Muhammedinur

Üzme, Üzülme, Sev, Sevil
Zaman: 05 Ara 2019, 22:19

Tüm zamanlar UTC + 2 saat




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2019, 12:42 
Çevrimiçi
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Mesajlar: 11414
Bu konuyu facebook'ta paylan!
Resim

ANADOLU’nun ULU ÇINARı OSMANLı..

TAHiR EMRE’mLe AZMettik,
=>ZİYÂREte=->Edebâli’m!.
NÂZ-NiYÂZımız->NAZMettik,
RIZA VAKti =>HAZıR HÂlim!.


ZEVK 9472

=>OSMANLı’nın =>TEMEL TAŞı.. =>ADABALı=>EDEBÂLi,
ISsIZ-SESsİZ-YÜKSEKLerde =>DERGÂHı KARTAL YUVAsı!.
CELÂL’indEN =>CEMÂL İÇin =>UZLEtLe->KULLuk KEMÂLi,
ÇINAR’ın ANAsı>KIZı.. =>OSMAN BEY’e>OSMANLI DUAsı!.


15.11.19 12:13
bilecikk.. Edebâlitürbesi..


ALLAH’a KULLuk ASÂLEt,
KULU’na KULLuk REZÂLEt!.
KELÂMuLLAH-RESÛLuLLAH,
=>İKİ ELİMİZde=>RİSÂLEt!.


İNsÂNoğLun NÂSiB-KISMEti,
NERDEyse=>ÇEKer GÖTÜRür!.
SÂLiH AMEL=>HÜSN-ü NİYEti,
NELer YAŞAr==>NELer GÖRür!.




Resim


ULU ÇINARLar ÜLKesi BURAsı BURSAmda OSMANLI VARLığının TEVHiD İMZAsı İNKAYA ÇINARı-ULU ÇINAR.:

Türkiye’nin en uzun ömürlü ağacı olduğu belirtilen Bursa’da ki 610 yıllık tarihi çınar ağacı, Osmanlı döneminde dikilmiş en diri çınar olma özelliğini taşıyor..

Bursa'nın simgelerinden biri olan ve bu yıl 610 yaşına giren ''İnkaya Çınarı'', Osmanlı döneminde dikilmiş “En Diri Çınar” OLma ÖZELLiğini TAŞıYOR..

BURSA'nın merkez OSMANGAZİ İlçesinde bulunan doğa harikası ağaç adını, OSMANLI DEVLETİ'NİN ilk köylerinden biri olan BURSA-ULUDAĞ YoLu üzerindeki İnkaya Köyünden alan ULU ÇINAR, OSMANLI'nın neredeyse tüm dönemlerine şâhidlik etmiştir..

Daha önce harman yeri olarak kullanılan yere dikilen çınar ağacının İlk filizlenme zamanı Yıldırım Beyazıd ile Fetret Devri arasında bir tarihte olan ULU ÇINAR’ın; çapı 3 metre, 18,2 metre gövde genişliği ile Türkiye’nin en büyük ağacıdır.. Yüksekliği 35 metre olan çınarın, 13 ana kolu 920 metrelik çevre alanı vardır. Dallarının kalınlığı ise 3-4 metre olup neredeyse normal bir ağaç gövdesi kadardır..

BURAsı BURSA’mda; ULU ÇINAR’dan başka, Halkalı ve Dudaklı Çınarı ile, her yıl içinde leyleklerin yuva yaptığı Kiremitçi Çınarı, Osmanlı ile yaşıt Bursa çınarları vardır.
Bu tarihi ULU ÇINAR Ağacının altında yüzyıllar boyunca tarihte yaşamış bir çok insan dinlendi, zaman geçirdi, gölgelendi. Çıkarttığı her dalda bir dönemin izleri gizli. Bu koca çınara bakarken bunları düşünmeniz ve hayal etmeniz sizleri bir mola yerinden çok tarihsel bir gezintiye çıkaracaktır YOLunuz düşerse BURAsı BURSA’ma DOStLar..



Resim

ANADOLU’nun ULU ÇINARı OSMAN BEY’in KAYIN ATA’sı-HOCAsı,
İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH’ın TEVHİDULLAH TARLAsı,
AHİ ŞEYHi EDEBÂLi kaddesallahu sırrahu.:


ŞEYH EDEBÂLİ kaddesallahu sırrahu, OSMAN BEY’in RÛHundaki İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH ile =>AKLındaki CihÂDuLLAH’ı ÖZLEŞtirmiştir..

