Kul İhvani Hocamızın ES-ERlerinden ALGIladıklarımız
Es SELAM Resulallah sav Efendimize ve DUYup UYan CANlara OLsun! İnşaALLAH!
Zıtlıkların yeri olan dünya hayatı; hayr ve şerr in ayırt edilmesi için ve hayrın farkedilip tercih edildikçe nefsin tekamulunu tamamlaması için gelinen bir yerdir.
Nefsin tekamule ihtiyacı vardır çünki nefsin ana sıfatları acziyet, fakriyet, zillet ve illet tir.Rabbul Alemin bizleri bu ana sıfatlarımızı, terbiye edilebilecek bir yaradışla yaratmıştır. (Hep içimden ilk şükür noktası burasıdır diye geçer..Terbiye edilebilecek bir yaradılışla yaradılmamız. Allahu Zül Celal eş Şekürdür. El Hamiddir..Tüm ESMAÜL HÜSNA ) acziyet, fakriyet, zillet ve illet olan ana vasıflarımızın terbiyesi ise tekamul anlamına gelmektedir. Nefsimizin düzenlenmeye,eğitilmeye ihtiyacı vardır. Düzenlenmesi ise nefsin tekamulu anlamına gelmektedir. Ana sıfatlar gereğide nefsin tekamul ihtiyacı doğmuştur.İşte Dünya hayatı ve dünya hayatında yaratılan herşey nefsin hayra yönelmesine vesile olması içindir. Bu yüzden dünya hayatı sevilecek bir nimettir benim için. Burada SEVeriz...
Nefsin ise en baş ve en yetkin yardımcısı(hizmetçisi) AKIL dır. Akıl nefse hizmetçilik etmezse nefsin tekamulu söz konusu değildir. Rabbul Alemin nefse aklı hizmetçi kılmış, akla ise kullanabilmesi için sayısız sonsuz vasıtalar yaratmıştır..Şu an bu kelimeleri yazan ellerim aslında bedenimin değil aklımın vasıtalarıdır. Bedenlenmek, maddesel bir hayatta varolmak AMAÇ değil ancak bir ARAÇ olabilir. Amaç maddesel hayatta var olmak ise yani dünya hayatı ise o zaman maddesel hayat niçin var? Bu sorunun cevabı ancak maddesel hayatı ARAÇ olarak benimseyebilirsek verilebiliyor. Aksi taktirde cevap verilmesi mümkün değil. Eğer bu eller bedenime hizmet ediyor desem o zaman bedenim kime hizmet ediyor?..Bedenim aklımın vasıtası...Verilen evlat, eş, iş aklımızın alabileceği herşey akıl için vasıta olarak yaratılmıştır. Bu vasıtaları aklımız kullansın ve nefsimize hizmet etsin diye... Alemlerin Ademe hizmeti sonucuda Ademin nefsi hayrı seçsin diye.. Böylece asıl yeri levvame olan nefs aşağısı olan emmare ve daha da aşağısı olan hayvanat alemine kaymaktan kurutulup (nefsimize zulm etmemiş oluruz), tekamul gereği hayrı seçtikçe çıkacağı mülhime,mutmainne ....gibi yukarılara doğru yolculuğuna devam eder. İnşaALLAH!
"Bu Dünya hayat bir eğlence ve oyundan ıbaret ve hakıkaten son yurd (dâr-ı Âhıret) işte halîs hayat o amma bilselerdi."(Ankebut 29/64)
Burada bir tırnak işaretinde aklıma gelen bir şeyi yazmak istiyorum.
Çocukların YAŞLARI GEREĞİ oynadıkları eğlenceli oyunlar...
Her çocuk ileride olmak istediği şeyi çocukken oyun halinde oynamaz mı? Doktorculuk, evcilik, öğretmencilik, saklambaç, yakalamaç v.s. O yaşlarda bir eğlence olan o oyunlar aslında ileriki hayatlarında ne olmak istediklerine bir işaret değil midir?. Ama onlar hep çocuk kalıp oyun oynamayı tercih ederlerse vay hallerine!.
Oyundan gerçeğe doğru bir gidiş yok mu?...
Bu düşünceleri kelimeleştirebilmem, eksiklerimi görüp tamamlayabilmem ve sizlerle paylaşabilmem için ÖN AYAK olan Nuriye Ablamın kemalat ile ilgili tanımını sizlerle paylaşarak kenidisine çok teşekkür etmek isitiyorum.Onu ve ailesini Rabbul Alemin hayırla mükafatlandırsın İnşaALLAH
Nur-yeden;
Kemal (a): Olgunluk.
Kemâlât (t): İnsanın insanlık olgunluğu. Kulluğun tekemmülü, kulluk imtihanının başarılması sonucu oluşan tam insanlık.
Kişi KEMAL BULarak EŞYA yani ŞEYi ANlama süreçlerindeki OLgunluğunu SEYR eder.... Kimlik ve kişiliğini tanır.
KEMALAT ise ;Nuru-MİMi BİLme-BULma - OLma ve YAŞAma sürecindeki SEYRi-SÜLUKudur!...
nur-ye yazdı:
ZEVK 742 (7+4+2= 13 +sonsuza kadar inşaALLAH!....)
Menfi-Müsbet sermayedir, çile çift faz tekemmülde
Akıl nefsin hizmetçisi, Aşk ruha hazz tekemmülde
Hesab-nasib-kısmet deyip, Tuzdan-Buzdan bina olmaz!
Ayân-ı Sabite ile, İstidad baz tekemmülde
Kul İhvani
21.10.1990 21:40
Tekemmül : Olgunlaşmak. Kemâle doğru gitmek.
Faz : Fr. Ardı ardına gelen değişikliklerin her biri. Safha.
Çile çift faz : Çile imtihanında Celâl-Cemâl vardır. Tevhidde inkâr-ikrâr gibi
Hazz : Sevinç duyma. Hoşlanma. Zevklenme. Saadet. Tali'. Nasib. Nimet ve süruru mucib şey.
Şeriatta: SÖZ senindir. Konuş!
Tarikatta: Söz SOHBET olmuştur Pîri dinle!
Mârifette: Sohbet ZEVK olup Sahibi Resûlullah (sav)dir. Duy!
Hakikatta: Zevk HAKKın HAZZıdır. Elçisinden duyduğuna uy!..
İstidad: Hayr veya şerre yönelim imkanı, mümkün özelliğidir.
Ayân-ı Sabite: Ezel özelliği olup değiştirilemez belki dozu ayarlanabilir. Mesela Na Cl tuzdur. Her aşın tadı olmaya iastidadı var. Tuzluğu elinden alınıp köle yapılamaz. Kullanım yeri ve miktarı ayarlanabilir.
Baz : Teknikte ana unsur. Temel. Esas.