil,
Ve sonra gelini ver (kız ver).
Göleti kullanmayı bil,
Ve sonra arka tarafını yıka,
Meyveyi bil,
Ve sonra onu ye.
Dış görünüşüne dayalı olarak yaptığın herşey seni yok edebilir,
Tıpkı güzel fakat zehirli bir kanjuran meyvesini yemenin seni öldüreceği gibi.
Her bir misali düşün ve ona göre hareket et!
Bu senin hayatına zafer getirecektir.

11.
Ey insan, kendini bil,
Ve arzularına hakim ol!
Sonra, tek reisi (hakim olanı) bileceksin.


12.
Ey insan, dünya ile ilgili rüyalarını kes at,
Aklının düşüncelerini yok et,
İrfanını aç ve bak!
Açık boşluğu ve ışığı göreceksin.

13.
Ey insan, toprağı ele,
Tutkunun uyuşukluğunu yenip uzaklaştır,
Ve rahmetin mücevherini bul!


14.
Ey inşan, ele kendini,
Kararlılık kazan,
İmanı aç,
Ve Tanrıya ibadet et!

15.
Ey insan şehveti öldür,
Tanrı’nın şefkatini al,
İmha edici aklının kibrini yok et!


16.
Ey insan, bencilliği yok et,
Gururu sil,
Safradan oluşan Doksan-altı tutkuyu yere vur
Ve babamızı ara!

17.
Ey insan, büyünün (çekiciliğin) üstesinden gel,
Aklı, tutkuyu ve düşünceyi yok et,
Ve onurunu koru!


18.
Ey insan, şehveti kes at,
İrfan gözünü aç,
Ve “Tek”e ibadet et!
Ki “O” bütün evrenleri doldurur.

19.
Ey insan, küstahlığı öldür,
Cehaleti yen,
Ve sabrı geliştir!


20.
Ey insan, doğumunu bil,
İyi nitelikleri geliştir
Ve Şeyhi ara!

21.
Ey insan, “Karma”yı öldür
Ve “Dharma” denilen iyi görevi tatbik et!


22.
Ey insan, “Maya”nın üstesinden gel,
Aklı parlat,
Tanrı’nın nitelikleri ile hareket et!
Ve bu tamamıyla sana fayda sağlayacaktır.

23.
Ey insan, kıskançlığı kes at,
Ve aklın huzurunu kazan!


24.
Ey insan, öldürebilirsen aklın aldatmacasını ve ihanetini
Ve rahmeti arayabilirsen,
Allah’ın hazinesi senin olacaktır.

25.
Ey insan, “Maya”nin illüzyonunu kes at,
Ve aklın huzurunu kazan!
Doğumunun günahlarını defet,
Ve Allah’ın niteliklerinin olgunluğuna eriş!


26.
Ey insan, akıl ile görülen farkları kes at,
Aklın yolaçtığı ayrılıkları yok et!
Ve ruhun aşkına eriş!
Ki o kimseyi bırakmayacak ya da ondan ayrı olmayacaktır.

27.
Ey insan, arzuyu yönet,
Egoizmi öldür,
Ve Tanrı aşkını büyüt!


28.
Ey insan, bencilliği kaybet
Tanrıya kulluk et,
Ve kemâle er!

29.
Ey insan, irfanın gözünü aç,
Aklının iyi ve kötü hedeflerine bak,
Ve Tanrıya uygun olanlarını seç!


30.
Ey insan, kalbi aç,
Tanrı’nın manasını bil,
Ve ona iman et!

31.
Ey insan, hislerin beş başlı kobra’sının üstesinden gel,
Zehirli dişlerini çek çıkar,
“La ilâhe illallahu” melodisi ile üfleyerek
Hislerin yılanını dans ettir!


32.
Ey insan, neşeyi ve üzüntüyü yok et!
İç kalbini aç,
Ve dualarını Allah’a ver!

33.
Ey insan, iman ağacını dik,
İman suyu ile sula onu,
İrfan meyvesini kopar ve ye!
Sonra Allah’ın tatlılığını hissedeceksin.


34.
Ey insan, kan bağlarına olan bağlılıklarını bırak,
Tanrı’nın niteliklerini ara!
Ve sadakatı kazanabilirsin.

35.
Ey insan, aklın mucizelerini üstesinden gel,
Aklın onurunu yok et!
Tanrı’nın niteliklerini ve hareketlerine katıl!
Ve Tanrının mucizelerini anlayacaksın.


36.
Ey insan, dış seslere hakim ol,
Tanrı’nın sesini dinle!
Ve o zaman onun eşsizliğini ve mutluluğunu anlayacaksın.

37.
Ey insan, dile hakim olursan
Hayatındaki iyiliği bileceksin,
Ve gelebilecek olan şeytan,
Uzak , çok uzak olacak.


38.
Ey insan, Allah sana bütün servetini verdi,
Evvel , dünya ve âhiretin üç dünyasının servetini verdi.
İrfan ile fark et,
Yalvarmayı kes,
Bu serveti anla ve herkese verebilirsin.

39.
Ey insan, “Ben” diye bilinene hakim ol,
Ve ödülü fark et!


40.
Ey insan, söküp çıkarıp, uzağa fırlatabilirsen,
“Benimki” ve “Seninki” diye bilineni ,
Bütün yaşamları kendininki gibi göreceksin.

41.
Ey insan, şehvete hakim ol,
Ve ilahi irfanın kapısını aç!


42.
Ey insan, heveslerine hakim ol,
Ve aklın yalvarışı (dilenişi) duracak (kesilecek)…

43.
Ey insan, öfkeni öldür,
İrfanı ara,
Ve Allah’ın güzel niteliklerine eriş.


44.
Ey insan, aklın sabırsızlığını öldür,
Ve irfan’ın mutluluğunu başarabileceksin
Ve hayatının güzelliğini alğılayabileceksin…

45.
Ey insan, aklın karanlığını dağıt gitsin,
Ve Allah’ın rahmetinin parlaklığını görebileceksin.


46.
Ey insan, sabır, varlığının yoksulluğunu dağıtacaktır
Ve sonra hayatının muhteşemliğini bileceksin.

47.
Ey insan, aklın korkularını def et,
Ve “iman” denilen mükemmel inancın istikrarını kazan.


48.
Ey insan, öfkenin hışlamasına hakim ol,
Ve iyi sıfâtlarda zenginliğe kavuşacaksın…

49.
Ey insan, irfan ile def et,
Gözlerinin ve aklının görüntülerini..
Ve sen o zaman ulaşacaksın
Allah’ın hükümranlığının (krallığının) hakikatine.


50.
Ey insan, irfan ile bil
Aklın ve arzunun getirdiklerini..
İyi olanı kabul et,
Kötü olanı at gitsin
Ve yolculuk kolay olacak
Daha önceki ikametine…

51.
Ey insan, şehvetin üstesinden gel,
Tutkuyu yok et
Ve irfanının gözünü aç
Dünyaya bakmak için
O zaman bileceksin
Kazancını (kârını) ve kaybını…


52.
Ey insan, kes at kibiri
Ki o senin görüşünden doğar,
Kes at kibiri,
Ki o senin düşüncelerinden doğar,
Kes at , cinsel kudurğanlığının kibrini,
İrfanını aç
Bak ve göreceksin
Tanrının var olduğu yeri…

Devam Edecek İnşallah...
Selam sevgi ve muhabbetlerimle

Gariban


KELİMELER :

İllüzyon : Lât. Cisimleri yanlış idrak etme. Meselâ su borusunu yılan gibi görme.

Maya : Allah’tan gayrı olan Mâsivâ. Oyun ve eğlence yeri olan kâinât..
Kullanıcı avatarı
Kuler
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 06 Eyl 2007, 02:00

Mesaj gönderen Kuler »

emeğin ve bu çok güzel paylaşımın için gönülden teşekkürler, gariban... Bawa Muhyiddin hazretlerinden yeni paylaşımlar sunma imkanı bulabilirsin umarım... ellerine sağlık.
Kullanıcı avatarı
Sufican
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 163
Kayıt: 14 Şub 2007, 02:00

Mesaj gönderen Sufican »

Yüreğinize sağlık bu güzel paylaşım için Allah şefaatlerine nail etsin inş. selam ve dua ile..
Kullanıcı avatarı
Hakan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 4962
Kayıt: 08 Eki 2006, 02:00

Mesaj gönderen Hakan »

hidayet_88 yazdı:Yüreğinize sağlık bu güzel paylaşım için Allah şefaatlerine nail etsin inş. selam ve dua ile..
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

sa

Mesaj gönderen kulihvani »

Değerli Düşünce Dervişi Dostum Gariban,
Muhammedî Melâmi Kardeşim Barbaros can;


Bu çok değerli katılımınız için candan teşekkürler ederim.
Birlikte ve yaşadıkça daha nice güzelliklere mesned olacağız İnşâallah..

