*HAYIR VE ŞER, İKİ MEYVEDİR*

Abdulkadir Geylani (k.s.) hazretlerinin hayatı ve eserleri.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
aNKa
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 2797
Kayıt: 02 Eyl 2007, 02:00

*HAYIR VE ŞER, İKİ MEYVEDİR*

Mesaj gönderen aNKa »

Resim

ResimHAYIR VE ŞER, İKİ MEYVEDİRResim

Hayrı ve şerri iki cins meyve gör. Bunların kökü, bittiği yer aynı…
Aynı ağacın iki ayrı dalında yetişirler. Fakat biri tatlı, biri acı…
Bir dalda beldeler, iklimler, küreler bulunur. İşte bu dal da meyve yüklüdür.
Ve bu meyve acıdır. Bundan uzaklaş, her şeyi ile ondan uzak ol…

Tatlı ağaca yanaş. Onun yetiştiricisi ve hâdimi[1] ol…

Bu dalları ve meyvelerini iyi tanı.
Her ikisini iyi bil.
Fakat, sabret ve onun yetişmesini bekle…
Ve kuvvetli ol.

Sakın ve çok çekin!..
Acı ve tatsız meyveli dala yanaşma. Ondan yediğin an helak olursun, onun acısı seni helak eder.

Daima dikkatli, ölçülü olmalısın.
Elinde ölçü olarak Allah’ın (C.C.) Peygamber’inin (A.S.) emri olmalı.
Bu ölçüler elinde olmadan meyveleri ayırt etmek senin için kolay olmaz.
Yoluna böyle devam ettikçe, rahat, huzur ve emniyet içinde olursun.

Şunu iyi bil ki bütün bu kötülükler, o acı meyveden doğar.
Onu terkettiğin an felaket ve beladan uzak kalırsın.

Her iki meyveyi de önüne koy ve bak. Şekilleri aynı, tatları ayrıdır.
Çok kere bilmeden veya ölçüsüzlük yüzünden bir uçuruma düşersin.
Ona el atar, hata edersin.
Ve onu bu hatanın mükâfatı (!) yersin.

Belki bir an için sana lezzet verir.
Şehevi arzularını tahrik eder, hoşlanırsın.
Fakat yapacağı felaketi takdir edemezsin, dimağını bozar.
Manevi teneffüs cihazını berbat eder.
Bütün acılığı damarlarına yayılır.
Vücudun bütün parçalarını kaplar.
Sonra yapacağı felaketler saymakla bitmez ki…
Bu durumda belki bir an kendine gelir, ağzındaki acıyı gidermek için su alırsın, ama çaresiz…
Hiçbir fayda vermez. Çünkü o zehir vücuduna yayılmıştır…

Eğer ölçüleri iyi kullanıp tatlı meyvayı yeseydin, durum böyle olmazdı.
Her halinde iyilik görünür ve bütün varlığın hoşlukta toplanırdı…

Hal malum…
İkinci bir iş yapman lazım.
Bu muhakkak bilinmelidir ki, ikinci sefer el atacağın acı meyva olmamalı.
Eğer bir daha düşersen kalkman zor olur.
Az önce anlattıklarım, birer birer felaket halinde başına çöker, kurtulamazsın.

İyilik timsali olan ağaçtan ve meyveden uzaklaşma.
Onu bilmemezlikten gelme.
Her yerde onu ara ve onunla olmaya bak.
Ve daima onunla olmaya alış, hak ölçüleri elden bırakmamaya çabala…

Bir daha hatırlatmak lazım gelirse “hayır ve şer ilâhî birer fiildir.”
Bunların faili, ilâhi kudret ve yürüten o kuvvettir.
Nasıl ki Allah-ü Teala (C.C.):
- “Allah (C.C.), sizi ve yaptığınız işleri halk etti.”
Buyurur, Peygamber (S.A.V.) Efendimiz de bu manaya işaret ederek şöyle buyurur:
- “Allah (C.C.) zalimi de zulmü de yarattı.”
Kulların yaptıkları iş, bizzat ilâhî kudretin eseridir. Yapılan işin ne olacağını Allah (C.C.) haber veriyor.
İşte bu durum, Hâlıkla (C.C.) mahlûk arasındaki farkı gösterir. Allah (C.C.) yaratır, kul iradesini kullanarak kesbeder.
Cennet, Allah’ın (C.C.) sevdiği kullarına bir ihsanıdır, fazlıdır. Oraya bu ihsan ve fazılla girilir. Ayrıca dereceleri, dünyada yapılan iyi amellerle verilir.

