Namazı Dosdoğru kılalım!

Cevapla
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen kulihvani »

hayy-dost yazdı:

NamazıDosdoğrukılalım!

Görmezmisindağlarıntaşlarınduasınıniyazını,
Duymazmısınseherlerdebülbülleringüleavazını,
SenkılmazsanvarıpRabb'inlebuluşmanamazını,
Birgünkılarlarsenindeburdanayrılıknamazını...


HzÖmer(ra)anlatıyor:
BirgünResul-uEkremileoturuyordum,Resul-uEkrem:
"Enacibimankiminimanıdır?"diyebendensordu.
Ben:"Meleklerinimanı"diyecevabverdim.
Resul-uEkrem:
"Onlargerçekleribiliyor,onlarınimanlarıacibolurmu?"Buyurdu.
Ben:"Peygamber'inimanı"dedim.Resul-iEkrem:
"Onlaravahiygeliyor,onlarınkideacibdeğildir"Buyurdu.
Ben:"Ashabınınimanıacibdir",dedim.
Resul-iEkrem:Onlardabenimsohbetimdebulunuyorlarvebeni
görüyorlar,onlariçindeşaşılacakbirşeyyok"Buyurdu.
Ben:"Yakiminimanıacibdir,yaResulallah?"diyesordum.
Resul-iekrem:
"Benigörmedi,hattabenigörenidegörmedi,bunarağmen
banainandı,işteonunimanıacibdir"Buyurdu
"İştemüttakiler,böyleceimanederlerdenamazıikaame
eder,dosdoğrukılarlarveonlaraverdiğimizrızıklardaninfakeder,
dağıtırlar"(âyet-ikerimemeali)

MUHAMMEDİMUHABBETLERLE
....
Resim
Kullanıcı avatarı
meryemnur
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 943
Kayıt: 20 Şub 2009, 02:00

Mesaj gönderen meryemnur »



Sen Namaz Kılmış Olmadın!



Resulullah (s.a.v.) Efendimiz, bir gün mescitte ashabıyla birlikte otururken, ismi Hallad olan, yeni öğrenmiş bir bedevi zat girdi. Rüku ve secdesini tam yapmadığı bir namaz kıldı.

Sonra huzura gelerek selam verdi. Resulullah Efendimiz selamını aldı ve.


- Dön namazını tekrar kıl, buyurdu.

O zat dönerek, önceki kıldığı gibi namazını tekrar kıldı. Resul-i Zişan (s.a.v.),


- Dön tekrar kıl; çünkü sen, namaz kılmış olmadın!, buyurdu.

Bu hal üç defa tekerrür edince Hallad (r.a.) :


- Ya Resulullah! Seni hak ile gönderen Allah'a yemin olsun ki, ancak bu kadar biliyorum, doğrusunu bana öğretirmisin? dedi.

Bunun üzerine Efendimi z (s.a.v.):


- Namaz kılmak isteyince güzelce abdest al, kıbleye dön, iftitah tekbirini al, kolayına geldiği kadar Kur'an oku, sonra rükua varıp sukunet buluncaya kadar dur. Sonra başın büsbütün doğruluncaya kadar ayakta kal, sonra secdeye varıp mutmain oluncaya kadar dur, başını kaldırıp hareketsiz kalıncaya kadar otur. Bunları bütün namazlarda böylece yaparsan namazın tam olur, bundan neyi eksiltirsen namazı eksiltmiş olursun, buyurdu.


Resim
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

O Peygamber, inananlara kendi canlarından daha yakındır..…

Ahzâb Sûresi, 6
Kullanıcı avatarı
meryemnur
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 943
Kayıt: 20 Şub 2009, 02:00

Mesaj gönderen meryemnur »




GERÇEKNAMAZ



Şekilselnamaz,ahlâkımızdayaptığımerhalemerhaleeğitimlebizihakikinamazagötürecektir.Gerçeknamazaadayolankimse,nefsdâhilvarlığınınbütünüile,imanın,ihlâsvesıdkpotasındaerir.Arınmışolannefs,beden,ruhvegönüllebirlikteilâhihuzurdainsanınufukzevkineulaşır.Böylebirkimsenamazındaherâyetivezikriokurkenonunsırrınıadetayaşar.İlktekbirlegerçeknamazadurankimse,"AllahüEkber"deyinceartıkderisiniyüzsenizfarketmez.NitekimHz.Aliefendimizinikiayrıkezyaralanmasındayarasınınamazdadağlamışlardır.

GerçeknamazdaSübhâneke'yiokumak,Allahceryanınındüğmesiniçevirmektir.KulbumerhaledeSübhâneke'yiokuyuncaöyleilâhibirtasarrufagirerki,devbirmanyetikalanadüşendemirtozunadöner.Sübhânekebittiğizaman,kendisininbuyüceduyguanındasöyleyebileceğiteksöz:Fahr-iKâinatEfendimizinhikmetinitemsiledenFâtiha'dır.


GerçeknamazdaokunanFâtiha'nın,diğernamazlardaokunanFâtiha'dançokbüyükbirfarkıvardır.GerçeknamazdaFâtiha'yıokuyankul,Fâtiha'yıöncehissedersonrayaşar.Bakınız,Fâtihanasılyaşanırvehissedilir:


1)Fâtiha'nınilkniyetiolan"HamdâlemlerinRabbiAllâh'ın”okununcaöncekulunenözduygusuolanhamdsırrıgönüldeyanar.Busırgönüldekibirmerkezdentümbenliğinizeöyleyayılırki,oanda"âlemlerinRabbi"kavramınıtümüylehissederiz.

