Muhammedinur

Üzme, Üzülme, Sev, Sevil
Zaman: 12 Ara 2018, 11:50

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Zulkarneyn (A.S.) kimdir
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2009, 02:57 
Çevrimdışı
Dost Üye
Dost Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2008, 03:00
Mesajlar: 94
Bu konuyu facebook'ta paylan!
Zulkarneyn (a.s) hakkinda internette arastirma yaparken bu yaziya rastladim.isteyene adresi ozel mesajlada gonderebilrim.(baska sitenin reklami olmasin diye).Zulkarneyn (A.S.) hakkinda en dogruyu her zamanki gibi Allah (cc) bilir.

HZ. ZULKARNEYN KİMDİR?

Kuruş,(diğer adlarıyla Koreş, Kisra Haris, II. Keyhüsrev) M.Ö. 580-529 yılları arasında yaşamış İran hükümdarıdır. Kuruş, Med ve Persler diye bilinen iki İran kabilesini toplayıp Hükümetini kurmuştur. Med Karlı Astyae'a karşı başkaldırıp topraklarını genişleten Kuruş, Ninova'nın (Musul) kuzeyinden Kapadokya'ya dek girmiş, Semerkand, Sir-i Derya ve Merv'e dek girmiştir. Çok büyük bir hükümdar olmasının yanında yendiği toplumlara olağanüstü hoşgörüsü ile tanınmıştır.

Babil'i egemenliği altına almasıyla Babil Kralı ünvanını almıştı. O kendisini bir işgalci değil ama bir hürriyet verici saymıştır. Kendisi fethettiği yerlerin halklarına dilediği gibi yaşama özgürlüğü vermiş ve hâlihazırda Babil'de sürgün yaşayan 42000'den fazla Yahudi'ye Filistin'e dönmesine izni vermiştir. Bu onun barışçı çizgisinin en önemli köşetaşlarındandır. Artık Doğu'da ağlamaları durduran, yenilgilerinin yenenlerce ezikliğini taşıyan toplumlara özgürlüğünü veren yeni bir rüzgar esiyordu. Kuruş, hakperver, cömert ve sevilen biriydi. Egemenliğine giren Hellenler (Yunanlılar) onu hak gözeten ve kanun koyan, Yahudiler ise 'Rabb'in Mesih'i ' diye anıyordu.
1879 tarihinde Hürmüz Rasim tarafından Babil’de bulunan ve şimdi British Museum'da bulunan kil tablet.

...Ve sayıca çok olan askerlerim Babil'e barışla
girdiğimde... Ben kimseye halka korku vermesine izin
vermedim... İnsanların ihtiyaçlarını sordum ve mabetlerini
destekledim...
Tüm köleleri serbest bıraktım.

Onların kötü talihlerini sona erdirip onları kölelikten kurtardım (42,000 Yahudi ve diğer dini azınlıklara ithafen)

Zulkarneyn'i Kuruş ile bütünleştirme sebeplerine gelince şunlar sayılabilir:
1) Kuruş Ezra'da bahsedildiği üzere Allah'tan korkan biriydi aynı Zulkarneyn gibi. Tevrat'ın Ezra bölümünde Kuruş'tan şöyle bahsedilir. Eski Ahit, Ezra, 1/1-3

"Ve Fars Kralı Koreş'in birinci yılında, Yeremya'nın ağzı ile ona Rabb'in sözü yerine gelsin diye Rabb, Fars Kralı Koreş'in ruhunu uyandırdı ve bütün ülkesinde şöyle diyerek ilan etti, hem de yazdı: Fars Karlı Koreş şöyle diyor: Göklerin Allah'ı Yehova dünya'nın Krallıklarını bana verdi; ve Yahuda'da olan Yeruşalim'de kendisi için ev yapayım diye bana emretti"

Ebulkelam'a göre Yahudiler'in Makedonyalı İskender ya da Yemen Melikleri yerine Tevrat'ta geçen Kuruş'tan sormaları daha makuldür.