Bawa Muhyiddin (ks) Hazretleri ve memleketimizde pek tanınmayan nice Hakk Dostlarının tanınmasına ve eserlerini gençlerimizin yüreklerine Muhammedî Rahmet olarak yağdırmakta Rıza Rüzğarı Hasbî Hizmetçisi olmaya razı "KUL" lar olduk..
Sultan edildik hamd olsun..

Ben, sen, o, biz...
BİZ Muhammedîyiz..


Nefislerimiz nefessiz kalmadan, durmadan ve dinlenmeden hasbi hizmete koşalım ki Resulullah sav in mübârej yüreğinde şüpphesiz buluşalım..


elerine sağlık
yüreğine selamet!
Muhammedi muhabbet ve Es Selâm ile..
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler 1

Mesaj gönderen Gariban »

Resim
Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Altın Sözler 2

Sufî Şeyhinin Altın Sözleri Kitabın'dan Türkçeye Çevrilmiştir

Çeviren:Gariban

Yazı hakları Bawa Muhaiyaddeen Fellowship'e aittir.
http://www.bmf.org


53.
Ey insan, beş ağızlı hayvanın niteliklerini yok et,
O zaman erişirsin,
Rahmetin ulu irfanına.

54.
Ey insan, insan insanı bilirse,
Tanrı görülecektir.


55.
Ey insan, analiz et, ayırd et
Ve irfan ile gör
Ve sen alacaksın
Hayatın doluluğunun nimetini (ihsanını, lütfunu)

56.
Ey insan, insan sorgularsa halini eğer,
Hatalarını ve kendini,
Anlarsa krallığını eğer,
Yargılarsa kendini eğer,
Cezalandırırsa kendi hatalarını eğer,
Saf ve masum olacaktır,
Tanrı’nın hükümranlığında (krallığında) yargıyla yüzleşmeyecektir.
Tanrı’nın meyvelerini alacaktır.


57.
Ey insan, harisliği yen ve kovala uzaklara,
Ve insanın pahabiçilmez doğum hakkını kabul et.

58.
Ey insan, aklın sallantısını (çalkalanısını) bırak,
Ve irfanı çalış


59.
Ey insan, serseri aklını irfan ile yen,
Eğit onu
Ve acıların dinecek.


60.
Ey insan, ne zaman rüyadan uyanırsan,
Rüyada gördüğün şeylerin hiçbirini görmezsin değilmi?
Benzer bir şekilde, hayatında gördüğün rüyalar gerçek değil.
Unut onları.
Aç hayatını ve ona irfan ile bak,
Ozaman hayatın hakikatini göreceksin.


61.
Ey insan, gereksiz düşünceleri düşünerek acı çekme,
Geçmiş acılar geri dönmez.
Bugün neler olduğuna bak şimdi.
Planla irfanın ile doğru adımları,
Ve ona göre hareket et şimdi.

62.
Ey insan, bil elementleri
Ve düzelt hisleri


63.
Ey insan, irfan ile bil
Hayata susamayı,
Ve rahmet suyunu iç,
Ki o senin doğumunun susuzluğunu giderecektir.

64.
Ey insan , bil insanı,
Ve ozaman tanrıyı bileceksin.


65.
Ey insan, kalbini bil
Ve parlayan güzellik
Görülecek yüzünde,

66.
Ey insan, tanrının niteliklerini kazan
Ve mükemmel insanı bileceksin
İnsan-ı Kamil.
İzle onu
Ve tanrıya olan yol açık olacak.


67...

68.
Ey insan, bil halini ki sen bir embriyo idin,
Ve ozaman bileceksin embriyo’yu yaratmış olanın halini


69.
Ey insan, düşünme gökte uçmayı,
Ve dünyayı yönetmeyi,
Seni yöneten aklı fethet.
Ve kendini yönetmeyi ara,
Işığını bütün evrenlere saçan parlak bir güneş olduğunda,
Toprak, kadın, ve altın, irfanına sadece küçük bir leke gibi olacaktır.

70.
Ey insan, sabrı bil,
Ve o zaman Allah’ın adaletini ve güzelliği bileceksin


71 - 73
Ey insan, “Sabır” denilen iç sabrı bil,
Ve Allah’ın huzurunu (barışını) ozaman anlayacaksın.

Ey insan, bu hayat içerisinde kime kölesin?
Irfanın ile bunu düsün.
Bir kölesin, ama kime olduğunu bilmiyorsun.
Seni hangi sahip satın aldı?
Bunu anlamak güzel olmazmıydı?

Aklın, hücrelerin, virüslerin, manyetik kuvvetlerin,
“Vehmin(Maya*)”, karma’nın*, kibrin, ve bağnazlığın,
“Ben” ve “Sen”in egoizminin, kan bağlarının*,
bağlantıların, ve toprak arzusunun, kadınların ve altının
400 trilyon on bin gizemli enerjisine kölesin.

Bunlar ve sayısız olan dahası, senin, yaşayan bir ölü gibi ardı arkası kesilmeyen acıları hissetmene sebep olan, işkenceci şeytanlar ve ölümcül hastalıklardır.

Sen bir sahibe köle değilsin!
Herkes ve herşey senin sahibin olursa, onların hepsi tarafından verilen görevlerin hepsini nasıl tamamlayabilirsin? İmkansız , değilmi?

Bütün bu kuvvetler için bir tane sahip seç.
İman, istikrar ve kararlılıkla tartış O’nunla, ve sonra davayı adalet mahkemesine götür.
Bu mahkemenin yargıcı seni bağlarından kurtaracaktır.
“O”, Tanrı, Allah’tır.

O’nu gördükleri anda, seni bağlar içinde tutan bütün bu kimseler, kaçacaklar ve “O” sana hürriyetini verecektir.
Seni hür bırakan, seni yaratandır, bütün herkese hürriyet bağışlayandır.

O’nu bil ve O’na katıl, benliksiz bir sekilde O’nun görevlerini ve hizmetini tıpkı O’nun yaptığı gibi yerine getirerek, bu dört yönde;
Tanrı’ya hizmet et, Tanrı’nın adaletinin kanunlarına hizmet et, halka hizmet et ve dünyaya hizmet et.

Kendini bu usulde yönlendirmen, bütün üç dünyada da (Ruhlar alemi, bu yeryüzü alemi ve ahiret alemi) sana özgürlük getirecektir.
Bu , gerçek ve tam bir hürriyetle görevde zafer sağlayacaktır.


74.
Ey insan, “şükür” denilen kanaati bil,
Ve ozaman Tanrı’nın yargısının halini ve O’nun kanunlarını,
Ve O’nun hükümranlığında (krallığında) sessiz bir şekilde yaptığı görevleri anlayacaksın.


75.
Ey insan, açlık ateşini bastır,
Ve ozaman,
Musa (A.S)’a Tanrı tarafından gönderilmiş olan On emiri anlayacaksın.


*Maya(Tamilce): iluzyon, yanılsama, vehm; görünen âlemin gerçek olmayan şeyleri; vehmin karanlığında görünen yansımalar; 105 milyon şeyin doğumuna neden olan aklın karanlığında görülen yansımalar. Maya unsuri enerjidir, shakti de denir. Çeşitli suretlere bürünür ve insanın aklını karıştırarak insanı uyuşukluk haline sokar. Milyonlarca surete girebilir. İnsan aklıyla bu suretleri yakalamaya çalışırsa, gördüğü ve yakalamaya çalıştığı hemen suret değişir, böylece asla yakalayamaz.

*Karma (Tamilce): Akla, vehme ait sıfatlar; beş unsurun (hava, su, toprak, ates ve esir) özüne ait sıfatlar; aklın sıfatları; cehenneme ait sıfatlar. Altı kötülük: arzu, öfke, hırs, bağ, bağnazlık ve kıskançlık ile diğer beş kötülük: sarhoşluk, şehvet, hırsızlık, adam öldürme ve yalan söyleme.