OSMANLI DEVLETİ’nin Kuruluş Amacı İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH
Ve Kuruluş Temelinde MaDDe ve MâNâ EŞLeşmesi VARdır..

İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH=>SEBiLİLLAH için =>LiVeCHİLLAH/Sadece ALLAH celle celâlihu RIZAsı için, İslam Ordularından ÖNce/ÖNcü OLarak Bizans Topraklarında, zulümden bıkan yöre halkına İSLâM DİNİnin MuhaMmedî MuHABBet ve MERHAMet Dini OLduğunu KURÂNî-MuhaMMedî AhLâkLarıyla ÖNnek gösterip tatbikatta paylaşarak ve ikrâm ederek YAŞAtmışlardır..

Tıpkı Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’in Ashâbı Suffâ'sı radiyallahu anhum gibi; Cihâd İMÂNıyLa İNÂNıp =>Cihâd AMELini İŞLemişlerdir..


ŞEYH EDEBÂLİ kaddesallahu sırrahu =>OSMAN BEY’in RÛHundaki İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH ile =>AKLındaki CihÂDuLLAH’ı ÖZLEŞtirmiştir..



Resim

NE İdi KUR'ÂN-ı KERÎMde =>İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH.:

إعلاء كلمة الله
Sözlükte, “yükseltmek, yüceltmek” anlamındaki “i‘lâ” masdarıyla “ALLAH’ın Sözü” mânasındaki “KELİMETULLAH”tan OLuşan bu terkibde yer alan KELİMETULLAHın, Tevhid İnancının esasını teşkil eden “LÂ İLÂHE =>İLLÂ ALLAH.: ALLAH’tan başka İLÂHyoktur!.” sözünü ve daha genel olarak ALLAH’ın insanlığa gönderdiği Son Dini ifâde eder.
Bu durumda “
İ‘Lâ-yi KELİMETULLAH” tâbiri, ALLAH’ın Dininin ve Tevhid İnancının YÜCELtiLip YAYgınLaştırıLması YOLUnda gösterilen gayret ve faaliyetleri kapsamakta, Cihâd ve Savaş kelimeleriyle BİRLikte Kur’ÂN-ı Kerîm’de sıkça zikredilen “FÎ-SEBÎLİLLÂH.: ALLAH YOLUnda” kavramıyla yakından ilgilidir.. Müslümanları düşmanlara karşı ALLAH celle celâlihu YOLUnda savaşa teşvik için Kur'ÂN-ı Kerîmde KELİMETULLAH;


إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
Resim---“İlla tensurûhu fe kad nasarahullâhu iz ahracehullezîne keferû sâniyesneyni iz humâ fî’l- gâri iz yekûlu li sâhibihî lâ tahzen innallâhe meanâ, fe enzelallâhu sekînetehu aleyhi ve eyyedehu bicunûdin lem terevhâ ve ceale kelimetellezîne keferû’s- suflâ, ve KELİMETULLÂHi hiye’l- ulyâ vALLÂHu AZÎZun HAKÎM (hakîmun).: Siz O'na (peygambere) yardım etmezseniz, ALLAH O'na yardım etmiştir. Hani kâfirler ikiden biri olarak O'nu (Mekke'den) çıkarmışlardı; ikisi mağarada olduklarında arkadaşına şöyle diyordu.: "Hüzne kapılma, elbette ALLAH bizimle beraberdir." Böylece ALLAH O'na 'huzur ve güvenlik duygusunu' indirmişti, O'nu sizin görmediğiniz ordularla desteklemiş, inkâr edenlerin de kelimesini (inkâr çağrılarını) alçaltmıştı. Oysa ALLAH'IN KELİMESİ, yüce olandır. ALLAH üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.” (Tevbe 9/40)

Bazı insanların ganimet, bazılarının şöhret, bazılarının gösteriş için savaştığı, hangisinin ALLAH Yolunda OLduğu sorulunca Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: yalnız ALLAH’ın Kelimesi’nin yüceltilmesi için savaşanın ALLAH Yolunda olduğunu belirtmiştir.. (Buhârî, “Cihâd”, 15; “Tevḥîd”, 28; Müslim, “İmâre”, 149-151).

