Ramana Maharshi- Ben Kimim

Sorularınızı Ayet ve Hadisler ışığında cevaplamaya çalışacağız.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Ramana Maharshi- Ben Kimim

Mesaj gönderen Gariban »

Resim

Soru: Dünya oradayken ve gerçek olarak algılanırken bile, orada NEFS farkındalığı olacak mı?


RM: Eğer akıl ki o bütün bilginin ve fiillerin sebebidir, sakinleşirse, dünya algısı kesilecektir. [Birisi bir ipi algılıyor ve onun yılan olduğunu düşünüyorsa] ipin algısı ki o ilk sebeptir, üzerine bina edilen yılan algılaması gitmedikçe , (ip algısı) meydana gelmeyecektir. Benzer bir şekilde, birinin gerçek doğasının (fıtrat ve aslının) algısı, ilk sebep, kat kat bina edilmiş dünya (alem) algısı kesilmedikçe elde edilmeyecektir. [Ramana Maharshi ]



Question: Will there be realization of the Self even while the world is there, and taken to be real?

RM:If the mind, which is the cause of all knowledge and all actions, subsides, the perception of the world will cease. [If one perceives a rope, imagining it to be a snake] perception of the rope, which is the substratum, will not occur unless the perception of the snake, which has been superimposed on it, goes. Similarly, the perception of one's real nature, the substratum, will not be obtained unless the perception of the world, which is a superimposition, ceases. [Ramana Maharshi]
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Ramana Maharshi- Ben Kimim

Mesaj gönderen Gariban »

Her yaşayan varlık ızdırapsız baki bir mutluluğun özlemini çeker. Herkeste en yüksek sevgi birisinin NEFSi icin hissettiği olduğundan dolayı, ve sevginin sebebi mutluluk olduğundan dolayı, birisinin kendi asıl fıtratı olan bu mutluluğu kazanmak maksadıyla, birisinin kendisini bilmesi lazımdır. Bunu başarmak için de, “Ben kimim?” soruşturması en başta gelen araçtır (vesiledir). [Ramana Maharshi]


Every living being longs to be perpetually happy, without any misery. Since in everyone the highest love is alone felt for oneself, and since happiness alone is the cause of love, in order to attain that happiness, which is one's real nature and which is experienced daily in the mindless state of deep sleep, it is necessary to know oneself. To achieve that, enquiry in the form 'Who am I?' is the foremost means. [Ramana Maharshi]
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: Ramana Maharshi- Ben Kimim

Mesaj gönderen Gariban »

Soru : Ben kimim?
Bagavan (Ramana M.): ‘Ben kimim?’ 7 zatustan oluşmuş fiziksel beden “BEN” degildir. Beş duyu organları…ve duyulardan doğru bilinen beş çeşit algı ….”BEN” değildir. Bedenin hareket eden beş parçası ve onların işlevleri “BEN” değildir. Prana gibi beş önemli hava ki bunlar teneffüs gibi beş önemli fonksiyonları gerçekleştirir, …”BEN” değildir. Hatta düşünen akıl dahi “BEN” değildir. Derin uyku halinde geriye “vişaya vesanas” kalır. Hissel bilgi ve fiiliyattan mahrum (beri) olmak, hatta bu [hâl] dahi “BEN” değildir. Yukarıdakilerin hepsinin “BEN değil, BEN değil” diye inkarı (değillemesi) sonrası, TEK olarak kalan ilmin kendisi ‘BEN’ dir. Bilginin doğası sat-çit-ananda’dır [olan-öz bilinç-neşesi (saadet)] .



Vasanas , “Ben kimim?”de bir anahtar kelimedir. ‘Akılda bilinçsiz bir şekilde kalan bir şeyin etkileri, geçmiş algıların şu an ki bilinci, hafızadan çıkarılan ilim, öceki fiiller düşünce ve konuşmalardan suret etmiş saklı temayüller’ olarak tanımlanabilir. Genelde İngilizce dilinde ‘saklı (gizli, örtülü) eğilimler’ olarak yorumlanır. Vishaya vasanas, kişiyi beş duyudan gelen ilim yada algılara kapılmasına sevkeden gizli zihinsel eğilimlerdir. Daha geniş anlamda, ayrıca göz dalması yada fantezi kurmak gibi, düşüncelerin içeriğin geçmiş alışkanlıklar yada tutkulardan çıkarıldığı bir zihinsel aktiviteye sevketmeyide içerebilir.


7 zatus ; kil, kan, et, yağ, ilik, kemik ve menidir. Beş duyu organları , kulaklar, deri, gözler, dil ve burundur. “Vişayas” denilen beş algı yada ilim tipi ise ses, dokunma, görme, tatma ve kokudur. Bedenin fiil yapan beş bölümü ağız, bacaklar, eller, anüş, ve üreme organlarıdır ve onların fonksiyonları ise konuşma, yürüme, verme, boşaltma ve haz duymadır.Bu listelerdeki bütün maddeler orjinal metinde bulunmaktadır. Kolay okumayı teşvik için onları bu açıklayıcı notta kümeledim.

Beş önemli hava (prana vayus) ise orjinal metinde listelenmiş değildir. Onlar bedenin sağlığını korumak ile sorumludurlar. İçeri çekilen havayı ve mideye alınmış yiyeceği, sağlıklı ve uyumlu beden işlevi için ihtiyaç duyulan enerjiye çevirirler.

Bu “Ben kimim?” paragrafının ilginç bir hikayesi vardır. Sivaprakasam Pillai'nin orjinal sorusu “Ben kimim?”di. Paragrafın ilk üç sözcüğü idi. Bagavan (Ramana Maharşi)’ın paragraph sonunda bulunabilecek cevabı: ‘İlmin kendisi “BEN”dir. İlmin doğası “sat-çit-ananda”dır.' Bu paragraftaki başka herşey daha sonra, metnin 1923’teki ilk soru-cevap yayımlanması öncesinde Sivaprakasam Pillai tarafından metnin arasına sokulmuştur. ‘İlim’ olarak çevirilen sözcüğün Tamil’ce eşiti‘cinana “Ben”dir ve cinana’nın doğası sat-çit-ananda’dır.

Bagavan yazılı metni görünce ‘Ben bu fazladan kısmı söylemedim. O nası buraya yerleşti?’
diye sordu.

Kendisine ek bilgiyi, Sivaprakasam Pillai’nin metnin manasını daha net anlamasına yardımcı olmak için , fiziksel organların ve fonksiyonlarının uzun listesiyle bunu Sivaprakasam Pillai’nin kendisinin eklemiş olduğu söylendi. Bagavan “Ben kimim?” çalışmasını makale şeklinde yazdığında bu araya koyulan bilgileride dahil etti fakat orjinal cevabı ise müridlerin aralarında ayrım yapabilmeleri için kalınlaştırdı (koyu yazdı).

Bu eklentiler Bagavan’ın nefs -sorgulamadaki (kendini aramadaki) öğretilerini doğru olarak vermez. İlerideki alıntıda Bagavan nefs -sorgulama (kendini aramanın) nasıl yapılması gerektiğini ve “Ben değil, Ben değil” yaklaşımının neden verimsiz olduğunu açıklamaktadır.


Soru soran: Ben kendime “Ben kimim?” diye sormaya başlıyorum ve bedeni, nefesi “Ben değil” diyerek eliyorum ve ardından daha ileri ilerleyemiyorum.
Bagavan: Şimdi, bu zihnin gidebileceği kadar gittiği mesafedir. Senin yaptığın iş sadece zihinseldir. Aslında bütün yazıtlar sadece arayanın hakikati bilmesi için ona rehberlik etmesi sürecinden bahseder. Hakikat doğrudan işaret edilemez. Bu nedenle, bu zihinsel süreç.
Görüyorsunuz ki, “Ben değilim”i eleyen birisi “Ben”i eliyemiyor. “Ben bu değilim” ya da “Ben buyum” demek için orada “Ben” olmak zorunda. Bu “Ben” sadece ego’dur ya da “Ben-düşüncesi”dir. Bütün düşünceler bu “Ben-düşüncesi”nin ortaya çıkmasından sonra ortaya çıkar. “Ben-düşüncesi” bu nedenle kök düşüncedir. Eğer kök çekip çıkarılırsa, aynı anda bütün diğerleride kökten sökülmüş olur. Bu nedenle, “Ben” kökünü ara, “Ben kimim” sorusuyla sorgula kendini. Kaynağı bul ve sonra bütün bu diğer fikirler yok olacak ve saf “NEFS” geriye kalacaktır.
Resim
Cevapla

“►Soru - Cevap◄” sayfasına dön