*Kan Bağları: Resulullah (SAV)'in Ashabiye diye tarif ettiği, her çesit atalarını, ailevi bireylerini, kendi ırkına mensup olanları, kendi kabilesinin üyelerini, kendi akrabalarını diğerlerine üstün tutma ve bunların haksız hareketlerine destek verme eylemlerinin hepsini kapsar.

Hükümran : Hâkim, hükümdar. Hüküm ve saltanat süren. Hükümfermâ.

Devam edecek inşallah...


Gariban: çevirilerdeki hatalarımın şerrinden yüce Allah'ın Rahmetine Sığınırım.
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Resim

76.
Ey insan, “Tevekkül” ün, Tanrı’ya bütün güvenini bağlamanın değerini bil!
O zaman anlayacaksın beşi ve altıyı (beş dış görev ve altı farz olan iç görevi)*,
Dua’nın gücünü, Tanrı’ya ibadet etmenin yolunu, ve beş vakit namazı ve yararlarını.

77.
Ey insan, iman’ı bil!
Ve anlayacaksın ozaman
İman-İslam’ın mahiyet ve kurallarını.
İman, yada kesin inanç ve Tanrı’da kararlı olmaktır islam. İman-İslam’a önsöz(başlangıç) sabır’dır ve sonra iç sabırdır, memnuniyet ya da şükür’dür, Tanrı’ya güven ya da Allah’a tevekküldür ve olan herşey için tanrıyı hamdetmek ya da Elhamdulillah’tır.
Gelecekteki her anda ne olacağı sadece “O”nun tarafından bilinir.
Bu nedenle , bütün güvenimizi “O”na bağlayarak , “Tevekkül-elallah”demeliyiz.
Her hangi bir anda rızık olarak ne verilmişse, “Bismillahirrahmanirrahim” diyerek kanaatle kabul etmeliyiz.
Bize çok güzel bir ziyafet verilse ya da yalnızca bir bardak su bile verilse “O”nu hamdetmeliyiz.
Allahu Te’ala, Resulullah Muhammed Mustafa (SAV)’ya iç sabrın gücünü verdi ve açlığının ve tutkularının ateşini kontrol altına alabilmesi için onu karnının etrafına bağlamasını emretti.
“O”, Resulullah’ı , sabır ve iyi niteliklerin şemsiyesini bütün evrenlerin üzerine açmaya ve onun gölgesinde bütün yaşamları kucaklamaya, doğrulttu.
Allahu Te’ala, bunu Kur’an daki 6666 ayetlerden doğru adım adım açıkladı.
İyi niteliklerin ve fiillerin gelişmesine “İman-İslam” denilir.
Bir hadiste Allah “Ya Muhammed ! Sen olmasaydın hiç bir şeyi yaratmazdım” buyurdu.
“O”nun kudretinin ışınlarını hisseden herşeyin hepsi, mükemmel saflık halindedir.
İslam mükemmel saflık demektir; bu nedenle herşey İslam olarak yaratıldı.
Fakat ancak onu saran çimen ve yabani otlar söküldüğü, ve büyümesine izin verildiği zaman “İman-İslam” denilir.

Allahu Teala, bu değerli hediyeyi Nebi Muhammed Mustafa (SAV)’e ihsan etti ki ,o bunu imanı olan herkese öğretti.
Onu kabul eden ve alan herhangi biri zengin birisidir.
Bu serveti kabul etmeyenler ahirette fakirdirler.
İnşallah, yalnız Allah bilir!



78.
Ey insan, eğer anlarsan Elhamdulillah’ın mânâsını,
Hamd’i tanrıya vermenin (bırakmanın) mânâsını,
Seninle olan şeyi bileceksin
Ki o asla gelmez ya da gitmez,
Ve sen onunla yaşayacaksın,
Sen onunla her an paylaşımda olacaksın.


79.
Ey insan, yaşamındaki irfan eksikliğinin açlığını bil!
Sonra, seni sürükleyen yoksulluk senden ayrılacak,
Böyle olduğunda,
İlmin rahmetini, sınırsız değerini ve,
İlahî bilginin okyanusunu alacaksın,
Ve sen üç dünyada da yoksulluktan hür olacaksın.


80.
Ey insan, hal ve hareketlerini analiz etmek ve anlamak için,
ilahî analitik irfanını* kullan,
Ve sendeki şeytandan kurtul!
Ozaman kendindeki ve bütün yaşamdaki sâkinliği göreceksin,


81.
Ey insan, sana eziyet eden şeyi keşfet,
Ve kendini ondan kurtar!
Ozaman, katlanmaktan hür olacaksın,
Ve diğerlerinin katlanmasına sebep olmayacaksın.

82.
Ey insan, seni büyüleyeni irfan ile büyüle!
Ve hayatının kudreti bilinecektir.


83.
Ey insan, iman ve kararlılık ile,
Seni öldüren ve büyülemeye yeltenen
aklın şeytanları ile döğüş ve köklerini sök çıkar!
Ve büyülerin karanlığı,
Cihad meydanından kaçacak.
Endişe ve korkudan hür olduktan sonra,
Hayatında sadece barış göreceksin
Ve ruhun zaferini...

84.
Ey insan, açlığı alt et!
Ve olgunluğun gelişecek.

85.
Ey insan, beş elementin niteliklerini alt edebilirsen,
Tanrı’nın nitelikleri, hareketleri ve güzelliği sana ilham edilecek(gösterilecek).


86.
Ey insan, doğumuna sebep olan “karma”yı kes at!
Ve tekrar doğuştan* hür olmanın halini bileceksin.

87.
Ey insan, Allahu ve “O”nun Hükümranlığına (Kudret, krallığına) ulaşmak için,
Dönüştür vücudundaki beş elementin niteliklerini,
Bütün nitelikleri ve düşünceleri ve (sonra)
Tanrı’nın nitelikleri ve fiillerinde tekrar doğ.


88.
Ey insan, aklın karanlığını kov!
Ve tanrının rahmetinin değişmeyen parlaklığı görülecektir.

89.
Gözlerini kapayıp başkaları için ışık olsun diye fener taşıyan kişi gibi olma!
Sonra senin için tehlikeli olur, düşüp bir yerini yakabilirsin.


90.
Kendi nitelik ve fiillerini düzeltmeyi başaramazken , başkalarina irfan vaaz etme!
Tıpkı gözleri kapalı olarak başkalarına ışık olsun diye elinde kandil tutan bir adam gibi.
Senin için tehlikeli olabilir.

91.
Ey insan, toprağa olan tutkunun üstesinden gelirsen,
Ilüzyon aklın tutkuları senden korku ile kaçışacaklar.


92.
Ey insan, tutkularını fetheden kişi aklının yöneticisi olur.



*Beş şart İslam’ın beş direğini, sütununu temsil eder.
Bunlar kelimeyi şahadet (“eşhedü en lâ ilahe illa Allah ve eşhedü enne Muhammeden abduhü ve Resuluhü” cümlesini söylemek), namaz, zekat, oruç ve hacdır.

Tasavvuf ehlinin açıklamış olduğu üzere Allah ayrıca altı bâtıni (iç) farzı vermiştir:
1) Sağlam bir imanla Allah’a gidersen görürsün ki bu beden gözlerinde daima Hak’ı seyreden bir bâtınî göz vardır.
2) Bu burun deliğinde Hak’ın güzel kokusunu duyabilen bir et parçası vardır.
3) Bu kulakta Hak’ın sesini duyabilen bir et parçası vardır.
4) Bu dilde Hak’ın ilmini ve güzelliğini tadabilen ve O’nun zenginliğini bilen bir et parçası vardır.
5) Bu dilde yine bir ses vardır ki O’nunla konuşur, her şeyden uzak tek başına kaldığında O’nun zikrini söyler.
6) Ve bu iç kalpte bir et parçası vardır ki orada on sekiz bin âlem, semalar, ahiret bulunur.
Orada melekleri, peygamberleri ve Allah’a secde eden nurları bulursun.