Toprağıminicikcanıiledelipçıkançimen,onunAllah'aniyazısankiiçimizdehissedilir.Atomunçekirdeğinderaksedenelektronunbirdervişgibiçekirdeğinkarşısındagösterdiğimanyetiksipinsankiiçimizdegibidir.Biranlamdaonuseyreder,biranlamdagönlümüzdeelektronunahenginiyaşarız.Hamdduygusuderinleştikçeruhunevrendekisonsuzraksıilâhibircereyangibigönleiner.


2)"ORahmanveRahimdir"
âyetiokununcabukezevrenlerintemelindekigüçlüilâhikudretvesevgidoğargönlümüze!Tümcâzibeler,rakslar,jirospikdönmehareketleri,yaprağınduası,evrendekibinbirrenkveahenkgönlünaçıkpenceresindenönceseyredilir,sonrahissedilirRahmandakibuhikmetleryanında;birdenbireRahimhikmetinin;inananlaralütfedilenilâhisevdanınsırlarıaçılırgönülpenceresinden.Teneffüsettiğihavadakendisinezikirleyaklaşanmoleküllerisezer,dolaşankanındakendinikoruyanhücrelerinibadetzevkiniduyar.

Buâyet,yenibirhamde,yenibirhazzadoğruyaşananbirbaşkasayfadır.İştetambusıradanefsilâhimuradauygunolarakteslimiyetinidilegetirir.Buüçüncüâyettir:


3)"Mâlikiyevmi'dîn"Gerçekarınannefs,buâyetiokuduğuzamanRabbinekarşımahşerdevereceğihesabınidrakinitaahhütetmektedir.Altıncıbölümdeayrıntılarınıanlatacağımgibi;buâyetAllah'akarşıheranınhesabınıverecekbirahlakandıdır.Buandıyerinegetirebilen,dördüncüâyetiokuyabilir.İştegerçeknamazdaruh,gönülvenefslebirliktebedendördüncüâyetiokur:


4)"Yalnızsanakullukeder,yalnızsendenyardımdileriz"derler.

Bucümle,kulluğunilâhihuzurdamutlakifadesidir.Bütünunsurlarımızla;yaniruh,gönül,nefs,bedenlebirlikteteslimolduğumuziçinâyet-ikerimeçoğuldur.Buandilâhikompitürekranındaokadarincebirsüzgeçtengeçerki;kulluğumuzdaenufakbirhatavarsa,gerçeknamazderhaltaklidnamazadöner.

Eğer,dördüncüâyetinsorumluluğunda,tamihlâssahibiisekCenab-ıHakbize"Dilebendennedilersen"buyurur.Veilâhihuzurdabirtekşeydilenebilir.OdaEfendimizinbizigötürmeyitaahhütettiğisırat-ımüstakimdir:


5)"Bizisırat-ımüstakimehidayeteyle"Fâtihasüresi,altıncıveyedinciâyetlerivasıtasıylasırat-ımüstakimitanımlarken;"kendilerinenimetverilenlerinyoluvedenasipsizlerinveyanılmışlarınyoludeğil"şeklindeaçıklamagetirmiştir.

Sırat-ımüstakimgerçekmü'minlerinbulunduğuzamanötesibirmekândır.Gelmişgeçmiştümmü'minlerbuAllahcaddesindemekântutmuştur.


Sırat-ıMüstakîminidrakiveyaşanmasıakılalmazbirhazvemutlulukcoşkusudur.Ancaknasılkitaklidnamazınhakikinamazadoğrukatkatderinliklerivarsa;gerçeknamazdadasırat-ımüstakimdekisonsuzmutlulukperdeperdedir.Sırat-ımüstakîmiyaşarkenveseyrederkenöylesinederinlerdeyaşayabilirsinizki;gönlünüz,sizitaasr-ısaadetegötürebilir.Yinebuilâhicaddedeniceİslâmyüceleriniseyredebilirsiniz.Buseyirdeheranaynıgörüntüyüverenbirseyirdeğildir.Kalbinizdekiihlasınşiddetisizisırat-ımüstakimdemekândanmekânaaktarır.


Gerçeknamazınenönemlisırrızammısûreokunurkendoğantecellilerdir.Zirakul,ilâhihuzurdagönlündeneisterseKur'an'danonaaitbirsûreyahutâyetokur.Okuduğuâyetvesûre,zamandüzlemindenfırlayaraktümgerçeğiileortayaçıkar.Yaniolayaynenyaşanır;MeselakulFilSûresi'niokumuşsa;Ebrehe'ninordusununnasılperişanolduğunuseyreder.KadirSûresi'niokumuşsa;Kur'an'ıninişiniseyreder.İşte,gerçeknamazıbirkezolsunkılabilenkul,artıkyeninamazvaktinidayanılmazbirhasretlebekler.Tekrarhakikinamazıyakalamayagayretedecektir.İlâhihikmetiçinde,hakikinamazınufacıkbirnedenlekaybolmasıdasözkonusudur.Tabiikibukayboluşmutlakakuldanyanabiraksamaolmayabilir.Cenab-ıHakkulungönlündehamdvehasretiarttırmakiçinböylebirtecelligösterebilir.Şüphesizkibütünbunlarilâhisevdayayakalanmışgerçekmü'minIerinmotifidir.


