MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

KUL İHVANİmİZin DİVANından 2'li sistemden 12'liye kadar Sistemlerimiz!
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

ZEVK 6903 Resim

Zikr-i Dâim Fikr-i Dâim Şükr-ü Dâim Sabr-ı Dâim TeSLim OL!
Zikr-i Kâim Fikr-i Kâim Şükr-ü Kâim Sabr-ı Kâim -->İmÂN Et!
Zikr-i Nâim Fikr-i Nâim Şükr-ü Nâim Sabr-ı Nâim --->Tâbi OL!
Zikr-i Hâim Fikr-i Hâim Şükr-ü Hâim Sabr-ı Hâim ---->İTâat Et!.


30.06.15 ->02:41
brsbrs..tktktrstkkmdsszısszshrlrdmsllmzz..


Dâim, Kâim, Nâim, Hâim


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
Gul
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 5150
Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen Gul »

Tekemmül.. kemâliyyet -> Kalb-i KÂMİLde..

Resim

Şeriatte -> İlmullah ->Evvel- Âhir-Zâhir-Bâtın TEVHİD
Tarikatte -> Haşyetullah ->Evvel- Âhir-Zâhir-Bâtın TEVHİD
Mârifette -> Muhabbetullah->Evvel- Âhir-Zâhir-Bâtın TEVHİD
Hakikatte ->Rızaullah ->Evvel- Âhir-Zâhir-Bâtın TEVHİD


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
Gul
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 5150
Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen Gul »

Şiir TEVHİD-de Resim HAYFı Resim TAYFı Resim TAVAFı ve TARAFı AN-lama ARZU-Sudur.

HaYF: KULluk KoRKusu

TaYF: NeFs Renk Skalası

TaVF: AKLın, NaKLen KâBeTavafı…

tARF: tarfını BİLmek..Taraf oluş, nazargâhta tek bakış..


Resim

http://www.muhammedinur.com/forum/viewt ... &start=275
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Kafa Tası ->Akıl Tası.. Kalb Kazanı ->NAKİL Kazanı
Kafa AKLın Beyni ise, Kalb Kazanı da NAKLin “Hıra Kapısı”dır.. MuhaMMedî MuhaBBet Mağaramızın Kapısıdır ve ikisinin ARA kesitinde Rasûlullah SALLallahu aleyhi ve SELLem vardır!.


Resim

NoT;KALEM SÛRESİ SOHBETİnden
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

"وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتّٰى يَأْتِيَكَ الْيَق۪ينُ
Resim---''Va’bud rabbeke hattâ ye'tiyeke-l yakîn(u)Ve sana yakîn (ölüm) gelinceye kadar RABB'ıne kulluk et (ibâdet et)!.." (Hicr 15/99)

Emriyle son noktamızı koymuştur...
Her zaman, her yer, herhâl ve herNEFeste; herkes ve herşeyle birlikte BİLELİK KULLUĞU...
İlim, irade, idrak ve iştirak İBÂDETi...
İlim ve edeb ERDEMi...
İrfÂN ve erkân İKRÂMı...
RıZAuLLAH İHSÂNı...


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

ALLAH Lafz-ı Celili, ElifLâmLâm - He harflerinden oluşur. Birer harf soyulduğunda analamları. 4 lü sistemdeki aklın ve vicdanın kemâlâtında ŞeriatTarikatMârifet Hakikat açısından Uluhiyyet seyridir.
ALLAH : Harf-i Tarifsiz tek esmâ, tüm esmâları kapsayan târifi olmayan Lafzullah..
LİLLAH : ALLAH için..
LEHU : Her şey O’nun..
HU : O...



Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

RAHMÂN Nefhası ->RABB nefhası ->RASÛL Nefhası ->Kâinâta ve herKESe RûH Nefhası.


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
Gul
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 5150
Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen Gul »

Resim

BABAsız ve ANAsız ->ÂDEM aleyhisselâm.
BABAsı ÂDEM aleyhisselâm ise, ANAsız ->HAVVa aleyhasselâm.
ANAsı MERYEM aleyhasselâm, BABAsız ->İSÂ aleyhisselâm
ANAsı ve BABAsı OLan RESÛLULLAH sallallahu aleyhi vesellem..


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
Gul
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 5150
Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen Gul »

Resim

Resim

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
يس

Resim---"Yâ sîn.: Yâ, Sîn.” (YâSîN 36/1)

ص وَالْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ
Resim---"Sâd, ve’l- kur’âni zî’z- zikr (zikri).: Sâd, zikrin sahibi Kur’ÂN’a andolsun.” (Sâd 38/1)

ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِيدِ
Resim---"Kâf ve’l- kur’âni’l- mecîd (mecîdi).: Kâf. Mecîd (şerefli) Kur’ân’a andolsun.” (Kaf 50/1)

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
Resim---"Nûn ve’l- kalemi ve mâ yesturûn (yesturûne).: Nûn. Kaleme ve satır satır yazdıklarına andolsun!” (Kalem 68/1)
http://www.muhammedinur.com/forum/viewt ... 088#p94088


Resim


Resim يس Resim "YâSîn.:Resim ŞERiat-ı MuhaMMEdYyemİZ..

Resim ص Resim " Sâd.:Resim TARiKat-ı MuhaMMEdYyemİZ..

Resim ق Resim " Kâf.:Resim MÂRifet-i MuhaMMEdYyemİZ..

Resim ن Resim " Nûn.:Resim HAKikat-ı MuhaMMEdYyemİZ..

ResimMMM MuHABBEtLerimİZLe!....
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen Gariban »

Adem (a.s) ---Toprak
Musa (a.s) ---Ateş
Nuh (a.s) ---Su
İsa (a.s) --- Hava

[Akşemseddin Hz.sıralaması, Makam-ı Evliya ]
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
TEKe TEK TEKKE’mİZde Resim
TEKe TEK”e ->TEKe TEK KULLuk KURaLı;

ResimBEDELsiz Muhtaç-Lık
ResimKIYASsız Mecbur-Luk
Resim ŞARtsız Me’mur-Luk
ResimSEBEBsiz Mahkum-Luk..
Resimki bU HAKk'a KUL-Luk-tur!.


YÂ HAYyu’L- HUuu!. ALLAH celle celâlihuu!.


Resim Ve'L-Hamdu Li'LLâHi RABBi'L-ÂLeMîn..


Resim MuhaMMedi MuHABBEtLerimİZLe!..
Resim
Kullanıcı avatarı
Gul
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 5150
Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen Gul »

Resim

BENlik DAĞından Resim BİZlik DENİZine;

BEN FÂNî ~~NEFSim KÂNÎ~~KALBim KUR'ÂNî~~RABBİM BÂKÎ..
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

Resim*** "Bu Âlem'e 2'li sistemden 12'li sistem'e kadar ANlatMAYA GELdiMMM...!"

sÖZün >ÖZ
ÖZ-ün >gÖZ
gÖZün GÖRdüğü
GÖRenin sÖZü!..

Kul İhvÂNi divÂNında İŞlenen, MuhaMMedî MeLÂMet 4'lü sistemleri.


Resim

Resim

MUhaMMedî MuHABBet YOLu-YOLcusu-YOLLuğu-YOLdaşı!..
ALLAH celle celâluhu’nun SÖZü ->BUYurduğu ->DUYurduğu
RaSûLuLLaH sallallahu aleyhi ve sellem’in SESi DUYup-UYup-UYguladığı..


MUhaMMedî Şeriât-ı GaRRâ
MUhaMMedî Târikat-ı TAHHÂRa
MUhaMMedî Mârifet-i MutaHHARRÂ
MUhaMMedî Hakikat-ı HAYR-u HARRa!

Es SeLÂM celle celâluhu’nun SıRAT-ı MUStakîm-i MutaHHARRÂ YOLu..


GaRRa: Parlak. Beyaz. Güzel. Şa'şaalı. Kur’ân'ın kudsi nurlarının parladığı Medine-i Münevvere'nin bir ismidir. Ve şu ÂNda Şe’ÂNda MuhaMMed Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin NÛRun alâ NÛR Şeriât-ı GaRRâsı.
TAHHÂRa: Tertemiz kılma İŞlemi.. Zâhir-Bâtın Tehâret-Temizleme..
MutaHHARR: Temiz. Pâk. Kudsi, pâklanmış. Tâhir kılınmış. Mübârek. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve selemin HaSs İSMi..
HARRa: Hararetli. Kızgın. Çok sıcak. Yakıcı. Zâhir-Bâtın Rububiyyet Hakikatı…


Resim

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

Resim*** "Bu Âlem'e 2'li sistemden 12'li sistem'e kadar ANlatMAYA GELdiMMM...!"

sÖZün >ÖZ
ÖZ-ün >gÖZ
gÖZün GÖRdüğü
GÖRenin sÖZü!..

Kul İhvÂNi divÂNında İŞlenen, MuhaMMedî MeLÂMet 4'lü sistemleri.


Resim

Resim

TAKDİR EDen MERKEZ NOKTAsı;

El İLâh'ın ->DevrÂNında
İLâhî AkL'ın ->SeyrÂNı,
Er ReSÛL'ün ->CevLÂNı ve de,
En NâS'ın ->HayrÂNı olarak yansımakta..AKıLın N-Aklen ALgısına.. BUrası BURsa BÂZÂRında..


Resim

Resim

http://www.muhammedinur.com/forum/viewt ... 448#p96448
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

Resim*** "Bu Âlem'e 2'li sistemden 12'li sistem'e kadar ANlatMAYA GELdiMMM...!"

sÖZün >ÖZ
ÖZ-ün >gÖZ
gÖZün GÖRdüğü
GÖRenin sÖZü!..