*İlahi Analitik İrfan: Pahutharivu (Tamilce); Bu seviye 6. Seviye bilinci yani ince irfanın bir üstünü temsil ediyor. Bu irfan yakîn bilgiye mâlik olma özelliği gösterir.
O sadece insanlıkda bulunan, nüfuz edici mistik rehber ya da mürşid, Kutbiyyattir.
Derhal içeriden (içten),
-doğru ve yanlış
-hayır ve şer (iyiyi ve kötüyü)
-sürekli (hakiki) ve silinip giden (hayali)
arasında ayirdedici kesin cevaplar verir.
Bu yüzden tahlili denmiş ayırım yapıyor yani işin tahlilini yapıyor.
Bu yönde, İlahî Tahlili İrfan Allah ile bağlantıyı koruyarak bir huzur halini muhafaza eder.

*Iluzyon: İllizyon : Lât. Cisimleri yanlış idrak etme. Meselâ su borusunu yılan gibi görme.

* Karma: Akla, vehme ait sıfatlar; beş unsurun özüne ait sıfatlar; aklın sıfatları; cehenneme ait sıfatlar. Altı kötülük: arzu, öfke, hırs, bağ, bağnazlık ve kıskançlık ile diğer beş kötülük: sarhoşluk, şehvet, hırsızlık, adam öldürme ve yalan söyleme.

*Tekrar Doğuş: Bu Reenkarnasyon (Tenasuh) ile karıştırılmasın.
Tekrar doğmak ile kastedilen insanın beş elementin tesirinde kalarak nefsanî sıfatlara bürünmesi ve bu kötü niteliklerin insanda sürekli doğup ölmesi yani insanin bir an cimri, başka bir an şehvete düşkün, ve yine bir an yalancı olması gibi.
İnsan bu kötü niteliklerin birinden diğerine geçis yapar sürekli.
Bu geçişler tekrar doğuşlar olarak nitelendiriliyor.
Yani bu bes elementin etkisinden nefsin bir türlü kurtulamaması bu devri daim içerisinde tekrar tekrar değişik kötü sıfatlara bürünmesi ondaki niteliklerin sürekli doğup ölmesi gibi kullanılmış.


Devam Edecek İnşallah
Çevirideki eksiklerimin şerrinden Yüce Allah'’ın rahmetine sığınırım.
Barbaros Sert
Basildon- UK
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Resim
93.
Ey insan,
“bana bakın, benim güzelliğime bakın” diye iddia eden kadınlara olan tutkundan kurtul. Sonra seyret senden uzaklaştığını doğumunun karmasının*

94.
Ey insan, altın için olan tutkunun üstesinden gel
Ve bir söz söylemeksizin,
Senin acı çekmene sebep olan ve seni oynatıp duran nitelikler,
Senden kayıp gidecekler.


95.
Ey insan, eğer kan bağlarını kovalayıp uzaklaştırırsan,
Eğer vücut bağını kovalarsan,
Eğer bunları irfanın ile kovalarsan,
Allah’ın başarısızlığa uğramayan adaletinin kanunları
Dünya da kurulacaktır.
Ve senin kendi muhakemende,
Önyargı ya da bir noksanlık olmayacaktır.


96.
Ey insan, aldatmayı def et
Ve hayattaki sükûneti gör.


97.
Ey insan, kaybet kendini
(Ben’i kaybet) ve diğerleri için görevini ifa et.
Ve göreceksin hayatında
Allah'ın sevgisini ve bütün yaşamların sevgisini.


98.
Ey insan,
“benimki” diye bilineni def et
Ve Allah’ın mutluluğunu bil.


99.
Ey insan,
“benimki” ve seninki” yi
İrfanı ile kendisinden atmış olan birisi
Hayatında sadece Allah'ı, eşitliği ve huzuru görecektir.


100.
Ey insan,
“ben” diye bilineni kov
Ve Allahın adaletini bileceksin.


101.
Ey insan,
“Ben” in egoizmi kendini incitir, “Benimki” nin kibri sana eziyet eder.
“Benimki” ve “Seninki” nin ikisi de giderse eğer,
Bütün yaşamların
“Bizim” yaşamımız olduğu ve bütün dünyaların “Bizim” dünyamız olduğu geniş bir boşlukta yaşarız. Her yerde olan ve her yerde bulunan “Illallahu” nun halinde olacağız.

102.
Ey insan,
“benimki” ve seninki” diye bilineni kov,
Ve o zaman bütün yaşamlardaki mutluluk ve üzüntüyü anlayacaksın.


103.
Ey insan, kendini kan bağlarından kurtar,
Ve Allahın mükemmellik halini bileceksin.


104.
Ey insan, bağımlılıklarını kes at,
Ve seni çevreleyen kötülükler kaçışacaklar


105.
Ey insan, aklını düzelt
Allahın niteliklerini edin
Ve o zaman Allah’ın hükümranlık tacını alırsın.


106.
Ey insan, sevgi diye bilinen tohumu ekersen eğer,
Ve hasatını bütün kalplerle paylaşırsan,
O zaman bütün yaşamlar saygı ile eğileceklerdir.


107.
Ey insan, inatçılığını ok yapıp başkalarına atma,
O geri tepecek ve ağrıyı sonunda sen kendin çekeceksin.
Bu deneyimden sakınmak için irfanını kullan.
Huzur şemsiyesini açıp tutarsan, bütün yaşamlara ve kendine sükûnet getirirsin.


108.
Ey insan, kendini bilirsen eğer,
Dünya daralacaktır.


109.
Ey insan, irfanını parlatırsan eğer
Allahın rahmetini, fiillerini ve değerini anlayacaksın.


110.
Ey insan, kalbini açar ve içine bakarsan eğer
İç sırlarını anlayacaksın.


111.
Ey insan, vücudunu anlarsan eğer,
Dünya sadece bir nokta olacak.


112.
Ey insan, eğer tutkuyu kontrol edersen,
Kibrin gururluluğu ölecektir.


113.
Ey insan, yanlışlığı kes çıkar,
Ve insanın hakikatini bil.


114.
Ey insan, hasedi bırak
Ve irfanın, herkesin barış ve eşitliğini anlayacak


115.
Ey insan, insanın özündeki potansiyeli anla,
Ve kemale er.


116.
Ey insan, ruhun irfan gözünü aç,
Ve Allahın rahmet yolu görülecektir.


117.
Ey insan, doğumu kes at
Ve ölümsüz hayata eriş.


118.
Eğer insan uygun bir şekilde tefekkür etmezse ve hareketlerini önceden planlamazsa,
Öyle eziyet çekecek ki, keşke ölü olsaydım diyecek.


119.
“Ego” nun kibri(küstahlığı) bize eziyet eder. “Benimki”,”benim şeylerim” ve benim mallarım” ın gurur ve kendini beğenmişliği bize elem verir. Tıpkı göze kaçan bir parça pisliğin yuvarlanarak ağrıya sebep olduğu gibi, “ben en büyüğüm” ün kibir hissi de irfan gözüne kaçarsa, içeri doğru öyle yuvarlanacak ki irfan gözü açılmaz olacak. O’nun kapalı tutmaya zorlanacağız.

120.
Şüphe ve Zan insan hayatında çaresi olmayan bir kanserdir.


121.
Kızgınlık
(Öfke) insan hayatındaki irfanı zehirleyicidir. Bir kişi her ne kadar akilli olursa olsun, bu niteliği kazandığında, onun zehri irfanının işlemesini engelleyecektir ve irfan sersemleyecektir. Aynı şekilde bir insan nasıl zehir içtiğinde komaya girerse, kızgınlıkta onun irfanını komaya sokacak ve işlemesine engel olacaktır.

122.
Şehvet zehirlenmesi irfan gözünü yakacaktır ve onun onur ve haysiyetini yitirmesine sebep olacaktır.


123.
Bir insan kalbinde bir şeyi barındırırken dışarıda diliyle başka bir şey söylerse(içindekine zıt şeyler), sanki bin yılanın zehrini kendisine enjekte etmişler gibi eziyet çekecektir.


124.
Bencillikle yapılmış bir amel tıpkı ateşe dökülmüş benzin gibidir. Böyle bir amel boşa gitmiştir, hiç bir kimseye yararı olmaz ve cehennem ateşine yakıt olur.


125.
Aceleyle hareket eden zekâ ve öfke
Allah sevgisini dahi yok edecektir.
Bir diger kişi konuşmasını bitirmeden önce atlayan ve sert isnatta bulunan acelecilik ve kızgınlık, başkalarının gönüllerinden gelen sevgiyi ve hatta Allah sevgisinin güzelliğini dahi yok edecektir. Sabrı ve iradeyi pratik etmeliyiz.


