Münir DERMAN Hocam der ki

Cevapla
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Münir DERMAN Hocam der ki

Mesaj gönderen nur-ye »

zahidzenderun yazdı:DEĞERLİ LATİF HOCAM,

İzninizle iki sorum var efendim...
Lütfeder cevablarsanız çok sevinirim...




Münir Hocam derki ;

''E fe ayina bil halkil evvel bel hum fi lebsim min halkin cedid!''”
Bu âyeti de düşün.
Tefsir ettir ehline...
Öğrenmeğe çalış!."





Ayrıca bir ikinci konu nefsle ilgili....

Münir Hocam Der ki;


"Tahammülsüzlük bir nevi mecburi edeb hikayesidir.
Tahammül ve sabırda hayır ve itaat gizlidir.
Burada zûlüm yoktur.
ALLAH, tahammülün dışında maddi ve ruhî yük teklif etmez...” Âyeti, nefsin tahammül edeceğinden fazla yük vermez.
Buradaki “NEFS” hangi nefstir?
Onu hele senelerce düşünde bul bakalım...
''La yükellifullahu nefsen illâ vus’âha!..''”
Âyeti kerimesindeki nefs...
Bu lafı yabana atma...
Bulur anlarsan...
Velî olursun...
Bu söz, ALLAH hakkı için doğrudur.
Şüphe etme sakın ha!.. "




KIYMETLİ HOCAM;

Şimdiden tesekkür eder ellerinizden öperim..
Hayırlara vesile oluruz inşallah.
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Münir DERMAN Hocam der ki

Mesaj gönderen nur-ye »


Münir Hocam der ki ;

''E fe ayina bil halkil evvel bel hum fi lebsim min halkin cedid''”
Bu âyeti de düşün.
Tefsir ettir ehline...
Öğrenmeğe çalış!."


Zahid can o kadar içten sormuşsun ki ehli olmamama rağmen gönülden geldiğince iki ana mesnedimizle cevab vereyim bâri :

أَفَعَيِينَا بِالْخَلْقِ الْأَوَّلِ بَلْ هُمْ فِي لَبْسٍ مِّنْ خَلْقٍ جَدِيدٍ

Resim ---''E fe ayina bil halkil evvel bel hum fi lebsim min halkin cedid : İlk yaratmada âcizlik mi gösterdik? Hayır, onlar yeni bir yaratma hususunda şüphe içindedirler.''
(Kaf 50/15)

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ

Resim ---“Ve le kad halaknel insane ve na'lemu ma tuvesvisu bihi nefsuh ve nahnu akrabu ileyhi min hablil verid : Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve biz ona şah damarından daha yakınız.”
(Kaf 50/16)

Münir Hocamızın buyurduğu Kaf 50/15 ve sonrasında gelen Kaf 50/16 âyetleri çok önemlidir.
İleriden gelirsek;

Resim ---Kullara rızık olması için birbirine girmiş, küme küme tomurcukları olan uzun boylu hurma ağaçları yetiştirdik. Ve o su ile ölü toprağa can verdik. İşte hayata yeniden çıkış da böyledir. Onlardan önce Nuh kavmi, Res halkı ve Semûd da yalanlamıştı.
Âd ve Firavun ile Lût'un kardeşleri de (yalanladılar). Eyke halkı ve Tübba' kavmi de. Bütün bunlar peygamberleri yalanladılar da tehdidim gerçekleşti!''

(Kaf 50/10-14)


İslam dininde, âhirete ve bu dünyada işlenenlerin hesabına inanmak farzdır.
Olmazsa olmaz şartlardandır.
Ham insan aklı ise toz toprak olmuş insan bedeninin nasıl olup da yeniden aynı kimlik ve kişilik ve kılıkta yaratılacağını nakle (Kurân ve Sünnet-i Seniyye) ulaşmadan asla anlayamamıştır, anlayamamaktadır ve anlayamayacaktır da!...

İlk yaratmada âcizlik mi gösterdik? Hayır, onlar yeni bir yaratma hususunda şüphe içindedirler.”

ALLAHU ZÜ'L- CELÂL, vâcibül- vücudundan başka “yokluk” bile yok iken halk edip mevcudu ortya çıkarandır.
Şimdi insan aklı : Bu mevcud yok olmakta iken, tekrar nasıl olacak da yeniden yaratılacak?” sormakta…

Âyette geçen lebs : karıştırdığı için şüpheye düşürmektir.
İlk yaratılışı ve kudretullahı kabul etmekle beraber ölülerin yeniden yartılıp hesab vermesinden şüphe etmekteler!
Bir kerre var eden sonsuz kerre var eder!i göz ardı ediyorlar..
Ressam, resmi keç kerre yapar?
Gibi basit sorunun belli cevabı ortada iken..

Aslında Münir Hocamızın buyurduğu daha ileri düzeydebir husus;
Her ÂN”yok oluş ve yeniden var oluş “ŞE'ENULLAH”ını demek istemektedir.
Yeniden yaratma belli bir süre sonunda değil de “Her An” olmaktadır.
Elektirikteki mekik akım gibi hep gelip gitmekte ama bizim gözümüz bu hızda görüşü olmadığından algılayamamakta..
Sinemadaki at koşturan kişinin hızlı koşusu, aslında ard arda hızla geçen resimlerin hareket sanılmasıdır.

Aziz Hocam Muhiddin Arabî (ks) Hazretleri ise;
Canlı-cansız her “ŞEY”in aslında arazlar (Zâtî olmayan hâl ve keyfiyet.) olduğunu ve “Her An” yeni bir yaratılış “ŞE'N la yenilendiğini delillerden hareketle isbat etmektedir.

يَسْأَلُهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ

Resim ---
''Yes'eluhu men fiyssemavati vel'ardi kulle yevmin huve fiy şe'nin. :
Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir.
(Rahmân 55/29)

Bizim de "her an" her kalb atışımızda “her şey” gibi yeniden “Kün! feyekün”
Oluşumuz “ŞE'ENULLAH” gereğidir.

إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
Resim ---İnnema emruhu iza erade şey'en ey yekule lehu kün fe yekun
: Bir şey yaratmak istediği zaman Onun yaptığı «Ol» demekten ibarettir. Hemen oluverir.”
(Yâ Sîn 36/82)

Her şey dediğimizi ALLAHU ZÜ'L- CELÂL , Kur'ân-ı Kerîm’inde tek kaleme indirip “tek Şey” gibi “Küllî Şey” buyurmaktadır..

ALLAHU ZÜ'L- CELÂL Uluhiyyeti (Allahlığı) gereği “TEK-BİR” Allahu ekber!..
TEKi sever, Atomdan Arşa kader her zerrede kürrede TEKtir ve BİR dir…
İnsanoğlunun Kulluk İmtihanı ise ALLAHU ZÜL- CELÂLe ve Muhammed Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)e teslim olup, iman edip, tâbi olup, itâat ederek “BİZ” oluş TEVHİDidir aziz kardeşim!..

Ama zor bir konu.
Şimdi sana : "Vücudunda tirilyonlarca atom sonsuz hızla dönmekte ve hiç biri diğerine yanaşıp dokunamamakta!” desem şaşarsın, oysa gerçektir…
İnsanoğlu için zâten “ZAMAN”, aldığı veya verdiği yarım nefeslik limit süredir ki “AN” budur.
Öncesine ve sonrasına hükmü geçemez..
İşte bizler bu yarım nefesle ilmek ilmek dokuduğumuz zamanı saatleri sürekli sanmaktayız.
Oysa yarım nefeslerin ard arda parça parça sinema resimleri gibi hızlı geçişi sürekli sanmamızı sağlamaktadır.
Yoksa biz her yarım nefeste ölür ve yeniden diriliriz..
İşte Münir Hocamızın buyurduğu sırr budur..

Sünnetullah, ALLAHU ZÜL- CELÂLin işlerindeki tavır, tarz, stil gerçekten yüce ve mükemmeldir Muhammedî Nur gözüyle..

Dikkat etmeliyiz ki 90 yaşındaki Zahid de, 18 yaşındaki de, yeni doğan da, ana karnındaki de, baba tohumundaki de, dede tohumundaki de. Âdem (as) tohumundaki Zahid de, hatta Elest Bezmi'ndeki de Zahid de hepsi aynı bizim şimdiki Zahid kardeşimizdir..
Mahşerde de seni göreceğiz inşâllah…

Kim diyor bunu: Elbette Kurân-ı Kerîm :

وَآيَةٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّيَّتَهُمْ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ

Resim ---Ve ayetül lehüm enna hamelna zürriyyetehüm fil fülkil meşhun : Onların zürriyetlerini dopdolu bir gemide taşımamız da onlar için büyük bir ibrettir.”
(Yâ Sîn 36/41)

Bu şâhâne gemilerde taşınan zürriyet, iskeleye yanaşan her İnsan Gemisi’nden oğullar kızlar olarak inmektedirler..

Tüm kardeşlerinizi geri çakersek Sıla-yı Rahim gereği anne karnında ( rahminde) toplanırlar, sonra baba beline, dede beline geçer giderler..
Bu nakliye daima diriden diriyedir.
Bir yumurtaya geri doğru bakarsanız ilk Âdem Babasını, ileriye doğru bakarsanız son kıyamet torununu görürsünüz.
Dirilik olan Rahman Nefesi makas yemeden hem de…

Şu andaki canınız ölen dedenizin canından yaşlı, doğacak çocuğunuzun canından gençtir..
Beden Testisi ise bu şehrin toprağından oluşan bir Kulluk İmtihanı oyununda araç-gereçtir, elbisedir sanki!..

İnsan her an yeniden yaratılır ki yarınlar için ümit ve korkusu hayatın süreklilik sigortasıdır.


Aziz Hocam Muhiddin Arabî (ks) Hazretlerinin buyurduğunu ham akıllı proflar anlayamazlar!

Şe'en, her an değişim, karışım, yok oluş ve yeniden var oluş..

TEK ve BİR Olan ALLAHU ZÜL- CELÂL asla bir “ŞEYi iki kerre kullanmaz hâşâ..
Şimdi BEN” dediğin de artık şimdi SEN değilsin, o eski rüzgar geçeli çok oldu..
Yeni meltem geldi güzelim!!
en azından 3 saniye sonrakisin ve daha yaşlısın, ama yeni bir “HALKİN CEDÎDsin..

Daha açıkçası ise :

وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

Resim ---“Ve la ted'u meallahi ilahen ahar la ilahe illa hüve küllü şey'in halikün illa vecheh lehül hukmü ve ileyhi türceun :Allah ile birlikte başka bir tanrıya tapıp yalvarma! O'ndan başka tanrı yoktur. O'nun zâtından başka her şey yok olacaktır. Hüküm O'nundur ve siz ancak O'na döndürüleceksiniz.”
(Kasas 28/88)

Hükmünce ALLAHU ZÜL- CELÂL, her zaman ve her halden münezzeh olan “VARdır.
O'nun zâtından başka her şey yok olacaktır her yarım nefesle birlikte…

Bir şerefli hadis daha var ki:

Resim ---Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)in: “Mütü kable en temutü: Ölmeden önce ölünüz!...” buyurmuştur.
(Keşfül-Hâfâ II-291-2669)

Bu ölmeden önce ölüş-dirilişlerdir ki Allah Dostlarını namazlarında İmam-ı Mutlak Muhammed Aleyhisselâma uydurup, ALLAHU ZÜL- CELÂLi görür gibi namaz kıldırmaktadır…

Kur’ân-ı Kerîmde bir başka teknik gerçek daha var ki :

insanların kuyruk sokumu kemiğindeki bir zerrede proğramlanmış yeniden yaratılış ana kartı taşıdığı..

Resim ---“Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem): “Ebû Hüreyre'den (r.a.) rivayetle:Kuyruk sokumu dışında Âdemoğlunun her tarafını toprak yer. În-san ondan yaratılmış ve yine ondan terkip edilecektir.
(Buharî, Tefsir-i Sûre: 39,78; Müslim, Ren: 141,143; Ebû Davud, Sünnet: 22; Nesâî, Cenâiz: 117; İbni Mâce, Zühd: 32; Taberânî, Cenâiz: 49; Müsned, II:322,428.)


Kurân-ı Kerîmde bir başka teknik gerçek daha var ki :

Geçmiş, yaşayan ve gelecek her İnsanın sağ el şehadet parmağı izi kendisinin kimlik ve kişilik imzası olup özel ve güzeldir.
Asla bir benzerinin olamayacağı bu günümüzün teknik gerçeğidir.

Şu âyet-i celîlede ALLAHU ZÜL- CELÂL:

بَلَى قَادِرِينَ عَلَى أَن نُّسَوِّيَ بَنَانَهُ

Resim ---Bela kadiriyne 'ala en nusevviye benanehu. : Evet, bizim, onun parmak uçlarını bile aynen eski haline getirmeye gücümüz yeter.”
(Kıyâmet 75/4) Buyurmaktadır.

Rabbımız teâlâ, olumsuzluğu isbat suretiyle tasdik ve onay için Belâ edatıyla : Kesinlikle yaparız! buyurmaktadır.
Bunun ne demek olduğunu az da olsa anotomi ve doku ilmi bilen görür ki Sünnetullah’daki muhteşem sanatı ve içeriğini…

Kuyruk sokumundaki bir zerre içinde bir insanın bütün bâtınî ve fıtrî özelliklerini toplayan Kudret Sahibi,
Parmak unucnda ki bir zerre içinde de bir insanın bütün zâhirî ve hayatî güzelliklerini toplayan Azamet Sahibidir.

Sünnetullahta bir boşluk arayanlar; uyuyan, uyurgezer veya sarhoş insanlardır.
BİZler Muhammedî Melâmet Erenlerini İzleyiciler olarak, onların üzerlerimizde “Uyandırılmaları-Ayıktırılmaları Hakları” vardır..

Yoksa, Bu muhteşem sistemde Evvel, Âhir , Zâhir Bâtın da boşluk noksanlık vs. asla yoktur…

الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَّا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِن تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِن فُطُورٍ

Resim ---Elleziy haleka seb'a semavatin tibakan ma tera fiy halkirrahmani min tefavutin ferci'ilbasare hel tera min futurin. : O ki, birbiri ile âhenktar yedi göğü yaratmıştır. Rahmân olan Allah'ın yaratışında hiçbir uygunsuzluk göremezsin. Gözünü çevir de bir bak, bir bozukluk görebiliyor musun?''” (Mülk 67/3)

Aziz kardeşim çalakalem yazdığım bilgiler umarım ki anlaşılır ve fayda verir inşâallah..
Maksadımız elden ve gönülden geldiğince ve yaşadıkça gençlerimize İlâhî İlim ve Muhammedî Edeb öğretimi ve eğitimini BİZ de bile olarak hasbî hizmettir.

Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Efendimize ve tüm Allah Dostlarına ve BİZ mü’minlere ES SELÂM olsun.

Diğer soruna da inşaallah cevab veririz.…
Muhammedi muhabbetle…


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
housewife
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: 07 Eyl 2007, 02:00

Re: Münir DERMAN Hocam der ki

Mesaj gönderen housewife »

nurye merhabalar, munir derman hoca sizin mursidiniz mi? nasil murit oldunuz
Kullanıcı avatarı
aNKa
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 2797
Kayıt: 02 Eyl 2007, 02:00

Re: Münir DERMAN Hocam der ki

Mesaj gönderen aNKa »

Sayın housewife hanımefendi öncelikle hasbi hizmet sitemize hoş geldiniz.
Değerli Moderatörümüzün mesajından ben ne Münir Derman Hocamızın Mürşitliğini ne de kendisinin Müritliğini ilan eder bir yazı göremedim. Yazı değerli büyüğümüz Kul İhvani'nin bir üyemizin sorusuna verdiği cevaptır. Kul İhvani, Münir Derman hazretlerine "Hocam" der. Biz de deriz. Sizde kabul ederseniz sizde dersiniz.
Ben de öğretmen olduğum için banada öğrencilerim hocam der. Bu öğrencilerimin müridim olduğu anlamına gelmez..

Ya da sorunuzu nasıl anlamamız gerekiyor ayrıntılı anlatırsanız seviniriz.

Muhammedi Muhabbetle.
Resim
Cevapla

“Münir Derman (k.s) Eserleri” sayfasına dön