ALLAH (cc) Ez-ZAHİR' dir..
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
ALLAH (cc) Ez-ZAHİR' dir..
Biliyoruz ki Allah cc. Ez-Zahir dir
Ez Zâhiru :
Zâhiren gözükenlerin zuhûruna sebeb olan; varlığı açık belli, belgeli, âşikâr ve şüphesiz olan. Zuhûratta varlığı zâhir olan ve her şeyin üstünde görülen. Zâhir gözüken şu geçici mevcûdları var eden, mutlak var ve zâhir olan, zuhûratın halkedicisi olan ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL.
Zahere : Bir şey gizliyken açığa çıkmak. Galib olmak, kahretmek, üzerine çıkmak. Yardım etmek. Bir şeyle övünmek.
Ezhera : Bir şeyi âşikâr kılıp ortaya çıkarmak. İlân etmek. İzhar etmek. Kadrini yükseltmek.
İstezhera :Yardım istemek. Hazır ve ihtiyatlı olmak.
Zâhirü : Zâhir, bâtının zıttı, aşikâre, açık, vâzıh, dış.
El zahrü : Arka, sırt, çok mal, haber.
El zuhuru : Zâhir olanlar, ortaya çıkış, hadîsler, âyetler.
El mazharu : Mazhar, zuhûr etme yeri
* * * *
Böyle iken;
EN'ÂM Suresi 103.Ayet ine ilişkin meâllerde ;
GÖZLER O NU
- Göremez
- İdrak edemez
- Aygılayamaz
- Fark edemez
- Tasavvur edemez
Denmekte
Bismillâhirrahmanirrahim
لَا تُدْرِكُهُ الْاَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْاَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ
La tudrikuhul ebsaru ve huve yudrikul ebsar, ve huvel latiful habîr.
Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in yanına Hz. Ebû Bekir Sıddık radıyallahu anh geldi bir gün ve:
Ne kadar güzelsin Ey Can! dedi.
Biraz sonra Ebû Cehil geldi. O da Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'e bakıp;
Ne kadar çirkinsin Ya Muhammed! dedi.
Peygamberimiz her ikisine de: "Haklısın" dedi. Ashab:
Ya Rasulallah her ikisine de "haklısın" dedin deyince
O; Ben bir aynayım, aynada herkes kendini görür. Ebû Bekir çok güzeldi, gördüğünü söyledi. Ebû Cehil çok çirkindi, o da gördüğünü söyledi.
Evet Göremeyen gözler vardır..
Ama GÖREN GÖZLER de vardır
Yusuf (as) ellerini havaya kaldırıp rabbına;
- Ey alemleri yaradan rabbim Beni kuyuya atıp öldü diyen kardeşlerimi bağışladın
Beni zindanlara düşüren bu kadını da bağışla
Çünkü O bende SENİN GÜZELLİĞİNİ GÖRDÜ .
Ona meftun oldu
Onun lütfunla lütuflandır
Ona eski güzelliğini geri ver.
Yusuf daha duasını bitirmeden hikmetinden sual olunmayan Allah cc., İhtiyarlamış kadını onsekizlik Züleyha haline getirdi.
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Allah cc. Mûlk Suresi 2.Ayetinde buyurur ki;
O, hanginizin daha güzel amel yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratandır. O, mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır.
İnsanoğlunun DOĞUM uyla başlayan HAYATı ve sonrasında ÖLÜM ü inkâr etme imkânı olmadığı hâlde
Bunu var edeni inkâr ediyor oluşunu Veya
İnkâr etmiyorsa neden İKRAR ettiğine uygun davranmadığını anlayabilmek çok güç doğrusu
Bir insan desin ki;
Ben çok caniyim
Ama fiilleriyle bir karıncayı dahi incitmemiş olsun
O kişinin nasıl bir insan olduğuna dair vardığınız yargıda deliliniz; Sözü değil, hâl ve hareketleridir
Tersi durumda da;
"Ben çok yufka yürekliyim Merhametliyim "
demiş olsun
Ama fiilerine baktığınızda bir çok cana kıydığını veya bir çok insana kötülük etmiş olduğunu görüyorsanız
Sonuç yine aynıdır Söz değil, hâl ve harekettir asıl olan
Bu böyle ise o vakit;
Ben Allaha inanıyorum
veya
Ben Allah a inanmıyorum
demenin çok fazla bir ehemmiyeti yoktur
İnanan insan elbette inandığını diliyle de ikrar etmelidir...
Ancak söz ile davranış uyumlu ise bu ikrar olur... Aksi halde yalan olur...
İnsan inanıyorsa, İMAN etmişse .
İman dediğimiz şey GÜZEL AHLÂK tır
Bu konuda EN GÜZEL ÖRNEK ise Efendimiz Sav dir
Hâl ve hareketlerinde O EN GÜZEL ÖRNEK e uymak gayret ve niyetinde olan insandır Allah ı seven kişi
De ki: eğer siz Allahı seviyorsanız hemen bana uyun ki Allah da sizleri sevsin ve suçlarınızı mağfiretle örtsün, Allah gafurdur, rahîmdır
ÂLİ IMRÂN Suresi 31.Ayet.
***
Asra yemin ederim ki insan gerçekten ziyan içindedir. Bundan ancak iman edip iyi ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır. (Asr Suresi (1-3).Ayet)
HAKK' ı TAVSİYE EDENLER HAKK-LIDIR....
O, hanginizin daha güzel amel yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratandır. O, mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır.
İnsanoğlunun DOĞUM uyla başlayan HAYATı ve sonrasında ÖLÜM ü inkâr etme imkânı olmadığı hâlde
Bunu var edeni inkâr ediyor oluşunu Veya
İnkâr etmiyorsa neden İKRAR ettiğine uygun davranmadığını anlayabilmek çok güç doğrusu
Bir insan desin ki;
Ben çok caniyim
Ama fiilleriyle bir karıncayı dahi incitmemiş olsun
O kişinin nasıl bir insan olduğuna dair vardığınız yargıda deliliniz; Sözü değil, hâl ve hareketleridir
Tersi durumda da;
"Ben çok yufka yürekliyim Merhametliyim "
demiş olsun
Ama fiilerine baktığınızda bir çok cana kıydığını veya bir çok insana kötülük etmiş olduğunu görüyorsanız
Sonuç yine aynıdır Söz değil, hâl ve harekettir asıl olan
Bu böyle ise o vakit;
Ben Allaha inanıyorum
veya
Ben Allah a inanmıyorum
demenin çok fazla bir ehemmiyeti yoktur
İnanan insan elbette inandığını diliyle de ikrar etmelidir...
Ancak söz ile davranış uyumlu ise bu ikrar olur... Aksi halde yalan olur...
İnsan inanıyorsa, İMAN etmişse .
İman dediğimiz şey GÜZEL AHLÂK tır
Bu konuda EN GÜZEL ÖRNEK ise Efendimiz Sav dir
Hâl ve hareketlerinde O EN GÜZEL ÖRNEK e uymak gayret ve niyetinde olan insandır Allah ı seven kişi
De ki: eğer siz Allahı seviyorsanız hemen bana uyun ki Allah da sizleri sevsin ve suçlarınızı mağfiretle örtsün, Allah gafurdur, rahîmdır
ÂLİ IMRÂN Suresi 31.Ayet.
***
Asra yemin ederim ki insan gerçekten ziyan içindedir. Bundan ancak iman edip iyi ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır. (Asr Suresi (1-3).Ayet)
HAKK' ı TAVSİYE EDENLER HAKK-LIDIR....
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]