Danyel peygamberin rüyasında gördüklerinin manasal olarak Kuruş'a işaret etmesi ve özellikle iki boynuzlu koç unsurunun Lokranayim (Dan.8-2) (İbranice'de iki boynuzlu manasına gelir.) ile özdeş olduğunu düşündüğümüzde, Zulkarneyn'in Lokranayim yani Danyel peygamberin rüyasındaki iki boynuzlu koça işareti bizi kuvvetle Kuruş'un aradığımız doğru kişi olduğunu bize bildiriyor.

Danyel peygamberin Tevrat'taki rüyeti şöyle anlatım buluyor.
Eski Ahit, Danyel Kitabı, 8/2-8:

" Ve rüyette gördüm; ve vaki oldu ki ben gördüğüm zaman Elam vilayeti Şuşan sarayındaydım; ve rüyette gördüm ve Ulay ırmağı yanındaydım. Ve gözlerimi kaldırıp baktım ve işte ırmağın önünde bir koç durmakta idi ve İKİ BOYNUZU vardı. Ve bu iki boynuz yüksektiler; ancak biri ötekinden daha yüksekti ve yüksek olanı sonradan çıktı. Koçu garba, şimale ve cenuba doğru tos vurmakta gördüm; onun önünde hiçbir hayvan duramadı ve elinden kurtaran yoktu; ve dilediğine göre yaptı kendini büyüttü. Ve ben düşünmekteyken üzerine garptan bir ergeç geldi ve ayağı yere dokunmuyordu; ve ergecin gözleri arasında göze çarpan bir boynuzu vardı. Ve ırmağın önünde durmakta olduğunu gördüğüm, iki boynuzlu koçun yanına geldi ve onun üzerine kuvvetinin şiddetiyle seğirtti. Ve koçun yanına yaklaşmakta olduğunu gördüm ve ona karşı kudurdu ve koçu vurup iki boynuzu kırdı ve koçta onun önünde durmağa kudret yoktu. Ve onu yere çaldı ve onu çiğnedi ve onun elinden koçu kurtaran yoktu. Ve ergeç kendini pek çok büyüttü ve zorlu olunca büyük boynuz kırıldı; ve onun yerine, göklerin dört yeline doğru, göze çarpan dört boynuz çıktı.

Danyel peygamber bu rüyanın yorumunu rüyasında Cebrail (as)'a sorar O da:

"Gördüğün iki boynuzu olan koç Medya ve Fars Krallarıdır. Ve O kıllı ergeç Yunan ili kralıdır der" (Dan. 8/20-21)


כ הָאַיִל אֲשֶׁר-רָאִיתָ, בַּעַל הַקְּרָנָיִם--מַלְכֵי, מָדַי וּפָרָס. 20 The ram which thou sawest having the two horns, they are the kings of Media and Persia.
כא וְהַצָּפִיר הַשָּׂעִיר, מֶלֶךְ יָוָן; וְהַקֶּרֶן הַגְּדוֹלָה אֲשֶׁר בֵּין-עֵינָיו, הוּא הַמֶּלֶךְ הָרִאשׁוֹן. 21 And the rough he-goat is the king of Greece; and the great horn that is between his eyes is the first king.


Olayların tarihselliği de kesindir. Bu rüyadaki gibi Kuruş ve halefi I. Dara İran'ı en geniş sınırlarına çıkarmış olup III. Dara'nın Makedonyalı İskender'e yenilmesiyle de İran imparatorluğu dağılmıştır.

Tevrat'ın İşaya kitabında (45/1-3) Allah, Koreş'e: "Ben senin önünde yürüyeceğim ve çıkıntılı yerleri dümdüz edeceğim; tunç kapıların kanatlarını kıracağım ve demir sürgülerini parçalayacağım..karanlığın hazinelerini ve gizli yerlerin zenginliğini sana vereceğim." buyurur. Bu Allah'ın Koreş'e hitap ettiğinin kanıtıdır. Ve Zulkarneyn'e verilen sebepler sanki fetihler için çarpıcı bir şekilde Koreş'e de verilmiştir.