Âyetiaynenseyredenmü'min,ilâhiazâmetkarşısındarükûavarır.O'nutenzihvetesbiheder.Bundandolayırükû,namazınbaşlıbaşınaözelbirmekânıdır.BunedenleCenab-ıHakgerçekkulları,RakiindiyeKur'an'daanmışveövmüştür.


Rüknüsırasındaokuduğumuzüçkeztenzihvetesbihinsırailemanasışudur:


Birincide:AzametinesınırolmayanRabbimitümaklikavramlardantenzihvetesbihederim.

İkincide:AzametinesınırolmayanRabbim,seniilminöğrettiğitümbenzetişvesıfatlardantenzihederim.

Üçüncüsü:AzametinesınırolmayanRabbim,senihayaldekitümzanlardantenzihvetesbihederim.

Butenzihvetesbihlersırasında;ruh,bütünümüzehitapederek"Semiallahülimenhamideh";yaniAllahkendisinehamdedeniişitir,der.Bunakarşılıknefsde:"Rabbimiz,hamdsanamahsustur"mukabelesiylesecdeyekapanır.

İşte,buandakihamdinderinliğinisbetinde,yeniâlemIerinperdeleriaçılır,özelliklede

Cennetseyredilir.Secdebuseyrinzorunlubirhareketlidir.

Rükûda,âlemlerinolaylarıseyredildiğiiçinCenab-ıHakk'ınazametitenzihedilmiştir.Secdedeiseâlemlerinilâhigüzelliğiseyredildiğindenkul,bukezAllah'ıtenzihederkenhertürlügüzelliklerdentesbihvetenziheder.

Âlâ:Sonsuzgüzellikvemükemmelliğisimgeler.Bunedenleüç"SübheneRabbiye'l-âlâ"dasırasıylaşöyletenzihetmişoluruz:

Birincide:SıfatlardakigüzelliklerintümündenâlâolanRabbimitenzihederim.

İkincide:BilişlerinkavradığıgüzelliklerintümündenâlâolanRabbimitenzihederim.

Üçüncüde:SezişlerdekigüzellikkavramlarınıntümündenRabbimitenzihederim.

Ka'de;oturuşagelince:KulmîracınrahîmsırasındasırrındangelenhikmetleriTahiyyâtiçerisinde,özellikleüçüncücümleyisezervevaadedilenmîracatazarru(yalvararakbekleme)eder.

Salâvat-ışerifeleriokurken,kulunkalbindemuhabbet-iMuhammediokadarnettirki:

Dışardanseyredenonunhazzınıvezevkinifarkeder.DahasonradünyayadönüşeenyakındevredeHz.İbrahim'ianınca,mutlakbirkullukşuurunakavuşur.Hakikinamazıkılan,namazdançıktığıanHz.İbrahimgibiateşeatsanızyanmayacakolaninsandır.


GerçeknamazınyavaşyavaşyaklaştığıhedefMîracNamazıdır.Mîracnamazıkesinlikleilâhimuhabbetsırrıtaşıdığındangerçeknamazkılankimsebirsüresonrayüreğindeşiddetlibirhasrethisseder.Selamverdiktensonradünyayadöndüğühaldeyeninamazvaktinekadarkalbindedaimolanbirfikirbaşlar.Buzikirgenelliklehayverahmanzikridir.Buzikredevametmekveyaetmemek,ihtiyarındadeğildir.Gönlüikincisecdedekapıldığıceryanıbırakmamıştır.Osizinekonuşsabile,kalbidevamlıolarak"AllahHay"demektedir.Buyücelmişkulunnazarında,herşeyEfendimizebenzemezevkindenibarettir.ÇünkümîracbirFahr-iKâinatsaltanatıdır.Herkesinmîracanisbeti,Efendimizinnisbetindenibarettir,insanınkendinkontroldeveyabirbaşkanazlıkişiyitanımasındabumakamındeğişmezbirbelirtisivardır.BöylebirnazlınınyanındaEfendimizdensözaçarsanız,gönlüvegözüyaşlarladolarvetitremeyebaşlar.Onuniçinhayattakiherolaybirbahanedir.AslındabüyükbirhasretleyeninamazındaokuyacağıFâtiha'yaintizaretmektedir.Fâtiha’dadördüncüâyetibihakkınokuyupEfendimiz’iseyredebilmekiçintambirteslimiyetiçerisindedir.İslâm’ınhakikîtarifiiştebuteslimiyettegizlidir.Kader-iilâhidengelenherolayonazevktir.BaşkalarınaCefaolanetkiler,ondasefayaratır.Hattailâhitecellininmânaoklarıgönlünesaplandıkçaacıyerinezevkduyar.Çünkübutecellilerbirazsonrakılacağınamazdaonacan-ıyürekten"Yalnızsanakullukederiz"dedirtecektir.

Veartıkgönlünateşi,nefsinteslimiyetitambircazibehalinegelir.Kulmîracnamazınadoğruhızlaçekilmektedir.Dikkatedersenizbirkulunmîracnamazınıtalepetmesisözkonusudeğildir.Ancaknefsinteslimiyettekiihlâsıvegönlünaşkateşimîracnamazınıotomatikolarakbulmaktadır.

Tümvesvesevepürüzlerdenarınmışolannefsöylebirhalegelirki;mutlaksıfırnoktasınaulaşmıştır.Gönüldedeğil,bizzatnefstehiçbirtereddüt,benlikhissi,yadaarzukalmamıştır.Buhikmet,yaratılanlariçerisindeyalnızinsannefsininulaşabildiğibirmucizesırrıdır.Yalnızilâhiarzuiledolu,tecelliyehazırolanbunefse;arus-uilâhidenir.Allahgelinianlamınagelenbunefs,iştemîracyolundadürülmeyebaşlamış,ilâhidüğünehazırbeklemektedir.


Sonyıllardafizikkavramlardadabuhikmetseyredilmiştir.PaulOavles’in(2)yaptığıvakumdeneylerinde;mutlakboşluktaakılalmazgüçtevesüratteenerjilerotomatikolarakdoğmuştur.Maddedünyasındakibuhârikatesbit,insanyücelmesininbirözelyorumudur.Mânaâlemindedenefs,gönülekranındantümarzuveistekleriniçeker,benlikkaygusundansıyrılırsaoradailâhitecellibaşlar.Mîracınbiranlamdatemelindebuhikmetyatmaktadır.

(2)Prof.Dr.PaulDaviesünlüAmerikalıteorikfizikçi.


Onk.Dr.HalukNurbaki

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

O Peygamber, inananlara kendi canlarından daha yakındır..…

Ahzâb Sûresi, 6
Kullanıcı avatarı
MINA
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 2740
Kayıt: 25 Eki 2008, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen MINA »

Namazı bir Tavuğun Yemlemesi gibi kıLmak vardır alel acele, bir de Hz. Muhammed(S.A.V) Efendimiz gibi kılmak vardır her secdede öldüğünün sanılması gibi hûşu içinde...

sevgiyle
''Ve Allah'a Sımsıkı Sarılın...''

Hacc / 78
Kullanıcı avatarı
hamdolsun
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Mesajlar: 496
Kayıt: 23 Ara 2009, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen hamdolsun »

kişi muhakkak namaza devam ettiğinde miracın zevkini tadar. kişi kendi ölçülerinde bir kere secede eder. rıza bir kere zuhur eder. bir secdeyi yakalamak için her daim namaz kılmalı.

hz. mevlana derki allahu ekber der masivayı geriye atarsın, kurbanı keserkende bismillahu allahu ekber dersin, sende canını allaha kurban eder gibi olursan o kurban edişle beraber kurbiyet hasıl olur.

rukuya giderken o emaneti hissetmenle belin büküldü, semiallahu limen hamide sen benim hamdimi işitttin diye kalkar, o sevinçle secdeye kapanırsın, subhane rabbiyel ala diye tesbih edersin, iyice küçülürsün yok olursun, kabei muazzamada simalar yok olur, şahıslar biter, o benlikte diğer benliği yok etme hali burnunuzuda sürteceksiniz diyor mevlana. diğer alimlerde söylüyor.
tahıyyatla halini düşünürsün, bir ara ye'se düşer, kurtuluş ararsın, sağına soluna dönersin, yevmi mahşerdeki halin gibidir, o acizlikle dua edersin.
bir rekatta iki kere tekrarlanan farz secdedir. hikmeti nedir? şöyle diyor müfessirler: ilk secde kulluk şükrüdür o, ikinci secde yarabbi bana bu secdeyi nasip ettin diye yapılan şükür secdesidir.
rahmetli hocam şöyle derdi kılmayan düşünsün ben naptımda beni mahrum ettin.
derki imamı azam namazın bir anında allahın huzurunda olduğunu fark etmek kabulünün şartıdır.

namaz bir zikirdir, sonunda tesbih çekerek çokça zikretmiş olursun.....

M.Fatih ÇITLAK hocamızdan nakille

*



namaza durduğunda kabe merkezde önünde imam olarak resulullah sağında hz.ebu bekir solunda da hz. ali (sağ daki soldaki yer değiştirebilir istersen ) ve tüm sahabeler arkasında da melekler ordusunu onlarında arkasında ümmeti muhammedi hayal ederek onlar varmış gibi konsantre oluyorsun ve onlarla birlikte namazını kılıyorsun cemaatle.

Ve sonra senin için hz muhammed dua ediyor sende amin diyorsun engel koymadan .... senin için en iyi duayı o biliyor çünkü...



*

allahu ekber dediğinde farkına varsanda varmasanda allahın huzuruna durmuş oluyorsun. zevk kısmı ise devam etttikçe olacak bir şey. din yaşanınca anlaşılacak bir şeydir. bunun formülünü tatbikattan evvel ramazanda bunu düşünme fırsatını buluyoruz.
helal lokma yemedikçe, bedeni temizliğe riayet etmedikçe, tövbe etmedikçe bu formüllerin hiç biri işe yaramaz. hasta olanın zevk alması mümkün değildir. namaz zevki yoksa muhakkak hayatında farklı bir şey vardır, ya dedikodu ediyordur, ya haram yiyiyordur, ya başka bir şey.

bir vakitte zevk alıp, bir vakitte zevk alamıyorsa muhakkak bunun muhasebesini yapması lazım, ben ne yaptımda zevk alamadım diye...


*

*
namaz kainattaki katmanları birleştiren orta yoldur.k.kerimde bir kaç değişik yerde peygambere ibrahimin milletine uy deniliyor. tüm peygamberler ana konularda müşterektir. hepimizin babası birdir vahiydir. fakat şeriatlarımız uygulama şekillerimiz farklıdır. ibrahim bir çok zıtlarıbirleştirmiştir. bu yüzden allahın halili olmuştur.

islam değerinin pratize edilmiş hali olan namaz zıtları birleştirmekle insanı miraca çıkaran haldir. hem bedeni ibadettir, hem ruhi hem zikirdir, hem şükürdür. namazdaki tüm hareketler dahi bu ikili yapıyı birleştiricici yapıya sahiptir.

önce niyet ederiz niyet soyut bir eylemdir, manayı ve ruhu temsil eder. insanın böyle soyut bir eyleminden dahi ona manevi uhrevi cennnetler yaratılıyor.

fatihayı okuyoruz, hamt allahadır diyoruz soyut, o rabbul alemindir diyoruz hemen somutlaşıyor. rahman daha çok somut ve maddi rahim ise daha çok soyut ve manevi rahmeti ifade ediyor.

iyyakenagbüdü......yalnız san ibadetr ediyoruz, salt tevhid ve teslimiyettir. ikili sistemi imtihan için yaratmışsın, bir kısmı bu çokluk içinde eziliyor, iyyakenagbüdü...biz bu çokluk içinde ezilmemmek için yalnız senden yardım diliyoruz.
secde hiçlik yok olma rüku ise kıyam ve secdeyi dengeliyor.
ankebut süresi:
41- Allah'ın dışında başka veliler edinenlerin örneği, kendine ev edinen örümcek örneğine benzer. Gerçek şu ki, evlerin en dayanıksız olanı örümcek evidir; bir bilselerdi. imanın temeli olan şey namazda var. allahın insan suretinde çok hayvanları var.

45- Sana Kitap'tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar (fahşa)dan ve kötülüklerden alıkoyar. Allah'ı zikretmek ise muhakkak en büyük (ibadet)tür. Allah, yaptıklarınızı bilir.

dengeli şekilde yaşamanın ölçüsü namazdır. kainat anlamsız değildir. kılmayan insan kainattaki bu düzeni göremez. onun için sistem harikulade değildir. namaz en yüce değerdir.

46- İçlerinde zulmedenleri hariç olmak üzere, Kitap Ehliyle en güzel olan bir tarzın dışında mücadele etmeyin. Ve deyin ki: "Bize ve size indirilene iman ettik; bizim İlahımız da, sizin İlahınız da birdir ve biz O'na teslim olmuşuz."
47- İşte Biz sana böyle bir Kitap indirdik. Bundan dolayı kendilerine kitap verdiklerimiz ona iman etmektedirler. Bunlar (putatapıcılar)dan da ona iman edecek olanlar vardır. İnkarcılardan başkası Bizim ayetlerimizi inkar etmez.



kainat maddi yönü itibariyle dişidir. meleklerden bahseden ayeti kerimede maddi ise anlatılmak istenen dişi kipi kullanılıyor. erkek örümcekler ağ kurmuyor, dişi sivirr sinekler kan emiyor, yumurtalarının protein ihtiyacını karşılamak için. meşleklerinde manevi yönü söz konusu ise erkek kipi kullanılıyor. tabiat olaylarını yerine getirmede dişi kipi kullanılıyor.

SAFFAT SÜRESİ ilk beş ayeti

1 - Andolsun o saf bağlayıp duranlara.

2 - O haykırıp da sürenlere.

3 - Ve o yolda zikir okuyanlara.

4 - Ki sizin ilâhınız birdir.

5 - O, göklerin, yerin ve aralarındakilerin Rabbidir, bütün doğuların da Rabbidir.

hem kainatı düzene sokan hem dağıtan melekler vardır, bu iki grubun üstünde bir şey daha vaqr birleştirici fonksiyona sahip meleklerden söz eder.

namaz tevhid hakikatinin pratize edilmiş halidir.

bu selamve selamet namazdaki mana ile gerçekleşiyor. tesbih allahı eksik negatif şeylerden tenzih etmek...

hamt allahın tüm mükemmellik ve niceliklere sahip olduğunuj bildiriyor. namaz değişik ve farklı değerleri birleştirmişir. sonunda ne diyoruz esselamü aleyküm ve rahmetulllahu ve berekatüh.......hz. alinin kıldığı gibi kılmayı bnasip etsin inşalllah........
Kullanıcı avatarı
hamdolsun
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Mesajlar: 496
Kayıt: 23 Ara 2009, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen hamdolsun »

Hz. Ali'nin Namaz'i

Hz.Ali (a.s.), namaz için abdest alırken vücudunda hafif bir titreme başlardı Rabbin huzuruna çıkmanın verdığı aşk ile. Mihrabda ibadete başladığında ilahi azametin korkusu bütün vücudunu sarar kendisinden geçerdi, secdeleri uzatır akıttığı gözyaşları seccadesini ıslatırdı.

Hz. Ali’nin namazdaki hali; kendisinden geçmesi, secdelerde ağlaması, huzu ve huşu ile masivellahtan kopup Rabbine yönelmesi asırlardır arif ve abidlerin henüz idrak edemedikleri akıl sahiplerinin hikmetini anlayamadıkları bir meseledir.

Hz Ali (r.a) namaza duracağı zaman benzi sararır,vücüdu tütrerdi.

Ne oluyorsun diye sorulduğunda

“Allah’ın yerlere dağlara ve göklere arzedip de, kabülden kaçtıkları ve insanlara yüklenen ilahi emaneti ödeme zamanı gelmiştir, nasıl korkmayayım?” derdi.

Namaz kılmayan,Allahın emanetine hıyanet etmektedir.
Hatem-i Esam'a (r.a) namazdan sorduklarında şu cevabı vermisti.

“Vakit yaklaşınca güzelce abdestimi alır namaz kılacağım yere gider, orada oturur düşünür sonra namaz için ayağa kalkarım.

Kabe'yi iki kaşım arasına, cennet’i sağıma cehennem’i soluma alır, Azrail’i tepemde kabul eder ve bu namazı son namazımmis diye kabul eder, korku ve ümit ile huzuru ilahiye durur tahkik ile tekbir alır, manasını düşünerek Kur’an okur, tevazu ile rukü eder huşü ile secdeye varırım.

İhlasla namazımı kılar, sonrada kabul olup olmadığını bilememe korkusunu sarar “ diyor.

Savaşların birinde İmamın mubarek ayağına bir ok isabet ediyor, oku çıkarmak çok acı vereceğinden ne yapacaklarını şaşırıyorlar, Hz.Zehra’nın teklifiyle, İmam namaz kıldığı zaman oku ayağından çıkarıyorlar, Hz.Ali (a.s.) namazda akıl, kalb ve bütün varlığıyla öyle rabbine yönelmiş, yaradanla sohbet aşkı O’nu öyle mest eylemiş ki oku ayağından çıkardıklarını dahi fark etmiyor, namaz bittikten sonra kendisine oku çıkardıklarını söylüyorlar. Bunu anlamak mümkün değil, namazın azametini ve hikmetini anlamış onu hakikatiyle yerine getiren Hz.Ali ancak anlayıp beyan edebilir



*

Büyük sûfilerden Ebu Said Harras hazretlerine ‘Namaza nasıl durulur’ diye sormuşlar. O da: ‘Kıyamette Allah’ın huzuruna çıkıp duracağın gibi. Öyle bir duruş ki senin ile onun arasında tercüman bulunmayacak. O sana bakacak ve soracak, sen O’na cevap vereceksin. Ve öyle bir Padişahlar Padişahının huzurunda bulunduğunu bileceksin ki ,işte zevkten mest olacaksın’ diyor.


Halûk Nurbaki diyor ki: “Allaha aşık olup da namaz kılmayı reddedenlerden daha mı az acaba aşıktı ki Fahr-i Kâinat Efendimiz hâşâ o namaz kılmaya bütün ömrü boyunca devam etti.” Buradaki aşktan maksat ne acaba

İbn-i Arabî diyor ki; ‘İnsandan zuhûr eden Allah’tır” ama o zuhûrun olabilmesi için önce ben kulum diye bar bar bağırması lâzımdır, bu da namazdır.

Gene Muhittin-i Arabî diyor ki ‘Ayakta kılınan namazda bütün duvarların, ağaçların sevabını alırsın çünkü onlar da namaz kılarlar halleriyle -işte bu çekiliştir- rukûya vardığında dört ayaklı hayvanların ibadetinin, yere kapandığında sürüngenlerin ve nebatların, bitkilerin ibadetinin mânâsı sana zuhûr eder ve bütün onların sevabını -bak bir namaz süresince- bütün halin ibadetini yüklenirsin’ diyor.

Aşkın Sultanı olan Hz. Mevlâna’nın sabahlara kadar namaz kıldığını biliyoruz. Hatta sabahleyin secdede çok uzun kaldığı için, sakalından donmuş vaziyette -çok soğuk Konya malûm- caminin yerine yapıştığını ve sıcak suyla açtıklarını söylerler.
Kullanıcı avatarı
meryemnur
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 943
Kayıt: 20 Şub 2009, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen meryemnur »


ALLAH’ım! Namazda gönlümü tam manasıyla sana veremezsem, ben bu namazı namaz saymam! Ben, yüzümü Sen’in aşkından ötürü kıbleye çevirdim! Yoksa bana Sen’siz usanç veren namazı ve kıbleyi ben ne yapayım? Ben, bu riyalı namazdan öyle utanıyorum ki, utancımdan gönlüme inemiyorum, Sen’i bulamıyorum! Aslında, gerçekten namaz kılanın melek sıfatlı, melek huylu olması gerekir. Hâlbuki ben, hala nefse uymuş, yırtıcı canavar huyundayım. Bir kimse, üzerindeki elbisesini bir köpeğe değdirse, orasını temizlemedikçe namaz kılamaz! Ben ise, nefis köpeğini koltuğumda taşıyıp duruyorum; benim namazımı kim kabul eder? Benim namaz kılmaktan maksadım o dur ki; namazda Sen’i gönlümde öyle bulayım, Sen’inle öyle beraber olayım ki, ayrılık derdinden artık hiç bahsetmeyeyim! Yoksa bu nasıl namaz olur ki? Sen’inle oturayım da, yüzüm mihrapta, gönlüm çarşıda pazarda olsun!

Hz. Pir Mevlana


Resim
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

O Peygamber, inananlara kendi canlarından daha yakındır..…

Ahzâb Sûresi, 6
Kullanıcı avatarı
meryemnur
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 943
Kayıt: 20 Şub 2009, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen meryemnur »


....Kıldığınız namazda huzur bulamıyorsunuz!
“Allahu Ekber!” deyip de huzura giremiyorsanız aziz cemaat!
“Efendim aklıma şu geliyor bu gelemiyor!” ise bunda haram lokmanın payı çok olduğunu kattiyyen unutmayınız!
“Efendim ben çalışıyorum!” ekmeği alıyorsun ama teyyy… topraktan un fabrikasından fırına gelip bişinceye kadar hangi edepsizlerin elinden geçti!
Kara Deniz’de balık tutulur gelir buraya alırsın konserveyi paranı ödersin.
Helâl paranı..
Balık zehirlidir küt diye ötesiki gün gidersin.
Hani paran şey idi!..
Kıldığınız namazda huzur bulamıyorsanız bunda haram lokmanın payı çok olduğunu katiyyen unutmayın!
Hasanü’l- Basrî 60 yaşlarındayken bir dört sene sonra bir gün huzursuzluk başlamış kendisinde
“Allahu Ekber!” diyor namaza giriyor bir sıkıntı, yatıp yatıp yâni yatıp kalktı çeteleye “yattı kalktı” yazılıyor.
“Namaz kıldı” yazılmıyor.
Bize de öyle yazılıyor “yattı kalktı!”
İkindiyi yattı kalktı, akşamı yattı kalktı yattı kalktı oğlu yattı kalktı! gidiyo
Çeteleye yazılıyor : “Yarabbi ben kıldım işte hesaplar tamam!”
İyiii… yattı kalktı.
İki sene böyle devam ediyor.
Bütün 70 sene ömrü abdestli gezmiş adam, bakın tasavvur edin bu edebi bırakmamış.
Bir gece rüyasında görüyor, kimi görüyor anlıyorsunuz!
“Ya Hasan! diyor sen iki sene evvel bir yerden hurma satın aldın diyor bir okka , sana verdiler diyor hurmacının önünden bir hurma yere düştü diyor.
Hurmacı tarttığı hurmalar senindir diye o tek hurmayı da sana koydu!” diyor.
Bu şaka değil!
“Bir hurmayı koydu diyor meğer o hurma satıcınınmış diyor. senin para verdiğin para hududuna dahil değil, o haramı yedin de huzursuzluk oradan geliyor!” demiş…
Koskoca bir kazanın içine bir damla siyanür atarsınız bütün memleket ölür.
İşte o lokma bu!
Bunun üzerine doğru gidiyor o hurmacıya arayıp buluyor.
Diyor ki : “Ağa diyor ben senden iki sene evvel hurma alırken bir tek senin hurman bana geçmiş diyor.
Bunu Allah aşkına helâl et!” diyor.
Hurmacı bir nara atıyor : “Aman Ya Rabbi! Bu ne biçim iş helâl olsun!” diyor.
Fakat hurmacıda eriyor oğlum!
Niye?
Bir hurma için bir sene sonra gelip de benden helâl diye : “Aman Allah rızası için helâl!” diyen adamın üstünden projöktör gibi bi şeyler demin ki Hilmiyyet çıkıyor!
Ağız yıkama hikayesi..
Bundan sonra o hurmacıda Salih oluyor ötekisi namazında huzur bulmaya başlıyor…
Onun için kıldığınız namazda aziz cemaat huzur bulamazsanız.
Mideye inen, her an helâl lokma yok demektir.
Bir tane helâl bir tane haram zâten şimdi helâl lokma yemek, şuradan Çukurhisar’a kadar yer altından tünel açmaktan daha güçtür....



Dr. Münir DERMAN (k.s.)




http://www.muhammedinur.com/forum/viewt ... 590#p64590
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

O Peygamber, inananlara kendi canlarından daha yakındır..…

Ahzâb Sûresi, 6
Kullanıcı avatarı
meryemnur
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 943
Kayıt: 20 Şub 2009, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen meryemnur »



...Hepinizlen beraber namaz kıldık.
Herkesin kendine göre bir tertibi namaz üsulu vardır.
Evinde herkes kimisi ayakta yer, kimisi yerde yer, kimisi yan yatar, kimisi kuş şeyinde yatar, kimisi elen yemek yer.
Herkesin bir huyu vardır.
Namazda da herkesin bir huyu vardır.
Sizin içinizde en yaşlınız ne kadarsa ben de o vakitten 7 yaşından beri namaz kılarım bende oğlum!.
Hiç kimse namaz kıldığından iftihar etmesin hepimiz müslümanız.
Yarın huzur-u ilahîye çıkacağız!
Ben namazı iade ettim, huzur duyamadım namazda!
Namaz arkadan seyrettiğiniz zaman doğrudan doğruya soytarı oyununa benziyor .
Vallahide billahi âyet-i Kerîme okurum hepiniz cehennemden çıkmazsınız.
Allah’ın huzurunda alay olmaz efendiler!
İmam “Allahu Ekber!” demeden ön sırada hep secdeye başlar, daha “Selâmün aleyküm!” demeden adam başını çeviriyor.
Allah rızası için yapmayın bunu!
Benden daha lakırtı istemeyin!
Buraya da artık gelmiyeceğim!
Ben size yanlışlarınızı Allah rızası için uğraşmaya çalışıyorum, siz hokkabazlık yapıyorsunuz!
Yapmayın bunu rica ederim!
Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi vesellem aşkına yapmayınız!
Vallahi yanarsınız hepiniz yahu!
Böyle şey olmaz yahu!
Allah’lan alay olmaz aziz cemaat!
Allah’lan alay olmaz!
Başkası olsa dinsiz, vallahi gebertirim ben adamı sokakta ama siz hepimiz müslümanız birbirimize söylemek mecburiyetindeyiz.
Yapmayın bunu Allah rızası için!
Allahın huzurundasın yahu!
İmam “Semiallahu limen hamide!” diyor da içinden herif başlıyor inmeye nereye gidiyorsun efendi!
Vallahi de ve billahi de Resûlullah’ın şefaatinden mahrum kalayım ki bu namaz olmaz efendiler olmaz bu namaz!
İslamda bir tek namaz kaldı bari Allah rızası için onu kirletmeyin!
İstersen kılma daha iyi olur böyle edepsizlikle içinde kılacaksan!..



Dr. Münir DERMAN (k.s.)

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

O Peygamber, inananlara kendi canlarından daha yakındır..…

Ahzâb Sûresi, 6
Kullanıcı avatarı
meryemnur
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 943
Kayıt: 20 Şub 2009, 02:00

Re: Namazı Dosdoğru kılalım!

Mesaj gönderen meryemnur »


Resim



Namaz, halkı kalpten çıkarıp attıktan sonra kılınırsa, HAKK'a vuslat sayılır. O anda cisim ikiye ayrılmaz. O, ya HAK'la birleşir yahut halkla. Varlığını HAK yola harcayan zatların namazı budur. Diğer kulların namazına gelince, onlar cenneti kalplerinin sağına, cehenne­mi sollarına alırlar. Sırat köprüsünü önlerinde görür, HAKK'ı da bü­tün hâllerine vâkıf bilirler.

Sevgi ehlinin namazı ise, daha başkadır. Onlar halk âleminden tamamen ayrılır, HAKK'ın Zâtı ile olurlar.

Her şeyin bir belirtisi olur; sonra ona göre iş yapılır. Nefsin açık­ça onda bir eziklik sezer, hemen isteğini verirsin. ALLAH Teâlâ Haz­retleri şöyle buyurur: "(RABB'in) ona, kötülüklerini ve iyiliklerini ilham etti." (eş-Şems, 91/8) "Güldüren O'dur, ağlatan O'dur." (en-Necm, 53/43)

Bu âyetlerin ahkâmı ile amel kolay olmaz. Ancak kalp, şahına vasıl olunca ilhamını O'ndan almaya başlar. O kez, ilham ve fiil te­cellisini görmeye başlarsın, hareketlerin onlara göre olmaya başlar.

Kalbinde sağduyu varsa, tam varlığa ermeden de kalbine gelen şeytanî iğvâ ile ilâhî duyguları ayırt edebilir, dolayısıyla her şeyin iyi tarafını içinden duyar ve ona göre işler tutarsın.

ALLAH için bir sohbet arkadaşı talep ediyorsan, sakin hâlinin av­detini bekle. Gözlerinin uykuya daldığı saati ara. İyi bir abdest al, sonra namaza başla. Yapacağın iç temizliği ile namaz kapısını aç. Namazınla da RABB'in kapısına yanaş. İşte bundan sonra HAK'tan sohbet arkadaşını talep et.

Yalvar ve şunları söyle: "En iyi sohbet arkadaşı kim? Kimdir bana delil olacak? Sen­den bana kim haber verecek? Tek olan zamanın ferdi kim? Halife kim? Vekil kim?"

O'ndan ümit kesme, çünkü o, Kerim'dir. Ümidini boşa çıkarmaz. Şüphe etme; kalbine ilhamlar yağdırır, sırrına ondan nidalar olur. İstediğin yönü açar. Kapılar bir bir açılır. Yollar ışıklanır. Her kim ciddi olur, arar ve çalışırsa arzu ettiğini bulur. HAK Teâlâ, bir âyet-i kerimede şöyle ferman buyurur: "O kimseler ki, uğrumuzda çabalarlar, elbette onlara hidayet yollarımızı açarız." (el-Ankebût, 29/69)

Bu kelâm gerçeğin ifadesidir. Hastalık senin, HAKK'ın kelâmında şüpheye kapılma.

Kalbini tek yöne bağla. Bütün cihetleri birleştir. Hepsi Bir için olsun. Böyle yaparsan O'na yakınlık hâli bulursun. Gayen O olsun..



Gavsu'l-a'zâm Abdulkadir Geylâni (k.s.)



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

O Peygamber, inananlara kendi canlarından daha yakındır..…

Ahzâb Sûresi, 6
Cevapla

“Namaz” sayfasına dön