Muhammedinur - Üzme, Üzülme, Sev, Sevil - KADERimce

Muhammed-i Nur


Ana Menü
 
· Ana Sayfa
· FORUM
· Haber/Makale Arama
· Haber Gönder
· Arkadaşlarına Öner
· Favorilerine Ekle
· Giriş Sayfası Yap
· Tasavvuf Sözlük
· İletişim
Kul İhvâni Divanı
 
Muhammed-i Nur Şiir Kitapları
Kategori Şiir Kitabı Cilt I
Kategori Şiir Kitabı Cilt II
Kategori Şiir Kitabı Cilt III
Kategori Şiir Kitabı Cilt IV
Kategori Şiir Kitabı Cilt V
Kategori Şiir Kitabı Cilt VI
Kategori Şiir Kitabı Cilt VII
Kategori Şiir Kitabı Cilt VIII
Kategori Şiir Kitabı Cilt IX
Kategori Şiir Kitabı Cilt X

Muhammed-i Nur Kitapları
Kategori Tasavvuf
Kategori Sall ve Namaz
Kategori İnsan ve Hâ Mîm

Muhammed-i Nur Sohbetleri
Kategori Kur'an İniş Zevki

Gönülden Esintiler
 
Muhammed-i Nur Mehmet Emin
Kategori Dostu Bildik
Kategori Dostu Bulduk
Kategori Gönül Gözü

Muhammed-i Nur Halim Kök
Kategori Sevmek Ateştir
Kategori Sohbet Zevkleri
Kategori Şiirlerim

Muhammed-i Nur Aziz Kurtuluş
Kategori Binbir Esma Bir Elif
Kategori Sohbet Zevkler
Kategori Şiirler ve Dörtlükler

Muhammed-i Nur Âşık Cemâl
Kategori İlahi ve Ezgiler
Kategori Şiirleri

Muhammed-i Nur Mehmet Kahraman
Kategori Tablolarım

·


Üye Tanımlama
 

Bilgileriniz sistemimizde kayıt altına alınmaktadır.
KADERimce
Resim

HAKk AŞK YOLUnda KARINca
=>KaDERİnce =>KaDARInca
“YÜKÜ”nü ->“ARŞ”a KALDIRır
“ZUHÛR ZİRVESİ”n>VARINca!.


HAKk ÂŞIKLar KaDERince
NEŞe-SEVinç->KeDERince
KİMSeLer=>AŞIk ATmasın
AŞKın DAMLAsı =>DERince!.


->BENim GÖRdüğüm İhvÂNi
İNsÂN =>KÖRdüğüm İhvÂNi
ReSûLuLLAH =>KeLÂMuLLAH
==>ÖMRüm ÖRdüğüm İhvÂNi!.


MuaLLaK - MüBReM KaDERLer
Nİce=>SEVinçLer=>KeDERLer
“İNsÂN’-ın =>ASLı =>ALLAHtır”
DERiz!. BİZe>>“DELi!.” DERLer!.


İhvÂNim =>BAŞın KALdırma!
=>HAKk’ın HALKına ALdırma!
=>HASBî-HABîBî=>HİZMet Et
SAKın =>KİMseye=>SALdırma!.


Resim

ELHAKk OLan HAKkıdır NAZ
NAHNU SIRRı BİZden NİYAZ
İĞNE UCUnda>bEN KILayım
SEN de KIL bENi EYy NAMAZ!.


KuL İhvÂNim=>NEdir ki Din
ZÂHiR BÂTIN>HAKk DEdiğin
Tahkik İMÂN =>SÂLiH AMeL
Ve ŞÂHİDin =>ve MEŞHÛDin..


ZEVK 8991

SALLÂt NEdir?. KIYAm NEdir?.. MevCÛD KİMdir?. VüCÛD NEdir?.
KELÂMuLLAH-ı =>OKU!.mak... MEŞHÛD KİMdir?. ŞüHÛD NEdir?.
NEFSin =>HAKk’a=>BAŞ Eğmesi.. YEDİ MESNED SÜCÛD NEdir?.
“MAHŞER”de SORuLan SORU?!. “BEZM-i ELESt”teki UHÛD NEdir?.