* Karma: Akla, vehme ait sıfatlar; beş unsurun özüne ait sıfatlar; aklın sıfatları; cehenneme ait sıfatlar. Altı kötülük: arzu, öfke, hırs, bağ, bağnazlık ve kıskançlık ile diğer beş kötülük: sarhoşluk, şehvet, hırsızlık, adam öldürme ve yalan söyleme.

Devam edecek inşâallah
Selam sevgi ve dua ile
Gariban
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Resim

126. Eşler eğer sabırsızlığı ve ve kızğınlığı kontrol altına alabilirlerse,
Birbirlerine tıpkı bir çiçeğin kendi aromasına uyduğu gibi hiç ayrılmaksızın, ahenk içinde yaşayacak ve uyum sağlayacaklardır.
Bunu düşünen eşler, tıpkı bir çiçeğin kokusu ile bir birine katıldığı gibi, bir birlerine katılacaklardır.
Bu onlara yaşamlarında muvaffakiyet verecektir.


127. Konuşulan bir söz hata olabilir fakat bir düşünce ciddi bir ihlal olabilir.

128. Sözcüklerimizi kontrol etmeliyiz.
Konuşmadan önce, her bir sözcüğün neyi aktardığını dikkate almamak yanlışdır.


129. Kötü düşüncelerimiz, bizi bütün dünyanın yuvarlanarak bir araya getirilmiş karmasından daha ciddi hataların bir suçlusu haline getirebilir.
Düşüncelerimiz ve niyetlerimiz öyle zehirli olabilir ki yaşamlarımızın çiçek açmasını imkansız hale sokabilirler.


130. Acelecilikle karşı çıkmak yerine düşünür, düşünüleni yansıtır ve anlarsak, kalblerimiz parıldayan rahmet ışığı ile dolacaktır.

131. Dinde fanatiklik, bağnazlık, ve kendi dininde aşırı duygusallık ( ifrata gitme) Allah’ın bizler için olan sevgisini yok eder.
Bunlar kardeşlik sevgisi ve ahenğinide bozar.


132. Dini ayrımcılık ve bağnazlık dünyayı bir savaş alanına çevirir.

133. Mevki, mertebe sevgisi, ve aldatmacasıyla zehirlenmek kalblerimizde ve diğerlerinin kalblerinde acı ve eleme yol açar.
Hakiki adaleti yok eder.


134. Kan bağları (Ashabiye, aile fertleri ve akrabalarına aşırı tutkunluk) bizim adalet ve tarafsızlık duygumuzu yanıltır, ve bize yanlış karar ve hükümler verdirir.

135. Bir insanın hakiki sevgisi bütün yaşayanların gönüllerine barış ve huzur getirir.

136.Allah sevgisi bütün yaşamlara en küçük bir ayrımcılık göstermeksizin, eşit bir biçimde rahatlık verir.

137. Kamil insan Allah’in niteliklerine bürünürse, bütün yaşamlar ona saygı ile secde ederler.
O bütün yaşamlara bir baba olur, ve Allah’ın hizmetinde çalışır ve Allah’ın kulu olur.
Böyle birisi için, sabır onun vücududur ve iç sabır onun kalbidir.


138. Allah ne verirse ona kanaat etmek (Şükür) ve minnettarlık, hayatınızın hakiki ibadetidir.

139. Herşeyi Allah’ın dilemesine teslim etmek (tevekkül) insanın en değerli hazinesidir. Bütün sorumluluğu Allah’a veren birisi , hayatının en değerli hazinesine kavuşur.

140. Hamd Allah’a aittir ( Elhamdülillah) demek Allah’a doğrudan ibadette bulunmaktır ( direkt dua etmek) demektir.
Birisi hayatını Allah’a teslim ettiği zaman, o onun duası ve ibadetidir.


141. Sana yol boyunca rehberlik edeceğini umarak, maymun aklına tutunma.
Aklın maymunu gördüğü şeyleri taklit eder.
Bunlar onun şaka oyunlarıdır.
Siz cehaletin tehlikeli hayvanlarına , ürkütücü hayaletlere , şeytanlara ve iblislere yem olurken, o ağacın birine tırmanıp sizi karanlık ormanın ortasında terk eder.


142. Bir mandanın kuyruğuna tutunarak gölü karşıdan karşıya geçmeye teşebbüs etme.
Ortaya geldiği zaman çamura uzanır, ne ileri ne geri gidemeyeceğinizden boğulursunuz.


143. Kaplanın kuvvetinin sana koruma temin edeceğini umarak,bir kaplanın kuyruğuna tutunup ormanı geçmeye tesebbüs etme. Karnı acıkır acıkmaz, geriye dönecek ve seni yiyecektir.
Kaplan senin aklından büyüyen hasettir. Seni yer, ve sonra hayatın olan cehaletin karanlık ormanını geçemeyecek duruma düşersin.


144.Ormanda yol bulmak için filin kuyruğuna tutunma,
Ağaçlar, çalılar ve taşlar, hepsi file yol verirler.
Fakat, file eğilen ağaç, fil geçtikten sonra geriye doğru esneyerek seni
öldürecektir,
Ve file yol veren çalılar dikenler , fil geçtikten sonra geriye fırlayıp
senin vücudunu yırtacaktır.

Fil kibirin küstahlığın çıldırmış öfkesidir.
Üç çeşidi vardır.
Birinci kibir; gözlerin gördüğü şeylerden husule gelir.
Ikinci kibir; beyinden ve aklın kavradıklarından hüsul eder.
Üçüncü kibir; cinsel akışkanlardan doğar.

Bunlar vehimdeki kibrin üç çeşididir.
Bunlar adamın irfanını hipnotize eder ve halini değiştirir.
Bu üç çeşit kibrin çılgınlığı, aklın fil öfkesini şekillendirir.
Ormanda her nereye seyahat ederse, kendisi için bir yol biçer.
Onu izleme. Bu yol senin yolun değil.

Ey insan, o senin irfanını, hakikatini, senin iyi niteliklerini, senin iyi
düşüncelerini,
senin imanını, ve Allah'a olan sadakatini öldürür. Senin hayatını yıkar.
Öfkeyle giden bir fili takip etme.
Irfanını kullan, hakikat yolundaki açılışı bul,
Yürü onun yolu boyunca, ve cehaletin karanlık ormanından kaç.


145.
Irfandan ve Allah'a imandan noksan olan kişiye irfan (ilim) öğretme,
Senin irfanın ona yerleşmeyecektir,
Sana dogru yönelen tehlikeli bir silaha dönüsüp sana saldıracaktır.
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Resim
146.
Domuza inciler takma,
Domuz incilerin değerini bilmez.
Allah’ın hazinelerini,
Hakikat ve irfanının hazinelerini
şüphe ile dolu bir adama ya da Allah’a imani olmayan bir kişiye verme.
Böyle bir adam iyiyi yok edecektir.


147.
Yılanlar hoş renkleri ve kokuları ile güzel ve zarif görünebilirler,
Fakat birini yakalayıp onu yetiştirmeniz akıllıca bir iş değildir. Her ne kadar güzel görünürse görünsün, zehirli dişleri vardır. Vücudunuzun etrafına sararsanız, zehirli niteliklerini gösterir ve olursunuz.

Eğer hakikaten bir yılan büyütmek istiyorsanız, onu yakalayın, dikkatlice tutun ve dört zehirli dişini söküp çıkarın. O zaman onun zehrinden kurtulabilirsiniz. Böyle yapsanız dahi, onun nitelikleri değişmeyecektir, halen hıslamaya ve ısırmaya devam edecektir. Hatta onun dişlerini çıkarmış olsanız bile, onun tehlikeli olabilecek daha az tesirli dişleri vardır bu yüzden onu dikkatsizce tutmamalısınız.

Aynı şekilde, zehirli bir insan yılanı da her ne kadar güzel ve sevecen olursa olsun, onun halen kibir, gurur, haset ve hain bencillik denilen dört dişi vardır. Onu güzelliği aşkına kucaklayıp taşımayınız. Böyle yaparsanız acı çekersiniz. Bunun yerine, yılanın dişlerini çektiğiniz gibi, önce onun kötü niteliklerini uzaklaştırıp onları Allah sevgisi ve irfan ile değiştirseniz, o zaman dikkatli bir şekilde onu güvenle kucaklayıp taşıyabilirsiniz. Bu her ikiniz içinde faydalı olacaktır.