İşaya 46/10-11 de ise şöyle denir.

"Öğüdüm duracak ve muradımı yapacağım diyerek doğudan yırtıcı kuşu (Doğu Kartalını) uzak memleketten öğüdümü yapacak adamı (Koreş'i) çağıran Ben'im."

Yeremya'da ise;

"Babil için, Keldaniler diyarı için Yeremya peygamber vasıtası ile Rabb'in söylediği söz. (Yahudi olmayan) Milletler arasında bildirin ve işittirin ve bayrak dikin; işitirin ve gizlemeyin: Babil alındı, Baal (Bir put adı) utandı, Merodak (Babil putu Marduk) yıldı; onun dikili taşları utandılar, putları yıldılar deyin. Çünkü ona karşı doğudan bir millet çıkıyor, onun diyarını viran edecek ve onda oturan olmayacak; insan da hayvan da kaçıp gittiler."

Yukarıda bahsi geçen Doğu Kartalı ve İki Boynuzlu Koç tabiri Şiraz'da bulunan iki kanatlı ve iki boynuzlu Kuruş kabartmasına uymaktadır.

Kur’an’da ise Kehf Suresi ayetleri Zulkarnyen'den şöyle bahseder:

83) (Resûlüm!) Sana Zülkarneyn hakkında soru sorarlar. De ki: Size ondan bir hatıra okuyacağım.
84) Gerçekten biz onu yeryüzünde iktidar ve kudret sahibi kıldık, ona (muhtaç olduğu) her şey için bir sebep (bir vasıta ve yol) verdik.

85) O da bir yol tutup gitti.

86) Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu. Onun yanında (orada) bir kavme rastladı. Bunun üzerine biz: Ey Zülkarneyn! Onlara ya azap edecek veya haklarında iyilik etme yolunu seçeceksin, dedik.
87) O, şöyle dedi: "Haksızlık edeni cezalandıracağız; sonra o, Rabbine gönderilecek; sonra Allah da ona korkunç bir azap uygulayacak."

88) "İman edip de iyi davranan kimseye gelince, onun için de en güzel bir karşılık vardır. Ve buyruğumuzdan, ona kolay olanını söyleyeceğiz."

89) Sonra yine bir yol tuttu.

90) Nihayet güneşin doğduğu yere ulaşınca, onu öyle bir kavim üzerine doğar buldu ki, onlar için güneşe karşı bir örtü yapmamıştık.

91) İşte böylece onunla ilgili her şeyden haberdardık.

92) Sonra yine bir yol tuttu.

93) Nihayet iki dağ arasına ulaştığında onların önünde, hemen hiçbir sözü anlamayan bir kavim buldu.
94) Dediler ki: Ey Zülkarneyn! Bu memlekette Ye'cûc ve Me'cûc bozgunculuk yapmaktadırlar. Bizimle onlar arasında bir sed yapman için sana bir vergi verelim mi?

95) Dedi ki: "Rabbimin beni içinde bulundurduğu nimet ve kudret daha hayırlıdır. Siz bana kuvvetinizle destek olun da, sizinle onlar arasına aşılmaz bir engel yapayım."

96) "Bana, demir kütleleri getirin." Nihayet dağın iki yanı arasını aynı seviyeye getirince (vadiyi doldurunca): "Üfleyin (körükleyin)!" dedi. Artık onu kor haline sokunca: "Getirin bana, üzerine bir miktar erimiş bakır dökeyim" dedi.

97) Bu sebeple onu ne aşmaya muktedir oldular ne de onu delebildiler.

98) Zülkarneyn: Bu, Rabbimden bir rahmettir. Fakat Rabbimin vâdi gelince, O, bunu yerle bir eder. Rabbimin vâdi haktır, dedi.