Peygamber (S.A.V.) Efendimiz, bir Hadis-i Şerifinde şöyle buyuruyor:
- “Hiç kimse ameli ile cenneti kazanamaz.”
Buna karşılık Sahabe (R.A.):
- “Sen de mi ya Rasulallah (S.A.V.)?”
Diye sorunca, cevaben:
- “Evet, ben de; ne var ki Allah (C.C.) beni rahmetine garketmiştir.”
Buyurdu ve elini başı üzerine koydu.
Bu Hadis-i Şerifi Hz. Aişe (R.A.) rivayet etmiştir.

Sen, ilâhi emre uyduğun, kötü yollardan korktuğun müddet korkma, en doğrulukla Hakk’a (C.C.) teslim ol, şerden korunursun.
Hayır ve fazilet seni bulur.
Din ve dünya yönünden ilâhi bir muhafaza içinde olursun.

Dünyadaki hâlin şu ilâhi sözle anlatılır:
- “Böylece ondan kötülükleri geri çevirdik; çünkü o, Bizim ihlas sahibi kullarımızdandı.”
Dini bakımdan mahfuz olmak, yina şu ilâhi kelamla anlatılıyor:
- “Siz, Allah’a (C.C.) iman eder, ona şükredersiniz, neden size azap etsin? Allah (C.C.) şükredenleri, iman edenleri bilir.”

Şükreden bir müminin yanında bela ne arar.
Çünkü afiyet ona beladan daha yakındır.
O insan, her an iyilik görür ve iyiliği artar. A
llah-ü Teala (C.C.) şöyle buyuruyor:
- “Eğer şükrederseniz rahatınız artar.”

İman nuru büyüktür; bu nur kıyamet günü cehennem ateşini söndürür.
Dünya belası cehennem ateşi yanında hiçtir.
O azim azap ateşini söndüren iman nuru dünya belasını nasıl yenmez?
Kuvvetli bir iman sahibine bela yanaşmaz.
Şu var ki; o belalı insan ilâhi cezbeye kapılan büyük bir veli ola…
Elbette o aziz kulun başından bela eksik olmaz.
Çünkü bu hal, onu dünyada kötülüklerden saklar.

Birçok bela çeşitleri vardır.
İnsanın dünyevi sefahattan korunması için paradan yana nasipsiz olur.
Şehevi arzuların ölmesi için, bazı zahirde nimet gibi görünen şeylerden mahrum olur.
Halkın, sahte teveccühünden azad olması için, sevgilerini kazanamaz; çeşitli isimler takar, ondan hoşlanmazlar.

Bu hal dışında bir felaket gibi görülür; fakat değildir.
O bilir ki; her önüne gelen insanla sohbet, onların sahte sevgisini kazanmak, onlarla geceli gündüzlü oturup bir manevi zarardır.

Manen yükselmeye namzed olan büyük insanlar, sayılan belalara düçardır; fakat onlar için bu bela değil bir rahmettir.

Bu, zahirde bir bela gibi görünen ilahi rahmet sayesinde kalb temiz olur.
Hakk’ın (C.C.) tevhidinden başka bir şey kalmaz.
Kalb, yalnız marifet-i İlâhiyenin yeri, ilâhi ilim ve feyzin kaynağıdır.
Nura kavuşmak, Hakk’a (C.C.) ermek ve O’na (C.C.) kurbiyetin yolu oradan geçer.

Bu kalb tek şey için yaratılmıştır; ikincisi sığmaz.
Ayet;
- “Allah (C.C.), iki kalbe sahip bir kişi yaratmamıştır.”
Bir kalbde iki sevgi yaşayamaz.
- “Padişahlar bir beldeye girince orayı darmadağın ederler. Eşrafını zelil ederler.”
İşte bu sebeptendir ki; İlâhi sevginin girdiği yerde başkalarının işi kalmaz.
Başkasının sözü geçtiği yerde ise ilâhi feyz olmaz.
Kalbinden kötülükleri at; göreceksin ki, ilâhi feyz her yanını sarmış…

Kalbindeki sevgi, şeytan, nefis ve şahsi arzular olunca senden iyi hareket çıkmaz.
Her hareketin isyan, boş ve lüzumsuz şeyler olur.
Çünkü senin efendin şeytan olmuştur.
Ama kalbinde İlâhi sevgi yer tutunca o zaman göreceksin ki, her kötülük kendiliğinden yok oluyor.
Zaten kalb yalnız ilâhi tevhid ve ilâhi marifet için yaratılmıştır, daha sonra bir şey eklemek icap ederse; Kalb, içinde Allah (C.C.) sevgisi yaşadıkça kalb’dir…
İlâhi feyzin süre insan için faydalıdır.