Kul İhvÂNi divÂNında İŞlenen, MuhaMMedî MeLÂMet 4'lü sistemleri.


Resim

Resim

Resim

DÖRt ÂLEMin->BAHt-ı YARı
ŞE’ÂNuLLAH -->ŞEHSUVARı
Resim EBDÂL-EBRÂR
Resim AHYÂR-AHRâR
->AŞK ÂLEMin ->ANAHTARı!.


EBDÂL-Lar: En Bedel olanlar, tebdil olanlar. Büdelâlar. AŞK u CEZBe Ehlidirler.
EBRÂR-Lar: En İyi Olanlar, özü-sözü dosdoğrular.. Birr u Takvâ, ZüHD ü TaKVâ Ehlidirler.
AHYÂR-Lar: En Hayırlılar, En zor yolun Rehberleri. SıDK u HuŞû Ehlidirler.
AHRÂR-Lar: En HüRRler, halka karşı fütursuzlar. HaVF u RECÂ Ehlidirler..



Resim

EBDÂL-Lar: En Bedel olanlar, tebdil olanlar. Büdelâlar. AŞK u CEZBe Ehlidirler.

Ebdâlların ahlâkî ve mânevî kişilikleri hakkında söylenenler, her Müslümanda bulunması gerekli vasıflardır. Buna göre ebdâllar, bütün insanlara karşı iyi, kendilerine kötü muamele edenleri bağışlayan, kaza ve kadere gönül hoşnutluğuyla boyun eğen, haramlardan kaçan, ibâdetlerini ihlâs ve samimiyetle yerine getiren, sevgi, şefkat ve ahlâkî vasıflarla donanmış kişilerdir.
Maneviyat büyüklerinden bir kısmına, bedel kelimesinden türeyen ebdâl denir. “Üçler-Yediler-Kırklar” Ebdâl Tâifesindendir..

Bedel: Bir şeyin yerine verilen ve yerini tutan şey. İvâz..
Tebdil: Değiştirmek. Tağyir etmek. Bir şeyi başka bir hâle veya şeye değiştirmek.
EBDÂL: (Bedil veya Bedel. c.) Evliyâdan, ziyâde nuraniyyet kazanmış olanlar. Evliyâ zümresinden bir cemâat. Arapçada halkın lüzumlu işlerinin tasarrufuna memur bir cemâata denir. Mâsivâ alâkasından mücerred ve Cenâb-ı Hakk'ın muhabbetinde fâni ve müstağrak olan zâtlar..
B-D-L: LutfuLLAH daîmiyyeti BiLE-liğidir..


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Bu ümmet içerisinde kırk kişi İbrahim Meşrebi üzerinde, yedi kişi Musa meşrebi üzerinde, bir kişi de Muhammed Meşrebi üzerinde bulunur. Bunlar mertebelerine göre insanların efendisidir.” buyurdu.
(İmam Ahmed b. Hanbel’in "Kitabu’z Zühd"ünde sahih, hatta mütevâtir olarak belirtilmektedir. Ayrıca bk. Süleyman Ateş, ‘Sülemi ve Tasavvufi Tefsiri’, İstanbul, 1969, s. 200)


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Halkın içinde üç yüz kişi Âdem’in kalbi üzere/meşrebi üzerindedir, kırk kişi Musa’nın meşrebi üzerindedir, yedi kişi İbrahim’in meşrebi üzerindedir, beş kişi Cebrail’in meşrebi üzerindedir, üç kişi Mikail’in meşrebi üzerindedir; bir kişi de İsrâfil’in meşrebi üzerindedir.” buyurdu.
(Aclunî, Keşfu’l-hâfâ, 1/26; Suyutî, el-Havî li’l-fetavî, 2/298)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Bu ümmetin Ebdâlleri otuzdur. Hepsi de Halilu’r-Rahman gibidir (yani ALLAH’a olan sevgi ve dostluğunda çok samimidirler). Her ne zaman onlardan biri ölse, ALLAH onun yerine bir başkasını getirir.” buyurdu.
(Nûreddin el-Heysemî, Mecmau’z- zevâid, 10/62)

Resim---İmam Ali kerremâllahu vechehu, Irak’ta iken, bir gün yanında Şam halkından bahsedildi. Bazıları, onları lânetlemesini istediler. Bunun üzerine İmam Ali kerremâllahu vechehu, Resûlüllah (aleyhisselâm)’tan şunları işittiğini söyledi: “Ebdâller kırk kişi olup Şam’da ikamet ederler. Onlar sayesinde yağmur yağar, onlar sayesinde düşmana karşı zafer kazanılır ve onlar sayesinde Şam halkından azap uzaklaştırılır.” buyurdu.
(İmam Ahmed b. Hanbel , Müsned, 1/112)

Resim---Şurayh b. Ubeyd el-Hımsî şöyle demiştir: “İmam Ali kerremâllahu vechehu, Irak'ta iken yanında Şam ehlinden bahsedildi. Ona: "Ey mü’minlerin emiri! Onlara lânet et!" denilince şu
cevâbı verdi: “Hayır! Ben Rasûlullâhın (aleyhisselâm) şöyle buyurduğunu işittim: "Abdâl kırk kişidir ve Şam'da bulunurlar. İçlerinden birisi öldüğünde ALLAH onun yerine bir başkasını koyar. Yağmura onlar vasıtasıyla kavuşulur, düşmanlara onlar vasıtasıyla galip gelinir, onlar vesilesiyle Şam ehlinden belâ (başka bir rivâyette azab), uzak tutulur."
Şurayh'tan diğer bir rivâyette bu son kısım: "Yer ehlinden belâ ve boğulma onların (duaları) sebebi ile kaldırılır" buyurulmuştur.

(İ.Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, Tahk. Muhammed Abdulkâdir Atâ, Dâru'l-Kütübi'l-İlmiyye, Beyrut 2008, c. I, s. 320 (hadis no: 908)


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ebdâl Şam'da bulunur. Kırk kişidirler. Bunlar yüzünden yağmur görürsünüz. Bunlar yüzünden düşmana galip gelirsiniz. Bunlar yüzünden arzın batmasından, sizlere belâ gelmesinden kurtulursunuz.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 95/6 Râvi: Hz. Ali kerremâllahu vechehu)


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ümmetimin Ebdâlı Cennete amelleriyle girmez. Lâkin onlar, ALLAH'ın rahmeti, nefislerinin cömertliği, göğüslerinin (gönüllerinin) selâmeti ve bütün Müslümanlara merhametleri sebebiyle girerler.” buyurdu..
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 110/5, Râvi: Hz. Ebû Said radiyallahu anhu)


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Bu ümmet içinde Ebdâllar otuz kişidir. Bunların kalbleri İbrahim (aleyhisselâm)'ın kalbi gibidir. Onlardan biri vefât edince ALLAHü Teâlâ, onun yerini başka biriyle doldurur.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 187/4, Râvi: Ubâde İbni Samit radiyallahu anhu)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ümmetimde Ebdâller otuzdur. Dünya onlar sayesinde ayakta durur. Yine onlar sayesinde yağmur yağdırılır. Ve ALLAH Teâlâ’nın yardımı, onlar sâyesinde gelir.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 187/5, Râvi: Ubâde İbni Samit radiyallahu anhu)

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ebdâllar Şamdadırlar. Kırk kişidirler. Biri vefât ettiğinde ALLAH Teâlâ onun yerine başkasını getirir. Onlar sayesinde yağmur yağdırılır, düşmanlara karşı galip gelinir ve yine onlar sayesinde Şam ehlinden azab kaldırılır.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 187/6 Râvi: Hz. Ali kerremâllahu vechehu)


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ebdâllar kırk erkek, kırk da kadındır. Bunlardan bir erkek vefât ettiğinde, ALLAH Teâlâ onun yerine bir erkek ve kadın vefât ettiğinde de ALLAH Teâlâ onun yerine bir kadın getirir.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 187/7, Râvi: Hz. Enes radiyallahu anhu)]


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ebdâllar Şam ehlindendir. Onların sâyesinde yardım görülür; ve onlar sâyesinde rızıklanılır.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 187/8, Râvi: Avf İbni Mâlik radiyallahu anhu)]


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Ebdâllar altmış kişidir. Onlar sözü çok derinleştirmezler. Bid'at sahibi değildirler. Batıl ve günah sözlere dalmazlar. Ve ucub sahibi (kendini beğenmiş) de değildirler. Onlar nail oldukları bu dereceye çok namaz kılmak, çok oruç tutmak ve sadaka vermekle ulaşmamışlardır; lâkin nefislerinin cömertliği, kalblerinin selâmeti/gönüllerinin paklığı, yöneticilerine/insanlara yaptıkları nasihatler sâyesinde elde etmişlerdir. Ey Ali! Onlar ümmetimin içinde kibrit-i ahmerden daha azdır.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 187/9 Râvi: Hz. Ali kerremâllahu vechehu)]


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Üç şey bir kimsede bulunursa o kimse Ebdâller/kırklardandır. Ki dünya ve dünya halkının kivâmı onlarladır (onların yüzü suyu hürmetine yaşarlar): Kazaya rizâ, ALLAH’ın haram ettiği şeye sabır etmek, ALLAH’ın hakkından ötürü gazab etmek/Nefsin için pireye bile kızmayacaksın.” buyurdu.
(Ahmed Ziyâuddin Gümüşhanevî, Ramuz El-Ehadis, 264/1, Râvi: Muaz radiyallahu anhu)]



Resim

EBRÂR-Lar: En Birr Olanalar, özü-sözü dosdoğrular, en İYİler… Birr u Takvâ, ZüHD ü TaKVâ Ehlidirler.

BiRR: Temizlik. Günahtan çekinmek. Takvâ. İn'âm ve ihsan etme. * Amel-i sâlih, iyi amel. Koyunu sevketmek. Gönül, kalb.
BeRR: (c.: Ebrâr) Va'dinde sâdık. Sözünde duran. Muhsin. Keremkâr. Nimetleri herkese, umuma ihsan eden. Gerçeklik, sıdk. Susuz, kuru yerler. Toprak. Yeryüzü, yer.
EBRÂR: (Berr. c.) Özü sözü doğru olanlar, hamiyetliler. Sâdıklar. İyiler.

ALLAHu zü’L- CeLÂL Kur'ÂN-ı Kerîmde;


رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلإِيمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الأبْرَارِ
Resim ---Rabbenâ innenâ semi’nâ munâdiyen yunâdî li’-l îmâni en âminû bi rabbikum fe âmennâ, rabbenâ fagfir lenâ zunûbenâ ve keffir annâ seyyiâtinâ ve teveffenâ mea’l- EBRÂR (ebrâri): Rabbimiz! Muhakkak ki biz, “Rabbiniz’e imân edin” diye îmâna davet eden davetçiyi işittik, böylece îmân ettik. Rabbimiz artık bizim günahlarımızı mağfiret et, seyyiatlarımızı ört ve bizi ebrâr olan (RABBın'a ulaşan ve veli olan cennetlik) kullarınla beraber vefât ettir.”
(ÂL-i İmrân 3/193)

لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْاْ رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نُزُلاً مِّنْ عِندِ اللّهِ وَمَا عِندَ اللّهِ خَيْرٌ لِّلأَبْرَارِ
Resim ---Lâkinillezînettekav rabbehum lehum cennâtun tecrî min tahtihâ’l- enhâru hâlidîne fîhâ nuzulen min indillâh (indillâhi), ve mâ indallâhi hayrun li’l- EBRÂR (ebrâri): Fakat Rab'lerine karşı takvâ sahibi olanlar...Onlar için altlarından nehirler akan, içinde ebediyen kalacakları cennetler, Allah tarafından ziyâfet sofraları vardır.Ve Allah’ın katında olan şeyler, ebrâr kullar için daha hayırlıdır.”
(ÂL-i İmrân 3/198)

إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِن كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا
Resim ---İnne’l- EBRÂRa yeşrebûne min ke’sin kâne mizâcuhâ kâfûrâ (kâfûren):
Muhakkak ki ebrâr olanlar, içinde kâfur bulunan kadehlerden içecekler.”
(İnsân 76/5)

إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِي نَعِيمٍ
Resim ---İnne’l- EBRÂRe lefî naîm (naîmin): Muhakkak ki ebrar olanlar, elbette ni’metler içindedir.
(İnfitâr 82/13)

كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الْأَبْرَارِ لَفِي عِلِّيِّينَ
Resim ---Kellâ inne kitâbe’l- EBRÂRi le fî illiyyîn (illiyyîne): Hayır, muhakkak ki ebrar olanların kitabları (kayıtları, hayat filmleri) elbette illiyyin’dedir”
(Mutaffifin 83/18)

إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِي نَعِيمٍ
Resim ---İnne’l- EBRÂRe le fî naîm (naîmi): Muhakkak ki ebrar olanlar, elbette ni’metler içindedir.”
(Mutaffifin 83/22)



Resim

AHYÂR-Lar: En Hayırlılar, En zor yolun Rehberleri. SıDK u HuŞû Ehlidirler.

Hayr: Meşru iş. Faydalı, nurlu ve sevâblı amel. Halkın rağbet ettiği akıl, ilim. İbâdet, adalet, ihsan, mal gibi ni’met. KuLun, enfüsündeki-ÖZündeki RuBubiyyet>Rusûliyyet BİZ BİR-İzliğini YAŞAmak Hakikkatı…
Hayru’l- Beşer: İnsanların en hayırlısı olan Hz. MuhaMMed aleyhisselâm.
Hayru’l- Beriyye: İnsanların en iyisi-seçkini olan Hz. MuhaMMed aleyhisselâm.
Hayru’l- Verâ: (Hayr-ül Enam) Halkın hayırlısı. Mahlukatın en hayırlısı olan Hz. MuhaMMed aleyhisselâm..
AHYÂR: EN Hayırlılar.


وَإِنَّهُمْ عِندَنَا لَمِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيَارِ
Resim ---Ve innehum ındenâ le mine’l- mustafeyne’l- AHYÂR (ahyâri): Ve muhakkak ki onlar, katımızda, gerçekten "hayırlılardan ve seçilmişlerden"dir.”
(Sâd 38/47)

وَاذْكُرْ إِسْمَاعِيلَ وَالْيَسَعَ وَذَا الْكِفْلِ وَكُلٌّ مِّنْ الْأَخْيَارِ
Resim ---Vezkur ismâîle velyesea ve ze’l- kifl (kifli), ve kullun mine’l- AHYÂR (ahyâri): Ve İsmail (aleyhisselâm)’ı ve İlyas (aleyhisselâm)’ı ve Zülkifli (aleyhisselâm)’ı da zikret. Hepsi hayırlı olanlardandır.”
(Sâd 38/48)



Resim

AHRÂR-lar: En HüRRler, halka karşı fütursuzlar. Havf u Recâ Ehlidirler..

HüRR: Kimsenin baskısı, zorlaması olmadan meşru' dairede istediği gibi yaşayabilen. Esir veya köle olmayan. Serbest.
Hürriyyet: Serbestlik, hür oluş. Adalet kanununda ve te'dibte, başka hiç kimse, kimseye taarruz ve tahakküm etmemesi ve herkesin hukukunun meşru' olarak korunması, herkesin meşru' hareketlerinde tam serbest olması
AhRâR: (Hür. c.) EN Hürler. Esir veya köle olmayan kimseler. Silsilesinde esir veya köle bulunmayanlar. Hürriyetçiler.


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “ALLAHın öyle kulları vardır ki, onlar ne peygamberdir, ne de şehittirler ama, hem peygamberler, hem şehidler onlara gıbta etmektedirler. Kıyamet günü onlarin ALLAH katındaki makamları , bu gıbtaya sebeb olmaktadır.”
Bunun üzerine soruldu: “O bahtiyar kişiler kimlerdir?”
Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Onlar, aralarında akrabalık ve birbirine mal verme konusu olmaksızın, ALLAH için birbirlerini severler. ALLAH'a and olsun ki onların yüzleri nurdur. Onlar NUR üzerindedirler. İnsanlar korktuğunda, onlar korkmazlar. İnsanlar üzülduğunde, onlar üzülmezler.
Haberiniz olsun ki, ALLAH dostları üzerinde hiçbir korku yoktur. Ve onlar üzülmeyeceklerdir de.....”
buyurdu.

(Ebu Davûd)]


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “ALLAH’ın öyle kulları vardır ki, peygamber olmadıkları, şehid olmadıkları halde, kıyamet günü ALLAH’ın katındaki dereceleri sebebiyle; peygamberler de, şehidler de onlara imrenirler. Bunlar öyle bir grup insanlardır ki, aralarında ne bir akrabalık ve ne de bir menfaat alış verişi olmadığı halde, sırf ALLAH rizâsı için birbirilerini severler. ALLAH’a kasem ederim ki; yüzleri nur kaplıdır ve kendileri nurdan bir minber üzerindedirler. İnsanlar korktukları zaman onlar korkmanzlar, insanlar mahzun oldukları zaman onlar mahzun olmazlar.” buyurdu.
(Ebû Davûd.. Gönül Erleri İstanbul Ve Anadolu Evliyaları 1992 Sabri Yılmaz C1/2 Giriş)]


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Mutlaka ALLAH’ın kullarından, nebilerin ve şehidlerin, kendilerine gıbta edecekleri kullar vardır.” Buyurunca, sahabeler tarafından denildi ki: Onlar kimlerdir Yâ Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem, bize haber ver ki onları sevelim.”
Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem onların bu isteği üzerine, şöyle buyurdu: “Onlar öyle bir topluluktur ki, aralarında mal (ticarî ilişki) ve akrabalık olmaksızın birbirlerini severler. Onların yüzleri nurdur. Nurdan minberler üzerindedirler. Halk korktuğu zaman korkmamayı sürdürürler. İnsanlar mahzun oldukları zaman onlar üzülmezler.”
buyurdu
ve sonra:

أَلا إِنَّ أَوْلِيَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ
Resim ---E lâ inne evlîyâallâhi lâ havfun aleyhim ve lâ hum yahzenûn (yahzenûne): Muhakkak ki ALLAH’ın evliyasına (dostlarına), korku yoktur. Onlar, mahzun olmazlar, öyle değil”
(Yûnus 10/62) Âyetini okudu.”
(Tefsiru’l Kurani’l-Azîm II, 422; Hak Dini IV, 2731; Riyazu’s- Sâlihin s. 874)


Bu konuşmayı Ömer radiyallahu anhu’den de rivâyet olarak öğrenmekteyiz. Yani ALLAH dostlarının tanımının doğruluğunu farklı birçok kanattan tesdik etmekteyiz.
(Mecma‘ût-Tefâsîr (Lubâbu’t-Te’vîl) III, 267; Hak Dini IV, 2731; Tefsîru’l-Kurâni’l-Azîm, II, 422-423; III, 291 Nur Sûresi 35. âyeti tefsir edilirken, Nur üzerinde olan kimse hakkında: “kelâmı nurdur, ameli nurdur, medhali nurdur, mahrecleri nurdur, kıyamet gününde dönüşü nura cennetedir” açıklaması yapılır. Ayrca bk. Hak Dini IV, 2730; Yûnus, 64. âyeti ile ilgili olarak yüzleri nur, nurdan mimberler üzerinde olan mü’minlerden, ALLAH’ın evliyasından bahsedilmektedir.


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “ALLAH’ın veli kulları öyle kimselerdir ki, görüldükleri zaman ALLAH’ı hatırlatırlar” buyurdu.
(El-Hakim, İbn Abbas radiyallahu anhu’dan)


Resim---Enes İbnu Mâlik radiyallahu anh anlatiyor: "Halası Rubeyyi', bir genç kızın on dişini kırmıştı. Ondan affetmesini taleb ettiler, kabul etmediler; diyet teklif ettiler, bunu da kabul etmediler. Resûlullah aleyhisSalâtu vesselâm'e gittilerse de, kız tarafı kısas talebinde direndiler. Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem, bunun üzerine kısas emretti.
Enes İbnu'n-Nadr: "Rubeyyi'nin dişi kırılır mı? Hayır! Seni hak ile gönderen Zat-i Zu’l- Celâl'e yemin olsun, onun dişi kırılmaz!" dedi.
Bunun üzerine Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem:
"ALLAH'ın öyle kulları var ki, (bir iş için) ALLAH'a yemin etse, ALLAH onu boş çevirmeyip dilediğini yerine getirerek yemininde hanis kılmaz" buyurdu.

(Buharî, Diyat 19, Sulh 8, Tefsir, Bakara 23, Tefsir, Mâide 6; Muslim, Kasame 24, (1675); Ebu Davud, Diyat 39, (4595); Nesaî, Kasame 16, (8, 27)
Hanis: Sinen, dönen.



>AŞK u CEZBe EBDÂLLARına HUu!
ZüHD ü TaKVâ EBRÂRLARına HUu!
>SıDK u HuŞû AHYÂRLAR ına HUu!
->Havf u Recâ AHRâRLaR ına HUu!.. celle celâlihu..


Resim


3. SALÂVÂT-I ŞERÎFEmİZ : İmâm-ı Alî kerremullahi vecheye ait salâvâtı şerîfe:


Resim

TÜRKÇESİ: Lebbeyke Allahümme Rabbiye ve sâ’deyke Resim Salâvâtu’llahi’l-Berri’r-Rahîm Ve’l-melâiketi’l-mukarrebîn Resim Ve’n- nebîyyine ve’s-sıddıkîne ve’ş-şühedâi ve’s-sâlihîn Resim Vemâ sebbiha leke min şey’in yâ Rabbe’l-âlemîne Resim Alâ seyyidinâ ve Mevlânâ Muhammedin ibni Abdillahi hâtemi’n- nebîyyîne Resim Ve Seyyidi’l-mürselîne ve imâmi’l-mûttâkîne Resim Ve Resûli Rabbü’l-âlemîne’ş-şâhidi’l-beşiri’d- dâi ileyke bi iznike es sirâce’l-münir Resim Ve aleyhi’s- salâtü ve’s- selâmû ve rahmetullahi ve berâkâtuhu.

MÂNÂSI:
“Emret (buyur) ALLAH’ım! Ve başim-gözüm üstüne (emret, saâdetle Senden mutluluk istiyorum), RABB’im, ALLAH’ım! İyilik ve merhamet dolu Salâvâtullahı, gözde (yakîn) meleklerin salâvâtı, peygamberlerin, sıddıkların, şehîdlerin, sâlihlerin; Ey âlemlerin RABBi Seni tesbih (ve tenzih) eden herşeyin salâvâtı, Efendimiz Abdullah oğlu Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)’e, Hatemü’l-Enbiyâya (peygamberlerin sonuncusuna), peygamberlerin Efendisine, müttakîlerin (günâhlardan korunup ALLAH'a sığınanların) imâmına; âlemlerin RABBinin, şâhid ve müjdeci Resûlüne, Senin izninde Sana dâvet eden ve aydınlatan kandile (sayısız- sonsuz) selâm (sıla, salâvât, rahmet, istiğfâr, dua, ulaşım) olsun!”


Resim MMM MuHABBetLerimLe..
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

Resim*** "Bu Âlem'e 2'li sistemden 12'li sistem'e kadar ANlatMAYA GELdiMMM...!"

sÖZün >ÖZ
ÖZ-ün >gÖZ
gÖZün GÖRdüğü
GÖRenin sÖZü!..

Kul İhvÂNi divÂNında İŞlenen, MuhaMMedî MeLÂMet 4'lü sistemleri.


Resim

Resim

İLMî AKIL
İRÂDî AKIL
İDRAKî AKIL
İŞTİRAKî AKIL...


Resim

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: MuhaMMedi Tasavvufta 4'lü SİSTEMler!

Mesaj gönderen nur-ye »

nur-ye yazdı: 26 Nis 2010, 20:42
aNKa yazdı:Şeriatın Şeriatı -Resim- Tarikatın Şeriatı -Resim- Mârifetin Şeriatı -Resim- Hakikatın Şeriatı

Şeriatın Tarikatı -Resim- Tarikatın Tarikatı -Resim- Mârifetin Tarikatı -Resim- Hakikatın Tarikatı

Şeriatın Mârifeti -Resim- Tarikatın Mârifeti -Resim- Mârifetin Mârifeti -Resim- Hakikatın Mârifeti

Şeriatın Hakikatı -Resim- Tarikatın Hakikatı -Resim- Mârifetin Hakikatı -Resim- Hakikatın Hakikatı
Abdulkadir Geylani k.s BaBamızın 16’lı sistemi.

BİLin BİLi - BULun BİLi - OLun BİLi - YAŞAyın BİLi

BİLin BULu - BULun BULu - OLun BULu - YAŞAyın BULu

BİLin OLu - BULun OLu - OLun OLu - YAŞAyın OLu

BİLin YAŞAyı - BULun YAŞAyı - OLun YAŞAyı - YAŞAyın YAŞA


CANım sen KulihvÂNi'mİZin öğrettiği bu güzel ZEVKi yazınca bunlar düştü BİZimde GÖNLümüze!

ResimCancağızım kardeş-ceğizim Garibân’ım istişaremizden yazıya dökülenler.

EŞYÂ->ESMÂ-> SIFAT -> ZÂT

EŞYÂnın, eşyâsı-> EŞYÂnın, esmâsı -> EŞYÂnın, sıfatı-> EŞYÂnın, zâtı
ESMÂnın, eşyâsı -> ESMÂnın, esmâsı-> ESMÂnın, sıfatı-> ESMÂnın, zâtı
SIFATın, eşyâsı -> SIFATın, esmâsı -> SIFATın, sıfatı-> SIFATın, zâtı
ZÂTın, eşyâsı -> ZÂTın, esmâsı-> ZÂTın, sıfatı-> ZÂTın, zâtı

EŞYÂ->ESMÂ-> SIFAT -> ZÂT= MuhaMMedî Teknik T-aSAVvufun diğer dörtlü sistemlerle birlikte İÇ-İÇİne geçmiş halkalar gibi bize HAKk Celle celâlihu'yu İLİM-İRÂDE-İDRAK- ve İŞRİRAKımızla HAKkDUYmamızı ve HAYRa UYmamızın gerekliliğini BİL - BULOL- YAŞA ve YAŞATarak ÂNlamamızı sağlar. HALKalardan oluşan (tespih misali) ZİNCİRinde HALKa olaBİLmek için nerdeyim 5N?->1K! sorgulamasında ben;Ne-Neden-Nerden-Niye-Niçin?
7N?-> 1K! Neyle, Nereye?

Hocam KulihvÂNi DERYA;
kulihvani yazdı: Kul İhvÂNi divÂNında İŞlenen, MuhaMMedî MeLÂMet 12'li sistemleri.

sÖZün >ÖZ
ÖZ-ün >gÖZ
gÖZün GÖRdüğü
GÖRenin sÖZü!..

Resim
Resim*** "Bu Âlem'e 2'li sistemden 12'li sistem'e kadar ANlatMAYA GELdiMMM...!"

https://www.muhammedinur.com/forum/view ... hp?t=10419

12N?->1K! Nasıl, Nerede, Nesiyle, Ne zaman, Nedir?

HAYyat denİZinde BİZe bahşedilen SeyrSefer yürüyüşümüz de İPine tutunduk.
MuhaMMedî GAYRETimizle;
ALLAHımız celle celâluhu!
BİZe MuhaMMedî Gayret,
PÎRimizden Hâl-i HiMMet,
RASÛLünden ŞiFâ-yı ŞeFâat,
ZÂTından İnâyet-Hidâyet-SeLâMetinLe,YAŞAmaya çalıştır إِن شَاء اللَّهُ.

ALLAHumme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ MuhaMMedin
Abdike ve
Nebîyyike ve
RasûLike ve
Nebîyyi'L- ÜMMiyi ve alâ âlihi, EHL-i BeYtihi ve's- Sahbihi ve ÜMMetihi...

DIŞ Düzen<->İÇ Denge problemlerimin çözüm arayışları işte böyle derinlere akar içimdeki sorular, cevap bekler.?
BENde ki bende!

Ne-Neden-Nerden-Niye-Niçin, Neyle, Nereye, Nasıl, Nerede, Nesiyle, Ne zaman, Nedir?

NedenSELLik (Sebeb- Sonuç) ilkesi ile; içimde çoşan EŞyâ-OLay-ZamÂN-ZANn ZEMHERisinde =>“N” NEdir?. Ilişkilerimin sorgulamaları dökülüverdi.


Resim MuhaMMedî MuhaBBetLerimİZLe!. Resim
Resim
Cevapla

“►Divanından Sistemler!◄” sayfasına dön