Yeryüzünde dengeleri ve düzeni bozmak isteyenleri kötüleyen, istilâ, tecavüz ve sömürü amacı taşıyan savaşları tanımayan İSLÂMiyet.:
Bakara 2/11-12, 205; Nisâ 4/94; A‘râf 7/85-86; Kasas 28/77, 83..


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَتَبَيَّنُواْ وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَيْكُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَعِندَ اللّهِ مَغَانِمُ كَثِيرَةٌ كَذَلِكَ كُنتُم مِّن قَبْلُ فَمَنَّ اللّهُ عَلَيْكُمْ فَتَبَيَّنُواْ إِنَّ اللّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا
Resim---“Yâ eyyuhâllezîne âmenû izâ darabtum fî sebîlillâhi fe tebeyyenû ve lâ tekûlû li men elkâ ileykumu’s- selâme leste mu’minâ (mu’minen), tebtegûne arada’l- hayâti’d- dunyâ, fe indallâhi megânimu kesîrah (kesîratun). Kezâlike kuntum min kablu fe mennallâhu aleykum fe tebeyyenû. İnnallâhe kâne bimâ ta’melûne habîrâ (habîran).: Ey iman edenler! ALLAH'ın yolunda (savaşmak üzere) sefere çıktığınız zaman artık (mü'mini kâfirden ayırt etmek için) iyice araştırıp açığa çıkarın. Ve size selâm verip (teslim olan) kimseye, dünya hayatının geçici meta’ını (çıkarını) isteyerek: “Sen mü'min değilsin!.” demeyin. Oysa ALLAH'ın katında ganimet çoktur. Daha önce siz de öyle idiniz, o zaman ALLAH (lütufta bulunup) sizin üzerinize ni'met verdi. O halde iyice araştırıp açığa çıkarın. Muhakkak ki ALLAH, yaptığınız şeylerden haberdardır.” (Nisâ 4/94)

Ancak müslümanların can ve mal güvenliğini sağlamak, inançları konusunda baskı altında kalmalarını önlemek, kendilerine ve ülkelerine yönelik tehdidlere karşı koymak için yapılan savaşı ALLAH YOLUnda verilen mücâdele olarak Meşrû’ CİHÂD kabul etmiştir. Müslümanın ALLAH’a kulluk ve onun rızâsını temin için İslâm esaslarını öğrenme, öğretme, ferdî ve içtimaî planda yaşama, yaşanmasını sağlamaya çalışma, İslâm’ı tebliğ ve bu hususta karşılaşacağı engelleri aşmak için göstermesi gereken gayreti ifâde eden cihâdın kapsamı içinde yer alan bu savaşın hedefi bazı âyetlerde “fitne sona erip din tamamen ALLAH’ın oluncaya kadar savaşma” şeklinde buyrulmuştur.:

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ
Resim---"Ve kâtilûhum hattâ lâ tekûne fitnetun ve yekûne’d- dînu lillâh (lillâhi), fe inintehev fe lâ udvâne illâ ale’z- zâlimîn (zâlimîne).: Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, ALLAH için oluncaya kadar onlarla savaşın (onları öldürün). Bundan sonra eğer vazgeçerlerse o zaman zâlimlerden başkasına karşı düşmanlık yoktur.” (Bakara 2/193)

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
Resim---“Ve kâtilûhum hattâ lâ tekûne fitnetun ve yekûne’d- dînu kulluhu lillâhi, fe inintehev fe innallâhe bimâ ya'melûne basîr (basîrun).: Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn ALLAH için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki ALLAH, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.”(Enfâl 8/39)

Hiçbir Müslümanın, inancı konusunda baskı altında kalmaması, insanların her türlü beşerî ihtirastan uzak olarak ALLAH’a inanmaları ve inançlarının gereğini yerine getirme imkânına kavuşmalarıyla ALLAH Yolunda yapılması istenen savaş hedefine ulaşmış, diğer bir ifâdeyle, “İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH” gerçekleşmiş olur. Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’den itibâren müslümanların gerek inançları konusunda uğradıkları baskılar gerekse İslâm’ı tebliğ hususunda karşılaştıkları engeller sebebiyle giriştikleri, beşerî ihtirasların hâkim olduğu istilâlardan ayrılması için “FETİH” diye adlandırılan savaşların temel amacı da İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH olmuştur..