148.
Başkaları için hislerinde erime veya yumuşaklık göstermeyen,
Kalbi öyle inatçı bir şekilde katılaşmış olan bir adama ilim öğretme.
Senin hakiki değerini ve irfanının olgunluğunu anlamayacaktır.
Senin irfanın ona işlemeyecektir.
O onu sert bir kayaya dönüştürüp geriye sana doğru fırlatacaktır.
Sadece bununla kalmayıp,
Kalbinin dağlarından kara kayalar koparıp seni onlarla taşlayacaktır.
Sonuç olarak birçok üzüntüyle yüzleşirsin.
Hayatın üzerinde başarı sağlamak istiyorsan,
Böyle insanlardan sakınmayı ve kendi yoluna gitmeyi öğrenmelisin.


149.
Ey insan, diğerlerine zarar vermeye niyetlenme
Yoksa bu, başına akla söze gelmeyen zararlar acar.


150.
Ey insan, kapana kıstırmak için düşmanca davranarak bir başkasının kuyusunu kazma.
Yoksa bu kazdığın kuyu seni yutacaktır.


151.
İyi ve bilge kişilerin yürüdüğü yollara diken serpme. Yoksa bir gün bu dikenler sana batar.


152.
Ey insan, başka hiç kimsenin senin kadar ilim sahibi olmadığını ve kendinin en çok ilim sahibi olduğunu düşünerek böbürlenme.
Fark et ki daima bir bilen üstünde diğer bir bilen ve bir güçlünün üzerinde bir başka güçlü vardır.
Fark et ki iyiye iyi olan ebedi bir Allah var.

Eğer bunu fark etmeyi başaramazsan, bir gün, tıpkı koca bir filin küçük bir çimen yaprağına takılıp düşebileceği gibi, bütün öğrendiklerin, karmik iliz yon cehaletinin bir karınca büyüklüğündeki kuvveti ile yok edilebilir. Hatta bu “Maya”nın (vehmin) kuvvetinin bir atom parçası kadarı ile bile yok edilmesi mümkündür ve bütün öğrenimin kaybolur.


153.
Ey insan, her ne çalışmış olursan ol ya da ne kadar çalışmış olursan ol, öğrendiklerinde, aklının her dediği şeyi kendini beğenmişlikle takip etme. Yolda olan İrfan ehli birisine sor ve onun tarif ettiği yönleri takip et. Eğer irfan ehli birisine rast gelmezsen, kalbini aç ve hatta bir ağaca ya da bir duvara sor. Adına vicdan denilen, kalbindeki Allah’ın kudreti seni uyaracak ve sana rehberlik edecektir. Sana
“devam et” ya da “devam etme” “doğru” ya da “yanlış” diyecektir. Eğer kalbin açıksa, vicdanın sana hayatın boyunca yolculuğunda gerekli olacak yararlı meyveleri temin edecektir.

154.
Bir şeyh kendilerini irfanla beslediği oğulları arasında en yaşlı olanına, irfan olgunluğunda yaşça en büyük oğluna,
“Senin, olgunluğunun, irfanının ve niteliklerinin kabul edilip saygı duyulmadığı kapı eşiğine ayağını basma. Bu senin için iyi olmayacaktır” dedi. “Eğer ayağının bu eşiğe basmasına engel olursan, on milyon kat fayda sağlayacaksın.”

155.
Sonra Şeyh,
“Oğlum! Seni kabul edip hoş karşılamayan ve açık bir kalp ile beslemeyen bir evde yemek yeme. Bundan sakınmak sana on milyon kat fayda verecektir.”

156.
Şeyh devam etti,
“Oğlum! Seninle yaşayanlar, seninle oynayıp sana katılanlar fakat kalplerinde olanı söylemeyenler(gizleyenler) vardır. Onların birlikteliğinden sakınıp kendi hayatına devam etmek sana on milyon kat fayda sağlayacaktır.”

157.
Son olarak şeyh,
“Bununla birlikte, oğlum, kalbini açarak eriyen bir kalp ile sana gelen bir kişinin kalbindeki en derin sevgisinden bir bardak su bile kabul etsen, daha önce bahsedilen otuz milyon kat ile birlikte on milyon katta üstüne yarar göreceksin. Sonra bunları böyle sevgiyle veren kişinin kalbine bir rahatlık olarak sunarsın."

158.
Oğlum, bütün hayatın iki sözcüğe sığdırılabilir:
El-hamdu-lillah ve Tevekkül-alallah , her şey için Allah’a hamd etmek ve kesinlikle Allah’a güvenip O’na teslim olmak. El-hamdu-lillah de ve su anda oluyor olanlar için Allah’a hamd et simdi. Tevekkül-alallah de ve gelecek anda olacak olan şeylerin sorumluluğunu Allah’a bırak. Bu iki görevi tıpkı Allah’ın O’nun görevlerini yaptığı gibi (masivaya)bağımlı olmama hali ile yap.

Hayatini bu iki sözcükle bütünleştir. Daha sonra, Allah’ın niteliklerini kazan,
O’nun fiillerini yap, O’nun rehberliğinde yürü, kalbini onun şefkatiyle kandır ve bütün açlığı(aç olanların açlıklarını) kendi açlığın gibi ve bütün hastalığı kendi hastalığın gibi hisset. Diğer yaşamlara hizmet et ve onların kalplerine Allah yolunda huzur ver. Bu görev, senin aziz irfanın, ibadetin ve meditasyonun olacaktır.
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Resim
159.
Rahmet irfanı ile hastalığı kov ve yaşlılığın üstesinden gelmiş olacaksın.


160.
Hastalık; kibrin, karmanın ve maya (vehim) denilen iluzyonun habbesinden (tohumundan) büyüyen ağaçta ki açan meyve gibidir. Filiz; toprak, kadınlar ve altın aşkının kabuğundan çimlenir. Ağaç; kibrin ihtiraslı kudurganlığıdır, onun dalları altı şeytandır bunlar:


• Şehvet
• Öfke
• Hasislik
• Saplantı
• Bağnazlık (Taassup) ve
• Hasettir.


Bu dallarda büyüyen dört yüz trilyon on bin çiçek ve meyveler, tasalar, tutkular, şiddetli arzu ve tutkular, düşünceler ve insanın çalkalanmış (alt üst olmuş) aklının niyetleridir.

Gün be gün onun, yaşayan bir ölü gibi acı çekmesine sebep olan hastalıklardır.
Bu ıstırap içinde derman bulmak ümidi içinde bu ağaca tutunarak insan inler ve ağlar.
Zaman zaman, onu rahatlatacağını umarak o ağacın meyvelerini yer.
Bir insanın yaşamını budayan ağaç işte bu dur.
Eğer onun bütün köklerini ve bütününü kazıp çıkarır ve fırlatır atarsa, o zaman ona bağlı olan her şey onu bırakacaktır.
İşte o gün, hastalıklar ve yaşlanma hali onu bırakacaktır ve o irfan nurunu elde edecektir.
İrfan doğunca (güneş gibi zuhur edince), o
on altı yaşının gençliği gibi olacaktır*.
Allah’ın güzelliği ve niteliklerini alacak (Allah ahlakıyle ahlaklanacak) ve böylece ebedi gençlik elde edecektir.


*BS: Bawa Muhyiddin (rh. a)’in burada on altı yaş gençliği demesinin sebebi, Bawa Muhyiddin’in anlatımı ile Resulullah SAV’in mi’racda Allah’ı görmek için perdeyi kaldırdığında kendisinin 16 yaşında tüy bıyıklı halini gördüğü anı simgeleyen bir sözdür.

161.
İhtiyarlık yaşını kovarsan eğer,
Ebedi gençliği elde edersin.


162.
Kov aklın yoksulluğunu
Kalbin irfanı ile
Ve elde et Allah’ın sonsuz servetini.


163.
Kov gözlerin hayallerini
Ve gör yaratıcının güzelliğini.


164.
Kov aklın hayallerini
Ve El-Melik’in parlaklığını gör.


165.
Kov
karmayı* irfan ile
Ve cehennem uzaklaşır kendiliğinden.


*Karma: Doğum esnasında edinilen 5 unsurun (toprak, ateş, hava, su ve esir) özlerinin nitelikleri. Akıl ve arzunun nitelikleri.