İşte anlatılanlar ve hadiseler gösteriyor ki, ilâhi rahmete erişmek için her maddi varlıktan ve sevgiden kalbi temiz tutmak gerek.
Bu temizlik kolay olmaz; bir çok belalar ve felaketler insanı sarar.

Herhangi bir felaket karşısında insan, azmini kaybetmeyecek.
Çünkü o bir nevi nimettir.
İyi düşünülürse, belanın en büyüğü Peygamberlere (A.S.) ve onların yakınlarına, daha sonra sırasıyla olmuştur.
Bu durumu Peygamber (S.A.V.) Efendimiz şöyle haber verir:
- “Biz Peygamberler (A.S.) zümresi, diğer insanlara nazaran belanın en büyüğünü yüklenmişiz. Daha sonra sırası ile….”
- “Allah’ı (C.C.) en çok ben bilirim ve O’ndan (C.C.) en çok korkarım.”
İkinci Hadis-i Şerif’de, büyük bir manaya işaret vardır.
Sultana yakınlık hasıl olunca, o nisbette korku ve çekinme çoğalır.
Sebebi: Padişahın gözü önündedir, hiçbir hareketi onun gözünden kaçmaz.
En küçük hatası dahi görülür ve ona göre ceza çeker.

Burada şöyle bir soru akla gelir:
- “İnsanlar Allah’a (C.C.) göre tek şahıs hükmündedir. Hiçbir hareket ondan gizli değildir. O halde: Padişaha yakın olana ayrı ceza verilir şeklindeki cümlenin manası nedir?”
Biz buna cevap olarak deriz ki:
- “Derece yükseldikçe, rütbe büyüdükçe hatalar gözle görülür; çünkü insan hata işlemeye daima meyyaldir.
Bu halde, verilmiş olan nimetlerin en ufağını dahi azımsayan, büyük hatalı sayılır.
Daima şükretmek her kula vazifedir ama, o seçilmiş kul için en büyük vazifedir.
Bu arada şunu da söylemek caizdir: Bir veli ve bir Allah (C.C.) dostu için, azıcık ibadetten yaya kalma büyük bir hatadır; kullukta noksandır.
Allah-ü Teala (C.C.) bu durumu şöyle anlatır:
- “Ey peygamberlerin hanımları, sizden her hanginiz bir hata yaparsa, diğer hanımlara nazaran cezası iki misli olur.”

İşte görülüyor ki, derece farkı mevcuttur.
Bu sebepten Allah-ü Teala (C.C.) Peygamberin (S.A.V.) zevceleri ile diğerlerini ayırıyor.
Hal böyle olunca, Allah’ın (C.C.) rahmet ve feyzine vasıl olanların ayrı durumunu takdir kolay olur:
Allah-ü Teala (C.C.) bütün benzerliklerden beridir.
Halktan O’na (C.C.) bir şey benzemez.
İşiten ve gören O’dur (C.C.).
Doğru yola Allah (C.C.) hidayet eder.

[1] Hizmet edeni




Kaynak: Gavsulazam Abdulkadir-i Geylani (K.S.) - Fütûh-ul Gayb (Gizliden Sesler)
Resim
Kullanıcı avatarı
MINA
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 2740
Kayıt: 25 Eki 2008, 02:00

Mesaj gönderen MINA »

Ey nefsim! Deme: “Zaman değişmiş, asır başkalaşmış, herkes dünyaya dalmış, hayata perestiş eder. Derd-i maişetle sarhoştur.” Çünkü: Ölüm değişmiyor. Firak bekaya kalbolup başkalaşmıyor. Acz-i beşerî, fakr-ı insânî değişmiyor, ziyâdeleşiyor. Beşer yolculuğu kesilmiyor, sür'at peyda ediyor.”



Ecel tokadını yemeden aklımızı başımıza devşirmenin zamanı geldi de geçiyor. Gaflete düşmekle hata yaptık ama artık bu sarhoşluktan uyanmanın da zamanı geldi geçiyor. Kaybeden çok şey kaybedecek ama kazan öyle bir şeyler kazanıyor ki:

"Öyle bir Rahman, böyle bir alemde, öyle has ibadına, öyle ikramlar edecek; ne göz görmüş, ne kulak işitmiş, ne kalb-i beşere hutur etmiştir. Amenna..."
''Ve Allah'a Sımsıkı Sarılın...''

Hacc / 78
Cevapla

“►Abdulkadir Geylani◄” sayfasına dön