HAKk’a AŞKk’ın=>ANALİZ-SENTEZi,
HAKk ERENLer KARAGÂHI BURSAm!.
=>İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH=>MERKEZi,
KUL İHVÂNim DOSt DERGÂHI BURSAm!.



Resim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2019, 17:52 
Çevrimiçi
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Mesajlar: 11414
Resim RESÛLuLLAH sallallahu aleyhi vesellemde
=>İ‘LÂ-yi KELİMETULLAH.:


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “Men kâtele litekûne KELİMETULLAHi hiye’l- ulyâ fehüve fî SebîLiLLAH.: Kim ALLAH’ın KELİMESİni (dini) YÜCE OLsun diye Savaşırsa o ALLAH YOLUndadır!.” buyurmuştur.
(Buharî, Cihâd, 4:51; Müslim, İmâret, 3:1513; Tirmizî, Fezâil-i Cihâd, 4:179)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “ALLAH Yolunda dine hizmet için bir şey infâk edene ALLAH yedi yüz misli arttırır” buyurmuştur.
(Müslim, İmâret, 1892; Tirmizî, Sünen, Cihâd, Fî Sebilillah infâk babı, 3:90; Nesaî, Cihâd, 6: 49; İbn-i Hibbân, Sahih, 396; Hâkim, Müstedrek, İnfâk, 2:87; Müsned-i Ahmed, 4:345)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “İlim öğrenmek namazdan oruçtan, hacdan ve ALLAH Yolunda savaşmaktan daha faziletlidir.”buyurmuştur.
(Kenzü’l- Ummal, Hadis no: 28615.)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “İlim öğrenin, ilmin tahsili ALLAH korkusu verir, İlmi öğrenmeyi istemek ibâdettir. İlmî müzakere ALLAH’ı tesbih etmektir. İlimden bahsetmek cihâddır.” buyurmuştur.
(Gazalî, İhya, 1: 11.)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem, Yemen’e gönderdiği Muaz b. Cebel radiyallahu anhu’ya hitaben.: “Senin dâvetinle bir kişinin iman ederek hidâyete ermesi bütün dünyadan ve içindekilerden daha hayırlıdır”buyurmuştur.
(Ebu Davûd, İlim, 10; Müslim, Fedail, 34)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “Sizden birinizin ALLAH Yolunda çalışması evinde yetmiş sene namaz kılmasından hayırlıdır. ALLAHu TeÂLÂ’nın sizi mağfiret etmesini ve cennete koymasını isterseniz ALLAH Yolunda cihâd ediniz!.” buyurmuştur.
(İmam Nevevî, Riyazu’s-Sâlihin, 2:537)

Tıpkı Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’in Ashâbı Suffâ radiyallahu anhum gibi; Cihâd İMÂNıyLa İNÂNıp =>Cihâd AMELini İŞLemişlerdir..


MuhaMMedî TÂLiM/ÖĞRETim ve TERBiye/EĞİTim de ASHÂB-ı SUFFÂ ÖRNEĞİ.:

Resûlullah sallallahu aleyhi vesellemde, Tebliğ ve Cihâd, Vahiyle ve İlimle başlamıştır. Mekke döneminde “Dâru’l- Erkâm” ile başlayan öğretim ve eğitim faaliyeti Medine’de “Mescid-i Nebevî”de devam etmiştir. “Ashâb-ı Suffâ” burada kalan yatılı öğrencilerden oluşmaktaydı..

Daha sonra İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam-ı Mâlik, Hasen-i Basrî gibi büyük bilginler hep mescidlerde talebe yetiştirmişlerdir. Zamanla câmilerin yanına Mektebler inşâ edilerek câmi ibâdete ve yanındaki mektebler ve medreseler de öğretim ve eğitime tahsis edilerek birer külliye haline getirilmişlerdir.
“Ashâb-ı Suffâ”, Mekke’deki “Dâru’l- Erkâm”ın vazifesini görüyordu. Burada kendini ilme vermiş, ne ticâret ve ne de ziraat ile meşgul olmayan sahabeler vardı. Kur'ÂN-ı Kerîm’i öğrenir ve Peygamberimiz Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’in sohbetleri ile kendilerini yetiştirirlerdi. Feragat ve fedakârlık örneği olan ve kendilerini ilme veren bu sahabeler çoğu zaman oruç tutarak idâre ederlerdi. Peygamberimiz Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’in Medine’de bulunduğu süre içinde eğitim alan sahabelerin toplam adedi 500’ü geçtiği rivâyet edilmektedir.
Suffâ EhLi de, son derece ihtiyaç ve zaruret içinde olsalar da izzet ve şereflerini, iffet ve vakarlarını koruyarak başkalarından bir şey istemezler ve dağdan sırtlarında odun taşıyarak, zengin ve varlıklı kimselerin Müslüman ve Yahudi ayırmaksızın işlerini yapar ve ücretlerini alın teri ile alırlardı. Bunun için ALLAHu zü’L- CeLÂL Kur’ân’da övmüş ve Bakara Sûresi 273 âyeti onlar hakkında nazil olmuştur..

(Kurtubi, El-Câmiu’l-Ahkâmü’l-Kur’an, 3:340.)

لِلْفُقَرَاء الَّذِينَ أُحصِرُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ لاَ يَسْتَطِيعُونَ ضَرْبًا فِي الأَرْضِ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاء مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِيمَاهُمْ لاَ يَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ
Resim---“Lil fukarâillezîne uhsirû fî sebîlillâhi lâ yestatîûne darben fî’l- ardı, yahsebuhumu’l- câhilu agniyâe mine’t- teaffuf (teaffufi), ta’rifuhum bi sîmâhum, lâ yes’elûne’n- nâse ilhâfâ (ilhâfen), ve mâ tunfikû min hayrin fe innALLÂHe bihî ALÎM (alîmun).: (İnfâklarınız ve sadakalarınız), kendilerini ALLAH yoluna hasreden (adayan), yeryüzünde dolaşmaya (ticâret yapıp kazanmaya) gücü yetmeyen fâkirler içindir. Onların durumlarını bilmeyen, onları iffetlerinden dolayı zengin zanneder. Onları sen, yüzlerinden tanırsın. Zorla insanlardan bir şey istemezler. Hayır olarak ne infâk ederseniz (verirseniz), o taktirde muhakkak ki ALLAH, onu en iyi bilendir.” (Bakara 2/ 273)

Suffâ EhLi, gündüzleri mescidde ilim ve ibâdetle meşgul olur, Suffâ’yı da müzâkere meclisi ve yatakhâne olarak kullanırlardı..(Ebu Davûd, Büyu’, 36)


Resim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2019, 21:20 
Çevrimiçi
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Mesajlar: 11414
Resim

Bu SaHaBeLerin MuhaMMedî TÂLiM/ÖĞRETim ve TERBiye/EĞİTim ÖĞRETmenLeri.:

Abdullah b. Mesûd, Ubey b. Kaab, Muaz b. Cebel, Ebu’d-Derdâ; Ubâde b. Sâmit radiyallahu anhum gibi meşhur Âlim Sahabelerden oluşmaktaydı..
Sahabeler içinde binden fazla hadis rivâyet eden ve “Müksirûn” unvânına lâyık olan meşhur yedi sahabenin üçü olan Ebu Hureyre radiyallahu anhu, Abdullah b. Ömer radiyallahu anhu, ve Ebu Said el-Hudrî radiyallahu anhu bu mektebin talebelerindendir..

Peygamberimiz Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem, burada kendini yetiştiren sahabeleri çevre kabilelerden taleb edenlere muallim ve mürşid olarak gönderirdi. “Raci’” ve “Bi’r-i Mâune” de kalleşçe pusuya düşürülerek şehîd edilen 70 “Kurra” sahabe böyle bir göreve giderken şehîd olmuşlardır.

Suffâ EhLi’nin ihtiyaçları ile Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem bizzat ilgilenir ve kendisine gelen sadaka ve zekâtları onlara ayırırdı. Ashâbın zenginlerine de yardımcı olmalarını tavsiye ederdi. Ayrıca sahabelerine Suffâ Ehlinden götürebilecekleri kadar misâfir almalarını da tavsiye ederdi. Onun için bunlara ayrıca “Edyâfu’l- Müslimîn” denirdi.
(Buharî, Rikak, 17)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “İki kişilik yiyeceği olan (Ashâb-ı Suffâden) bir üçüncüsünü götürsün, dört kişilik yiyeceği olan bir beşincisini ya da altıncı kişiyi misâfir etsin!.” buyurmuştur.
(Buharî, Mevâkit, 41)

Ebubekir radiyallahu anhu 3 kişiyi, Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem de 10 talebeyi alarak evine götürmüştür.. (Tecrid-i Sarih, 2/540)

Ashâb-ı Suffâ’nın geçimini Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem üslenmiştir. Suffânın gelirleri sahabelerin zenginlerinden aldığı zekât, sadaka ve diğer bağışlardan oluşurdu. Çünkü bu sahabeler ne ticâretle ve ne de bir san’atla meşgul olmadıkları için para kazanamazlardı. Suffâ’nın önde gelen talebelerinden en çok hadis rivâyet eden Ebu Hureyre radiyallahu anhu.: “Benim çok hadis rivâyet etmem, Ensar’ın ziraat ve ticâret ile meşgul oldukları halde benim sadece Peygamberimiz Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’in sözlerini ve nasihatlerini öğrenmekle meşgul olmamdandır.” demiştir..
(Kâmil Miras, Tecrid-i Sarih Tercümesi, 7:47.)

Peygamberimiz Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem, sahabelerin Suffâ için verdikleri zekât ve sadakaları onların şahıslarına vermez, müessese namına alır ve Suffâ’da bulunan sahabelerin mâişetleri için harcardı. Zaman zaman onlarla sohbet eder, yaptıkları hizmetin ALLAH katında makbul olduğunu belirtir ve önemini şu sözlerle ifâde ederdi.: “Şayet sizler kendiniz için ALLAH katında neler hazırlandığınızı bir bilseniz, yoksulluğunuzun artmasını ve ihtiyaçlarınızın çoğalmasını isterdiniz.”
(Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, 2:941.)

Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem, Ashâb-ı Suffâ’ye o derece değer verir ve ilgilenirdi ki, kendi hâne-i saadetlerini ihmal eder, önce onların ihtiyaçlarını gidermekle uğraşırdı. En değerli kızı Fatıma aleyhasselâm el değirmeni ile un öğütmekten yorulduğu için Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem’den bir köle ve hizmetçi istemesi üzerine;

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem.: “Kızım, sen ne diyorsun? Ben henüz Ehl-i Suffâ’nin ihtiyaçlarını karşılayarak yoluna koyamadım!.” diyerek isteğini reddettiği meşhurdur..
(İbn-i Saad, Tabakat, 8:25)

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2019, 20:09 
Çevrimiçi
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00
Mesajlar: 11414
Resim

BİLECİk’te=->BİZ BİR-İZ’de,
OSMANLI ÇINARı=>TARLAsı!.
LİVECHİLLAH=>HASBî İZ’de,
===>EDEBÂLi TEVHiD DUAsı!.


ZEVK 9473

İSLÂM DİNin==>HAKk ERENi..=>EDEBÂLi==>TEVHİD PINARı,
MADDE>MÂNÂ’yLa BULuştu...=>TOHUM>TARLA’yLa KOŞLandı!.
==>ÇAĞLarın>YAZ-KIŞın YAŞAdı.. ==>OSMANLI ÇİLLE ÇINARı,
GÜNü GELdi =>ALKIŞLandı.. ==>BiR GÜN GELdi ki =>TAŞLandı!.


15.11.19 15:19
bilecikk.. Edebâlitürbesi..



İSLÂM’ın SuLH SİLAHDÂRı,
=>YILLar YILı=>EMEKDÂRı,
ALLAH’ın LÛTFuyLa TÜRKLer,
İLE’L- EBED==>BAYRAKDÂRı!.


=>“FİTNE ÂLEMİ”n==>TASAsı,
HAKk’ın HÜKMün DUYMAmaktır!
=>“KELÂMuLLAH”ın ==>YASAsı,
“FİTNE ÂLEMİ”ne=>UYMAmaktır!.


=>“UÇURUM”a==>GÖTÜRÜRLer,
=>“ASLI’nı=->İNKÂR EDENLER”i!.
İNANÇLARI’ndAN===>SÜRÜRLer,
=>“PEŞLERİ-ndEN=>GİDENLER”i!.



Resim KAYı BAYrağı 2 OK 1 YaY..

AHİ ŞEYHi EDEBÂLi kaddesallahu sırrahu..:

OĞUZun IŞIğı EDABALı.. Şeyh EdebâLi (1206-1326), Osmanlı DevLeti'nin kuruluş yıllarında yaşamış bir İslam ilahiyatçısı, Din Bilgini, Ahi Şeyhi, Osmanlı DevLeti’nin Mânevî Bânîsi, Osman Gâzi'nin Kayınbabası ve Hocası/Üstâdı, Osmanlı Devleti'nin Zikir-Fikir-Şükür-Sabır Babasıdır..

1206 yılında Kırşehir’in Mucur İlçesi İnaç Köyü’nde dünyaya geldi. Cihan Devleti Osmanlı İmparatorluğu’nun kurucusu olan Osman Gâzi’nin kayınbabasıdır. İlk öğrenimden sonra medrese eğitimini Karaman’da Hânefi fıkhı âlimi olan Necmeddin ez-Zâhidî’den almıştır.. Daha sonra Şam’a gitti, orada dönemin tanınmış, bilgili âlimlerinden olan Süleyman bin Ebu’l- İz ve Cemâleddin el-Hasırî’den yüksek ilim tahsilini yapan Edebâli, İslami usulleri alanında derin bilgileri öğrendi, dersler aldı ve tekrardan vatanına döndü.

Şam’daki medrese eğitimi ardından Anadolu’ya döndü. Anadolu’da tasavvufa yöneldi. İslam hukuku, tefsir ve hadis alanlarında ciddi anlamda bilgiye ve bu alanlarda uzmanlaşmış bir manevî donanımına sahib oldu. Şeyh Edebâli Eskişehir yakınlarında bir köyde tekke kurdu. Burada halk tarafından çok sevildi. Ayrıca dönemin en ünlü âlimlerinden olan Mevlânâ Celaleddin Rumî ve Hacı Bektaşî Velî’nin sohbetlerine katıldı. Ayrıca Şeyh Edebâli de, Anadolu Ahi Reislerindendir..

AHİ ŞEYHi EDEBÂLi kaddesallahu sırrahu, Moğol istilâsının ardından büyük bir çalkantı ve buhran yaşayan MüsLüman AnadoLu’nun, içinde bulunduğu bu girdabdan kurtulması için büyük gayretler sarf eden şahsiyetlerin başında gelmektedir.. O, beyliklere bölünüp parçalanarak ciddî yara almış olan Anadolu birliğini yeniden tesis ile İslâm sancağını EhL-i Küfür karşısında muzafferen dalgalandırmak için çırpınıyordu. Bu gâyesini gerçekleştirebilmek yolunda bütün Anadolu Beyliklerini hassas bir değerlendirmeye tâbî tutmuştu. Birbirleriyle Selçuklu’nun yerini almak maksadıyla devamlı ve kıyasıya bir sûrette kavga hâlinde olan Beyliklerin durumu, Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu’ye ümit vermiyordu. Nihâyet henüz dört yüz atlı kadar bir kuvvete mâlik olup “Uç Beyliği” yapmakta olan ve hiç kimsenin ilerisi hakkında parlak şeyler düşünmediği “Osmanlı Beyliği”ni tahlil eden Edebâli Hazretleri, bu küçük beylikte aradığı ulvî cevheri buldu..

Tasavvuf ’ta ilk işi Bilecik’te zâviye kurmak oldu. Zâviye kurup burada halkı irşâda başladı.
Âşıkpaşazâde, zâviyesinin hiç boş kalmadığını, şeyhin gelip geçen fukaranın her türlü ihtiyacını gidermeye çalıştığını, hatta bu maksatla koyun sürüsü bulundurduğunu kaydeder..
(Âşıkpaşazâde, Târih, s. 6).

Bilecik’te kurduğu zâviyede halka sohbet ve talebelere eğitim veren Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu, Osmanlı Devleti’nin Söğüt’teki faaliyetleriyle Osman Gâzi ile tanışmış oldu. Söğüt yöresi civârında Selçuklu Devleti tarafından aşiretine yaylak ve kışlak olarak verilen Osman Gâzi ile sık sık görüşmüş ve onu devamlı olarak yanında bulundurmuştur. Çocukluk yıllarından itibâren Osman Gâzi, Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu’nun yanında yer almış onunla oturup onunla kalkmıştır. Osman Gâzi, Velîleri çocukluktan padişahlık yıllarına değin sevip saymış, mübârek günlerde daima şeyhin zâviyesine giderek dinî ve idarî konularda Hocasının görüşlerine başvururdu..

Osmanlı Devleti’nin kuruluş yıllarından itibâren başlayıp dünyaya hakim olma sürecine değin Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu, mutasavvıf olması yanında ilk Osmanlı Kadısı ve Müftüsü olmuştur. Dönemin bütün âlimlerinden istifâde etmiş, bir çok fakih âlimiyle görüşüp onlardan ders almış ve bunların neticesinde çok sayıda talebe yetiştirmiştir. Yetiştirdiği talebelerden ve damadı olan Dursun Fakih, Osmanlı Devleti’nin ikinci müftüsü ve kadısı olmuştur..

Gerek Osmanlı Beyliği’nin mevcut coğrafî durumu, gerekse fertlerindeki İSLâM’a hizmet heyecan ve aşkı ile dolu bir
“FÎ-SEBÎLİLLÂH.: ALLAH YOLUnda” “İ‘Lâ-yi KELİMETULLAH” ANLAyışı, Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu Hazretleri için mükemmel bir zemin idi.
Bunun için bütün yakınlarıyla birlikte Osmanlı Mülkü’ne yerleşti ve cümle gayret ve himmetini bu beyliğin madden ve mânen büyüyüp gelişmesi için sarf etmeye başladı. Öncelikle Bilecik’te bir zâviye kurarak halkı ve bilhassa başta Osman Gâzi olmak üzere Beyliğin idârecilerini irşâd seferberliğine girişti. Tarihçi Âşıkpaşazâde, zâviyesinin hiç boş kalmadığını, Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu’nun gelip geçen derviş ve fukarânın her türlü ihtiyacını giderdiğini, hattâ bu gâye ile dâimâ bir koyun sürüsü bulundurduğunu kaydeder..

Evvelce bahsinde anlatılmış olduğu üzere Osman Gâzi, gençliğinden itibâren İlim ve Tasavvuf EhLini çok sever, husûsiyle mübârek günlerde üstâdı Edebâli kaddesallahu sırrahu Hazretleri’nin yanına giderek ondan feyz alırdı. Şeyhin, Osman Gâzi’nin Kur’ÂN-ı Kerîm’e hürmet ve tâzîminin neticesinde gördüğü rüyâyı tâbir etmesi ve ona kızını zevce olarak vermesi meşhurdur..
Şeyh Edebâli kaddesallahu sırrahu Hazretleri’nden sonra mensub olduğu Ahî Şeyhliği’nin kime intikâl ettiği bilinmemekle beraber talebesi Dursun Fakîh’e icâzet vermiş olduğu rivâyeti kuvvetlidir. Ancak bu İcâzet ve Hilâfet daha sonraları torunu 1. MuRaD Hân’a intikal etmiştir..

Edebâli kaddesallahu sırrahu Hazretleri, aynı zamanda ilk Osmanlı kadısı ve müftüsüdür. Yıllarca halkına huzur ve feyiz saçarak uzun bir ömür sürmüş, 1326’da vefât etmiştir.
Edebâli Hazretleri çok sayıda talebe yetiştirmiştir. Önde gelen talebelerinden Dursun Fakîh, kendisinden sonra Osmanlı Devleti’nin ikinci Müftüsü ve Başkadısı olmuştur..


İ‘Lâ-yi KELİMETULLAH.:
ALLAHu zü’L- CeLÂL’in BİRLiğini ÎLÂN etmek ve de İSLÂMiyeti YÜCELtmek ANLAmLarına GELmektedir. ÎLâ-yı KELİMetuLLAH, ALLAH ADInın ve KELİMe-i TEVHİDde HüLâsa EdiLen İSLÂM DÎNİnin YAŞAnarak TEBLİĞ EDİLmesi ve YÜCELtiLmesi DEmektir..

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: kulihvani ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye