KEVN U FESAD ALEMİ
Gönderilme zamanı: 06 Kas 2007, 22:09
İçinde yaşadığımız alem bir Kevn u Fesad alemidir.Yani devamlı bir var oluş ve yok oluş söz konusudur.İlkbahar_sonbahar, gece_gündüz, gençlik_ihtiyarlık Kevn u Fesadın numuneleridir.İlkbahar bir oluş,sabah bir doğuş,gençlik bir coşuştur.
Fakat bu kevn olaylarını bir fesad takip eder.Sonbahar bir bozuluş,akşam bir batış,ihtiyarlık bir susuştur
Bu konuda,Mevlana şu ibretli değerlendirmeyi yapar:
Kevn hiledir;fesad nasihattir.
Kevn der ki,gel bana bağlan ki,ben latif gidişliyim.
Fesad da der ki,git bana bağlanma ki,ben bir şey değilim.
Akıllı insanlar kevnin hilesine aldanmaz,yok oluştan ders alır.Zira bilirler ki,bu dünya asıl değildir;daha güzel bir alemi kazanmak için bir imtihan salonudur.Bu alemde her kemalin bir zevali olduğunun farkına varırlar.Zevalsiz alemi elde etmeye çalışırlar.
Mevlana'nın şu sözleri,bu dünyada her arzu edilenin mümkün olmadığını anlatır:
"Birinin merkebi vardı,palanı yoktu.
Palanı buldu lakin merkebi kurt parçaladı.Diğerinin kasesi vardı su bulamıyordu.
Suyu bulunca da kase kırıldı."
Dünyada gördüğümüz bu zeval ve fena,bizi baki bir aleme ve Baki olan ALLAH'a yöneltir.
O zaman ruh şöyle der:
"Faniyim fani olanı istemem"
"Acizim aciz olanı istemem"
"Ruhumu Rahman'a teslim eyledim,gayrı istemem."
"İsterim,fakat bir Yar_ı Baki isterim"
"Zerreyim,fakat bir Şems_i Sermed isterim"
"Hiç ender hiçim,fakat bu mevcudatı umumen isterim"
Doç. Dr. Ş. Eren
Fakat bu kevn olaylarını bir fesad takip eder.Sonbahar bir bozuluş,akşam bir batış,ihtiyarlık bir susuştur
Bu konuda,Mevlana şu ibretli değerlendirmeyi yapar:
Kevn hiledir;fesad nasihattir.
Kevn der ki,gel bana bağlan ki,ben latif gidişliyim.
Fesad da der ki,git bana bağlanma ki,ben bir şey değilim.
Akıllı insanlar kevnin hilesine aldanmaz,yok oluştan ders alır.Zira bilirler ki,bu dünya asıl değildir;daha güzel bir alemi kazanmak için bir imtihan salonudur.Bu alemde her kemalin bir zevali olduğunun farkına varırlar.Zevalsiz alemi elde etmeye çalışırlar.
Mevlana'nın şu sözleri,bu dünyada her arzu edilenin mümkün olmadığını anlatır:
"Birinin merkebi vardı,palanı yoktu.
Palanı buldu lakin merkebi kurt parçaladı.Diğerinin kasesi vardı su bulamıyordu.
Suyu bulunca da kase kırıldı."
Dünyada gördüğümüz bu zeval ve fena,bizi baki bir aleme ve Baki olan ALLAH'a yöneltir.
O zaman ruh şöyle der:
"Faniyim fani olanı istemem"
"Acizim aciz olanı istemem"
"Ruhumu Rahman'a teslim eyledim,gayrı istemem."
"İsterim,fakat bir Yar_ı Baki isterim"
"Zerreyim,fakat bir Şems_i Sermed isterim"
"Hiç ender hiçim,fakat bu mevcudatı umumen isterim"
Doç. Dr. Ş. Eren