BS Not: İnsanın beş unsurun etkisinde olarak kendinde oluşan kötü nitelikler kastedilmiştir. Mesela Bawa Muhyiddin (rh.a), Allah Rezonansı kitabında esir unsurunun hayal ve vehim verdiğini söyler. Suyun şehvete ve toprağın kibir niteliğine sebep olduğunu söyler. Karma için Akıl ve arzunun nitelikleri denmesinden kasıt ise akıl ile nefsanî arzular birleşirse kötü ahlak gelir.

“Beden-Nefs-Kalb-Ruh” dörtlü sisteminde kalb, akıl ve nefsanî arzular tarafından işgal edildiğinde beden nefsi emarenin nitelikleriyle işlev gösterecektir. Örnek verirsek, bir hırsız bir yeri soymak için plan yapar, bir kilidin şifresini çözmek için aklını kullanır. Arzusu para ve çabuk yoldan zengin olmak ve dünyevi hayatın sefasını sürmek hırsıdır. Bu ikisi bir olursa kötü ahlak ile ahlaklanılır, hırsız olunur. İnsan işte böyle negatif olarak her an
dünya,
5 unsurdan yapılmış bir beden,
nefs,
kalb,
şeytan ve akıl ile sarılmış bir sistemdedir.
Bu çemberin devri daimi içinde dönüp durur bir türlü dışına çıkamaz burada hapis ve esir durumundadır.
Ruhunu ve yaratıcısını görmezden gelen insan eğer gafil olarak tercihini yaparsa ruhunun nurunu arttırmak yerine nefsini toprağa gömecektir ve seyri cehennem yönünde olacaktır.

Bu sistemde akıl ve nakli aynı hizaya getirip irfan ile nefsini bu sistemin negatif etkilerinden kurtarıp bu etkileri kendisi için pozitif yöne çevirebilirse, bu sefer beden aleti irade ile doğru yönde kullanılır, nefs temizlenir, hayırlı ameller islenir ve neticede kişi sırat-ı müstakimde ilerler, cehennemden uzaklaşır ve seyri Allah yönünde olur inşaallah.


166.
Kibir, karma ve maya (vehim)’nın baş niteliklerinden kurtul ve o zaman O’nun rahmeti sende zuhur edecektir.


167.
Diline sahip ol
Ve Allah’ın hayrını kazan.


168.
Kat’î iman diliyle konuş,
Ve bütün yaşamlar seni methetsin.


169.
Ne zaman fark edersin kendini,
Bütün yaşamların sende olduğunu görürsün,
Ve dünyadaki bütün yaşamlarda,
Melikini görürsün.


170.
Zahiri sesten kurtul
O zaman batındaki sesi işitirsin.


171.
Aklın çalkalanışını def et,
Ve hayatında zaferinin sırrı olanı göreceksin (Senin zafere ulaşmanı sağlayan gibi).


172.
Altın tutkusunu def et,
Ve Allah’ın rahmet mücevherinin sınırsız servetini kazan.


173.
Toprak, ateş, su, hava ve esir beşini anla,
Ve o zaman BiR (AHAD)’i bileceksin.


174.
Kalbini aç ve içine bak! Beş duyudan yaratılmış zehirli nitelikleri yenip kovmak için irfanını kullan. Sonra sadece O’nun güzelliğini ve
“Elhamdülillah” denilen hamdi göreceksin.

175.
Kalp çiçeğinin, iç kalbinin çiçeğinin açması için çabala ve ondaki rahmet kokusunu bil!


176.
Boş konuşmayı kes!
Ve irfan kulakların, Allah’ın rahmet âlemini işitecektir.


177.
İlahi tahlili irfanını kullanarak, vücudundaki 9 açılışı aç ve anla ve onların her birinin içindekinden kurtul!
O zaman kendinde iki geçit daha göreceksin, bunlar
“Arş “ ve “Kursi” dir.

“Arş” ; Allah’ın saltanat tahtının durağıdır. “Kursi” ; “Kutb” denilen açıklayıcı irfanın durağıdır. O alnın ortasında yer alan ve ondan doğru bütün âlemleri görüp anlayacağınız marifet (gnanam*) gözüdür, ya da ilahi irfandır.

*Gnanam: Marifet . Gnani demek marifet ehli kişidir. Gnani kelimesinde bulunan “na” ve “ni “ ekleri, Bawa Muhyiddin (K.S)’in tabiriyle “Bensiz” ve “Sensiz” demektir. Bir yerde gnana’nın manası benden senden kurtulmuş yani benlikten kurtulmuş kişi demektir.

178.
Ne zaman kendini bilirsin
O zaman, bütün yaşamların doğuş hakkı olan eşitliği bileceksin.


179.
Kendini bilen kişi aklını yönetecektir.
Toprağın üstesinden gelen kişi ölümünün üstesinden gelecektir.

Kadınlara olan şehvetinin zehrini öldüren kişi, bütün dünyasal cazibelerin üstesinden gelecektir.
Altına olan düşkünlük bağını kesen bir kişi, doğum ve ölüm karmasının* üstesinden gelecektir.
Gerçek evini bilen bir kişi hayatındaki bütün karma ve kazaların üstesinden gelecektir.
İyiliği araştıran birisi Allah’ın ahlakıyla ahlâklanacaktır.
Hakikati anlayan bir kişi, bütün yaşamlara sadece sevgi ve şefkat gösterecektir.
Allah’ı anlayan bir kişi, irfanı ile her nefesinde
“illallahu” zikrini yapacaktır.

Mükemmel imanı bilen bir kişi, asil bir yaşam sürdürecektir.
Temel arzularını bilen bir kişi,
”Ben” ’in egoizminden kurtulacaktır.
İrfanını açan bir kişi, kendisini Hak’ta kaybedecektir.
Yukarıdakilerin hepsini bilen bir kişi, üç dünya da da (Bu dünya, berzah ve ahret hayatı)hakiki bir inanç sahibi
“mü’min” olarak var olacaktır. Âmin.

180.
Kov sarhoş edicilerin sarhoşluğunu
Ve anlayacaksın
İnsanın iyi davranışının ihtişamını


181.
Aşırı tutku sarhoşluk sersemliğine sebep olur
Aşırı konuşmaksa bir kişiyi kendi yıkımına götürür
Hatta bir nektar aşırısı bile zehirdir.
Fakat bir insan her şeyi hududunda tutmak için
İrfanını kullanırsa,
Onun hayatı yüceltilecektir.


182.
Yaratılışının latif sırrını bil
Ve o zaman kendini hür kılabilirsin


183.
Allah’ın hilkatinde, sır ve sıfat, hayır ve şer vardır.
İrfan ehli bir kişi onların arasındaki farkı anlamalı ve ilahi tahlili irfan olan Kutbiyyat kudreti ile onların tahlilini yapmalıdır.

Sır sırdır ve görünmeyendir.
Sıfat bütün görünen yaradılıştır.
Sıfatı incelediğimiz ve içeriye doğru gittiğimiz zaman, Allah’ın şanını (izzetini) görürüz ve
“El-hamdu lillah”deriz.

"Şer" eylemdir.
"Hayır" eylemin meyvesidir.
Her iki
"hayır" ve "şer" vücudun bölümleridir: "Hayır" imanı mükemmelleştirmek için imana kabul edilebilir olandır, "şer" ise atmamız gereken şeydir. Kötüyü reddeder ve iyiyi alırsak,
onu imana yerleştirerek helal olanı yersek,
sadece
"hayır" olanı kabul edersek,
ve ona göre hareket edersek,
hayatla birlikte ve ölümde de hakiki iman sahibi müminler olarak nurlanacağız.

Biz bunu irfanımız ile fark etmeliyiz.
"Hayır" ve "Şer" Allah’ın sorumlulugundadır. İrfanımız farkı bilmeli, doğruyu alıp onun üzerine hareket etmeli ve “El-hamdu lillah” ile sadece Allah’a hamd etmelidir.

184.
Cehaletini kovarsan eğer,
Ve irfanı ararsan,
Allah’ın nuruna ulaşabilirsin.


185.
Kibrin bağnazlığını öldürürsen eğer,
Doğru yola ulaşırsın
Ve Allah’ın bütün yaratıklarına dost olur


Kısaltmalar:
"BS" ve ya "BS Not": Çevirmen Barboros Sert’in açıklayıcı Notu demektir. Kitaba dahil degildir.


devam edecek inşaallah.
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Resim


186.
Aklın huzurunu irfan ile anlarsan eğer,
Allah’ın mutlak sükûnetini bileceksin.


187.
Eğer irfan ile bağımlılıklarının üstesinden gelirsen,
Allah’ın rahmetini ve bütün yaşamların sevgisini kazanacaksın


188.
Bütün yaşamlara karşı görevini kayırmaksızın tamamla
Ve o zaman bu hizmetin, Allah’ın bütün hilkatine karşı gösterdiği hizmet gibi olacaktır
Bir ödül ummaksızın uygula
Ve o zaman ödülünü Allah'tan alacaksın.


189.
Maymun aklı irfan ile bağla
Ve Allah’ın ilahi irfan tacını kabul et.


190.
Akıl; toprak ve hava arasındaki basınç tarafından şekillendirildi. Aklın maymunu, akıldaki basıncın yoğunluğundan meydana geldi.
Bu maymundan, maymunun gördüğü şeyi taklit etmesi ile maskaralıklar ve muziplikler zuhur etti. Zaten görmediği bir şeyi yapabilecek bir yeteneğe sahip değildir.

Ey insan, maymun akıl; toprak ve hava arasındaki basınçtan çıktığından dolayı asla ölmeyecektir; surette yaratılmış olan her şeyde basınç olduğundan akıl, insan var olduğu müddetçe yaşayacaktır. Bu sebepten dolayı ona ebedi denilip ona "Anjanehan" ismi verilir.

Orda sadece tek bir maymun değil, yedi yüz milyon maymun vardır. Onların siyah, beyaz, sarı, kırmızı, büyük ve küçük sürüleri vardır. Her yaratılanda olması ile birlikte, maymun akıl, insanın küçük bir cüzünde bir basınç olarak vardır. Görmediği şeyi yakalamaya çalışmayacaktır.

Allah’ın bir sureti olmadığından dolayı, maymun akıl O’nu görmemiştir. Biz Allah’ı akla asla gösteremeyiz ve bu nedenle akıl O’nu asla kucaklayamaz (Tamamıyla kavramak, kapsamak, idrak etmek v.b.).

Ey insan, bunun üzerinde düşün. Bu maymun sende küçük bir cüz olmasına rağmen, onun bütün maymunları birbirine bağlayan ve sana takılıp seni onlardan birisi haline dönüştüren yedi yüz milyon şakası var. Bu olmadan önce, maymunun üstesinden gelmeliyiz. Ve bu nedenle maymun akıl Allah'ı kucaklayamaz(kabul edemez). Bizim başka bir yol tutmamız lazım.

Çünkü maymunlar sadece gördüklerini yaparlar. Onların önüne geniş bir ayna koyarsak eğer, kendi yansımalarını görecekler ve kendi hareketlerini bir bir taklit etmeye başlayacaklardır.

Kendi türlerini gördüklerini zannederek sırıtacak, gülecek, çığlık atacak ve kendi suretlerini yakalamaya çalışacaklardır. Hareketlerinin yansımalarına öyle dalmış olacaklardır ki seni unutacak ve yalnız bırakacaklardır. Yavaş yavaş, yiyeceksiz ve susuz, acı çekip azar azar eriyecek ve öleceklerdir.

Ayna; Kutbiyyat olarak ya da ilahi tahlili irfan olarak bilinen, açıklığa kavuşturucu irfan kuvvetidir. Eğer onu maymun aklın önüne yerleştirirseniz, maymun kendi hayali arkadaşlarının suretini yakalayamamanın üzüntüsü ile meşgul bir durumda kalacak ve sizde hürriyetinize kavuşacaksınız.

Fakat aynayı onun önüne yerleştirene kadar asla kaçamazsınız. Bu maymuna her ne kadar vazederseniz edin, o sadece gördüğü şeyi yapabilir. Ona Allah hakkında ya da Allah korkusu hakkında her ne kadar vaaz ederseniz edin, siz ona Allah’ı asla gösteremeyeceğinizden dolayı, o anlayamayacaktır.

Aklı sadece irfan aynası ile meşgul tutarak yönetebilirsiniz. Başka yolu yoktur. Milyonlarca maymun ve oyun içerdiğinden dolayı, onun üstesinden gelmek mümkün değildir.

İnsanlar gibi olan maymunlar ve maymunlar gibi olan insanlar vardır ve her ikisinin de hakkından aynı yolla gelmelidir. Onlardan kaçmak isterseniz eğer, onların hiç görmediği bir yere gitmelisiniz. Bu tek yoldur.




Devam edecek insaallah.
Resim
Kullanıcı avatarı
ser-ay
Dost Üye
Dost Üye
Mesajlar: 74
Kayıt: 20 Tem 2009, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen ser-ay »

Gariban yazdı:Resim



191.
Aklın hayallerini kov,
Ve ruhun güzelliğinin parlayan irfanını gör.


Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)

kıymetli gariban inşaallah.
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/smflogofi9.gif[/img]
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

Sagolun Allah razı olsun Ser-ay kardeşim, gerçekten kiymetli sözler hamdolsun.

Kiymetli olan Bawa Babanın sözleri desem der ki :
Kiymetli olan Resulullah SAV'dir,
Resulullah SAV de derki Allah cc kiymeti ve kadri paha biçilmez olandır.

Es-Selam ve sevgiyle
GaribAN
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen Gariban »

191.
Aklın hayallerini kov,
Ve ruhun güzelliğinin parlayan irfanını gör.


192.
Şeyh diyor ki:
Oğlum! İçine girdiğin şu hayat hakkında düşünmelisin. Gördüğün her şey aklının geçici, fani ve süreksiz hayalidir. Hayalini düşüncelerine aksettirerek gördüğün şeylere tutunma, ayrıldığın zaman onları yanında götüremezsin.

Bu dünyaya geldiğin an kendisine tutunuyor olduğun BİR’i düşün. Sen, o zaman kendinle sadece bir tek hazine getirdin. Geriye götüre bileceğin bu tek hazineyi ara ve başka her şeyi at gitsin. Bunun üzerinde irfan ile düşün.

Hepsi batıl!
Hepsi bir rüya(hayal)!
Hepsi delice!
Hepsi gitti!
Oldu peki!
Hadi sonra neyin geleceğini görelim!

Oğlum! Buraya geldiğimizde kendimizle getirdiğimiz aynı hazine ile geri dönmeliyiz. Başka her şeyi fırlat at. Yaşamlarımızı, O’ndan geldiğimiz gibi aynı şekilde O’na geri gidebileceğimiz yönde, dengeleyip düzene koymalıyız. Biz sadece O’nu getirdik ve giderken de sadece O’nu goturmeliyiz.

Bunu anlamalısın Oğlum!


193.
Zekâyı ve sebebi aşan irfan ile
Aklın düşüncelerini anla,
Ve o zaman Hayrı ve şerri bileceksin.


194.
İrfan ile sadece BİR’e güven
Ve o zaman Allah’ı,
yok edilemeyeni göreceksin,
Ve o zaman ailemiz olan Âdem (A.S)’in tek ailesini göreceksin.


195.
Hayatını dünyaya güvenerek yaşama.
Dünya muhakkak seni aldatacaktır.
Hayatını sadece BİR’e güvenerek(Tevekkül) yaşa.
O seni elleriyle destekleyecektir ve seni tehdit eden her hangi bir tehlikenden çekip çıkaracaktır.


196.
İnan(iman et) ve salt Hakikat ile hareket et
Ve o zaman ebedi hayata ulaşacaksın.


Devam edecek insaallah.
Resim
Kullanıcı avatarı
sdemir
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Mesajlar: 487
Kayıt: 24 Mar 2008, 02:00

Re: Şeyh MR Bawa Muhayeddin (ks)'den Sözler

Mesaj gönderen sdemir »

Gariban yazdı:

193.
Zekâyı ve sebebi aşan irfan ile
Aklın düşüncelerini anla,
Ve o zaman Hayrı ve şerri bileceksin.


İnşallah-u Rahman.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/cicekler/sdemirimza.gif[/img]
Cevapla

“►Bawa Muhyiddin◄” sayfasına dön