05.09.18 05:05
brsbrsm..tktktrstkkmdsyrÂNnn..



ResimResimResim


MuaLLaK-MüBReM KaDERLer
Nİce ->SEVinçLer->KeDERLer.:



KADER-i MÜBReM NEdir?. =>KADER-i MUALLAK NEdir?.:


1-) KaDeR-i MuaLLâk.:


Zuhûr etmesi/ortaya çıkması bazı hususların oluşmasına bağlıdır. Hadis-i şerîfte duanın kaderi değiştirmesi, sadakanın ömrü uzatması gibi... Duaya ve sadaka verme şartına bağlı.

يَمْحُو اللّهُ مَا يَشَاء وَيُثْبِتُ وَعِندَهُ أُمُّ الْكِتَابِ
Resim---"Yemhûllâhu mâ yeşâu ve yusbit (yusbitu), ve indehu ummu’l- kitâb (kitâbi).: Allah, dilediği şeyi siler, yok eder (mahveder) ve (dilediği şeyi) sabit kılar ve ümmülkitap (ana kitap), O'nun indindedir (nezdindedir)." (Ra’d 13/39)


2-) KaDeR-i MüBRem.:

Kesin olan tebdili/değiştirilmesi ve tağyiri/başkalaştırılması mümkün olmayan levh-i mahfûzdaki (ALLAH tarafından takdir edilen şeylerin yazılı bulunduğu mânevî levha, ilm-i ilâhî) Ümmü’l-Kitâb’da mahfûz (korunup, saklanmış) kader...

وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ يَسْتَقْدِمُونَ
Resim---"Ve li kulli ummetin ecel (ecelun), fe izâ câe eceluhum lâ yeste’hırûne sâaten ve lâ yestakdimûn (yestakdimûne).: Bütün ümmetler için bir ecel (süre, zaman dilimi, müddet) vardır. Onların ecelleri geldiği zaman ne bir saat ileri, ne bir saat geri alınmaz (A’râf 7/34)

Tehir; geriye bırakmak, ertelemek, takdim; öne almak demektir. Ecelin süresinin kısaltılması, takdim; uzatılması, tehirdir. Bir şeyin oluşması için belli bir süre geçmesi lâzımdır. Eğer bu süre daha önceye alınmışsa, takdim; daha sonraya kalmışsa tehirdir.

Unutmamalıyız ki; ALLAHÜ Zܒl-CELÂL, Hayrı emreder ve Şerre rızası yoktur.


ECeL-i MüBReM: Elinden kurtulunması mümkün olmayan, kaçınılmaz olan ecel.
ECeL-i MuaLLâK: Levh-i Mahv İsbat'ta mukadder olarak yazılı, bâzı şartlarla mukayyed olan ecel.
ECeL-i MüSeMMâ: f. Muayyen bir zamana kadar, Allah'ın takdir ettiği ölüm..

ECeL: Her mahlukun ve canlının Allah tarafından takdir edilen ölüm vakti.


ALLAHu Zü'L-CELÂL, her ÂN ŞeÂNuLLAHta SüNNetuLLAH üzere Kûn -> feyeKÛn EMruLLAH ile MuraDuLLAHça Kâinatını KüLLi ŞEY’in; Merkezinde-İÇinde DENGe, Muhitinde-DIŞında DÜZEN esasınca Yaratmakta, yaşatmakta ve bu Âlemde MevCÛDiyetlerini korumaktadırlar.
Bu düzen, çoğunlukla zıtların dengesi, bütün pozitiflerle negatiflerin dengesi, dolayısı ile faydayla zararın ve faydalıyla zararlının dengesidir ki, tüm Olan ve olaylar,
ALLAHu Zü'L-CELÂL’in Ed Dârru celle celâluhu ve EN Nâfiu celle celâluhu isimlerinin Tecellîleridir..

Unutmamalıyız ki, ALLAHu Zü'L-CELÂL; hayrı emreder ve şerri yasaklar.. ancak kul yerinde aklı ve kendi nefsi ile hangisini tercih ederse yaratır ve hesabını da sorar ki, bu ULUHİYYETi gereği ve farkıdır.


قُلْ أَتَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَلاَ نَفْعًا وَاللّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
Resim---"Kul e ta’budûne min dûnillâhi mâ lâ yemliku lekum darran ve lâ nef’â (nef’an) vallâhu huve’s- semîu’l- alîm (alîmu).: De ki; “Allah’tan başka, size zarar ve fayda (yarar) vermeye gücü yetmeyen (malik olmayan) şeylere mi kul oluyorsunuz?” Ve Allah, O, en iyi işitendir, en iyi bilendir. (Mâide 5/76)

وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلاء شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللّهَ بِمَا لاَ يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلاَ فِي الأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ
Resim---"Ve ya'budûne min dûnillâhi mâ lâ yedurruhum ve lâ yenfeuhum ve yekûlûne hâulâi şufeâunâ indallâh (indallâhi), kul e tunebbiûnallâhe bimâ lâ ya'lemu fî’s- semâvâti ve lâ fî’l- ard (ardı), subhânehu ve teâlâ ammâ yuşrikûn (yuşrikûne).: Ve onlara fayda ve zarar vermeyen Allah’tan başka şeylere (putlara) kulluk (ibâdet) ediyorlar. Ve “Bunlar, Allah’ın yanında bizim şefaatçilerimiz.” diyorlar. De ki: “Yeryüzünde ve semâlarda bilmediği bir şeyi Allah’a haber mi veriyorsunuz?” O, Sübhan’dır (münezzehtir), onların ortak koştuğu şeylerden yücedir.(Yûnus 10/18)

سَيَقُولُ لَكَ الْمُخَلَّفُونَ مِنَ الْأَعْرَابِ شَغَلَتْنَا أَمْوَالُنَا وَأَهْلُونَا فَاسْتَغْفِرْ لَنَا يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِم مَّا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ لَكُم مِّنَ اللَّهِ شَيْئًا إِنْ أَرَادَ بِكُمْ ضَرًّا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ نَفْعًا بَلْ كَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا
Resim---"Se yekûlu leke’l- muhallefûne mine’l- a’râbi şegaletnâ emvâlunâ ve ehlûnâ festagfir lenâ, yekûlûne bi elsinetihim mâ leyse fî kulûbihim, kul fe men yemliku lekum minallâhi şey’en in erâde bikum darren ev erâde bikum nef’â (nef’en), bel kânallâhu bi mâ ta’melûne habîrâ (habîren).: Arablardan muhallefunlar (geride kalanlar), sana: “Mallarımız ve ailelerimiz bizi meşgul etti. Artık bizim için mağfiret dile.” diyecekler. Onlar, kalblerinde olmayanı dilleri ile söylüyorlar. De ki: “Eğer Allah, size bir zarar veya fayda dilerse, bu taktirde sizin için Allah’tan (gelen) bir şeye kim mani olabilir (fayda veya zararı önleyebilir)? Hayır (öyle değil), Allah yaptığınız şeylerden haberdardır.(Fetih 48/11)

TECELLî; Kaza ve Kaderin içinde bulunduğumuz İMKÂN ÂLEMide KULLuk İmtihÂNı TERCiHinde fiilen YAŞAnması. İlâhi Kudretin meydana çıkması, görünmesi. Hak Nurunun te'siriyle kulun kalbinde hakikatın bilinmesi, f. Tecellî yeri. İlâhi kudretin, İlâhi Sırrın meydana çıktığı, göründüğü yer.. MuhaMMedî KULun KaDER GÖRüntüsü..


ResimResimResim

Tahkik İMÂN =>SÂLiH AMeL
Ve ŞÂHİDin =>ve MEŞHÛDin.:


أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا
Resim---"Ekımi’s- salâte li dulûki’ş- şemsi ilâ gasakı’l- leyli ve kur’âne’l- fecri, inne kur’âne’l- fecri kâne meşhûdâ (meşhûden).).: Güneşin dönmesinden/ sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Fecrin Kur’ân’ını (fecr vakti okunan Kur’ân’ı) ikame et (yerine getir)! Çünkü fecrin Kur’ân’ı şahitlidir. (İsrâ 17/78)

Fecr.: Tan yerinin ağarması. Şafak. Sabah vakti, güneş doğmadan evvel şarkta hâsıl olan kızıllık..
Fecr Vakti.: Günün ilk aydınlanmaya başladığı tan yeri şaafak sökümü vaktidir.


وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ
Resim---"Ve şâhidin ve meşhûdin.).: Şahid olana (görene) ve şahit olunana (görülene). (Burûc 85/3)



ResimResimResim

MevCÛD =>VUCÛD =>SÜCÛD =>ŞUHÛD =>UHÛD..

VAHDet-i UHÛD =>ZÂTuLLAH..
VAHDet-i ŞÜHÛD =>SİFÂtuLLAH.
VAHDet-i SÜCÛD =>ESMÂuLLAH.
VAHDet-i MEVCÛD=>EŞYÂuLLAH.
VAHDet-i VUCÛD => ZÂTuLLAH..


ZÂTuLLAH =>VâCiBu’-L VUCÛD ALLAHu zü’L- CELÂL..

VâCiBu’-L VUCÛD ALLAHu zü’L- CELÂL.: Vücûdu mutlak var olan, yokluğu mümkün olmayan Cenâb-ı HAKk TeÂLÂ. O'nun vücûdu Zâtîdir, Ezelîdir, Ebedîdir, ademi/yokluk, olmaması, bulunmaması mümteni/imkânsız, muhal, mümkün olmayandır. Zevali/zâil olması, sona ermesi muhal/imkânsız, vuku’u mümkün olmayandır.


SEKiZ SIFÂtım =>SÜCÛD-da.:

SECDEde 7 Mesned NOKTAm..

2 Ayak.: A-B Noktalarım.
2 DİZ.: C-D Noktalarım.
2 EL.: E-F Noktalarım.
1 BAŞ.: G Noktam. (1 Alın+1 BURun=1 Baş) OLsun desem..

EN Sağlam ve iLk DENGe 3 NOKta ile KURuLur..: ABC..ABD..ABE..giBi.. sonUÇ-ta ise ABCDEFG Yedigeni 1 DENGEdir ve en sağlamıdır..


Resim

Namazda secde sücûdî bir makamdır: Nefsin benliğinden geçiş gereğini idrak ederek gölgesini (kendini) gizlemeden yok biliş ve RABB’ısına teslim edişi 7 letâifin teslimiyyetinin Rabba rücû secdesi ve istikametinin ürûc secdesi... Kıyamın karşılığı kariblik (yakînlik). Muhammedî şeddeli Mim’in RABB’ısıyla Zevk Mahalli ve rücû ve ürûc mir’âcı... Merkezde ve Muhitte mi’râc... Rübûbiyyet Tevhidine bu âlemdeki yaşamı sonucu şâhid olup imân ve ilân eden nefs, kalbe girmeye ve Kalbî Nefs olmaya hak kazanmıştır. Geçici varlığının gölgesini bedeni altına toplama vakti gelmiştir. Her hücresini temsilen 7 organı ve âleti (2 ayak, 2 diz, 2 el, 1 baş ile) üzerinde (7 ayaklı bir masa gibi) RABB’ısına secde eder. Kudretullahı (potansiyel azamet, güc) anlayan aklıyla “El A’LÂ olan RABB’ını tüm akıl içi ve akıl dışı benzetme ve noksanlıklardan uzak kılar.
7 ayaklı masa benzetmesi doğru ve gerçektir. Teknikte 3 noktadan bir düzlem geçer ve bu ilk denge hâli ve denge, düzen ve itmînânın ilk şartıdır. Secdede ise 7 Mesned Noktası olup;
Yedigen içinde 35 üçgen oluşur ve 35 üçgenle minumum denge şartı sağlanır. Dörtgenler dengesi 35, Beşgenler dengesi 21, Altıgenler dengesi 7, Yedigen dengesi ise en mütekamili ve en emniyetlisi olup 1 tanedir.
TEK-BİR SECDEmizde Toplam 99 denge mevcûddur. Nefsin bu Derûnî Dengelere ulaşmasının ne demek olduğu ise ehlince bilinir ve tek 1 secde de =>99 Esmâ Esrârı YAŞAnır MuhaMMedî SALÂtta İnşâe ALLHu TeÂLÂ!.


VüCÛD ÂLeMi.: ALLAH celle celâlihu için vÂcibu’L- VüCÛD, KULLarı için ise Şehâdette MevCÛDat ÂLeM.. SALâttaki Kıyam ve Rukû’ ÂLeMi.. Şeriat-ı MuhaMMedîYye ÂLeMi..
SüCÛD ÂLeMi.: Zâhir ve Bâtın SECDELer ÂLeMi.. Tarikat-ı MuhaMMedîYye ÂLeMi..
ŞüHÛD ÂLeMi.: MuhaMMedî İLiM-İrade-İdrak İLe ŞehâdetuLLAHı ANLAyış ve İştirak EDiş ÂLeMi.. Mârifet-i MuhaMMedîYye ÂLeMi..
UHÛD ÂLeMi.: Elest Bezmindeki AHDineve RABBına RüCÛ’ ÂLeMi.. Hakikat-ı MuhaMMedîYye ÂLeMi…

MevCÛD ÂLeMi.: Şimdi Şu ÂNda İçinde İmkÂNLarla İmtihÂN OLmakta Olduğumuz KÜLLî ŞEYy/MevCÛDat ÂLeMi…



ResimResimResim


Resim


KIYAM.: ALLAHu zü’L- CELÂL’in Huzurunda Hazır; Namazın iftitah/başlama, fethetme tekbiriyle rükû’ arasındaki ayakta durma kısmı ki, Namazda Kur'ÂN-ı Kerîm’in OKUnduğu tek Makamdır..

RÜKÛ’da ZİKİR.:

RÜKÛ’.: Huzur-u İlâhîde eğilmek. Namazda elleri dize dayamak sûretiyle yere doğru eğilirken baş ile sırtı düz hale getirmek..

Bütün namazlarımızda rükû’da iken en az 3 defa söyleriz.

SuBHâNe RABBiye'l- AZîM ve Bî-HaMDihi.:
El AZîM olan RABBim ALLAH celle celâlihu’yu yaratılmışlara mahsus olan her türlü kusurdan-eksikliklerden tenzih ederek O’nu güzel isim ve sıfatlarıyla tesbih ve HAMD ederim.


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Sizden biri rükû edince üç kere: “Subhâne rabbiye’l-azîm: Büyük Rabbim (her türlü kusurdan) münezzehtir.”desin. Bu, en az miktardır.” buyurdu.
(Ebû Dâvud, Salât, 154; Tirmizî, Salât, 194)

فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ
Resim---"Fe sebbih bismi rabbike’l- azîm (azîmi).: Artık RABBini “El Azîm” ismi ile tesbih et!. (Vâkıa 56/74, 96)

Er RABB:
Resim

El Azîmu:

Resim

Resim


RÜKÛ’dan KıYaMa DOĞRuLuş.:

Bütün namazlarımızda rükû’dan doğrulurken bir kere söyleriz ve namazımızda secdeye gitmeden önce eğilmiş olan vücudumuzu ve aşağıda olan başımızı “Semi'allahu limen hamideh “ diyerek Kıyam Makamına kaldırırız.

Semi'allahu limen hamideh:
Allah kendine hamd edeni işitir.

Kıyam makamına doğrulur:
“Rabbenâ lekelhamd. Elhamdülillahi hamden kesiran, tayyiben, mübareken fîhi.: RABBimiz, hamd SANAdır. İçinde en çokundan, en ayıplardan arınmışından, en bereketlisinden El HAMD =>ALLAH celle celâlihu içindir..


Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem namaz kılarken nefes nefese bir adam geldi ve:
“ALLAHu Ekber! Elhamdülillahi hamden kesiran, tayyiben, mübareken fihi.: ALLAH büyüktür. Çok temiz ve mübarek, çokça hamdler ALLAH'adır!.” dedi.
Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem namazı bitirince: “Şu kelimeleri hanginiz söyledi?" diye sordu. Cemaat bir müddet sessiz kaldı.
Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Kim söylediyse çekinmesin, “benim” desin; zirâ fenâ bir şey söylemiş değil." buyurdu.
Bunun üzerine adam: “Ben, Yâ Resûlullah!." dedi.
Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem de: "Ben on iki melek gördüm. Her biri, bu kelimeleri (ALLAH'ın huzuruna) kendisi yükseltmek için koşuşmuşlardı..”
buyurdu.
(Müslim, Mesâcid 149, (600); Ebu Davûd, Salât 121)

Resim---Rufa b. Rafi' radiyallahu anhu anlatıyor: “Biz, Hz. Peygamber aleyhisselâm'ın arkasında namaz kılıyorduk. Rukû'dan başını kaldırdığında: "Semiallahü li men hamideh" duâsını okudu. Hemen arkasında bulunan bir kişi: "Rabbena leke'l-hamd, hamden kesiren tayyiben mübareken fîh" şeklinde bir duâyı okudu. Peygamber aleyhisselâm, selâm verdikten sonra: “O duâyı okuyan kim?.” diye sordu. Duâyı okuyan adam: "Ben okudum." diye cevâb verince, Peygamber aleyhisselâm: “Otuz küsur meleğin bu duâyı önce yazmak için birbiriyle yarışıyor olduklarını gördüm." buyurdu.
(İmam Nevevî, Mecmu, III/420)

Bu hadisi de göz önünde bulunduran Şafii alimleri, yukarıdaki dua ile birlikte bunu da okumanın sünnet olduğunu söylemişlerdir.. (bk. İmam Nevevî, Mecmu, III/420).

Resim---Abdullah b. Ömer radiyallahu anhum anlatıyor: “Peygamber aleyhisselâm ile birlikte namaz kılmakta olduğumuz sırada cemaatten birisi: "Allahü ekber kebira ve'l-hamdülillahi kesîra ve sübhanellahi bükraten ve esîla" duasını okudu. Peygamber aleyhisselâm: “Şu, şu sözleri söyleyen kim?" diye sordu. Cemaatten bir adam: "Ben söyledim, Yâ Resûlullah!" diye cevâb verdi. Bunun üzerine Peygamber aleyhisselâm: "Bunlar çok hoşuma gitti. Gök kapıları bunlar için açıldı." buyurdu.
(Müslim, Mesacid,150; Tirmizi, Deavat, 127)



Resim

SECDEde ZİKİR.:

SECDE.: ALLAHu zü’L- CELÂL’in huzurunda yere kapanış. İbâdet ve ALLAHu zü’L- CELÂL’e memnuniyetini ve itaatini bildirmek veya şükretmek için yere kapanarak alın, burun ucu, eller, dizler ve ayak uçları yere gelecek şekilde yapılan en büyük tâzim ifâde eden hareket. Namazın bir rüknüdür..
SuBHâNe RABBiye'l- A'LÂ ve Bi HaMDihi.: El A’LÂ olan RABBim her türlü kusurdan uzaktır..

Resim---Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem: “Sizden biri secde edince üç kere; “Sübhâne Rabbiye’l-a’lâ: “Ulu Rabbim (her çeşit kusur-dan) münezzehtir.” desin. Bu da en az miktardır.” buyurdu.
(Ebû Dâvud, Salât, 154; Tirmizî, Salât, 194)

سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى
Resim---"Sebbihisme rabbike’l- a’lâ.: RABBinin “Âlâ” ismini tesbih et. (A'lâ 87/1)

Er RABB.:
Resim

El A'LÂ.:
Resim

Gönderen : kulihvani Tarih : 09-09-2018
Okunma : 37

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.
Arşiv Haberler


Ana Sayfa | FORUM | Videolar | Sesli Sohbet | Dualar | İletişim
Copyright (C) 2010 Muhammedi Nur | Tüm Hakları Saklıdır