GÖNÜL gÖZünün GÖRdüğü ÖZün KÖZü!

*** ''KâR ZoR da, ya.. NâR/NûR ye-..mek İÇİn!..''
12:10/14.8.2015/tel

Nur-İYyE!?

KÂBımızda şimdi penceresiz dÖRT duvarınızdayız.
SIĞINağımız OL-ÂN ; ''EVVELim O, ÂHİRim O, ZÂHİRim O, ve BATINım O!'' (Hadîd 57/3)
Daha öncede ifâde edilmişti yinelensin;
bir ZAMAN, bir YERde, bir HÂLde Zülf-ü YÂRine dOKUnmak istemişti de DİLsiz/DUDAKsız BİR ÂN YAŞAnmıştı ;
''NUR YEmek mi istersin? Yoksa NÂR mı YEmek istersin?'' Diye bir soru sorulmuştu.
''NUR yemek isterim, niye NÂR yiyeyim ki!'' diye cevap verilmişti .
''O HÂLde NUR-ye!'' denmişti..
O zamanlar Ne- Niye- Neden- Niçin-nasıllarını BİLemeyeceği kendince İSMleri analiz etmeyi pek SEVerdi . Uzun yolculuklara çıkildığında araçların plakalarındaki harfleri yorumlayıp, uzun yolda uyanık kalmak için oyun oynarlardı. Dünya oyun ve eğlence yeriydi ya. O zamanlar bunu oyun sanılırdı.
ANAlİZ ettiğinde şimdi Ânlıyabiliniyor ki o zamanlarda zamanı geçirmek ve uyanık kalmak için oynanan oyundaki ince nüanslardı.
ANAlitik kaynaşmalar ve kaynaştırmalar bir SEBEBebe bağlıyMıŞş!.
analitik: Çözümsel, çözümlemeli, tahlilî
Zikr-i Dâim, Fikr-i Dâim, Şükr-ü Dâim ve Sabr-ı Dâim!.
Kendinden kendine kendince 29 yaşında sorduğu, ve de 45 yaşına kadarda anlıyamadığı “ALLAH'ı ZİKRetmek” neydi ki?
اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ

Nasıl kilitlerdi insÂN, kendini AKL çukuruna
ALLAH celle celalihuyu ZİKRetmiyor muydu.
İlim –İrade-İdrak ve İŞTİRAK
İlim –>ilmi kıt,
İrade-> iradesi ise zayıf, sıska
İdrak->idrakı ise kapalıydı ZANnnınca!
ve İştirak->?! İçin İse ANAHtar lazımdı, AÇ putonuna BASmak için!
MERKEZe Her an seBBaha yapan;
يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ

ÂLEM/ÂDEM Zikr-i DÂİMdeyse,
ANlıyaBİLmek için;
ÂLEM->Eşyâ, Esmâ, Sıfat ve ZAT
ÂDEM-> Eşyâ, Olay, Zaman ve ZANn
HABİBULLAH Hamamına giriş BİLeti gerekli. ne için? tabiki temizlenmek için
Ve temizlenip; İLe, BiLe, BİZ ve BİR et-tırnak olup;
Dabbe ->HaBBe; bütün incir ağaçlarının tümünü görebilmek, toplu iğne başı kadar olan bir çekirdeğin içine dürüp-dürüp sokup “Bütün incirlerin hakikatı bu çekirdekMiŞş” meğer diyebilmek!

(Fareddin Razî Tefsirü’l- Kebir, TâHâ Sûresi)
ALLAHÜ ZÜ'L-CELÂL, Kur'ÂN-ı Kerîm'de;
سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ

Âfâk : ufuklar, muhit, arzdan Arşa, dış âlem, kâinât.
Enfüs : nefsler, merkez, bedenden-akdes'e iç âlem, insân.
MuhaMMedî MeLÂMet Teknik tasavvufu için fikir jimlastikleri
Fikr-i DÂİM’in Geliştirilmesi içinMiŞş.!
Zikr-i Daim, Fikr-i DÂİM, Şükr-ü DÂİM ve Sabr-ı DÂİM!
Bu gece uykuyu bir güzelce MIŞılMIŞıl uyut vede SESizce yanından kalk!
Elini elinin üstüne bağlayıp Huzura dur! kendince ve de tabiki GÖNLünce!
“Bismillah PîRimin HİMMetiyle!” deyip yazmaya AZM et.
Aman Yâ RaBBî!
BİRR El-EMÂN Yâ RaBBî!.
Resûlullah SALLallahu aleyi ve SELLem efendimizden akar ÇEŞMEsinden akan içilir İnşâALLAH!.

AKLının saçları Esen rüziGÂRda uzun ZAM-ÂNdır uçuşup duruyordu.
SEV-İYyede ki “İYye!” ekine takılmıştı..
Her bir tel bir diğerine takılıyor BİRleşiyorlardı.
“İYyE!” eki bir toka gibi uçuşan AKIL saçlarını tELLerini toplamak ister gibiydi.
Acaba “İYyE!” eki mi? ona tAKILMıŞŞtı!
Yoksa “beni’’nin izafî eğreti benliği mi? “İYyE!”lik ekine tAKtırılMıŞŞtı! Nedersiniz?.
Gözlerinin perdesi aralandı sanki, sığamadı geceye! Hayretler içinde kaldı. Ne kadarrrr kör!.
ÖZü ise El-EMÂN’dan yardım diliyordu körlüğüne!.
İYElik: en yalın haliyle “ben” liktir. Temel türkçede “İS” Is-sın-aklın anlayabildiği mâlikiyyet sınırında “ben”.. onun için İSsız: ıssız sahibsiz-metruk demektir.
Açmazlar çoğaldıkça korkunç acılar içindeydi. Azılı bir diş sancısı gibi sanki fikir ızdırapları çekiyordu.
Ömür denilen örümcek ağlarını örmekteydi
AKLının İNANması için yaptığı çalışmalar kıyıya vurMuŞştu.
“Ben” kendine kendince hep önlemler aldı
“Ben” kendine kendince yasaklar koydu .
“Ben” hep kendine kendince engeler koydu.
Not: Türkçede üçü tekil ve üçü çoğul olmak üzere toplam altı tane kişi zamiri vardır: ben, sen, o (tekil); biz, siz, onlar (çoğul). Adlara getirilen iyelik ekleri, bu altı kişi zamirinden herhangi birine aid olma anlamı kazandırır.
Aid-Aidiyyet: Geri gelen, dönen. Râci. Dâir. Bir kimse veya bir şeyle ilgili olan..
Tekil->İyem- iyen-iyesi
Çoğul->İyemiz-iyeniz-iyeleri
قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ ۖ وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ

Beden, Nefis, KALB ve RÛH!
Bu geceye kadar göremediği “ İYyE!” eki nurİYyE de durup duruyordu dupduru.
Arapça kelimelerin sonuna gelen nisbet eki “î”nin dişilik şekli: Habibîyye, Ahmedîyye, Mahmudîyye Muhammedîyye, Muhteşem, Muazzam, Mubârek ve Mukaddes dörtlü!
''Allâhumme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ Muhammedin;
Abdike (Muhammedîyyeti) ve
Nebiyyike (Mahmudîyyeti) , ve
Rasûlike (Ahmedîyyeti) ve
Nebîyyil-Ummîyyi (Habîbîyyeti) ve alâ âlihi, ehl-i beytihi ve sahbihi ve ummetihi... ''
NOT : “iyelik” sözcüğünün anlamı, günlük yaşamda kullanmadığımız için çabuk unutulur. İyelik eklerini öğrenmek için ya da akılda tutabilmek için öncelikle bu sözcüğün anlamını iyice öğrenmeliyiz. Şunu anlatmaya çalışıyorum: “iyelik” sözcüğünü gördüğümüzde, zihnimizde hemen “aidlik” ve “sahiplik” sözcükleri canlanmalıdır.
İyelik; aidlik=sahiplik
Arapça “–iyye “eki getirilerek
*iyye Arapça aidlik eki arapçada dişillik bir kaç yolla sağlanır bunlardan biri de "iyye" evet "iye" değil "iyye" ekidir.
*Ad soylu sözcüklere gelerek varlığın kime ya da neye aid olduğunu belirten eklerdir.
“iye” sözcüğünün anlamı “aidlik, sahiplik”tir. “iye”, “aid” ve “sahip” sözcükleri eş anlamlıdır.
Şu üç cümle aynı anlamı ifade edmekte:
Bu çantanın iyesi kim?
Bu çantanın sahibi kim?
Bu çanta kime aid?.
Öyleyse; Bu BEDENin “İYyE!”si KİM? ve KİMe aid!
Bu BEDENde ki NEFSin “İYyE!” si KİM? ve KİMe aid!
Bu NEFS de ki KALBin “İYyE!” si KİM? ve KİMe aid!
Bu KALB deki RÛHun “İYyE!” si KİM? ve KİMe aid!
AKLımızın İNANması hep tehlikeye girmekte neden?
Ali keramullah veche sözü: ''İlim bir nokta idi onu câhiller çoğalttı!.''
Açmazlar çoğaldıkça ve pek çok İLM AKLımızın önüne serildiğinden İRADE ve İDRAKta korkunç acılar çekiliyor. Kuru kafaya toprak dolmadan ''NE-NEDEN- NİYE- NİÇİN-NASIL''ları çözmeye çalışmak gerekmekte. MADDE-ŞERÎATde yaşandığı için MANÂ-HAKÎKAT hayal ZANnediliyor, ŞERİAT, TARİKAT, MARİFET ve HAKİKAT olan MuhaMMedî MeLÂmet TEKnik Tasavvufun 4’lü TEVHÎD sistemini SEV-İyyElenmediği için çok büyük acılar çekiliyor. SEV“İYyE!” leyemediği için DIŞarda ki “İYyE!” “ Lâ ilâhe”sini, İÇerde ki “İYyE!” “İLLÂ ALLAH”ını diyemiyor.
AKILlarımızın inanması NE?
AKILlarımızın inanması tehlikeye girmekte NİYE?
AKILlarımızın inanması tehlikeye girmekte NEDEN?.
AKILlarımızın inanması tehlikeye girmekte NİÇİN?
AKILlarımızın inanması tehlikeye girmekte NASIL?.
Madde ve Manâ eril ve dişil
Nur kelimesine eklenen “İYye!” eki ismin dişil HALiyse.
O zaman AKLa şu soru gelebilir mi?
Nur tekil-eril-erkek
Nur “İYye!” eki aldığında çoğul-dişil-kadın
“İYye!” eki görüldüğünde, zihinde hemen “aid” ve “sahip” kelimeleri gelmeli demekki.
İYye -> aid -> sahip
Kime sahib! kime sahib değildi
5n 1k ne-niye-neden-niçin-nasıl kim!
7n 1k ne-niye-neden-niçin-nasıl-nerden-nereye
Kim kime sabip!
İNCİRden ->çekirdeğe (TOHUM)
Çekirdekten (TOHUM) ->İNCİRe
Ne ilginçtir ki çiçeksiz bir meyvedir.
Yaprakları yeşermeye başlarken birkaç tane erkek incir çıkar ve o incir kururken sinek oluşturur, yeni çıkan yenecek inciri döller!
kim kime sahip değil? Ki şu ÂLEMde ve de ÂDEMde!.


Abdike (Muhammedîyyeti) ve
Nebiyyike (Mahmudîyyeti) , ve
Rasûlike (Ahmedîyyeti) ve
Nebiyyil-Ummiyyi (Habîbîyyeti) ve alâ âlihi, ehl-i beytihi ve sahbihi ve ummetihi... ''


''Kim ki benim üzerime Cuma günü 80 defa Salâvât getirirse ALLAH onun 80 yıllık günâhını bağışlar.''
Ashabı Güzin soruyor: "Yâ Resûlullah! Bu nasıl bir salâvâttır? Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:''Allahümme salli âlâ Muhammed'in abdike ve nebîyyike ve resûlike ven- nebîyyü'l-ümmiyyi" salâvâtını (bir oturuşta 80 kere) okur.'' buyurmuştur.
(Hâkim-i Tirmizî-Nevâdirü'l- Usûl)
MuhaMMedî MuhaBBetLerimİZLe!.
NurİYye!

04:40/28.5.2018/RMZN /13