İlk önce Mevlana Hakim Muhammed Hasan en Nakvi ve sonraları Hindistan Kültür Nazırı Mevlana Ebu'lkelam Azad, Seyyid Ahmed Han, Ebu Ala el Mevdudi ve Nur'ul Hakk Tenvir gibi alimler Zulkarneyn'i Kuruş ile bütünleştirir. Bunlardan en çarpıcı araştırmayı, konuyu Kehf Suresi'nde buyrulduğu gibi Yahudilerin suali üzerine onların kitabı olan Tevrat'tan değerlendiren Mevlana Ebu'lkelam Azad yapmıştır.

3) Zulkarneyn Ye'cuc ve Me'cuc ile savaşarak bir set yapmıştır. Kuruş da barbarları yenmiş ve Daryal geçidindeki tek yolu bakır ve demirden bir setle yöre halkının yardımıyla mühürlemiş-tir. Seddin kalıntıları hala mevcuttur. Seddin sebebi ise kuzeyden gelen Tatar, Moğol ve Mançur akınlarını engellemektir. Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerine göre Ye'cuc ve Me'cuc kavmi Moğol, Mançur ve diğer Barbar Kırgız kabileleridir.
4) Taberi siyerinde Hz. İbn-i Abbas'tan Mekke müşriklerinin peygamberimizle baş edemeyince Ebu Cehil'i Hayber Yahudileri'ne gönderdikleri onların da Tevrat'ı açıp üç soru çıkardıkları ve Ebu Cehil'le gönderdiklerini bildirir. Bu sorular ruh hakkında, Ashab-ı Kehf'ten ve Zulkarneyn'dendir. Zulkarneyn hakkında Ebu Cehil'e bilgi veren Yahudiler onun Ye'cuc ve Me'cuc ile mücadelesini ve doğudan batıya serüvenini anlatırlar. Ve derler ki Tevrat'ta hikayesi anlatılan Zulkarneyn'i bilirse gerçek peygamberdir.
5) Zulkarneyn güneşin battığı yere yani batıya sefer yapmıştı. Bu Kuruş'un Lidya'ya seferine ve fethine benzer.
6) Zulkarneyn güneşin doğduğu yere yani doğuya sefer yapmıştı. Güneydoğu'da Makran ve Sistan ve Kuzeydoğuda Balh'ı fethetmiştir.
Özetle birisi Kur'an-ı Kerîm kıssalarında bahsedilen tarihi şahısları yorumlarken çok dikkatli olmalı. Bu yukarıda anlatılanlar yüzde yüz doğru olmayabilir ancak Kuruş'un Hz. Zulkarneyn ile ortak tarafları düşünüldüğünde ve sebepler değerlendirildiğinde aynı şahıs olmaları kuvvetle mümkündür.

Doğrusunu Allah bilir.
Not . İbranice ayetler için http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3408.htm


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2009, 22:14 
Çevrimdışı
Dost Üye
Dost Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2008, 03:00
Mesajlar: 94
bundan 10-11 sene once binbir zorlukla aradigim ve sonunda buldugum Iskender Türe nin Zulkarneyn isimli kitabini birkac gunde okumustum.kitap kadiri kardesin belirttigi perspektiften Kur'an daki Hz.Zulkarneyn kissasini yorumlamaktadir.ilgi cekici bir kitap.en dogrusunu Allah cc bilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Zulkarneyn (A.S.) kimdir
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2011, 12:56 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Haz 2011, 12:53
Mesajlar: 1
Arkadaşlar,
Salim Adiloglu isimli bir yazar, "İşte Zulkarneyn İŞte Kiyamet" isimli yeni bir eser yazmış ve kanaatimce konuya son noktayı koymuş.
Bugüne kadar duyduğunuz tüm safsataları unutmanızı ve Allah'ın Ku'ran'da konuyu nasıl işleyip, nasıl bilimi tokatladığını görmek isterseniz,eseri okumanızı tavsiye ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye